Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Koveralowe paski grubościowo wyglądają ok, ale ścieg zupełnie się nie odbił. Aparatem nie byłem nawet w stanie czegokolwiek uchwycić. Szerokościowo wygląda to tak:

 

9,3mm

 

IMG_0669.JPG

 

5,5mm

 

IMG_0671.JPG

 

Nadal te paski 9,3mm wydają mi się za szerokie. :roll:

 

A to próby z użyciem bibuły (5,5mm)

 

IMG_0665.JPG

 

IMG_0666.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Śledzę od początku budowę Twojego RWD8,taki malutki modelik ale bardzo ładna i czysta budowa.

Co do pasków to wszystkie RWD miały ząbkowane paski,RWD8 miało paski szerokość 5cm a ząbki 1cm.

Kolega Andrzej zbudował piękną makietę,ale w ocenie statycznej ciągle mu zwracali uwagę,na targane paski i niezgodność nitów,sam zobacz na zdjęciach jaki to piękny model.

 

iiitargimodelarskiewm1s.jpg

iiitargimodelarskiewm1s.jpg

iiitargimodelarskiewm1sb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam jakiś punkt zaczepienia - jeden problem mniej.

Ale nagadaliście :wink: mi o tych ząbkach i pojęcia nie mam jak je produkować seryjnie.

Nożyczki ząbkowane widziałem ale zęby były wielkie, tu ok 1x1mm :|

 

Model piękny, ale czemu ma taśmy również na kesonie, a nie tylko na żebrach? Pierwsze widze takie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz produkować seryjnie na skale światową to kup sobie ploter.

 

Teraz poważnie,ząbki o żądanej wielkości wytną Ci na ploterze,na pewno znasz jakiś zakład co robią reklamy z foli.

Do cięcia na ploterze nadaję się folia z imitacją płótna orakower,gdyż ma od spodu podkład z grubego papieru.

Możesz też zrobić z foli dekoracyjnej,do cięcia pod ploter,ale wtedy nie będziesz miał imitacji płótna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe postępy:

 

drugi zastrzał płata

 

IMG_0715.JPG

 

zastrzały i olinowanie stateczników

 

IMG_0716%20%282%29.JPG

 

linka stalowa z zaciskiem z igły lekarskiej, przewlekana trzykrotnie. Całość owinięta nitką i zalana klejem ma udawać naciągacz.

 

IMG_0721%20%282%29.JPG

 

Co do szwów, zrobiłem sobie wzornik ząbków przepuszczając pasek blachy aluminiowej przez przekładnie zębatą, ale no właśnie nie mam jak tego nagrzać. Lutownica daje rade tylko na krótkich kawałkach (ale wycinało pięknie). Prostownik niestety reaguje zwarciem, w końcu opór zwykłego przewodu. Próbowałem wygiąć drut oporowy, ale okazał się za gruby. Próby nagrzewania rdzenia cewki zmiennym 12v też okazały się daremne.

 

Może macie jakiś pomysł?

 

A teraz zagadka -co TO jest?

 

IMG_0703.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie ponownie

zdecydowałem, że jedna zrobię taśmy nieząbkowane papierowe dwuwarstwowe...

 

IMG_0935.JPG

 

IMG_0934.JPG

 

....a potem było tak:

 

Lakiernia

 

IMG_1053.JPG

 

IMG_1057.JPG

 

IMG_1059.JPG

 

IMG_1117.JPG

 

IMG_1119.JPG

 

wdała się pixeloza (do poprawki)

 

IMG_1120.JPG

 

IMG_1121.JPG

 

blachy

 

IMG_1123.JPG

 

rejestracje (do retuszu) osłony silnika pomalowałem poglądowo resztką rozrobionej farby

 

IMG_1124.JPG

 

IMG_1125.JPG

 

IMG_1126.JPG

 

IMG_1127.JPG

 

IMG_1128.JPG

 

włoski do poprawki i obszycia materiałem skóropodobnym

 

IMG_1129.JPG

 

IMG_1130.JPG

 

oprofilowania

 

IMG_1133.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż w tym przypadku materiał maskujący był lichy, ale fajnie się w tym wycinało. Ten materiał to papier samoprzylepny do drukarek. Jak dojdzie do malowania logo LOPP to będę kombinował z taśmą maskującą (taką zwykłą żółtą) bo spisuje się o wiele lepiej, nią robiłem przejście czerwony-srebrny.

 

Zawsze możesz zainwestować w profesjonalne taśmy ale to inna bajka.

 

Dużo zależy na jaką powierzchnie chcesz nakładać. Srebrna farba jest cacy bo nie przepuszcza światła, ale składa się z opiłków metalu które tworzą dodatkowe nierówności i gorzej się tego taśmy trzymają. Przed nakładaniem emblematów może warto przelakierować powierzchnie lakierem bezbarwnym?

 

Jeszcze coś. Jakie było moje zdziwienie kiedy pomalowałem przód na czerwono i mi się jakieś kurzowe drobinki pojawiły. No przecież czyściłem?! :evil: A to właśnie wyszła struktura srebrnej farby pomimo wcześniejszego "polerowania" mokrą gąbką.

 

A skoro jesteśmy przy zagadnieniach malarskich... cały model trzeba zabezpieczyć poliuretanem, ale chce dodatkowo nanieść zabrudzenia. Jeżeli zrobię to przed lakierowaniem to będą miały taki sam połysk jak poszycie, a jeżeli po, to jak to zabezpieczyć. Próbował ktoś mieszać farbę z poliuretanem i tym malować? Spełni swoje zadanie?

 

Poszycia płócienne mają dostać półmat, a blachy i oprofilowania połysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce dodatkowo nanieść zabrudzenia.

Zależy czym zamierzasz nanieść te zabrudzenia. Kiedyś robiłem to akrylowymi farbami „LIFECOLOR” na suchy pędzel. Efekt bardzo dobry, a farba odporna na paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.