Skocz do zawartości

Fokker Dr1


Janek

Rekomendowane odpowiedzi

We wspomnianej publikacji znajduje się cały przekrój maszyny - jesli to nie pomoże to chyba już nic ;D :!:

Ponieważ to jest w PDF to nie mam pojęcia jak skopiować obrazek, ale widać na nim że, zarówno z boków jak i z góry - jest sklejka trójkątna nadająca te charakterystyczne profile.

 

Podaj maila to spróbuję przesłać całosć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 270
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dziś Arek zasiał ziarno wątpliwości czy aby promień maski nie jest i u mnie za mały (podobnie jak w jego Camelu).

 

Po szybkich pomiarach i przyjrzeniu się rysunkom okazało się że faktycznie jest zbyt kanciasta.

Należy to poprawić.

Szybko zrobiłem przyrząd (ta blacha aluminiowa na zdjęciu) w celu kontroli krzywizny.

 

Następnie wykreśliłem na kadłubie okręgi po których należało zciąć nadmiar aby zmienić krzywiznę. Po tej czynności w ruch poszła szlifierka taśmowa i po 5 miunutowej pracy a następnie 5 minutowej obróbce podrównującej papierkiem wyszło coś takiego.

 

 

Dołączona grafika

Kadłub i 'przyrząd' z blaszki'

 

 

Oczywiście wyobli się ją jeszcze trochę na kantach i zrobi na glans, ale zcięcie wydaje mi się że już jest prawidłowe.

Zostało zdjęte około 4 mm i kadłub jest JESZCZE bardziej aerodynamiczny :). Więc będzie jeszcze szybszy i doskonalszy :mrgreen:

 

Opis tej dość prozaicznej czynności umieszczam głównie dlatego że Arek ma ten sam dylemat i w sumie polecam tą metodę zamiast odrąbywania przodu w celu wytoczenia kolejnego.

 

Tu widać poprawiony bok i wyobloną maskę. Z malunku przodu można wywnioskować który pilot będzie zasiadał w nowej wersji (jeśli dam radę kamufażowi). Inicjały WV :>

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, 'twarz' jest oczywiście łatwa, Fokker na którym latał Voss, (w którym miał angielski silnik ), miał chyba fabryczny kamuflarz Fokkerów Dr1

i obawiam się że jest on dość skomplikowany zwłaszcza gdy chciało by się go zrobić w formie.

 

Coś w tym rodzaju,

 

http://wp.scn.ru/en/ww1/f/416/59/0/31

 

http://wp.scn.ru/en/ww1/f/416/59/0/31_b1

 

kolory niekoniecznie takie same, muszę jeszcze poszukać,

w każdym razie chodzi o pionowe mazaje pędzlem które były fabrycznym kamuflarzem. Modelarze plastikowi robią taki kamuflarz aerografem

przez grzebień lub przez odpowiedni szablon.

 

Póki co przerobiłem zrobiłem mu 'fejs-lifting' (niemal dosłownie).

 

Rant jest ledwo wyczuwalny i maska ma bardziej fantazyjny kształt.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczny to on raczej nie był, bo co to znaczy "fabryczny"? Gdzieś pisali, że te pionowe "rozmazy" to były wykonane przez ruchy pionowe zamoczonych w farbie ...szmat. Werner nie latał na jednym egzemplarzu; ta z mojej fotki jest jednolicie ciemnozielona od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołem

 

W monografii o Dr1 (od Ciebie) jest opis w rozdziale 'colours and markings'

 

"....production DR1 Triplanes left the factory in a distincive camouflage scheme which merits detailed description. The upper surfaces were painted with a dark-coloured dope applied by brush to achieve a streaky effect. The streaking on all three wings was painted at a slight angle to the wing ribs while the angle was more acute on the fuselage upper decking and horizontal tail surfaces as is ilustrated in several od the colour plates. The streaks were vertical on the fuselage sides...."

 

Z tego wynika że samoloty opuszczające fabrykę były malowane w ten właśnie kamuflarz przy pomocy pędzla w taki oto precyzyny sposób:

 

http://www.fajga.pl/modele/fokker_dr_1_eduard_35.jpg

 

Sporo na ten temat było roztrząsane w tym temacie.

 

http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=4283&st=0&sk=t&sd=a&sid=622a99850d0db857f9159686bde644b4&start=60

 

Ty mówisz chyba o przedprodukcyjnej wersji f1 na której latał Voss.

http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=30160&highlight=werner

 

Ja myślałem o późniejszej produkcyjnej wersji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Balony balonami, a w międzyczasie (czyli dziś) udało mi się "oszmacić" kopyto.

 

Teraz muszę dodać jakieś bajery, typu wlew paliwa i może rury wydechowe.

 

Jak to zwykle bywa na zdjęciach wygląda to gorzej niż w rzeczywistości (to tak a'propos określania moich modeli przez konkurencję jako "trupowate")

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Oszmacone jest wszystko, nawet wnętrze kabiny i miejsca skrzydeł.

 

Dołączona grafika

 

Teraz tylko trzeba wyżebrać trochę żelkotu u "Angoli" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłeś i racje miałeś.

 

Teraz jeszcze wymyśliłem bajer totalny - aluminiowe atrapy rur wydechowych :shock:

oczywiście tylko na kopyto..

 

 

 

EDIT

 

Cud makietyzacji pt. rury wydechowe został wdrożony :) (ale nie wklejony, planuję wetknięcie na silikon aby wylazło w razie czego).

 

 

1. został wywiercony otworek i w niego wpasowana imitacja rury składająca się uciętej śruby i kawałka nagwintowanej tulejki alu.

Dołączona grafika

 

2.

Dołączona grafika

Oczywiście planuję środek rozwiercić na gotowo.

 

Powinna być minimalnie mniejsza (o jakieś 1,5 mm) ale trudno, nie jest to chyba jedyna odchyłka w tym modelu :)

 

Oczywiście są dwie takowe

Dołączona grafika

 

Jeszcze nakładka którą doklei się do gotowca

 

Dołączona grafika

 

 

more EDIT

 

Dziś kontynuacja szału 'makietyzacji'.

 

 

Kabina dostała miękką wyściółkę (taśma dwustronna + izolacyjna) aby pilot sobie łba o burtę nie uszkodził.

Dołączona grafika

 

Z przodu została dodana fabryczna blacha z numerem seryjnym i typem (może by ją druknąć i zasadzić do formy?) Na razie jest zrobiona z blaszki z serwa Bluebird :)

 

Dołączona grafika

 

No i jeszcze korek wlewu paliwa (pinezka), giwera z siatki do szlifowana tynków dodana dla dekoracji

Dołączona grafika

 

Ogólnie konkurencja została makietowo znokautowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.