Skocz do zawartości

"FAUN" ze stajni Blejzyka - moja relacja z budowy


smootny

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
jak byś dał po pecie z góry i dołu miał bys 4krotnie wytrzymalszy statecznik

O co "kaman" tak dokładniej :?: :)

 

o pręty węglowe o średnicy 1mm wklejone w balse z dwóch stron po jednym.

Opublikowano

Może tak, …. skoro ktoś pisze że jest źle i wie lepiej to super.

Krytykanctwo na wysokim poziomie.

Ale skoro wie lepiej to może dla dobra ludzkości niech napisze jak powinno być to zrobione.

Nie jest kwestią kto wie albo nie wie, ale żeby ktoś juz napisał jak należy.

Było na tym forum wiele wątków, ktoś robi relację, ja ją oglądam i widzę że tak się robi.

Tym się sugeruję, zdjęciami.

Więc proszę jeśli juz ktoś, może słusznie, napisał że jest źle, do dla przykładu niech ktoś opisze jak jest dobrze.

 

Taka dygresja z przyjacielskim uśmiechem.

Opublikowano
wy naprawde nie wiecie jak buduje się dźwigary ??

 

Miałem kiedys teorię na mechanice technicznej w technikum

- póżniej niestety informatyka wszystko pochłonęła :]

 

aktualnie robie również wszystko wzorując się na pomysłach innych :]

lub opisach i zdjęciach znalezionych w googlach :rotfl:

Opublikowano

to ja wam powiem tak SZUKAJ taka fajna opcja na forum. O dźwigarach ich ażurowaniu, i o wypełnieniu słojami pionowo i poziomo jest co najmniej 5 tematów :D

Opublikowano
Może tak, …. skoro ktoś pisze że jest źle i wie lepiej to super.

Krytykanctwo na wysokim poziomie.

Ale skoro wie lepiej to może dla dobra ludzkości niech napisze jak powinno być to zrobione.

Nie jest kwestią kto wie albo nie wie, ale żeby ktoś juz napisał jak należy.

Było na tym forum wiele wątków, ktoś robi relację, ja ją oglądam i widzę że tak się robi.

Tym się sugeruję, zdjęciami.

Więc proszę jeśli juz ktoś, może słusznie, napisał że jest źle, do dla przykładu niech ktoś opisze jak jest dobrze.

 

Taka dygresja z przyjacielskim uśmiechem.

 

Nie bojsa ;D damy rade i bez takich jak motyl :]

Opublikowano

No to śmy pogadali.

A wogóle dobra robota z modelem.

Mi się podoba.

 

A widzisz smootny nie używałeś opcji szukaj przed budową modelu i zrobiłeś słabe dzwigary, oj ti ti .... ;) :lol2:

Opublikowano
na tej samej wysokości czy z jakimś przesunięciem ?

 

na tej samej .... przykładowo - kawałek styropianu czy epp czy czego cokolwiek innego i z obu stron pręciki węglowe ,, nad sobą '' na tej samej wysokości - prawdopodobnie prędzej pęknie to epp między niż pręciki i jest to bardzo mocne podczas gdy wklejony 1 pręcik naprawdę za wiele nie da ;] tak samo jak przesunięte - po prostu się skręci prawdopodobnie i działa niewiele lepiej niż 1 pręcik

Opublikowano

Cała sprawa o to by dźwigary były nałożone po obu stronach - górnej i spodniej (jeden nad drugim , a między nimi - rodzimy materiał ogona -balsa)

 

Tworzy się wtedy ,, niby'' taki dwu-teownik (coś jak szyna pociągu w przekroju) i to jest wiele bardziej odporne na zginanie,skręcanie niż tylko jeden pręt z węgla.

 

Nie ma co jednak się spierać o taki szczegół , tylko sprawdzić ogon w praniu na zboczu przy ostrym pikowaniu w dół i jakimś twardym lądowaniu.

Wtedy się okaże czy to co jest starczy :wink: Ogon zawsze można zrobić szybko i raczej problemu to nie sprawia ...

Opublikowano

Dla tych, co ciagle jeszcze "nie kaman" co z tymi dzwigarami polecam lekture _TEGO_ watku, szczegolnie ostatniej jego podstrony (btw - mam nadzieje, ze rok starszy moderator Wieczu juz sie "naumial" :))

Dla niewiernych Tomaszow i dla tych co to wszystko musza organoleptycznie (slowo pisane do niech nie przemawia ;)) proponuje proste doswiadczenie:

1. wziac dowolna listwe balsowa - najlepiej taka co by byla miekka/wiotka - efekt bedzie lepiej widoczny. Zbadac w lapkach jak sie slicznie gnie :)

2. przesaczyc rzadkim cyjanoakrylem pasek rowingu weglowego na jednym z bokow wzdluz listwy - sprawdzic sztywnosc ponownie - nie zmienia sie znaczaco (lekko sztywnieje jesli zginamy ja w takim kierunku by wegiel pracowal na rozciaganie)

3. ta sama czynnosc wykonujemy na przeciwleglym boku listwy (cyjanujemy wegiel)

4. cieszymy sie sztywna listwa balsowa (prostym dzwigarem dwuteowym)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pierwsze loty z ręki odbyły się pełnym sukcesem, aktualnie po 14h spędzam w robocie i niema kiedy na zbocze jechać.

Jak się uda w weekend umieszczę końcowe zdjęcia z budowy.

 

pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Słuchaj, a ten balsowy statecznik (głównie stery) nie jest "gumowaty"? Może się wydawać, że kierunek wklejenia dźwigarów nie zapobiegnie przed skręcaniem (choć nie miałem z takimi doświadczenia). Oryginalny statecznik mojego Mefisto był tak wiotki, że zastosowałem podejrzany gdzieś w sieci patent z jednostronnym laminowaniem tkaniną 25, co oczywiście niewiele zmieniło ale za to potroiło jego masę. W rezultacie zmieniłem statecznik na taki jak ma Fregata V.

 

Kiedyś rozpędziłem Timona i flatter urwał statecznik. Mam przez to teraz traumę i dmucham na zimne :)

Opublikowano
Słuchaj, a ten balsowy statecznik (głównie stery) nie jest "gumowaty"? Może się wydawać, że kierunek wklejenia dźwigarów nie zapobiegnie przed skręcaniem (choć nie miałem z takimi doświadczenia). Oryginalny statecznik mojego Mefisto był tak wiotki, że zastosowałem podejrzany gdzieś w sieci patent z jednostronnym laminowaniem tkaniną 25, co oczywiście niewiele zmieniło ale za to potroiło jego masę. W rezultacie zmieniłem statecznik na taki jak ma Fregata V.

 

Kiedyś rozpędziłem Timona i flatter urwał statecznik. Mam przez to teraz traumę i dmucham na zimne :)

 

Ludzie co wy macie z tym jednostronnym laminowaniem?

Jak kładziecie laminat to zawsze na obie strony statecznika, wtedy tworzy się konstrukcja przekładkowa, wielokrotnie bardziej wytrzymała niż sam laminat. Naprawdę mało co tak wzmacnia konstrukcja na skręcanie niż tkanina szklana ułożona skośnie.

Wszelkie tego typu patenty, to można wymyślić tylko nie mając najmniejszego pojęcia o mechanice...

Opublikowano

Szczerze mówiąc to wolę nie myśleć ile by on ważył, gdybym laminował obie strony. Co prawda możliwe, że coś zrobiłem źle i przez to nabrał sporo wagi, a wytrzymałość nawet w tą jedną stronę (w którą powinien "zadziałać" laminat na rozciąganie) się niewiele zmieniła. Ale cóż, w końcu doświadczenie to suma wszystkich popełnionych błędów ;) Ale dziękuję podpowiedzi - na pewno zwiększą one moje najmniejsze pojęcie o mechanice.

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Ja na stateczniki typu płaska płytka stosowałem inne rozwiazanie. Statecznik z listew balsowych np 3*10 zawsze sie wichrował wyginał i często łamał zastąpiłem listewki z balsy 3*10 listewkami które powstały z klejenia na żywicę 2 deseczek z balsy 1,5mm między ,które wkładałem tkaninę szklana 110gr/m^2. Tej samej deseczki używalem na ster wysokości i ster kierunku ewentualnie dla zniejszenia wagi robiłem okrągłe otworki. Zamiat tkaniny szklanej mozna użyć węglowej lub innej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.