Szczepen02 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 mam zamiar włożyć silnik szczotkowy speed 600 graupner-a (wiem że szczotka ciągnie prądu pełno itp. ale taką mam pod rękom, nawet z regulatorem) ale nie wiem czy nie będzie za ciężko i nie trzeba by było poszerzyć trochę skrzydła. co o tym sądzicie? 200 gramową szczotkę do modelu ważącego 300g? Powodzenia, chciałbym zobaczyć filmik z oblotu.
jary14 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 mam zamiar włożyć silnik szczotkowy speed 600 graupner-a NIE, NIE, NIE i jeszcze raz NIE xD Przeczytaj cały temat jeszcze raz (mam nadzieję) i zwróć uwagę na wyposażenie :wink:
suchy668 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Szczotkowy ? 600 ? Przeca to będzie jak rakieta albo leciał w dół albo w ogóle , bo to jest ciężkie strasznie . "Waga : 195 g" Nie wiem czy pusty model tyle czasem nie waży ? Może odrobinę więcej ;]
adrian06adik Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 to będzie "pionowzlot" jeszcze tylko podwozie na ogonie zamocować i start pionowy będzie :twisted:
Marcus Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Mały update: Model jest już praktycznie skończony. Jest to mój pierwszy model, który zbudowałem własnymi rękoma - oceńcie jak mi wyszedł? Chyba nie ma takiego skrzywienia jak u Malkera? :twisted: Szczęśliwy właściciel. 8) Teraz trzeba czekać z oblotem na ładną pogodę. Pytanie: Ustawić EXPO, na czym i ile na oblot? Bo nie chciałbym go od razu roztrzaskać.. podoba mi się.... 8) A Wam?
robraf Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 ustaw sobie expo praktycznie na wszystkim ailerons elevator i rudder +60% mysle ze wychylenia po 35-40stopni i w razie czego mozesz ustawic sobie dd/r na okolo 60%
Marcus Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 ustaw sobie expo praktycznie na wszystkim ailerons elevator i rudder +60% mysle ze wychylenia po 35-40stopni i w razie czego mozesz ustawic sobie dd/r na okolo 60% Dzięki, tak też zrobię.
robraf Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 myśle ze model powinien byc łatwy w okiełznaniu i powinien krecic fajną akrobacje.. płat jest wystarczająco sztywny ? pytam, bo nieprzegladalem calego wątku
Marcus Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Wydaje się wystarczająco sztywny.
Malker Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Funtany były dwie, jedna krzywa druga prościutka z białego depronu tylko silnik "odlatał" nad drzewkami owocowymi i sie temat skonczył ;D Następcą był Troll 3D który był wyeksploatowany na maxa.
Marcus Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 druga prościutka tylko silnik "odlatał" nad drzewkami owocowymi i sie temat skonczył ;D :twisted: .
Piotrek_F3J Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Funtany były dwie, jedna krzywa druga prościutka z białego depronu tylko silnik "odlatał" nad drzewkami owocowymi i sie temat skonczył ;D Następcą był Troll 3D który był wyeksploatowany na maxa. mów do mnie jeszcze :rotfl: ps.Marcus postarałeś się ile ci gotowy do lotu wyszedł?
noker Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Gratulacje Mikołaj. Z uwag jakie mogę Ci zaproponować to: - Słabo wyglądają te zabezpieczenia popychaczy przy dźwigniach serwa. Starałeś się, ale nie wiem czy nie lepszy byłby kawałek prostego drucika i termokurczka. - Propsaver dosuń jak najbliżej silnika, wydaje mi się że tam jest kawałek gołej ośki silnika, mniejsze ramię, mniejsza siła działająca na zginanie. - (kosmetyka) formatki balsy pod serwa - można było wkleić od środka kadłuba, wtedy serwo byś bardziej schował. - kawałki depronu przed pierwszą wręgą (po bokach silnika) wcześniej czy później się wyłamią (autopsja z Ultrona ) Pokaż gdzie i jak upchnąłeś wyposażenie.
bzik4 Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Propsaver dosuń jak najbliżej silnika, wydaje mi się że tam jest kawałek gołej ośki silnika, mniejsze ramię, mniejsza siła działająca na zginanie. tylko że jak z propsavera będzie wystawała za długa ośka to wejdzie ona w otwór w śmigle zbyt głęboko i propsaver przestanie spełniać swoje zadanie, więc według mnie albo pozostawić tak jak jest, abo skrócić ośkę :wink:
noker Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 No to się rozumie samo przez się, Mikołaj napewno zna zasadę działania PropSavera
Linux Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Opublikowano 27 Listopada 2010 Mikołaj, bardzo ładnie Naprawdę starannie, czysto wykonany model. Uważaj przy ostrych manewrach, bo np u mnie skrzydełko nie wyrobiło Model bardzo dobrze wspominam, dało się latać nawet przy dość dużym wietrze. Powodzenia w oblocie
Marcus Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Cieszę się, że się podoba. Marcus postarałeś się Starałem się. ile ci gotowy do lotu wyszedł? Nie mam pojęcia, muszę zaopatrzyć się w wagę... :roll: Słabo wyglądają te zabezpieczenia popychaczy przy dźwigniach serwa. Starałeś się, ale nie wiem czy nie lepszy byłby kawałek prostego drucika i termokurczka. Robiłem je w oparciu o pomysł Motylastego: http://www.motylasty.pl/warszt_2.html Może faktycznie trzeba je jeszcze zabezpieczyć. Propsaver dosuń jak najbliżej silnika, wydaje mi się że tam jest kawałek gołej ośki silnika, mniejsze ramię, mniejsza siła działająca na zginanie. Miałem tak samo w RWD i nic się nie działo. Obecne miejsce propsavera jest najbardziej optymalne, sprawdzałem inne kombinacje i tam śmigło albo było zbyt sztywno, albo samo zsuwało się. Powinno być ok. (kosmetyka) formatki balsy pod serwa - można było wkleić od środka kadłuba, wtedy serwo byś bardziej schował. Dzięki za uwagę, będę pamiętał przy kolejnym modelu. kawałki depronu przed pierwszą wręgą (po bokach silnika) wcześniej czy później się wyłamią (autopsja z Ultrona ) ..trudno się mówi.... 8) Pokaż gdzie i jak upchnąłeś wyposażenie. Dostęp od spodu, będzie tutaj mocowana "klapka" na magnesy, klei się w "modelarni". Rzut oka na regulator i pakiet. PS. Panie Rafale, jak Pańska funtana? Uporał się pan ze skrzydłami? :mrgreen:
Marcus Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Przepraszam za post pod postem, ale mam nadzieję, że przymkniecie na to oko? :oops: Godzina 15.00. Siedząc na łóżku, zerkając raz na model, raz na okno postanowiłem -czas oblatać tą piękność. Nie minęło 5 min kiedy byłem na "lotnisku". Temperatura -8°C. Wiatr - brak. Niebo - bezchmurne. W oddali widok zachodzącego słońca. Czego chcieć więcej? Model dostał malowanie kabinki i napis na skrzydle. Zwykły czarny marker z Kauflandu. Ale prezentuje się ładniej. Tuż po lądowaniu. (Wybaczcie za kiepską jakość zdjęć w powietrzu, ale to nie lustrzanka....) Uwagi ogólne. Samolot lata świetnie. Po locie, w domu musiałem zwiększyć skłon i wykłon, gdyż za bardzo rwał do góry i w lewo. Jestem niezmiernie szczęśliwy, że poleciał bez żadnych problemów. Króciutki filmik potwierdzający oblot. Krótki bo.... kamerzysta wyjaśnia pod koniec. :twisted: Wiele nie straciliście, bo w zasadzie cały lot to tylko ósemki, kółka, pętla i 2 koślawe beczki ( błędny skłon i wykłon). http://www.youtube.com/watch?v=J5G-jjfYfoE Niezły prezent urodzinowy sobie zrobiłem. 8)
Linux Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2010 Gratuluję. Jak model ładnie i starannie wykonany to musi polecieć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.