Skocz do zawartości

http://hobbyking.com/


slawko_k

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma co popadać w paranoję. Jeszcze dwa miesiące temu na wysyłkę czekałem góra cztery dni! Ostatnio zaczyna robić się maniana. 80 stron o tym samym? Z ciekawości sprawdziłem jak to wyglądało pół roku temu, Zamówienie 3/06 u mnie 17/06, kolejne 1/07 otrzymałem 18/07, 5/07 u mnie 21/07. No to chyba rzeczywiście należę do wyjątku, że do mnie zamówienie tak szybko kiedyś docierały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam ponownie.

 

 

Może i mocy prawnej nie mają - jak w tym przykładzie.

W praktyce nie podejrzewam HK (duża firma o zasięgu światowym, inwestująca w promocję swojej marki) o drobne machlojki typu celowe nie wysyłanie paczek. Na zaginięcie przesyłek niemonitorowanych na poczcie nie mają wpływu.

Żeby było jasne. Ja też ich nie podejrzewam o takie działanie, bynajmniej nie celowe, bo pojedyncze przypadki na pewno im się zdarzyły przy tych tysiącach zamówień, które zapewne obsługują. Wytłumaczyłem tylko dlaczego tak jest z odpowiedzialnością sprzedawcy, by w razie problemów koledzy z forum śmiało korzystali z opcji sporu na Paypalu. Wydaje mi się, że 44 dni to wystarczająco dużo, aby obsłużyć i dostarczyć klientowi towar.

 

Reptyl, masz oczywiście rację - nie mają wpływu na spedytora czy pocztę, ale nadal są odpowiedzialni za towar, dopóki klient nie ma go w ręce. Wyjątkiem od reguły jest sytuacja, gdy klient godzi się, by sprzedawca zawarł umowę ze spedytorem w imieniu klienta. Przy zakupie jednak musi być to jednak wyraźnie zaznaczone, że klient upoważnia sprzedawcę do takiej czynności. Jest to bardzo ryzykowne dla klienta, bo wtedy naprawdę jesteśmy całkowicie na łasce sklepu, gdyż jest to forma zgodna z prawem. Niby sami wysyłamy paczkę do siebie, ale dowód na to zostaje u sprzedawcy. Bardzo przestrzegam przed taką opcją jeśli nie ufamy sklepowi w 100%.

 

Na takie przypadki jak ten opisany (spór paypal) HK ma na pewno utworzoną rezerwę - skąd ta rezerwa? Z marży handlowej.

 

Wszystko idzie z marży, bo to na niej zarabia sklep. Ryzyko dystrybucji.

 

PS: dopłata za Registered wynosi 1.00 (słownie jeden) dolar...

Może być nawet pół dolara. Chodzi o to by być świadomym klientem i nie dawać się robić w przysłowiowego balona. Obstawiam, że część osób, która wybrała jednak tę tańszą opcję przesyłki i nie dostała swojego zamówienia nawet nie otworzyła sporu, gdyż ślepo uwierzyła w niemającą żadnej mocy prawnej klauzulę.

 

Nie chodzi mi tu tylko o HK, są to ogólne zasady zawierania umów na odległość. Sprawę opisałem tak dokładnie, by zwiększyć świadomość praw konsumenta naszej modelarskiej braci.

 

pozdrawiam,

Jakub

modelepodwodne.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, wystarczyło zerknąć do niniejszego tematu, gdzie 80% z ok. 1200 postów o tym właśnie traktuje. Po co pisać kolejny taki sam? 1200 postów! 1k postów z płaczem, że nie wyszła przesyłka oraz odpowiedzi, że proces wysyłki jest dosyć długi i realnie trwa nawet ok. 2 tyg. Pozostałe to pytanie, jak się kupuje w HK i płaci PP. Do dogłębnego wyjaśnienia tych kwestii tego wystarczy max 12 postów, nie 1200. A jest kilka innych podobnych wątków na forum, na szczęście zamkniętych, zapomnianych lub wykasowanych.

 

Ładziak przedstawił bardzo konkretnie wyglądającą tu-na forum sytuację odnośnie zakupów w HK.

Osobiście broniłem się przed zakupami w Hk ,dając zarobić "naszym" jednak coraz większe potrzeby skłoniły mnie do przemyślenia zakupów u"Chińczyków"

I tu po przestudiowaniu tylu stron faktycznie mam spory mętlik,więcej pytań jak odpowiedzi itp.Sugerował bym aby moderator zrobił ,zebrał w "kupę " ogólny poradnik odnośnie zakupów w Hk dotyczący podstawowych spraw-jak najlepiej płacić,dobierać czym wysłać wysyłkę itp itp.Myślę że ułatwiło by to życie "początkującym" w zakupach i temat nie ciągnął by się w nieskończoność :D

Jak pisze Ładziak zebranie 12 postów z 1200 na pewno ułatwiło by wszystkim życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że coś ma jakiś problem bo ja od 10ciu dni czekam na pojawienie się 2 paczek w trackingu HK Post. 22 stycznia oznaczone jako wysłane na pocztę i od tej pory cisza w eterze. A live support oczywiście nie działa!

Moja zamówiona w nocy czwartek naszego czasu, a tracking pojawił się dopiero wczoraj chyba lub przedwczoraj. Za to od samego początku było Shipped bez wcześniejszego Processing. Od 31.I jest Departure from border point of country of mailing więc już bliżej niż dalej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak:

21 stycznia złożyłem zamówienie

22 stycznia pojawił się status Shipped

22 stycznia Tracking poczty HK : Mailed Swiss

22 stycznia Tracking poczty HK: Arrival at border point of country of mailing

22 stycznia Tracking poczty HK: Departed transit country

22 stycznia Tracking poczty HK: Departure from border point of country of mailing

27 stycznia Tracking poczty HK: Mailed 8059 Zürich 59 Ausland

27 stycznia Tracking poczty HK: Arrival at border point of country of mailing Dzięki: CH-8010 Zürich 1

27 stycznia Tracking poczty HK: Departure from border point of country of mailing Dzięki: CH-8010 Zürich 1

 

1 luty Tracking Poczty Polskiej: WER Warszawa Wejscie na polski obszar celny

 

Paczka wysłana Air Mail - Swiss Post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.