Skocz do zawartości

Nowy Yak 54 2,16m 920zł


radek872

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 209
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dziś z ogona wywaliłem właśnie sriteka i założyłem serwo HD 9150MG.

Różnica kolosalna.

Idealne centrowanie , siła , że ledwo można steyr w ręce utrzymać no i prędkość tylko wióry lecą. :D

Więc to co podałeś też powinno być jak najbardziej o.k.

 

Jutro pokaże co nowe serwo wniosło do modelu. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę swoje trzy grosze o serwach, których używasz Tomek w tym Yaku. Dotąd bardzo sobie chwaliłem 996 w Madmanie na kierunku, ale po jakiś 100 lotach ( DUUUżo wachlowania, choć mało żyletek - najgorszych dla tego steru) to serwo zaczęło drgać w każdej pozycji. Taki serwowy Parkinson. Latam dalej, ale już z pewnymi obawami. Na pocieszenie dziś spalił mi się HS 225MG na jednej lotce - dobrze, że miałem do dyspozycji konkretne szuwary. Z innej beczki - mam 4szt HD7150 na lotki do dużej benzyny. Po jednoczesnym podłączeniu jedno z nich okazało się mieć trudności ze znalezieniem odp pozycji w jednym skrajnym położeniu. Poza tym wszystkie pięknie chodzą. Wnioski: reguł nie ma. Markowe serwa też się mogą skończyć. A chinole warto przemocowywać - to daje szansę na dłuższą żywotność. Co Tomek myślisz o nowej serii HD - V-fast - dostępnej w UH? Np. HD-DS120M. Są szybsze, tańsze i niewiele słabsze od 9150. Już prawie je kupiłem, ale przeczytałem coś na forach zagr. i odpuściłem. To trochę loterii. Do takich budżetowych projektów mogłybybyć jednak strzałem w dziesiątkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ultimat odbył ok.70 lotów na razie bez jakichkolwiek objawów złej pracy ze strony TP996r.

YAk jakieś 8-10 ale tu są nowe , więc na razie też chodzą idealnie.

Za to wymiana srajteka za 300zł na HD 9150 okazała się strzałem w dziesiątkę.

Serwo chodzi jak huragan , centruje o niebo lepiej od poprzednika a siła trzymania to nie różnica 3 kg z opisu ale 3/4 .

Albo mi się trafił jakiś padnięty/podrobiony shiteck albo te serwa są do bani.

 

JA w Yaku już na stałe zostawiam SV-50 (jak kto woli DL-3) .

Do ultimata kupuje dl-55 jest ociupinę mocniejszy ,a mojego Ultimata już nie zbije poniżej 7800g.

Musiał bym wymieniać balsę na normalną /lekką a tego już robić mi się nie chce.

 

Wracając do Yaka .

Fenomenalnie teraz działa kierunek (szkoda że nie miałem tego serwa w Ultimacie)

Bardzo mi się podoba lot na max wychyłu sterów i ciągłym podrywaniu silnikiem .

Model leci w żyletce ,ale już na przeciągnięciu , niemal stojąc w miejscu.

Świetna sprawa. NA srajteku można było tylko o tym pomarzyć.

Lądowanie mnie straszono że będzie szybko i ,że się łatwo przeciąga , nic z tych rzeczy model dzięki dość grubemu profilowi (porównując do Extry Rabbita) lata w szerokich zakresach prędkości , prędkość podejścia do lądowania przeciętna lub nawet dość małą, najczęściej ląduje z wiatrem , bo tak mi pasuje , ma wtedy szerokie pole do ustawienia się na dość wąskim pasie . Model ląduje bez problemów.

W powietrzu model bardzo długo widoczny , już wiem jak prze-foliuje swojego Ultmata. 8)

 

Teraz mankamenty.

 

Folia odłazi niemal wszędzie gdzie się łączy z innym kawałkiem ,ale na pocieszenie wszędzie tam gdzie ja przyprasowałem to trzyma się bardzo o.k.

Więc zaraz po nabyciu -szpachla ,szpachla , szpachla , znaczy się żelazko. :D

 

Mocowanie kabiny jest tak delikatne , że w rękach się rozłazi.

Albo listewka balsowa na żywice, albo fazka z żywicy z mikro-balonem lub innym świństwem , trzeba to wzmocnić.

 

No i koła ,choć te piankowe wydają się o.k. to na trawiaste lotniska są zdecydowanie za małe. Osie z śrub miękkich 4 to też pomyłka.

 

A i w końcu z laminatu dorobiłem sobie ramie na serwo kierunku rozstawem otworów 10cm.

 

Zdjęcia wstawię jak tylko będę miał dostęp do drugiego komputera.Szkoda tylko ze kolega przyjechał jak ja kończyłem latanie (niestety nie było już paliwa , tylko jakieś opary , szkoda było lać w bak)

 

Zdjęcia:

 

yak001.jpg

 

yak006.jpg

 

yak002.jpg

 

yak005.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dzisiaj dotarły do mnie serwa jednak ku zaskoczeniu sa inne od tych co zamawiałem a mianowicie miały być tower pro 996R a przyszły 956R czy wymieniać czy zostawić..? Please HELP !

 

 

w między czasie przejrzałem ofert sklepów i w niektórych pod 996 kryją sie serwa 956R to wyglądałoby że jest ok.... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te serwa są na lotki + wysokość na kierunek jest power HD 1501MG który pokazywałem kilka wpisów wcześniej. :D

 

Tomku a pamiętasz ile jakich przedłużaczy stosowałeś bo ja aby to posprawdzać znowu musiałbym zastawić pół mieszkania przynosząc model z piwnicy :?

 

jakie masz aku u siebie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable przedłużacze do serw.

2 x 90cm (mogły być 80cm) serwa wysokości

1 x 60 cm gaz

2 x 15 cm lotki w odbiorniku

2 x 35(45) cm lotki w skrzydłach

2 x włącznik zasilania

1 x 35(45)cm odbiornik - włącznik

 

Do zapłonu mam bez dodatkowych kabli, tu wszystko jest obok siebie.

Zdjęć zrobiłem ,ale aparat schowałem,przygotowałem już do jutrzejszego wyjazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku wstawiłbyś w wolnej chwili fotkę gdzie włączniki wstawiłeś bo tak kombinuje nad tym....

 

Dzisiaj pouzbrajałem model w serwa i podłączyłem wstępnie cięgna itp... w tym tygodniu będzie silnik więc jak na razie na hamownie i docieranko... :mrgreen:

 

muszę szykować ewakuację z domu z tym modelem bo chyba wyrozumiałość mej żony się kończy :devil: ALARM !!! ALARM !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsca na włączniki nie ma. :( :shock:

Na tankowanie też , a nawet jeszcze gorzej.

Jakąś karkołomną ewolucją wrzuciłem włączniki z prawej strony (stojąc za modelem )3 cm za maską silnika 2cm pod kantem kabinki.

Zawór paliwowy to już jakaś masakra , na zdjęciu zobaczysz gdzie on jest , ale jak ja go tam włożyłem to sam nie wiem tylko coś lekko strzeliło jak go dokręcałem.

Zdjęcia wrzucę popołudniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jaki wybrałem to RCGF 50B - kolega również go kupił do "naszego" yaka i chodzi bardzo ładnie, jakościowo wygląda na dobrze wykonany a i pali za pierwszym razem...obaczymy :D

 

P.S żona trochę odpuściła ufff ale jak zobaczy nową aparaturę to może sie "zdenerwować" :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.