krzychu-rc Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2011 Koveralowe paski grubościowo wyglądają ok, ale ścieg zupełnie się nie odbił. Aparatem nie byłem nawet w stanie czegokolwiek uchwycić. Szerokościowo wygląda to tak: 9,3mm 5,5mm Nadal te paski 9,3mm wydają mi się za szerokie. :roll: A to próby z użyciem bibuły (5,5mm)
Henryk S. Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Śledzę od początku budowę Twojego RWD8,taki malutki modelik ale bardzo ładna i czysta budowa. Co do pasków to wszystkie RWD miały ząbkowane paski,RWD8 miało paski szerokość 5cm a ząbki 1cm. Kolega Andrzej zbudował piękną makietę,ale w ocenie statycznej ciągle mu zwracali uwagę,na targane paski i niezgodność nitów,sam zobacz na zdjęciach jaki to piękny model.
krzychu-rc Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 No to mam jakiś punkt zaczepienia - jeden problem mniej. Ale nagadaliście :wink: mi o tych ząbkach i pojęcia nie mam jak je produkować seryjnie. Nożyczki ząbkowane widziałem ale zęby były wielkie, tu ok 1x1mm :| Model piękny, ale czemu ma taśmy również na kesonie, a nie tylko na żebrach? Pierwsze widze takie coś.
Henryk S. Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Jeżeli chcesz produkować seryjnie na skale światową to kup sobie ploter. Teraz poważnie,ząbki o żądanej wielkości wytną Ci na ploterze,na pewno znasz jakiś zakład co robią reklamy z foli. Do cięcia na ploterze nadaję się folia z imitacją płótna orakower,gdyż ma od spodu podkład z grubego papieru. Możesz też zrobić z foli dekoracyjnej,do cięcia pod ploter,ale wtedy nie będziesz miał imitacji płótna.
krzychu-rc Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 Jeżeli chcesz produkować seryjnie na skale światową to kup sobie ploter. Pytałem w warzywniaku ale mówią że nie mają :roll: :wink: Miałem na myśli bardziej domowy sposób produkcji :mrgreen:
robintom Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Czy chodzi o ząbki jak na taśmach z tego sklepu? http://www.mickreevesmodels.co.uk/~mickreev/Access/accessories.htm
krzychu-rc Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Opublikowano 6 Lutego 2011 Małe postępy: drugi zastrzał płata zastrzały i olinowanie stateczników linka stalowa z zaciskiem z igły lekarskiej, przewlekana trzykrotnie. Całość owinięta nitką i zalana klejem ma udawać naciągacz. Co do szwów, zrobiłem sobie wzornik ząbków przepuszczając pasek blachy aluminiowej przez przekładnie zębatą, ale no właśnie nie mam jak tego nagrzać. Lutownica daje rade tylko na krótkich kawałkach (ale wycinało pięknie). Prostownik niestety reaguje zwarciem, w końcu opór zwykłego przewodu. Próbowałem wygiąć drut oporowy, ale okazał się za gruby. Próby nagrzewania rdzenia cewki zmiennym 12v też okazały się daremne. Może macie jakiś pomysł? A teraz zagadka -co TO jest?
robintom Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Wygląda jak zbiornik od lotniczego toy toya. :jupi:
krzychu-rc Opublikowano 9 Lutego 2011 Autor Opublikowano 9 Lutego 2011 Nie, to jest ... zbiornik balastowy. Mam nieodparte wrażenie, że będę miał za lekki ogon. Lepiej zostawić sobie drogę odwrotu. Drugi zbiornik znajduje się na końcu lżejszej połówki płata.
krzychu-rc Opublikowano 28 Maja 2011 Autor Opublikowano 28 Maja 2011 Witajcie ponownie zdecydowałem, że jedna zrobię taśmy nieząbkowane papierowe dwuwarstwowe... ....a potem było tak: Lakiernia wdała się pixeloza (do poprawki) blachy rejestracje (do retuszu) osłony silnika pomalowałem poglądowo resztką rozrobionej farby włoski do poprawki i obszycia materiałem skóropodobnym oprofilowania
Milko Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 Ładnie to wygląda , mi by szkoda było latać takim modelem :wink: no chyba ze ładny pas betonowy i warunki. Powodzenia w wykończeniu.
Callab Opublikowano 28 Maja 2011 Opublikowano 28 Maja 2011 No właśnie, jak uniknąć takiego rozmycia krawędzi podczas malowania na nierównej powierzchni płótna? wdała się pixeloza (do poprawki)
krzychu-rc Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Opublikowano 29 Maja 2011 Cóż w tym przypadku materiał maskujący był lichy, ale fajnie się w tym wycinało. Ten materiał to papier samoprzylepny do drukarek. Jak dojdzie do malowania logo LOPP to będę kombinował z taśmą maskującą (taką zwykłą żółtą) bo spisuje się o wiele lepiej, nią robiłem przejście czerwony-srebrny. Zawsze możesz zainwestować w profesjonalne taśmy ale to inna bajka. Dużo zależy na jaką powierzchnie chcesz nakładać. Srebrna farba jest cacy bo nie przepuszcza światła, ale składa się z opiłków metalu które tworzą dodatkowe nierówności i gorzej się tego taśmy trzymają. Przed nakładaniem emblematów może warto przelakierować powierzchnie lakierem bezbarwnym? Jeszcze coś. Jakie było moje zdziwienie kiedy pomalowałem przód na czerwono i mi się jakieś kurzowe drobinki pojawiły. No przecież czyściłem?! :evil: A to właśnie wyszła struktura srebrnej farby pomimo wcześniejszego "polerowania" mokrą gąbką. A skoro jesteśmy przy zagadnieniach malarskich... cały model trzeba zabezpieczyć poliuretanem, ale chce dodatkowo nanieść zabrudzenia. Jeżeli zrobię to przed lakierowaniem to będą miały taki sam połysk jak poszycie, a jeżeli po, to jak to zabezpieczyć. Próbował ktoś mieszać farbę z poliuretanem i tym malować? Spełni swoje zadanie? Poszycia płócienne mają dostać półmat, a blachy i oprofilowania połysk.
Deem Opublikowano 29 Maja 2011 Opublikowano 29 Maja 2011 chce dodatkowo nanieść zabrudzenia. Zależy czym zamierzasz nanieść te zabrudzenia. Kiedyś robiłem to akrylowymi farbami „LIFECOLOR” na suchy pędzel. Efekt bardzo dobry, a farba odporna na paliwo.
CHBO Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Jakiej farby używasz na pokrycie modelu?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.