Jump to content

Cessna 182


Lukis

Recommended Posts

Posted

W końcu i ja mogę zaprezentować swój model w tym dziale :)

 

Jest to model Cessny 182, zestaw ARF, trochę danych o modelu:

- rozpiętość skrzydeł: 160cm

- powierzchnia skrzydeł: 32 dm2

- długość: 116cm

- co do wagi to jeszcze nie ważyłem ale w 2650g sie zmieszczę raczej, a taką wagę podaje producent modelu

- silnik jaki zastosuje to OS-max 0.40 SF

 

Model jest mniej więcej już w połowie złożony, zestaw chiński więc trzeba wprowadzić trochę poprawek ale jak na razie jest OK.

 

Poniżej kilka zdjęć tego co do tej pory udało mi się zrobić:

 

IMG_0083.jpg

 

IMG_0084.jpg

 

IMG_0085.jpg

 

IMG_0086.jpg

 

IMG_0087.jpg

 

IMG_0088.jpg

 

Kolejne zdjęcia będą pewnie już gotowego modelu, bo nie dorobiłem sie jeszcze swojego aparatu więc muszę sie pożyczać :/

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply
Posted

Trzeba było sie trochę pomęczyć bo nie wszystko do siebie ładnie pasowało, np podwozie było krzywo wygięte, klapki do serw w skrzydłach też nie pasowały.

Waga podawana przez producenta jest wagą bez paliwa.

Posted

Oblot będzie na pasie asfaltowym szerokim na 10m i długim na 100-150m, gładki jak stół bo nowy, jest to droga ale niezwykle rzadko używana, dojazd do parkingu na basen kryty :)

Posted

Trzeba jeszcze z lądowaniem trafić na ten pas.

Więc na oblot kapcie można zdjąć ja nie zakładam też np owiewki silnika nie żebym się bał że ją uszkodzę ale żeby mieć lepszy dostęp do silnika żeby go ostatecznie w modelu wyregulować i po pierwszych lotach dociągnąć np śruby mocujące łoże silnika itd,itp

Jeżeli będzie wiało idealnie wzdłuż tego pasa to dobrze ale znając życie takie idealne warunki rzadko nam się zdarzają.

Oczywiście trzymam kciuki za szczęśliwy oblot.

Posted

Co do pasa to zawsze wieje idealnie! Bo z jednej strony góra i z drugiej też, pas leży w dolinie a tam zawsze wieje wschodni lub zachodni wiatr, a podejście do lądowania mam z dwóch stron :) Na pas trafić raczej będzie łatwo, a aby zdjąć kapcie to muszę zdejmować całe koła ale jeszcze zobaczę.

  • 3 weeks later...
Posted

No i po oblocie :) a dokładnie to po dwóch oblotach, pierwszy był nie udany i model został rozbity ale drugi już całkiem udany, lądowanie trochę niezbyt ładne ale to mój pierwszy model z podwoziem :)

 

Pierwszy oblot:

Zdjęcia:

IMG_0033.JPG

 

IMG_0035.JPG

 

IMG_0054.JPG

 

IMG_0055.JPG

 

Film (nieocenzurowany :) ):

Pierwszy lot

 

Druga próba oblotu:

Niestety na razie nie mam zdjęć, jeszcze ich nie otrzymałem.

 

Filmy:

 

Start

 

Lądowanie

Posted

Miałeś dużo szczęścia,szczególnie za pierwszym razem :start na drodze w kierunku idących ludzi :shock:

Posted

Rozkładam ręce..... całkowity brak umiejętności pilotażowych - to oczywiście da się zrozumieć - fakt każdy musi się nauczyć :) ... ale oblatywać nowy model i uczyć się latać w miejscu jakie przedstawia film pierwszy??? Sorry ale sam prosisz się o kłopoty - szkoda modelu - totalna głupota!

Posted

ja bym sie tam nie odwazyl latac spalina, a co dopiero oblatywac model ??

zdecydowanie nie popieram, mozna miec klopoty i to spore

Posted

Nie macie normalniejszych miejsc do latanie dużymi modelami?

Zdajesz sobie sprawę jak mogło się to zakończyć ?

:twisted: :twisted: :twisted:

Posted

A nie w Czechach ?? Wydaje mi się że to rok temu właśnie w Czechach model spadł i zabił chyba dwie osoby... :?:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.