sebka34 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 koledzy chiałbym podłączyć spiąć ze sobą elektronike do RWD5 lecz nie wiem co z czym oto co posiadam; zapewne trzy niebieskie przewody do silnika ,czarny ,czerwony zasilanie, trzy cienkie przewody na taśmie, biały, czerwony, czarny- do odbiornika, lecz w które miejsce wpinamy? oto odbiornik gdzie wpinamy serwa 2 sztyki,regulator,oraz baterie. Bateria zastanawiam sie nat pakietem Zippy spotykam baterię z przewodami dwa grube {czerwony, czatny} oraz cienkie na taśmie z końcówką trzy lub cztero pinową gdzie ja wpinamy w moim odbiorniku nie ma miejsca na końcówkę czteropinową ? Koledzy jak to wczystko pospinać do kupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Zacznijmy od składnych zdań :!: Przecinki, akapity itd. O ortografii nie wspomnę ... Kolejną rzeczą jest instrukcja obsługi - takie kilka stron z tekstem i obrazkami. Jeśli mnie pamięć nie myli to pod gniazdo 3 odbiornika idzie regulator, pod 1 i 2 lub 1 i 4 idą serwa [zakładam ze masz tylko SK i SW bez lotek]. Ta taśma przy accu służy do ładowania akumulatora, do regulatora podłączasz te czerwone i czarne kable. Warto zwrócić uwagę na odpowiednie wtyczki wszędzie - czyli żadnych tymczasowych rozwiązań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 kolega może ma instrukcje z opisem i obrazkami, lecz jak ja bym posiadał takia instrukcję to zadawał bym takie pytania ma forum??? Raczej nie bo po co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubi120 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Kolego zacznijmy od początku : 1. Od regulatora wychodzą z jednej strony trzy przewody - u ciebie widzę 3 niebieskie a więc tak zaczynasz od środkowego i podłączasz pod środkowy przy silniku a pozostałe poszczególnie - jak się pomylisz najwyżej będziesz miał lewe obroty ważne żebyś nie pomylił środkowego z innym bo może być problem. 2. Z drugiej strony odbiornika wychodzą przewody czarny i czerwony to są do pakietu - zarabiasz je końcówką np dean - przy regulatorze daj męską a przy pakiecie żeńską. Wtyczkę wpinasz pod kanał 3 w odbiorniku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Wcale nie musi być środkowy do środkowego. Jest to wsio ryba. Jeśli wyjdzie zły kierunek, zamieniamy kolejność dwóch dowolnych przewodów. Silnik wewnątrz nie wie który jest środkowy, bo takiego nie ma (chyba, że wiesz, który wierzchołek np. trójkąta jest środkowy, a tak są zazwyczaj łączone uzwojenia wewnątrz silnika). Przewody mogą się różnie ułożyć przy wyprowadzaniu na zewnątrz obudowy. Są równiez regulatory, w których kierunek ustalamy programując, bez kombinowania z drutami). Wtyczkę od regulatora wpinamy nie zawsze pod trzeci kanał-tak jest np. w Futabach. U Graupnera na przykład jest to zazwyczaj kanał pierwszy. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Tak, jak koledzy przedemną napisali trzy niebieskie idą do silnika. Jeżeli po pierwszym podłączeniu "na chybił trafił" będziesz miał lewe obroty wystarczy, że zamienisz dowolne dwa przewody. Zgadzam się z bubu2 co do istnienia środkowego przewodu. Kable z drugiej strony regulatora podłączasz do pakietu czerwony + czarny -. Taśmę trójkolorową z wtyczką podłączasz do odbiornika pod kanał gaz (czyt. obroty silnika) ang. throtle. Z takim podłączeniem nie musisz już podłączać dodatkowych baterii do odbiornika pod kanał batt, gdyż prąd jest pobierany do odbiornika i serw z pakietu. W Twoim zaprezentowanym odbiorniku nie ma opisanych kanałów. Być może tak jak koledzy przedmówcy piszą do regulacji obrotów jest przypisany 3 kanał, ale to musisz sprawdzić metodą prób. Warto przeczytać jeszcze to z czym ja miałem problem. Być może Ci się przyda? http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=20960&highlight=kijuik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 a nie można sprawdzić tych przewodów niebieskich miernikiem ? Co oznacza literka B na odbiowniku? czy regulator jest już wstępnie (nowy) zaprogramowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 a nie można sprawdzić tych przewodów niebieskich miernikiem ? Co oznacza literka B na odbiowniku? czy regulator jest już wstępnie (nowy) zaprogramowany? 1: A po co? :shock: Nie rozumiesz, że to nie ma znaczenia? Podłaczasz tak, jak ci wygodniej. Nie trafiasz w obroty? Zamieniasz miejscami DWA dowolne przewody. Najwygodniej jest saśiadujące ze sobą. WSIO! 2: Teoretycznie, tam podłączasz układ osobny BEC lub baterię zasilajacą odbiornik i serwa. Ma to znaczenie w Szybowcach, bo w modelu silnikowym podłączasz regulator pod kanał sterujacy silnikiem i to regulator zasila odbiornik. 3: Wstępnie - tak. Pytanie tylko JAK. Ustawienia fabryczne wcale nie muszą się pokrywać z konfiguracją twojego modelu, bo skąd ma producent wiedzieć, jaki rodzaj pakietu używasz i jakie opcje chcesz mieć? Instrukcja programowania jest w instrukcji regulatora. Jeśli masz z tym problem, kup kartę programującą ten regulator. Błędnie zaprogramowany regulator może doprowadzić do zniszczenia pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 dzięki madrian podłącze tak jak jest mi wygodnie - zazwyczaj w elektronice jest tak że jak coś sie żle podłączy to na pewno coś sie spali Ale rozumiem że przewód B-niebieski (środkowy) podłączam pod środkowy silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Akurat nazwa "B" dla środkowego przewodu na regulatorze jest podyktowana tym, że "B" jest drugą literą w alfabecie. Również mogły by się przewody nazywać :1,2,3 lub X,Y,Z. Jeśli chodzi o regulację, a w zasadzie programowanie regulatora do tego służą specjalne karty: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2169&Product_Name=TURNIGY_BESC_Programming_Card Kartą taką programujesz pracę regulatora, w zasadzie wszystko jest jasne bo napisane na karcie (podstawowy angielski), wybierasz różne opcje i wciskasz OK. Jednak nie wszystkie regulatory trzeba programować bo już fabrycznie są zaprogramowane a niektóre wręcz wymagają ręcznego programowania. Nie martw się te sprawy są proste i sprawiają jakąś tam trudność, gdy robisz to pierwszy raz. Później to rutyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Ale rozumiem że przewód B-niebieski (środkowy) podłączam pod środkowy silnikajuż kilka osób ci napisało że te 3 kable łączysz dowolnie do silnika. nie pytaj o to kolejny raz tylko czytaj odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Napisze po raz kolejny juz... Czemu nie ma znaczenia jaki kabel gdzie. Poniewaz kazdy z nich, po kolei - zmienia swoja funkcje. czyli zaczyna sie tak kabel A :+ kabel B :- kabel C :sygnal nastepnie kabel A:sygnal kabel B:+ kabel C:- i uwaga - niespodzianka - dalej jest kabel A:- kabel B:sygnal kabel C:+ I tak caly czas - w kolko - iles tam razy na sekunde... Dlatego zamiana dowolnych dwoch powoduje zmiane kierunku pracy silnika. Pomoglem, Pomoglem, Pomoglem ??? prosze powiedzcie, ze TAK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Robert to nie jest wcale takie proste bo sygnały na cewki są poddane ciągłej modulacji PWM więc czysty + i czysty - występuje tam niezbyt często. co do czegoś co nazwałeś sygnał to rozumie że chodziło ci o sygnał zwrotny z jednej cewki do regulatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 uproscilem aby bylo, ze tak powiem - obrazowo Moze troche zbyt - jednak to daje wyobrazenie co tam sie dzieje - choc nie ukrywam, ze jakbys chcial to opisac bardziej dokladnie - to smialo - tylko moze w innym watku - moze w doklejonym o elektronice. Mozesz napisac tu, a ja najwyzej przeniose jak kompa dorwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomisław Piotr Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Pomogłeś. Plusik poszedł na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 dzięki panowie za POMOC !!! wszyscy pomogliście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.