darek_op Posted April 19, 2009 Posted April 19, 2009 Tak jak pisałem w powitalni wzięło mnie na dobre. Liczę na Wasze opinie i komentarze. Po przeczytaniu opisów wielu trenerków z tego i innych forów, mój wybór padł na model motylastego. Jestem przekonany,że nie będę żałował. Przeczytałem chyba wszystkie wątki dotyczące tota i na razie mam taki mętlik w głowie jeżeli chodzi o dobór wyposażenia,że na razie nic nie kupowałem. Jeżeli chodzi o akumulatory to jestem zdecydowany na LiFe, mam nadzieję, że pochwalicie mój wybór. A teraz relacja z tego co dzisiaj udało mi się zrobić. Wydrukowane i posklejane plany. Widok mojej małżonki jak zaczęłem sklejać plany i powiedziałem jej co to jest - BEZCENNY A tu już w mojej "modelarni" - zaadoptowany na moje potrzeby garaż Prawie wszystkie elementy kadłuba z depronu Pierwsze przymiarki A ty już posklejane boki tota , jeden przyćiśnięty bo się podnosił :rotfl: Zdjęcia kiepskiej jakości z powodu chwilowego braku aparatu, który zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. :shock:
ertman_176 Posted April 19, 2009 Posted April 19, 2009 Bardzo ładna robota, co do wyposażenia mozesz spokojnie użyć serw HXT 9g, silnik jaki wpadnie w rękę byle dawał co najmniej 500g ciągu oraz regulatora najlepiej 25A.
darek_op Posted April 20, 2009 Author Posted April 20, 2009 Zamówiłem w http://www.emodel.pl/ Serwa - Tower Pro serwo SG91R (mini) 4 szt Silnik - Tower Pro 2408-21 GL Regulator - Tower Pro - Regulator 25A Śmigło - Śmigło APC-E , 8 x 4 Czy wszystko dobrze?. Mam zamiar jeszcze zamówić 3trzy akumulatory A123 i nie wiem jaką ładowarkę?
jary14 Posted April 20, 2009 Posted April 20, 2009 A dlaczego A123 ?? Podobno są słabsze i cięższe od Lipo...
buwi777 Posted April 20, 2009 Posted April 20, 2009 A dlaczego A123 ?? Podobno są słabsze i cięższe od Lipo... Ale jakie trwałe :mrgreen: a słabsze tylko w "szczególnych" przypadkach i tylko ciut cięższe od lipolek
darek_op Posted April 22, 2009 Author Posted April 22, 2009 Tylko cena jest trochę zaporowa Wczoraj miałem zamiar sklejać kadłub, ale nie mogę znaleźć na planach 2 wręg. Nie ma wręgi która znajduje się na krawędzi spływu i następnej w kierunku ogona. Domyśłam się że pewnie trzeba je samemu dopasować, chyba że je gdzieś przeoczyłem?
darek.3333 Posted April 22, 2009 Posted April 22, 2009 Z silnika będziesz zadowolony. Ja taki mam w TOTO-0 i rwie do góry jak należy. Też się zastanawiałem nad A123 ale na razie mam li-pole. Tylko trzy A123 będą miały w sumie coś około 9V napęcia. Jaki tam będzie regulator ? Bo jeśli klasyczny do Li-pol to będzie trzeba go przeprogramować na inny rodzaj baterii bo przy 9V regulator odcina zasilanie silnika bo li-pol jest wtedy już rozładowany (3S). Zastanawiałem się czy nie używać 4-rech A123 tylko tego chyba nikt nie przetestował z klasycznym regulatorem li-pol.
buwi777 Posted April 22, 2009 Posted April 22, 2009 Zastanawiałem się czy nie używać 4-rech A123 tylko tego chyba nikt nie przetestował z klasycznym regulatorem li-pol. :twisted: :twisted: Było ! Prawie wszyscy latają na 4 LiFe zamiast na 3 LiPol'kach i ładują ( o zgrozo ) prosto z 12V PB bo ma owe 14,4V ( 4x3,7 ) - poszukaj ( -cie ) opowieści np. skazoo o jego "wyczynach" ( to forum i Alexa ).
darek_op Posted April 22, 2009 Author Posted April 22, 2009 regulator wybrałem taki jak we wcześniejszym poście czyli http://www.emodel.pl/esklep/tower-regulator-p-12.html Mam nadzieję, że będzie to wszystko działało z life, tylko z 3 czy 4 ogniwami Zrobił sie trochę OT więc wrócę do tematu. Nie znalazłem jednak na planach 2 wręg wicę je dzisiaj dorobiłem. Teraz zastanawiam się jak lepiej jest sklejać kadłub. Czy najpierw do jednego boku przykleić wręgi, ustawić je pod kątem prostym do boku i dopiero później przykleić drugi bok, czy może jest inna skuteczna i szybsza metoda?
darek.3333 Posted April 22, 2009 Posted April 22, 2009 Ja robiłem jak zalecał kolega Motylasty czyli pierwszą metodą: wręgi do jednego boku pod kątem prostym a później drugi bok. Ciekaw jestem czy ktoś ma szybszą i skuteczniejszą metodę :wink:
darek_op Posted April 24, 2009 Author Posted April 24, 2009 Powoli ale prace idą do przodu, oto efekt kilku ostatnich wieczorów w kadłub wklejona jedna wręga: Szlifowanie stateczników: Stateczniki prawie w komplecie, jeden element się niestety przez moją nieuwagę złamał, ale już klei się nowy: Oczekując na sklejenie kadłuba, chciałem dzisiaj przygotować żeberka i tu spotkała mnie niespodzianka poniewaz dolna część żeber nie jest płaska tylko przy krawędzi natarcja jest lekko zaokrąglona ku górze. Przeglądałem przed chilą zdjęcia na stronie motylastego i faktycznie tak jest, ale zdecydowanie utrudnia to budowę skrzydla na płaskiej desce montażowej. Później już w modelu też nie będą dokłądnie przylegały do kadłuba ponieważ miejsce styku kadłuba ze skrzydłami jest na całej długości proste. Czy przy montażu skrzydeł podłożyć coś pod krawęż natarcia by zachować oryginalny jego kształt, czy zrobić zupełnie płaskie, czy też tak wyprofilować górę kadłuba by skrzydła dokładnie przylegały?
Motylasty Posted April 24, 2009 Posted April 24, 2009 Jeśli chodzi o żebra i sposób ich klejenia. Ten sam przypadek mamy w ToTo-0 i jedyną radą jest przyklejenie wpierw wszystkich żeberek w części tylnej od tyłu do dzwigara. Później przy zamykaniu płata smarujemy dolne przody żeberek, tu polecam SOUDALA REV 66A ( D4/B4 ). Proponuję zerknąc do materiałów o ToTo-0 na mojej stronie.
darek_op Posted April 24, 2009 Author Posted April 24, 2009 bardzo dziękuję za pomoc, faktycznie jest to tam opisane. Czy górna część kadłuba na której "leżą" skrzydła powinna być wyprofilowana pod dolny profil skrzydła?
Motylasty Posted April 24, 2009 Posted April 24, 2009 Nie koniecznie. Zawsze można dać jakąs podkładkę.
darek_op Posted April 25, 2009 Author Posted April 25, 2009 W kadłubie została mi do wklejenia tylko wręga silnikowa. I tu rodzi się pytanie, czy wkleić ją prostopadle do kadłuba , czy od razu ze skłonem?
Motylasty Posted April 25, 2009 Posted April 25, 2009 Wklje prostopadle, później możesz zawsze skłon i wykłon silnika wyregulować na podkładkach.
darek_op Posted April 26, 2009 Author Posted April 26, 2009 Dalsze postępy: Produkcja żeberek Chyba trochę przesadziłem z wycięciem na ster wysokości i musiałem go trochę podnieść Spód już wklejony A to na razie wszystko co już wykończone: I pojawiło się pytanie o wylaminowanie przodu kadłuba . Czy żywica pięciominutowa musi być jakaś specjalna do depronu? Czym można zastąpić tkaninę szklaną? Znalazłem w zapasach rolkę taśmy która pozostała po zeszłorocznym remoncie, to chyba jakaś włóknina służąca do wzmacniania połączeń płyt gipsowych, czy tym można zastąpić?
Motylasty Posted April 26, 2009 Posted April 26, 2009 Przód możesz zrobic tak jak w Toto-0 bez laminowania a jedynie poprzez oklejenie papierem na wikol i pomalowanie. Co do żywic - pięciominutową nie zdążysz tego zrobić, zywica do laminowania musi być żadka i musisz mieć na to czas . Tkaninę szklaną ewentualnie możesz zastapić szyfonem, jedwabiem ew. bandażem.
sudik Posted April 27, 2009 Posted April 27, 2009 Przepraszam za Off topic, ale czy zamiast tkaniny szklanej mogę użyć starego np. podkoszulka??... Model ładny ( zresztą jak inne z serii totto ) i czysto wykonany. Kibicuje przey budowie. Pozdrawiam Bartek
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.