Air Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Odwiedź Leroya lub Castoramę - po płyty. W Castoramie na Targówku mają akurat 5mm FIXPRIXA - ciemno szary 28zł paczka 10szt. Bardzo miły materiał, IMHO lepszy nieco od Arbitrona do naszych celów. 3mm też mają Damnit! Na Targówku właśnie kupowałem tego Arbitona - tyle że w Praktikerze. Następnym razem wybiorę się do Castoramy. Ciemnoszary napewno wygląda bardziej rasowo Bardzo jestem też zadowolony z Floorpol-a "XMS Mata Izolacyjna 5mm". Ciemniejszy kolor niż Arbiego, ale dużo lepiej się na nim pracuje.Warto zajrzeć do Obi i Komfortu. W Komforcie na pewno mają płyty 6mm gładkie (ale mi się coś ostatnio bardzo krucha paczka trafiła). W Obi podobno czasem pywa gładki, biały depronik. Widzę że masz już to rozpracowane jeśli chodzi o Warszawę - dzięki za informacje, napewno się przydadzą... POR bywa czasem w Oszołomie po ok 9zł. Albo wyskok na Nowolipki, Conrada lub Bitwy Warszawskiej. Mają, ale drożej. Koło Modelarnia.pl przejeżdżam codziennie w drodze do pracy - jutro pewnie do nich podjadę po 'akcesoria' (przekładnia, śmigła, druty, dźwigienki itd). Skrzydło zamknęło się pięknie po wyszlifowaniu 2-3mm głębokiego i około 5mm szerokiego, półokrągłego rowku. Niestety już nie tak pięknie wyszło mi oklejenie taśmą (raz, że to zwykła szara pakowa - gdzie można kupić jakieś fajne kolorowe? 8) ) a dwa, że wstępnie okleiłem go przeźroczystą taśmą, która jak się okazało trzyma dużo słabiej - odkleiła się po zamknięciu skrzydła i szarą oklejałem od nowa już na zamkniętym... Ale jak na pierwszy model wykonany tą techniką da radę... Klej polimerowy mam właśnie dragona - wklejałem nim te profilujące elementy wewnątrz skrzyła, ale do sklejenia krawędzi natarcia by się nie nadał (chyba że by docisnąć ją czymś na noc) - tą skleiłem 'po staremu' - taśmą dwustronną (używam taśmy Tesa - jest mocna ale i kosztuje więcej). Wyposażenie, pakiet itd będę mocował natomiast na to: 3M Dual-Lock - jak dla mnie jest to odkrycie sezonu (no zeszłego sezonu bo już jakiś czas tego używam przy autach ) - dużo lepsze niż rzep samoprzylepny bo jest tu tylko jeden rodzaj taśmy, elementy tym spięte nie mają możliwości poruszania się i trzyma piekielnie mocno. Jedyna wada to większa grubość połączenia. Mam tym zamocowane np. ramki do tablic na aucie. Nie wiem co bym musiał zrobić żeby przypadkowo odpadły. Niestety dostępne jest to tylko w wyspecjalizowanych sklepach i raczej nie sprzedają na metry a cena też zabija Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Postępy w budowie - jeszcze bez stateczników pionowych i zabudowy serwomechanizmów, pakietu i odbiornika: http://www.youtube.com/watch?v=igX9mESSAmQ Śmigło ostatecznie zamontowane bezpośrednio na osi silnika - stąd jego rozmiary (5,1 x 4,5). Coś czuję, że czeka ten projekt jedna, wielka, epicka porażka ;] PS.: Przepraszam za ignorancję ale sterolotki w delcie powinny być ustawione tak samo jak w normalnym samolocie (czyli lotka w dół = skrzydło w górę) czy też odwrotnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Lotki - tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Air, Stery narazie tylko tak do filmu są ustawione ?? Bo jak dawałeś ster wysokości, w górę, lub w dół to lotki nie chodziły równo z nim... I czemu jak skręcasz tylko jedna lotka się rusza, a nie 2 na raz ??? Chyba, że tak ma być... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Coś czuję, że czeka ten projekt jedna, wielka, epicka porażka ;] PS.: Przepraszam za ignorancję ale sterolotki w delcie powinny być ustawione tak samo jak w normalnym samolocie (czyli lotka w dół = skrzydło w górę) czy też odwrotnie? Jeżeli stery tego modelu przy oblocie będą tak chodziły jak teraz na filmie to na pewno będzie buba. Nie może tak być. Podzieliłeś powierzchnie sterowe na trzy części i jest to dobre rozwiązanie jeśli nie posiadasz radia z mikserami typu delta czy też żadnymi zewnętrznymi nie dysponujesz. Środkowy - ster wysokości powinien reagować tylko na wychylenia drążkiem wysokości - dlaczego gdy nim ruszasz wychylają się także stery zewnętrzne - lotki? I to jeszcze w sposób niesymetryczny? Lotki natomiast także delikatnie poruszają sterem wysokości - nie może tak być. Wychylają się znacznie więcej do dołu niż do góry (chyba że to perspektywa filmu tak to podkreśla) - też tak nie powinno być. No i w takim układnie już to nie są sterolotki Edit: Znalazłem informację iż dysponujesz aparaturą od śmigłowca a ta znowu zapewne ma na stałe miksery stąd zachowanie sterów na filmie. Nie jest dobrze...! Koledzy opisywali przypadki kiedy jest możliwe wyłączenie mikserów w takich aparaturach - nie we wszystkich. Jeżeli to jest przyczyną takiego zachowania powierzchni sterowych... będzie trzeba odkopać artykuły i spróbować wyłączyć miksery w Twojej aparaturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Air, Stery narazie tylko tak do filmu są ustawione ?? Bo jak dawałeś ster wysokości, w górę, lub w dół to lotki nie chodziły równo z nim... I czemu jak skręcasz tylko jedna lotka się rusza, a nie 2 na raz ??? Chyba, że tak ma być... Ruszają się obie - na filmie jakoś tak to wygląda. Lotki nie chodzą równo ze sterem wysokości bo tak jest ustawione miksowanie w aparaturze czy też odbiorniku od tego śmigłowca i nie da się tego przestawić w żaden sposób dlaczego gdy nim ruszasz wychylają się także stery zewnętrzne - lotki? I to jeszcze w sposób niesymetryczny? Lotki natomiast także delikatnie poruszają sterem wysokości - nie może tak być. Wychylają się znacznie więcej do dołu niż do góry (chyba że to perspektywa filmu tak to podkreśla) - też tak nie powinno być. Stery wychylają się mniej więcej tyle samo do góry co do dołu - tak wygląda to na filmie. Ster wysokości nie porusza się przy ruszaniu lotkami. Koledzy opisywali przypadki kiedy jest możliwe wyłączenie mikserów w takich aparaturach - nie we wszystkich. Jeżeli to jest przyczyną takiego zachowania powierzchni sterowych... będzie trzeba odkopać artykuły i spróbować wyłączyć miksery w Twojej aparaturze. Szukałem informacji o tym na zachodnich forach ale znalazłem jedynie przesłanki, że w tej aparaturze nie da się tego zrobić (pół biedy, że da się wyłączyć wychylanie sterów do góry przy zwiększaniu ciągu bo też coś takiego ma ta aparatura). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalpllc Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 małe pytanko gdzie dajecie SC ??? bo robię taką deltę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Tak bardzo z przodu jak się da Niestety ten model ma tendecję do tego, że SC wychodzi bardzo z tyłu. Jak większość Delt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 małe pytanko gdzie dajecie SC ??? bo robię taką deltę czytać, a nie tylko obrazki oglądać :twisted: 26cm od dzioba :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalpllc Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 dzięki EDIT: ale obrazki są śliczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Próbował już ktoś może zamontować do tego cudaka mała spalinkę?? :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Próbował już ktoś może zamontować do tego cudaka mała spalinkę?? :mrgreen: Ja. To samo z silnikiem OS MAX 20FP. Mocniejszy szkielet i całość oklejona taśmą. Ok 180km/h mierzone programem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam G. Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 I ja pochwalę się swoją deltą: Zrobiłem według planów depronowego Pibrosa, powiększając wymiary do rozpiętości 100cm. Waga: 524g Bardzo fajne latadło, nawet szybko lata. Jeszcze film: Jakość taka sobie, ale kręcony aparatem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Waga mojej delty "do lotu" to równe 700g. Dużo. Teraz zostało naładować akumulator i zobaczyć czy zachowa się w powietrzu jak cegła czy też jak nieco lżejsza cegła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 No i delta "oblatana". "Oblatana" nie oblatana bo nie lata w ogóle ;] Najwyraźniej za mała moc zespołu napędowego w stosunku do ciężaru. Dzisiaj pocztą przyszedł silnik bezszczotkowy z regulatorem, użyję też lipola zamiast nimh. Powinno być lepiej. PS.: Wyważanie tego to jakiś dramat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Dziś zrobiłem kolejne podejście do budowy tego latadełka - tym razem klejonego UHUPorem. Ja nie wiem jak wy to robicie, że wam to wszystko wychodzi prosto i ładnie. I tym razem pojawił się problem rozchodzenia się płata w miejscu klejenia pod wpływem naprężeń w materiale mimo stosowania UhuPora i sfazowania depronu w miejscu klejenia. Nie wspomnę o tym, że całość po zakończeniu klejenia była obarczona wzniosem ujemnym :| A całość montowałem na równej powierzchni. Kolejny arkusz depronu zatem w przypływie furii został połamany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Kolejny arkusz depronu zatem w przypływie furii został połamany Tak jak już zostało powiedziane wiele razy: Modelarstwo to hobby dla cierpliwych Czyli też opanowanych ?? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Dziś zrobiłem kolejne podejście do budowy tego latadełka - tym razem klejonego UHUPorem. Ja nie wiem jak wy to robicie, że wam to wszystko wychodzi prosto i ładnie. I tym razem pojawił się problem rozchodzenia się płata w miejscu klejenia pod wpływem naprężeń w materiale mimo stosowania UhuPora i sfazowania depronu w miejscu klejenia. Nie wspomnę o tym, że całość po zakończeniu klejenia była obarczona wzniosem ujemnym :| A całość montowałem na równej powierzchni. Kolejny arkusz depronu zatem w przypływie furii został połamany W mojej delcie po wyszlifownaniu papierem ściernym półokrągłego rowka w miejscu zagięcia skrzydło bardzo ładnie się zamkneło i naprężenia na krawędzi spływu nie są wielkie. UHU Por musi przeschnąć parę minut zanim złożysz obie klejone powierzchnie (kleiłem nim stateczniki i osłony serwomechanizmów smarując obie klejone powierzchnie) - wtedy mocno łapie ale też nie od razu. Jeśli chcesz kleić nim krawędź spływu to połóż na niej po prostu parę ciężkich książek (albo złapać ją jakimiś spinaczami do bielizny czy modelarskimi ściskami jeśli posiadasz) i będzie git. Warto też przed klejeniem przeszlifować lekko papierem ściernym klejone powierzchnie i zdmuchnąć/odkurzyć pył, który podczas szlifowania powstał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Koledzy może podpowiecie jak ustawić silnik w takim modelu - mówię o wykłonach przy napędzie pchającym. Nie miałem takiego napędu , a nie chcę sperniczyć nowego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Ja mam wykłon i skłon na zero i lata. Można silnik delikatnie pochylić w dół, to nie będzie tak bardzo zadzierał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi