Gość Anonymous Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Witam. Czy ktoś przerabiał już to zagadnienie? Jeżeli tak to proszę o wytyczne jak to zrobić. Na naszym lotnisku latają 4 takie motorki i jeden z największym przebiegiem (ok.25 litrów paliwa CONTEST 10 przepalone) wyraźnie zesłabł. Regulacje składu mieszanki nie skutkują. Szukałem na necie i forum ale nic nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Regulacja jest banalnie prosta; na zimnym silniku luz zaworów - dla obu jednakowy - powinien wyniosić od 0,05 do 0,1mm. w jakim położeniu tłoka znajdziesz te luzy nie pisze bo na pewno wiesz jak z tym jest wspomnę tylko, że by ustawić kolejny zawór musisz wykonać pełny obrót śmigłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 OK. Pytanie jeszce co ile regulować. Po jakiej ilości przepalonego paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Tego nie da sietak okreslić, kolega np. nigdy nie regulował, a latał kilka sezonów. Skoro ASP to nie OS max to moze i zaworki trochę cześciej ale jak często :?: Po kazdym sezonie można sprawdzać stan, wtedy będzie wiadomo co i jak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Kolego Fokker chcę jeszcze troche podrążyć ten temat. Czy wartości 0,05 do 0,1 wynikają z instrukcji obsługi tego konkretnie silnika czy jest to czysto doświadczalne? Pytam dlatego, że odkręciłem pokrywę zaworów w moim ASP, który jest z tego sezonu, chodzi elegancko, przepalił 10L paliwa i sprawdziłem z ciekawości luzy na zaworach. Jest 0,15 na ssącym i 0,4 na wydechowym, zmierzone w górnym martwym punkcie tłoka.Dodam,że nie mam doświadczenia z silnikami 4T poza elementarną teorią. W związku z tym pytanie: czy tak ma być, czy coś źle zmierzyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Temat już był, poczytaj tutaj . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Czy wartości 0,05 do 0,1 wynikają z instrukcji obsługi tego konkretnie silnika czy jest to czysto doświadczalne? Tak, wynika to z instrukcji. Mam trzy silniki: OS FS 91, ASP FS 80 i ASP FS 61. W instrukcji kazdego z nich podana jest własnie wartość 0,05 - 0,1mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Dzięki kolego MASK i FOKKER. Wszysto już jasne, zamykam temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemko Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Piotr78 czy poprawila sie moc motorka po gmeraniu z zaworami czy skonczyla sie kompresja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Motorek przeregulowany. Poprawiły się praktycznie wszystkie parametry czyli praca na wolnych, wkręcanie, moc i kultura pracy. Chodzi super. Jest ustawione 0,04 na ssącym i 0,1 na wydechowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Czy ta różnica wielkości szczeliny dobrana celowo? znaczy czy gorzej pracował na obu wartościach dla obu zaworów? Instrukcja nie rozgranicza wartości dla poszczególnego zaworu, z drugiej strony już ktoś sugerował własnie rozgraniczenie tak jak Ty to zrobiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Taka regulacja ma uzasadnienie.Ssący jest lepiej chłodzony niż wydechowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 OK Jano ale dlaczego nie rozgraniczają tego w instrukcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Tego to nie wiem.Być może wpływ temperatury nie jest aż taki wielki by powodował duże róznice (rozszerzalność materiału) ale ja robię tak jak Piotr.Może nie tak dokładnie ale staram się by szczelinomierz 0,05 wchodził pod ssący lekko ciasno a pod wydech z lekkim luzem a 0,1 bardziej ciasno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Ja robiłem tak by pod oba lekko wchodził 0,05 - nie mam 0,04 - a z dużym oporem 0,1. Ponieważ chę regulować swego OS 91 więc spróbuję różne wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 To robisz podobnie ja tez nie mam 0,04 ale regulacje jest chyba dobra skoro silniki chodzą poprawnie.Jak przyjadę z urlopu to też czeka mnie regulacja 15 ki bo już chyba czas na niego,troche już wylatał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Czy ta różnica wielkości szczeliny dobrana celowo? znaczy czy gorzej pracował na obu wartościach dla obu zaworów? Instrukcja nie rozgranicza wartości dla poszczególnego zaworu, z drugiej strony już ktoś sugerował własnie rozgraniczenie tak jak Ty to zrobiłeś. Ta różnica wynika z przeanalizowania tematu, do którego odnośnik podał kolega MASK. Na dwóch równych ustawieniach nie próbowałem. Dzisiaj będziemy regulować drugą piętnastkę, która wprawdzie chodzi nienajgorzej ale ma luzy 0,15 na ssącym i 0,4 na wydechowym, silnik jest z tego sezonu i przepalił 10L paliwa. Zaskoczyły mnie bardzo tak duże luzy przy tym przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Coś musi być w tych ponadnormatywnych luzach :rotfl: Gdy po kilku lotach sprawdziłem ustawienie w nowiutkim ASP FS 61 to również na jednym z zaworów była wartośc ponad 0,2mm ale silnik pracował. Gdy zmieniłem tę wartosc do tej z instrukcji silnik gasł natychmiast po odłączeniu zasilania świecy...Po jakimś czasie dało sie ustawić już te własciwe wymiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Tym razem nie poszło tak gładko. Na wysokich chodzi bardzo dobrze, czuć wzrost mocy ale na wolnych gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Musisz na nowo wyregulować silnik. Zmniejszając luzy zaworowe zwiększasz kąty otwarcia zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.