Jump to content

TOTO-7 pierwszy w życiu RC, relacja


darek_op

Recommended Posts

Tak jak pisałem w powitalni wzięło mnie na dobre. Liczę na Wasze opinie i komentarze.

Po przeczytaniu opisów wielu trenerków z tego i innych forów, mój wybór padł na model motylastego. Jestem przekonany,że nie będę żałował. Przeczytałem chyba wszystkie wątki dotyczące tota i na razie mam taki mętlik w głowie jeżeli chodzi o dobór wyposażenia,że na razie nic nie kupowałem. Jeżeli chodzi o akumulatory to jestem zdecydowany na LiFe, mam nadzieję, że pochwalicie mój wybór.

 

A teraz relacja z tego co dzisiaj udało mi się zrobić.

Wydrukowane i posklejane plany.

Widok mojej małżonki jak zaczęłem sklejać plany i powiedziałem jej co to jest - BEZCENNY :D

album_pic.php?pic_id=1698

 

A tu już w mojej "modelarni" - zaadoptowany na moje potrzeby garaż

album_pic.php?pic_id=1699

 

Prawie wszystkie elementy kadłuba z depronu

album_pic.php?pic_id=1700

 

Pierwsze przymiarki

album_pic.php?pic_id=1701

 

A ty już posklejane boki tota , jeden przyćiśnięty bo się podnosił :rotfl:

album_pic.php?pic_id=1702

 

Zdjęcia kiepskiej jakości z powodu chwilowego braku aparatu, który zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Tylko cena jest trochę zaporowa :(

 

Wczoraj miałem zamiar sklejać kadłub, ale nie mogę znaleźć na planach 2 wręg. Nie ma wręgi która znajduje się na krawędzi spływu i następnej w kierunku ogona. Domyśłam się że pewnie trzeba je samemu dopasować, chyba że je gdzieś przeoczyłem?

Link to comment
Share on other sites

Z silnika będziesz zadowolony. Ja taki mam w TOTO-0 i rwie do góry jak należy. Też się zastanawiałem nad A123 ale na razie mam li-pole. Tylko trzy A123 będą miały w sumie coś około 9V napęcia. Jaki tam będzie regulator ? Bo jeśli klasyczny do Li-pol to będzie trzeba go przeprogramować na inny rodzaj baterii bo przy 9V regulator odcina zasilanie silnika bo li-pol jest wtedy już rozładowany (3S). Zastanawiałem się czy nie używać 4-rech A123 tylko tego chyba nikt nie przetestował z klasycznym regulatorem li-pol.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiałem się czy nie używać 4-rech A123 tylko tego chyba nikt nie przetestował z klasycznym regulatorem li-pol.

 

:twisted: :twisted: Było !

 

Prawie wszyscy latają na 4 LiFe zamiast na 3 LiPol'kach i ładują ( o zgrozo ) prosto z 12V PB bo ma owe 14,4V ( 4x3,7 ) - poszukaj ( -cie ) opowieści np. skazoo o jego "wyczynach" ( to forum i Alexa ).

Link to comment
Share on other sites

regulator wybrałem taki jak we wcześniejszym poście czyli

http://www.emodel.pl/esklep/tower-regulator-p-12.html

 

Mam nadzieję, że będzie to wszystko działało z life, tylko z 3 czy 4 ogniwami

 

 

Zrobił sie trochę OT więc wrócę do tematu. Nie znalazłem jednak na planach 2 wręg wicę je dzisiaj dorobiłem. Teraz zastanawiam się jak lepiej jest sklejać kadłub. Czy najpierw do jednego boku przykleić wręgi, ustawić je pod kątem prostym do boku i dopiero później przykleić drugi bok, czy może jest inna skuteczna i szybsza metoda?

Link to comment
Share on other sites

Powoli ale prace idą do przodu, oto efekt kilku ostatnich wieczorów

 

w kadłub wklejona jedna wręga:

album_pic.php?pic_id=1745

 

Szlifowanie stateczników:

album_pic.php?pic_id=1743

 

Stateczniki prawie w komplecie, jeden element się niestety przez moją nieuwagę złamał, ale już klei się nowy:

album_pic.php?pic_id=1744

 

Oczekując na sklejenie kadłuba, chciałem dzisiaj przygotować żeberka i tu spotkała mnie niespodzianka poniewaz dolna część żeber nie jest płaska tylko przy krawędzi natarcja jest lekko zaokrąglona ku górze. Przeglądałem przed chilą zdjęcia na stronie motylastego i faktycznie tak jest, ale zdecydowanie utrudnia to budowę skrzydla na płaskiej desce montażowej. Później już w modelu też nie będą dokłądnie przylegały do kadłuba ponieważ miejsce styku kadłuba ze skrzydłami jest na całej długości proste.

Czy przy montażu skrzydeł podłożyć coś pod krawęż natarcia by zachować oryginalny jego kształt, czy zrobić zupełnie płaskie, czy też tak wyprofilować górę kadłuba by skrzydła dokładnie przylegały?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o żebra i sposób ich klejenia. Ten sam przypadek mamy w ToTo-0 i jedyną radą jest przyklejenie wpierw wszystkich żeberek w części tylnej od tyłu do dzwigara.

Później przy zamykaniu płata smarujemy dolne przody żeberek, tu polecam SOUDALA REV 66A ( D4/B4 ). Proponuję zerknąc do materiałów o ToTo-0 na mojej stronie.

Link to comment
Share on other sites

Dalsze postępy:

 

Produkcja żeberek :D

album_pic.php?pic_id=1761

album_pic.php?pic_id=1762

 

Chyba trochę przesadziłem z wycięciem na ster wysokości

album_pic.php?pic_id=1763

i musiałem go trochę podnieść

album_pic.php?pic_id=1768

 

Spód już wklejony

album_pic.php?pic_id=1766

 

A to na razie wszystko co już wykończone:

album_pic.php?pic_id=1765

 

I pojawiło się pytanie o wylaminowanie przodu kadłuba . Czy żywica pięciominutowa musi być jakaś specjalna do depronu? Czym można zastąpić tkaninę szklaną? Znalazłem w zapasach rolkę taśmy która pozostała po zeszłorocznym remoncie, to chyba jakaś włóknina służąca do wzmacniania połączeń płyt gipsowych, czy tym można zastąpić?

Link to comment
Share on other sites

Przód możesz zrobic tak jak w Toto-0 bez laminowania a jedynie poprzez oklejenie papierem na wikol i pomalowanie. Co do żywic - pięciominutową nie zdążysz tego zrobić, zywica do laminowania musi być żadka i musisz mieć na to czas :). Tkaninę szklaną ewentualnie możesz zastapić szyfonem, jedwabiem ew. bandażem.

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam za Off topic, ale czy zamiast tkaniny szklanej mogę użyć starego np. podkoszulka??... Model ładny ( zresztą jak inne z serii totto ) i czysto wykonany. Kibicuje przey budowie.

 

Pozdrawiam

Bartek

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.