Skocz do zawartości

Przekładnia łańcuchowa.


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem taką oto przekładnię:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jak widać - na tle ASP FS 61 - jest mała, a ważu jeszcze mniej :rotfl: Kupiłem z myślą o zastosowaniu redukcji w silniku benzynowym celem załozenia większego smigła niż bez przekładni. Czy ona nadaje siedo tego celu? Liczba zębów: 21 do 11 więc prawie 2:1. Gdyby nadawała sie to w przybliżeniu jak duże sśmigło mógłbym założyć jesli bez niej stosowane jest 18x8?

Opublikowano

Witam

 

bez szczelnej obudowy aby łańcuch pracował w kąpieli olejowej :cry:

przypuszczam że jest to przekładnia wolnoobrotowa :cry:

 

Marnie to widzę przypuszczam że łańcuch Ci pasuje bo nie zmienia kierunków obrotów na przekładni,

poszukaj pasków wielorowkowych i tokarza który dorobi ci dwa koła pasowe , przekładnia jest bez obsługowa i cicha

Opublikowano

Ta przekładnia fabrycznie montowana była w samochodach spalinowych więc 10 tys obr. chyba nie stanowi problemu. Oczywiście jest typu suchego - czyli nie pracuje w kąpieli oleju.

Opublikowano

Do silnika 26ccm jako reduktor proponuję zastosowanie łańcuszka sprzęgła wraz z zębatkami z motocykla WSK 125,z tego co pamiętam jest to podwójny łańcuch(dwie rolki koło siebie) i pracuje bardzo cicho.Wytrzymuje bez problemu 6tyś obr/min bo do takiej mnej więcej wartości może się rozkręcić silnik WSK-i.Jedynym problemem może być to że lancuch normalnie pracuje w kąpieli olejowej...ale dawno temu jezdzilem przez rok bez ani kropli oleju i nic zlego sie nie stalo,wytrzymal :lol:

Opublikowano

Też uważam, że do takich obrotów się nie nadaje. Bardziej skłaniał bym się na Twoim miejscu do paska zębatego. Fajne paski montuje się w strugach elektrycznych (można kupić jako część zamienną) Trzeba tylko dorobić koła zębate.

Opublikowano

Przekladnia lancuchowa halasuje i makabra kiedy peknie lancuch. A moze cos na pasku

zebatym od np. poloneza? pasek rozrzadu.

Prędzej pasek zębaty pęknie niż łańcuch.

Opublikowano

Przekładnia łańcuchowa jest najsprawniejszym typem przekładni (między innymi z powodu sprawności i niskiego ciężaru, jest stosowana w rowerach) i jeśli tylko mechanicznie daje się zastosować, to lepszej nie ma. Zresztą, pierwsze samoloty miały tylko takie przekładnie. pozdr.

Opublikowano

Zresztą, pierwsze samoloty miały tylko takie przekładnie. pozdr.

Bo samolot zbudowali mechanicy rowerowi... :devil: Na tym się znali i to stosowali. A potem oczywiście inni naśladowali. Przynajmniej do czasu, aż ktoś nie postanowił spróbować czegoś innego. :mrgreen:

Opublikowano

Bo samolot zbudowali mechanicy rowerowi

No i nie znano paska zebatego wtedy - chyba :mrgreen:

 

przekładnia "wisiała" kilka dni na Allegro - nikt jej nie chciał to się zlitowałem :lol:

Opublikowano

Przekładnia łańcuchowa jest najsprawniejszym typem przekładni (między innymi z powodu sprawności i niskiego ciężaru, jest stosowana w rowerach) i jeśli tylko mechanicznie daje się zastosować, to lepszej nie ma.

 

Chyba w kosmosie

Przekladnia lancuchowa ma jedne z wiekszych oporow , jest najbardziej stratna w przekazywaniu energi.

To najprostrza i najmniej dokladna przekladnia w porownaniu do innych gorszym wyborem jest tylko pasek KLINOWY

Za to jest dosyc mocna choc nie jest przeznaczona do wysokich obrotow

najlepsze rozwiazanie podal Paweln7 z paskiem wielorowkowym

cicho i mocno a i lekki poslizg zadziala jak sprzeglo i bedzie miekki start

nie wspomne ze mozna by zrobic napinacz i miec przekladnie rozlaczalna

Co by tez bylo przydatne

Janosik

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.