Skocz do zawartości

os 46LA polska instrukcja


Drako_27

Rekomendowane odpowiedzi

a po co Ci ona ?!

 

 

jeżeli chodzi o docieranie to każdy ma inną szkołę (czyt. sposób na wykonanie)

 

regulacja ?

 

srubka od niskich obrotów ( 3 obroty od zera)

śrubka od wysokich obrotów (ustawienie fabryczne to 1-2,5 obrotu od zera)

 

przeputnica otweirana zamykana serwem.

 

i to tyle nt. silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

regulacja ?

 

srubka od niskich obrotów ( 3 obroty od zera)

śrubka od wysokich obrotów (ustawienie fabryczne to 1-2,5 obrotu od zera) i to tyle

... a ja nadal walczę z nowym OS'em (46LA). Zabrałem nawet cholerę do łazienki ("bo może balkonik za zimny, w końcu -2C"), a ten tylko prycha nadzieją i tyle. Podejrzewam też słaby prąd na świecy bo kapsel ładuje się max. do 1,46V. Assss, ogolnie weekend w pośladki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy układ jest szczelny i drożny ? Czy silnik jest nowy ?

Silnik jest nowy...i dalej. Szczelny, drożny, ustawiony wg. forum. No, ni cholery zaskoczyć nie chce. Udaje dosyć wiarygodnie, że "już, już, prawie" ale to wszystko. Łapę mam już do wymiany bo takie zakwasy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm po odkręceniu iglicy zalewa go ? Jeżeli go zalewa no to proponuje zainwestować w żarnik zasilany z 12V z regulowanym A.

Dobrze kombinujesz ;-) Faktycznie zalewa się patologicznie. 5-7 machnięć i chlupie, w gaźniku. 2 razy tyle i mam drugi zbiornik paliwa, w tłumiku (rymuje już z tego szoku i zawodu...)

Żarnik z regulacją (A) powiadasz... Chyba tak zrobię bo już nie chce mi się ładować gwizdka (Ni-MH 1800Ah) po 10 razy dziennie. W sumie to poczytałem forum i też obstawiam, że z prądem u mnie za chudo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"srubka od niskich obrotów ( 3 obroty od zera)

A gdzie Ty znalazłeś śrubę niskich obrotów w OS 46LA? Co wykręcałeś te trzy obroty?

W silnikach OS wersji LA nie ma typowej śruby wolnych obrotów. Jest natomiast śruba regulująca dopływ powietrza na wolnych obrotach ale ona inaczej działa, inny ma wpływ na silnik i zupełnie inaczej się ją reguluje przyczym należy wspomnieć że bardzo często kompletnie nie wymaga regulacji. (Sposób regulacji na ostatniej stronie instrukcji - tej zalinkowanej poniżej)

 

 

śrubka od wysokich obrotów (ustawienie fabryczne to 1-2,5 obrotu od zera) "

Instrukcja OS MAX podaje dla tego silnika 1,5 obrotu dla iglicy wysokich obrotów.

Należy wspomnieć iż zawsze łatwiej odpala się silnik mając za mocno wykręconą iglicę niż za mało - tym bardziej z palca.

(instrukcja OS MAX 40,46,65LA strona 16 punkt 6)

 

Dobre żarzenie świecy do podstawa. Przy uruchamianiu silnika z palca należy zadbać o prawidłowe zalanie silnika - to wymaga wprawy i wyczucia silnika, dlatego początki tak ciężko idą :) Jeżeli używasz paliwa 15% nitro stosuj świecę OS No 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to moja story zatoczyła koło :D Czyli muszę sobie załatwić więcej prądu na rozruch i skręcić iglice. Wielkie dzięki Panowie!

 

Norwegia to raczej zimny kraj , kup sobie to:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4681 i będziesz latał... OS 46 zostaw na lato(jest tam taka pora roku :mrgreen: ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie Ty znalazłeś śrubę niskich obrotów w OS 46LA? Co wykręcałeś te trzy obroty?

W silnikach OS wersji LA nie ma typowej śruby wolnych obrotów. Jest natomiast śruba regulująca dopływ powietrza na wolnych obrotach ale ona inaczej działa, inny ma wpływ na silnik i zupełnie inaczej się ją reguluje przyczym należy wspomnieć że bardzo często kompletnie nie wymaga regulacji. (Sposób regulacji na ostatniej stronie instrukcji - tej zalinkowanej poniżej)

Upsss... No to zdaje się rozregulowałem dopływ powietrza na wolnych obrotach. Mam go teraz na 1.5 obrotu.

 

prawidłowe zalanie silnika - to wymaga wprawy i wyczucia silnika, dlatego początki tak ciężko idą :) Jeżeli używasz paliwa 15% nitro stosuj świecę OS No 8.

Właśnie na taką zamieniłem oryginalną A3 (8kę wykręciłem tymczasowo z LBA 61A)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to moja story zatoczyła koło :D Czyli muszę sobie załatwić więcej prądu na rozruch i skręcić iglice. Wielkie dzięki Panowie!

 

Norwegia to raczej zimny kraj , kup sobie to:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4681 i będziesz latał... OS 46 zostaw na lato(jest tam taka pora roku :mrgreen: ?)

Czasowo się nieco przelatałem... elektrycznie ;-)

Teraz kręci mnie pierdzenie nad łąkami, a OS'y podobno mogą długo i bezawaryjnie.

 

ps. Lato jest. W tym sezonie skupiony na oblatywaniu Cullarisa złapałem całkiem ładny pigment dzięki 2 (jedynym...) tygodniom 30/35cio stopniowych upałow. Tubylcy wypytywali gdzie byłem na wakacjach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upsss... No to zdaje się rozregulowałem dopływ powietrza na wolnych obrotach. Mam go teraz na 1.5 obrotu.

 

W przypadku takich gaźników ma znaczenie raczej na ile przysłonięta jest dysza wolnych obrotów przez śrubę regulacyjną niż o ile obr. jest odkręcona od pełnego dokręcenia. Punkt startowy to połowa dyszy. Przy zastosowaniu takiego ustawienia, zalecanej swiecy, paliwa i smigla ta śrubka właściwie nie wymaga regulacji.

I jeszcze jedno. Im zimniej tym granice palności mieszanki paliwowo-powietrznej są mniejsze, a świeca bardziej się wyziębia; potrzeba zatem więcej uwagi przy rozruchu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.