Skocz do zawartości

YAK 54 100 ccm - Pilot


Rekomendowane odpowiedzi

Naśladując innych postanowiłem zrelacjonować składanie Yaka 54 2,7 m z zestawu Pilota . Do zakupu tego modelu zachęciły mnie niesamowite właściwości Yaka 2,2 m z zestawu SD-model . Jedno i drugie praktycznie to samo więc mam nadzieję ,że latał będzie podobnie .

Zestaw opakowany nadzwyczaj solidnie . Dwie skrzynie ze sklejki wyłożone od środka styropianem . Kadłub dodatkowo owinięty pianką a skrzydła folią bąbelkową.Po wyjęciu całości miłe zaskoczenie . Folia położona bardzo dobrze bez zmarszczek i bąbli. Nic nie uszkodzone . Konstrukcja lekka i solidna . W kilku miejscach nałożę dodatkowo swój klej, ale to tak na wyrost . Zawiasy i stery wklejone . Nic nie trzeba dokładać . Są wszystkie dodatki łącznie z korkiem wlewu paliwa i instalacją .W sumie zestaw zrobił bardzo pozytywne wrażenie.Teraz trza sie brać za robotę i zakup serw i silnika . Jak tylko się nauczę to wrzucę zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręga wklejona na żywicę z mokrobalonem plus oczywiście fabryczne rozwiązanie czyli kątowniki duralowe mocujace ją do bocznych ścian domka śrubami M3 . Całość wzmocniłem jeszcze taśmą szklaną . Zrobiłem tez setup kierunku i wkleiłem dźwignie sterów . Prace ruszą pełna parą jak będzie reszta wyposażenia i oczywiście czas.Brakujące serwa , dźwignie SWB,przdłużacze itp. już idą ze sklepu http://www.ef3m.pl/ . Tam też został zakupiny ten zestaw . Mam nadzieję , że pod koniec lipca będzie oblot . :?:

eefb744ede7a2cf8med.jpg

 

6e4ad26584e9ce77med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, że DA 50 lepiej odpuscic, a kupic jakies lepsze serwo na kier lub cos podobnego wszystkie Chinskie benzyny sprawdzają sie znakomicie a ten HP 50 jest najbardziej dopracowany.Chyba, że latasz jak Amerykanie 6 razy w tygodniu wtedy Chinczyk szybciej odmówi posłuszenstwa.Do weekendowego latania taka China wystarczy w zupełnosci na DL 50 lata kilku moich znajomych 2 sezony i nikt nie narzeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to jest problem DA czy inny . Sam się zastanawiam co zakupić . Cena kusi , ale są tacy co twierdzą że z DA jest zero kłopotów (potwierdzam) a z innymi bywa różnie . Niby kręcą tak samo , ale czasem zgasną a czasem coś trza podregulować. Nie wiem jaka jest prawda gdyż nie posiadałem jeszcze chińskich benzyn . Wiem tylko , że jeśli chodzi o silniki żarowe to ci co mają OS , Saito to latają a właściciele MDS i innych ciągle coś kręcą i kombinują . Może z benzynami jest podobnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z Da wcale nie bywa tak różowo jak się o nich pisze.

A to tłok wyrwie z cylindrem w zawisie ,a to korpus pęknie (na szczęście jeszcze na ziemi).

Kolega Buczo miał dużo szczęścia że po tym zawisie miał jeszcze czym latać mimo że model wbił się pionowo w ziemie aż się rura od skrzydeł wygięła w łuk. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 50 ccm to polecił bym MVVS - latam na takim i naprawdę warto jest swojej ceny.

Nowy zapłon jaki teraz z MVVS to różnica klas w stosunku do 3W czy DA, pomijam automatyczne sterowanie serwem ssania, naprawdę.

A 116 boxer to już bajka i naprawdę potrafi z 900 obr/min wejść bez zająknięcia czy czekania na maksymalne - bajka w akrobacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.