Jump to content

YAK 54 100 ccm - Pilot


Recommended Posts

Naśladując innych postanowiłem zrelacjonować składanie Yaka 54 2,7 m z zestawu Pilota . Do zakupu tego modelu zachęciły mnie niesamowite właściwości Yaka 2,2 m z zestawu SD-model . Jedno i drugie praktycznie to samo więc mam nadzieję ,że latał będzie podobnie .

Zestaw opakowany nadzwyczaj solidnie . Dwie skrzynie ze sklejki wyłożone od środka styropianem . Kadłub dodatkowo owinięty pianką a skrzydła folią bąbelkową.Po wyjęciu całości miłe zaskoczenie . Folia położona bardzo dobrze bez zmarszczek i bąbli. Nic nie uszkodzone . Konstrukcja lekka i solidna . W kilku miejscach nałożę dodatkowo swój klej, ale to tak na wyrost . Zawiasy i stery wklejone . Nic nie trzeba dokładać . Są wszystkie dodatki łącznie z korkiem wlewu paliwa i instalacją .W sumie zestaw zrobił bardzo pozytywne wrażenie.Teraz trza sie brać za robotę i zakup serw i silnika . Jak tylko się nauczę to wrzucę zdjęcia.

Link to comment
Share on other sites

To proste wchodzisz na www.fotosik.pl wrzucasz zdjecie i z listy linków, które sie wyświetla pod zdjęciem wyberasz 500 mpx na forum.Wklejasz w treść swojego postu i gotowe.

 

 

PS na pewno wiele osób czeka na zdjecia mam nadzieje , że uda sie wstawić

Link to comment
Share on other sites

Wręga wklejona na żywicę z mokrobalonem plus oczywiście fabryczne rozwiązanie czyli kątowniki duralowe mocujace ją do bocznych ścian domka śrubami M3 . Całość wzmocniłem jeszcze taśmą szklaną . Zrobiłem tez setup kierunku i wkleiłem dźwignie sterów . Prace ruszą pełna parą jak będzie reszta wyposażenia i oczywiście czas.Brakujące serwa , dźwignie SWB,przdłużacze itp. już idą ze sklepu http://www.ef3m.pl/ . Tam też został zakupiny ten zestaw . Mam nadzieję , że pod koniec lipca będzie oblot . :?:

eefb744ede7a2cf8med.jpg

 

6e4ad26584e9ce77med.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mysle, że DA 50 lepiej odpuscic, a kupic jakies lepsze serwo na kier lub cos podobnego wszystkie Chinskie benzyny sprawdzają sie znakomicie a ten HP 50 jest najbardziej dopracowany.Chyba, że latasz jak Amerykanie 6 razy w tygodniu wtedy Chinczyk szybciej odmówi posłuszenstwa.Do weekendowego latania taka China wystarczy w zupełnosci na DL 50 lata kilku moich znajomych 2 sezony i nikt nie narzeka

Link to comment
Share on other sites

No właśnie to jest problem DA czy inny . Sam się zastanawiam co zakupić . Cena kusi , ale są tacy co twierdzą że z DA jest zero kłopotów (potwierdzam) a z innymi bywa różnie . Niby kręcą tak samo , ale czasem zgasną a czasem coś trza podregulować. Nie wiem jaka jest prawda gdyż nie posiadałem jeszcze chińskich benzyn . Wiem tylko , że jeśli chodzi o silniki żarowe to ci co mają OS , Saito to latają a właściciele MDS i innych ciągle coś kręcą i kombinują . Może z benzynami jest podobnie ?

Link to comment
Share on other sites

Niestety z Da wcale nie bywa tak różowo jak się o nich pisze.

A to tłok wyrwie z cylindrem w zawisie ,a to korpus pęknie (na szczęście jeszcze na ziemi).

Kolega Buczo miał dużo szczęścia że po tym zawisie miał jeszcze czym latać mimo że model wbił się pionowo w ziemie aż się rura od skrzydeł wygięła w łuk. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeśli 50 ccm to polecił bym MVVS - latam na takim i naprawdę warto jest swojej ceny.

Nowy zapłon jaki teraz z MVVS to różnica klas w stosunku do 3W czy DA, pomijam automatyczne sterowanie serwem ssania, naprawdę.

A 116 boxer to już bajka i naprawdę potrafi z 900 obr/min wejść bez zająknięcia czy czekania na maksymalne - bajka w akrobacie.

Link to comment
Share on other sites

Dwóch kolegów z lotniska prawdopodobnie kupi te HP 50. Jeden z nich chcę dać ten silnik właśnie do extry 2,2 Pilot. Jak się tak stanie to na pewno łatwiej mi będzie podjąć decyzje.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.