jb Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Witam, Jako że na pilskim lotnisku adrenaliny coraz mniej jakiś czas temu rozpocząłem budowę jednego z moich ulubionych samolotów WW2 jakim jest Ki -84. Chyba mało znany na scenie aircombat (regulamin go zabił) jednak sądzę że godny uwagi, więc w gąszczu me 109H,ił-ów...już wkrótce pojawi się japoński rodzynek. Dane: rozpiętość - 94 cm długość - 82 cm silnik - 2,5 ccm miejsce w najbliższych zawodach aircombat - nieznane :mrgreen: Skrzydło styropianowy rdzeń oklejony balsa 1mm,zakończenia balsa,natarcie balsa 6mm profil naca 2412/2410 mod. zwichrzenie 5mm. widać linie zwichrzenia -5mm(spływ do góry) na czas schnięcia soudalu przyklejony został kawałek balsy 2mm po zatwierdzeniu wielkości lotki imitowanej przez taśmę,oczywiście "na oko",odcinamy szprycha 2mm,snap zablokowany nakrętkami. tkanina 110gr ,35mm szerokości góra i dół,kołek ustalający węgiel 3mm wklejone listwy balsowe 3mm,boki lotek balsa 1,5mm C.D.N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Zapowiada sie ładna maszynka. Byle nie wyszla za ciężka. Skrzydła mocowane na śruby czy na gumy? Jezeli to drugie to polecam szerszą tkaninę na skrzydla. Inaczej przy mniejszym cyrklu masz rozwalona krawędź spływu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 A jak z kadłubem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jb Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Skrzydła mocowane na śruby czy na gumy? Jezeli to drugie to polecam szerszą tkaninę na skrzydla. Inaczej przy mniejszym cyrklu masz rozwalona krawędź spływu Na gumy(patrz ostatnie zdjęcie).Niestety szerszej tkaniny nie będzie bo skrzydło już skończone. A jak z kadłubem? Wieczorem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Niestety szerszej tkaniny nie będzie bo skrzydło już skończone możesz dolaminować zawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jb Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Kadłub to balsa 3mm boki,góra to styropian kryty balsą 1mm i styrodur(miał być pink ale jest niebieski) na dole.Wregi to sklejka 4 i 3mm. styrodur 20mm na spód tylnej części kadłuba dodatkowe wzmocnienia aby boki kadłuba się nie wgniatały spód w przedniej części widać" kręgosłup" kadłuba balsa 2mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Mam takiego ESA Strasznie mi się podoba ten samolot, to był naprawdę zabójczy sprzęt - w znaczeniu dosłownym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Combat ładny, ale pod ESA to się nie łapie. Za dużo drewna :wink: Mam pytanko, możesz opisać proces oklejania skrzydeł balsą? Będę wkrótce stawał przed tym wyzwaniem i szukam wszelkich informacji. Czym kleiłeś balsę do pianki i jak dociskałeś na czas schnięcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jb Opublikowano 21 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Czym kleiłeś balsę do pianki i jak dociskałeś na czas schnięcia? Sklejasz ze sobą deski balsowe trochę większe od rdzenia na CA,smarujesz je klejem Soudal D4/b4 i ściskasz to wszystko czym się da.Wszystko co ciężkie z płaskim spodem jest dobre.Ściski stolarskie i kawałek deski tez dają rade.Druga metoda to worek próżniowy(lepszy docisk balsy przy krawędzi natarcia). na przykład tak ok lecimy dalej z tym kadłubem napęd steru wysokości góra to styropian kryty balsa 1mm wszystko sklejone na soudal stateczniki to balsa 4mm zarówno pion jak i poziom delikatne wycięcie na tłumik ponieważ kadłub jest dość gruby(kawałek kieszeni na rurę 20mm) zamontowana maska silnika C.D.N stay tuned Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Skrzydła mocowane na śruby czy na gumy? Jezeli to drugie to polecam szerszą tkaninę na skrzydla. Inaczej przy mniejszym cyrklu masz rozwalona krawędź spływu Na gumy(patrz ostatnie zdjęcie).Niestety szerszej tkaniny nie będzie bo skrzydło już skończone. A jak z kadłubem? Wieczorem ... Tak jak pisze Janek. Lepiej dolaminuj. Jeżeli nie dawałeś nic pod spód (pod balsę) w miejscu gdzie masz gumy prosisz się o problemy. Czasami startuje się z wiatrem i wtedy czasami brakuje dosłownie cm aby wyprowadzić model przy starcie i cyrkiel murowany... Żeby nie było - a nie mówiłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Całkiem ciekawie zaczyna wyglądać. Ja bym inaczej wyciął lotki, nie należy wycinać prostopadle do spływu a raczej równolegle do osi kadłuba, ale to detal. Czy pisząc o miejscu w najbliższych zawodach oznacza to że będziesz w Grabicy 01 08 2009? No i tak poza tym to na Twoim miejscu robiłbym od razu dwie sztuki.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 na Twoim miejscu robiłbym od razu dwie sztuki święta prawda, trzeba mieć rezerwy żeby latać na luzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jb Opublikowano 22 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Czy pisząc o miejscu w najbliższych zawodach oznacza to że będziesz w Grabicy 01 08 2009? No i tak poza tym to na Twoim miejscu robiłbym od razu dwie sztuki.. Jako że jestem też fanem modeli akrobacyjnych 3D wybieram się do Nowego Targu a to chyba te same terminy . A jeśli chodzi o większą ilość sztuk to jest to prototyp i zapewne będę coś poprawiał tu i tam ,więc skupiam się na jednej szt na razie. Maska silnika-tkanina 150gr/m2+110gr/m2.Żywica epidian 52 + Z1. prostszej metody chyba nie ma C.D.N stay tuned Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Wygląda coraz lepiej W tym roku po Grabicy są jeszcze jedne zawody. Jak nie najbliższe to może zamknięcie sezonu? Odnośnie maski to dobrze by było zdjąć z niej negatywową formę - nawet najprostszą - gipsową. Na przyszłość EDIT: Poprawka pozytywowej na negatywową... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 po Grabicy są jeszcze jedne zawody no ba! Mistrzostwa Polski! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jb Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 co w środku siedzi czyli detale... Testy silnika ASP 15 trwają...Niestety nie jest to AwesomeSuperPower , czy ktoś testował czarne tłumiki mvvs z osą albo asp i czy to jest legal ? Następne zdjęcia już z pola walki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Po wyposażeniu i jakości wykonania przypuszczam, że wyrobiłeś się poniżej 900 g... ASP żeby miał AwesomeSuperPower musisz dac z 15% nitro... no i porządnie musisz go dotrzeć. Dobrze jest dać 2% rycyny, 12-15% nitro reszta to syntetyk (18-16%) i metanol. Ja latam na MVVS'ach na zwykłej rycynie (80/20). Niestety mieszanie tłumików nie jest dozwolone. To samo dotyczy ich modyfikacji - musi być fabryczny. Oczywiście wiele osób "dociera" odpowiednio silniki, ale w finale i tak sprawdzane są obroty. Sąsiad na słuch będzie wiedział, że Twój silnik kręci więcej niż dozwolone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jb Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Po wyposażeniu i jakości wykonania przypuszczam, że wyrobiłeś się poniżej 900 g... Niestety nie bardzo.Model waży 820gr na sucho.Balsa użyta w trakcie budowy to Pelikan standard i nie należała do lekkich.Jestem pewien że następny egzemplarz będzie poniżej 900gr do lotu oczywiście.Jeśli chodzi o paliwko latam na ProPower 10% silnik na razie przepalił ok 1 litra więc poczekamy co będzie dalej. Oczywiście wiele osób "dociera" odpowiednio silniki, ale w finale i tak sprawdzane są obroty. Sąsiad na słuch będzie wiedział, że Twój silnik kręci więcej niż dozwolone... Więc też będę go musiał odpowiednio "dotrzeć"... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Przyklej sobie kwarc w odbiorniku, ja bym zresztą takiego odbiornika raczej do kombata spalinowego nie dawał. Wręgi są chyba wycięte pod kątem prostym, powinno się robić na okrągło. Z masą nie ma co przesadzać bo będzie jednorazówka, ja tego typu model naprawiałem przed doklejanie kolejnych warstw balsowych od środka na soudal i całkiem nieźle taka kanapka się trzymała. No i snap plastikowy na wysokości, w kadłubie poza kontrolą - dość ryzykowne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryukishin Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Wręgi są chyba wycięte pod kątem prostym, powinno się robić na okrągło. Czy chodzi o brzegi? Dlaczego? I jeszcze jedno pytanie do autora modelu - jaki kąt zaklinowania płata? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.