Skocz do zawartości

Funtana Mini z depronu - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

mam zamiar włożyć silnik szczotkowy speed 600 graupner-a (wiem że szczotka ciągnie prądu pełno itp. ale taką mam pod rękom, nawet z regulatorem)

ale nie wiem czy nie będzie za ciężko i nie trzeba by było poszerzyć trochę skrzydła.

co o tym sądzicie?

200 gramową szczotkę do modelu ważącego 300g? Powodzenia, chciałbym zobaczyć filmik z oblotu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 329
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...

Mały update:

 

Model jest już praktycznie skończony. :D Jest to mój pierwszy model, który zbudowałem własnymi rękoma - oceńcie jak mi wyszedł? :)

 

IMG_3176.jpg

 

Chyba nie ma takiego skrzywienia jak u Malkera? :twisted:

 

IMG_3178.jpg

IMG_3198.jpg

IMG_3200.jpg

IMG_3183.jpg

 

Szczęśliwy właściciel. 8)

IMG_3212.jpg

 

Teraz trzeba czekać z oblotem na ładną pogodę.

 

Pytanie:

Ustawić EXPO, na czym i ile na oblot? Bo nie chciałbym go od razu roztrzaskać.. podoba mi się.... 8) A Wam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funtany były dwie, jedna krzywa druga prościutka z białego depronu tylko silnik "odlatał" nad drzewkami owocowymi i sie temat skonczył ;D Następcą był Troll 3D który był wyeksploatowany na maxa.

 

mów do mnie jeszcze :rotfl:

 

ps.Marcus postarałeś się :) ile ci gotowy do lotu wyszedł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje Mikołaj.

Z uwag jakie mogę Ci zaproponować to:

- Słabo wyglądają te zabezpieczenia popychaczy przy dźwigniach serwa. Starałeś się, ale nie wiem czy nie lepszy byłby kawałek prostego drucika i termokurczka.

- Propsaver dosuń jak najbliżej silnika, wydaje mi się że tam jest kawałek gołej ośki silnika, mniejsze ramię, mniejsza siła działająca na zginanie.

- (kosmetyka) formatki balsy pod serwa - można było wkleić od środka kadłuba, wtedy serwo byś bardziej schował.

- kawałki depronu przed pierwszą wręgą (po bokach silnika) wcześniej czy później się wyłamią (autopsja z Ultrona :D)

 

Pokaż gdzie i jak upchnąłeś wyposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propsaver dosuń jak najbliżej silnika, wydaje mi się że tam jest kawałek gołej ośki silnika, mniejsze ramię, mniejsza siła działająca na zginanie.
tylko że jak z propsavera będzie wystawała za długa ośka to wejdzie ona w otwór w śmigle zbyt głęboko i propsaver przestanie spełniać swoje zadanie, więc według mnie albo pozostawić tak jak jest, abo skrócić ośkę :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikołaj, bardzo ładnie :) Naprawdę starannie, czysto wykonany model.

Uważaj przy ostrych manewrach, bo np u mnie skrzydełko nie wyrobiło :P

Model bardzo dobrze wspominam, dało się latać nawet przy dość dużym wietrze.

Powodzenia w oblocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że się podoba. :)

 

Marcus postarałeś się :)

 

Starałem się. :D

 

ile ci gotowy do lotu wyszedł?

 

Nie mam pojęcia, muszę zaopatrzyć się w wagę... :roll:

 

Słabo wyglądają te zabezpieczenia popychaczy przy dźwigniach serwa. Starałeś się, ale nie wiem czy nie lepszy byłby kawałek prostego drucika i termokurczka.

 

Robiłem je w oparciu o pomysł Motylastego: http://www.motylasty.pl/warszt_2.html

Może faktycznie trzeba je jeszcze zabezpieczyć. :)

 

Propsaver dosuń jak najbliżej silnika, wydaje mi się że tam jest kawałek gołej ośki silnika, mniejsze ramię, mniejsza siła działająca na zginanie.

 

Miałem tak samo w RWD i nic się nie działo. Obecne miejsce propsavera jest najbardziej optymalne, sprawdzałem inne kombinacje i tam śmigło albo było zbyt sztywno, albo samo zsuwało się. Powinno być ok. :P

 

(kosmetyka) formatki balsy pod serwa - można było wkleić od środka kadłuba, wtedy serwo byś bardziej schował.

 

Dzięki za uwagę, będę pamiętał przy kolejnym modelu. :D

 

kawałki depronu przed pierwszą wręgą (po bokach silnika) wcześniej czy później się wyłamią (autopsja z Ultrona :D )

 

..trudno się mówi.... 8)

Pokaż gdzie i jak upchnąłeś wyposażenie.

 

Dostęp od spodu, będzie tutaj mocowana "klapka" na magnesy, klei się w "modelarni".

IMG_3214.jpg

Rzut oka na regulator i pakiet.

IMG_3218.jpg

 

 

PS. Panie Rafale, jak Pańska funtana? Uporał się pan ze skrzydłami? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za post pod postem, ale mam nadzieję, że przymkniecie na to oko? :oops:

 

 

Godzina 15.00. Siedząc na łóżku, zerkając raz na model, raz na okno postanowiłem -czas oblatać tą piękność. Nie minęło 5 min kiedy byłem na "lotnisku".

 

Temperatura -8°C. Wiatr - brak. Niebo - bezchmurne. W oddali widok zachodzącego słońca. Czego chcieć więcej?

 

Model dostał malowanie kabinki i napis na skrzydle. Zwykły czarny marker z Kauflandu. Ale prezentuje się ładniej. :D

 

IMG_3219.jpg

IMG_3223.jpg

IMG_3224.jpg

 

Tuż po lądowaniu.

IMG_3225.jpg

 

(Wybaczcie za kiepską jakość zdjęć w powietrzu, ale to nie lustrzanka....)

 

Uwagi ogólne.

Samolot lata świetnie. Po locie, w domu musiałem zwiększyć skłon i wykłon, gdyż za bardzo rwał do góry i w lewo. Jestem niezmiernie szczęśliwy, że poleciał bez żadnych problemów.

 

Króciutki filmik potwierdzający oblot. Krótki bo.... kamerzysta wyjaśnia pod koniec. :twisted: Wiele nie straciliście, bo w zasadzie cały lot to tylko ósemki, kółka, pętla i 2 koślawe beczki ( błędny skłon i wykłon).

 

http://www.youtube.com/watch?v=J5G-jjfYfoE

 

 

Niezły prezent urodzinowy sobie zrobiłem. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.