piotr22 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2009 A zmieniając temat z saito do tańszych silników np. ASP super tiger i thunder tiger to interesuje mnie czy do tej extry 300 s będzie lepszy 4-takt czy 2-takt? :? Prosiłbym o szybką odpowiedź :mrgreen:
marcin133 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 A zmieniając temat z saito do tańszych silników np. ASP super tiger i thunder tiger to interesuje mnie czy do tej extry 300 s będzie lepszy 4-takt czy 2-takt? :? Prosiłbym o szybką odpowiedź :mrgreen: Piotr - zadajesz drugi raz to samo pytanie Może odpowiedź Ci narysować jak się czytać nie chce? Obrazki podobno są bardziej przyswajalne... ;D
piotr22 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2009 Umiem czytać i myśle że obrazki to nie w moim stylu . Pisałeś że to nie ma znaczenia czy 2-takt czy 4-takt tylko z ciekawości tak pytam , mi wydaje się że lepszy będzie 2-takt ale cały czas myśle nad tym 4-taktem : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2825 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=9098 Który z nich byłby lepszy ? A gdybym kupował 2-takta to jednego z tych : http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=9098 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=320 I tak samo interesuje mnie który z tych silników bedzie lepszy.
wichercat Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Ale się dyskusja rozwinęła tylko że dla mnie trochę jest to bez sensu bo jak ktoś chce latać na asp to niech to robi mi to wisi ale ja chce mieć saito i już.... miałem w chipmunku tigera g51 i ile ja się namordowałem żeby go odpalić :evil: pozatym modelrstwo jest po to aby się rozwijać w miarę [w tym hobby kasa to głowne za] posiadanych środków..dla jednych lepiej kupić świecidełko z hanga9 i do tego asp a dla innych lepiej kupić black horsa i saito. Reasumując dowiedziałem się że model an tym silniku będzie latał i to jest git a że zamówiłem go w wersji golden to już pociecha i radość dla mej duszy ja nikomu nie bronie jeżdić samochodem z dobrym silnikiem więc po co marudzić że silnik kosztuje tyle a tyle kosztuje tyle ile jest wart i tyle Idąc tym tokiem rozumowania to każdy w trenerze za 2,5 stówki powinien latać na silniku za 50 pln ale chyba takich nie ma... :rotfl: Co do paliwa który był poruszany w jednym wątku fakt droższe ale przynajmiej z tego co wyczytałem mniej palą więc ..... o co kaman jak ktoś buduje makietę to mu powiecie żeby dwutakta wsadził i nie inwestował w nic innego luuuudzie macie doradzać a nie dyskutować na temat wydatków bo to indywidualna sprawa każdego z nas.... piotr22 kup asp 91 sam dźwięk myślę że wart jest tego a jak już się dowiedzieliśmu od większości w średniej 20 lat będzie to latać :devil: [ stąd rozważania na temat kasy :lol2: ] jak już będziemy mieli nasze zabawki to możemy porównąc jak latają
piotr22 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2009 Święte słowa , jak ktoś ma kase to on decyduje co z nią zrobić i nikt inny nie powinien mu mówić co z nią zrobić :mrgreen: :wink: :mrgreen: . A mam pytanie bo nie wiem jaki silnik włożyć do tej Katany : http://www.nastik.pl/katana-profile-brak-p-63.html Myślałem nad os.max 46 LA , może nie ma takiej mocy jak jego następca AX ale za to jest o wiele lżejszy.I zastanawiam się czy ta 46 LA nada się do tego modelu .? Może jakieś sugestie.? :mrgreen:
MASK Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Idealny jest Saito FA-72, albo YS 63. AX 46 bedzie za słaby, może AX 55? Niedługo zrobię testy z YS 45 i może Enya 50CX.
wichercat Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 mask nie pisz o tak drogich silnikach bo przy cenie tej katany niektórzy nie przełkną tego ;D :lol2:
MASK Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Wiadomo że saito lepszy ale czy aby na pewno potrafisz taki silnik obsłużyć i go nie zepsuć ? BTW, trudno nie docenić troski naszego moda o Twój nowy motorek :rotfl: EDIT: wiesz wichercat, zamierzam się wykazać jeszcze większą "nieznajomością warsztatu" niż Ty. Zamierzam bowiem wstawić silnik cenowo porównywalny z Saito FA-82 (Jett 30 BSE) do modelu o wartości ok 100 zł (koszt materiałów) ;D
wichercat Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 od troski to ja mam after runa ;D a silnik ma służyć i terkotać pokłonów mu nie będe składał :devil: pozatym zepsuć można każdy silnik bezx względu jaki jest a decydując się na saito zdaję sobie sprawę że trzeba dbać ale jak już pisałem wcześniej z tym nie mam problemu....
ertman_176 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Marcin133 uwielbiam twoje podsumowania Podpisuje się pod nimi Nikt nie rządzi nikomu w kieszeni, po prostu chcieliście rady to macie :wink: Edit: ciekaw jestem jaki to model na który materiały kosztują 100zł skoro deska balsy 5mm podchodzi pod 11zł :wink:
wichercat Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Wiadomo że saito lepszy ale czy aby na pewno potrafisz taki silnik obsłużyć i go nie zepsuć ? BTW, trudno nie docenić troski naszego moda o Twój nowy motorek :rotfl: EDIT: wiesz wichercat, zamierzam się wykazać jeszcze większą "nieznajomością warsztatu" niż Ty. Zamierzam bowiem wstawić silnik cenowo porównywalny z Saito FA-82 (Jett 30 BSE) do modelu o wartości ok 100 zł (koszt materiałów) ;D Zapewne z moderatorem trzymacie się na codzień za drązki i w tym temacie macie znajomość warsztatu bo dla mnie nie ma to związku z tematem znajomości warsztatu ale wy dzieci liczycie złotówki no to kupcie sobie świnki skarbonki ;D To dla tego sporo osób uważa forum za gderanie starych bab a nie kompedium wiedzy ale widzę że nie ma sensu w tym brać udziału bo trafia się synek mamusi co 1 kpln go przeraża :lol2: :lol2: :lol2:
mammuth Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 ale widzę że nie ma sensu w tym brać udziału bo trafia się synek mamusi co 1 kpln go przeraża :lol2: :lol2: :lol2: Daruj sobie takie teksty - jeden ma wiecej kasy inny mniej - na tym forum nie ma znaczenia jak dziany jestes - chcesz sie popisywac to zmien forum. Chcesz kupic Saito - prosze bardzo - ale to co inni chca kupic i na co ich stac zostaw samym zainteresowanym.
MASK Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Wiesz, "nieznajomość warsztatu" w tym kontekście napisana jest jest w cudzysłowie dlatego, że dawno nie słyszałem zabawniejszej rzeczy niż to co napisał nasz moderator. Innymi słowy mam dokładnie takie same poglądy jak Ty Wichercat. Może po prostu szukasz aluzji tam gdzie ich nie ma, albo niezgrabnie sie wyraziłem. Mówiąc jeszcze inaczej: mając do wyboru Saito albo ASP, zawsze wybiorę Saito bez względu na to do jak drogiego, lub taniego modelu byłby przewidziany, bo to nie jest dla mnie kryterium wyboru.
radek872 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Nie wiem czemu mr moderator [ertman] sądzi że saito to pomyłka - pomyłka to jak się tak sądzi. Ok zawisu nie będzie nie szkodzi ale do aero wystarczy napewno a co do wagi to da sie napewno popracować wyposażeniem więc mnie to nie zraża i saito 82 w drodze :mrgreen: marudy a przynajmniej saito jest pewniejsze od asp i różnica mocy od 91 asp jest niewielka i momentu też więc bez jaj malkontelci.... a jak akro wyjdzie to już trzeba ponad 2 metry zakupić i zabawa na nowo bez marudzenia dzieci własnych portfeli nie trzeba dusić jak się bawić to na całego a jak usr...ć to po pachy :jupi: Z tym silnikiem przy wadze modelu 3.6kg będziesz mógł sobie pokręcic kółka po niebie pionowe wznoszenie moze zrobisz jak przypikujesz na pełnym gazie.Przy takiej masie modelu Saito FA 100 jest na styk do podstawowych akrobaci i ciut z F3A a wiem co mówię ,bo mam Funtane 3,6kg z FA100 i ten silnik nawet z idealnie dobranym smigłem jest za słaby.
ertman_176 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Nie rozumiem co was panowie bawi w określeniu nieznajomość warsztatu. Dla mnie to pojecie nie ogranicza sie do tego że potrafie używać pilnika :wink: Potrafie sobie sam zaprojektować model, potrafie dobrać materiały, obrobić je, dobrać wyposażenie, także silnik. Z ARF jeszcze prościej ponieważ mam model gotowy, producent podał jakis zakres silników jaki przewiduje do napędu co 6latkowi daje możliwość wybrania silnika. Osobiście posiadając kilku k pln zasiadł bym do budowy modelu od podstaw i wtedy dumnie włożyłbym silnik saito do pieknej makiety RWD Żartowałem, włożył bym elektryczny i tak ... Jak już mówiłem Dla mnie wkładanie saito do modelu chińczyka jest jak wiejski tuning ... Saito to dobre silniki, nie neguje, ASP to też dobre ale gorsze niż saito. Za krótko na tym forum jesteście aby zrozumieć jak długo można by ten temat ciągnąć ... Gdy to forum powstawało mieliśmy już debate porównującą saito i ASP, oba silniki na całym świecie w modelach latają z powodzeniem :wink: Poszukajcie te tematy z przed paru lat jak ASP wchodziło na polski rynek i jakie było fee...
radek872 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Dla mnie wkładanie saito do modelu chińczyka jest jak wiejski tuning ... Tak jak w wiejskim tuningu nie ma mocy pod maską ale jest wygląd tak bedzie i w tym modelu.Pooklejany mlauch z silnikiem Hondy CBR zawsze zostanie tylko maluchem
Jano Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Przez ostatni czas poszukuję dobrego silnika w rozsądnej cenie. -------------------------------------------------------------------------- To są pierwsze słowa w poście kolegi pytającego o silnik do extry. Proszę zwrócic uwagę na słowo"rozsądek" bo to kluczowe słowo w tej dyskusji.
radek872 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 No tak kupowanie silnika po takiej cenie do tak małego modelu nie wiele ma wspólnego z rozsądkiem jak sobie pomyslę, że w cenie Saito 82 mozna miec dobry silnik 50ccm z rezonansowym tłumikiem to strona sklepu w CHinach sama sie otwiera z zakładką koszyk Jano tego nie napisał autor tematu tylko inny kolega, który także kupił ten model co nie zmienia faktu, że o Saito nie powinnismy mysleć autor dał do zrozumienia, że ma byc w miarę tanio czyli zostaje mu kupno ASP 4 suwa w Chinach lub 2 suw Super Tigre, JBA, ASP i wg nie taki silnik China bedzie wystarczający do stylu latania i mozliwosci tej Extry
MASK Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Co do Saito, to pierwszy kupilem w 2001 roku, a więc na długo przed burzliwymi dyskusjami na tym forum :mrgreen: Za cenę Saito 82 można kupić dwa Polonezy na chodzie! I gdzie tu rozsądek?! :mrgreen:
marcin133 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Nie wiem czy zauważyliście ale tak dobrych i tak tanich silników jeszcze nigdy nie było... więc cieszcie się że możecie przebierać w silnikach droższych i tańszych, lepszych i tych gorszych i w ogóle że macie wybór.... :mrgreen: Nie wiem czy jest sens dyskutowanie na temat upodobań każdego z nas z osobna... wielu sądzi że dni napędów żarowych są policzone na rzecz elektryków a ja mówię że tak szybko to nie nastąpi... i co? I czy jest sens ze mną na ten temat dyskutować? Na dzień dzisiejszy nie bo ja wiem swoje a przynajmniej wiem co lubię! Więc jeśli ktoś chce mieć silniki Saito w chińskim ARF to dlaczego ma go nie mieć? Przecież nie pogorszy sobie właściwości lotnych? Dla mnie wkładanie saito do modelu chińczyka jest jak wiejski tuning ... Zobacz Chińczyk i to jeszcze CMPro i z jakim silnikiem! Jakie to ma uzasadnienie, ekonomiczne, pilotarzowe czy jakiekolwiek inne?? Żadne oprócz jednego... a to jedno powoduje że jak dla mnie to BOMBA! :twisted:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.