afish Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Witam Chcialbym sie zapytac jakie sa mozliwosci polaczenia serwa z dzwignia steru?? Niektóre znam ale sadze ze warto o wszystkich powiedziec zeby poczatkujacy mogli sobie uzmysłowic ten problem. Prosiłbym o podanie jaki sposób w czym najlepiej uzyc tj maly deproniak, sredni elektrych, czy wreszcie akrobat i spalinowe giganty ;] Temat moze wydaje sie prosty ale do napisania jego sklonil mnie problem polaczenia preta stalowego z regulacja snapa. Jak pret jest gwintowany to nie ma problemu ale jak gwintu brak;/ Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozi27 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 ale jak gwintu brak;/ No to bierzemy narzynke M2 i gwintujemy... lub sa koncowki do wlutowania z gwintem M2,5 lub M2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Witam, modele ESA, małe depronowce, itp... Przynajmniej ja tak robie jak na zdjęciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 To chyba najpopularniejsze rozwiazanie. Ja najczesciej takie zamocowanie stosowalem na serwie a na dzwigni steru dawalem snap razem z regulacja. Czekamy na fotki rozwiazan z linkami itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Drut z dwoma zetkami na końcu, a pośrodku wygięta litera V coś jak Z_____/\_____Z odpowiednio rozciągając i ścieśniając element _/\_ możesz regulować 'zero' na lotce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 odpowiednio rozciągając i ścieśniając element _/\_ możesz regulować 'zero' na lotce. O, a na to natomiast jeszcze nie wpadłem. Sadziłem ze to tłumik drgań i serwo-saver. Dziekuje Baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 problem polaczenia preta stalowego z regulacja snapa Ja, tam gdzie odciążenia nie są duże, po prostu lutuje to połączenie (wcześniej 'kalecząc' pręt). Jeszcze mnie to mocowanie nie zawiodło Można też tak: Za łącznik służy śruba M2 z obciętym łbem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 I jeszcze takie rozwiazanie, do lekkich deproniaków itp. Prety weglowe i termokurczki. Trzeba najpierw sobie wszystko dobrze spasować i pogrzać koszulke termokurczliwą, następnie zabezpieczyc cyjakiem. Na kierunk i wysokość można użyc jakąś nić, (taka zeby sie nie rozciągneła), wychodzi naprawde lekko. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3016 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 wojt1125, tez lutowalem polaczenie preta z regulacja snapa ale jak rozciagnalem to za pomoca imadla i reki to polaczenie puscilo dlatego wolałbym zeby sie to nie stalo w trakcie lotu i musze to chyba zabezpieczyc zywica dodatkowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Też miałem obawy, ale w lekkim szybowcu się sprawdziło - połączenie i tak było dużo silniejsze od serwa czy mocowania dźwigienki do steru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej44 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam Pozwolę sobie "podpiąc się" pod cudzy wątek i podrążyć temat dalej. Mam następujące pytania: 1. Czy dla bowdenu z prętem 0,8 mm można stosować połączenie na 2xZ ? 2. Do jakich modeli można jeszcze stosować połączenie dźwigni z popychaczem przy pomocy koszulki termokurczliwej? Czy przy modelu o masie 500-700 g do nauki latania można jeszcze zastosować takie rozwiązanie? 3. Czy można zastosować zagięcie pręta bowdenu w stylu podłączenia linek do modlei na uwięzi, np. jak w Fokkerze VIII (http://www.synprove.com/rc/FokkerD8-020.jpg) Niestety nie potrafię wkleić zdjęcia - dlatego link. Pozdrawiam AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 1.tak możesz bez problemu 2.hmm 700g to już troche dużo, ale powinno zadziałać i nic nie powinno sie stać. 3.niestety cieżko, tutaj są duże siły ,lepiej nie robić takich "ekspyrementów" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuba.K Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 1. Moim zdaniem możesz. 2. Dla lekkich konstrukcji gdzie na stery nie działąją duże siły. Dla modelu 500-700g zastosował bym snapy metalowe/plastikowe lub sposób marcina (sam go używam i nigdy mnie nie zawiódł ) Z_____/\_____Z choć częściej bez tego "regulowania" Edit. Wystarczy na początku linku dac a na końcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Locke Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Ad1. Można, warto zrobić sobie takie coś z----------v---------z, i odginając, lub doginając to v, regulujemy sobie długość popychacza. Ad2. Teoretycznie można, ale bezpieczniej jest zrobić normalnie, czyli za pomocą bowdena lub popychacza. Ad3. Można, ale po co ? Dużo kombinowania żeby wygiąć drut, Z jest prostsze. Ale najlepiej wg mnie do modeli o wadze jak mówisz jest zrobienie Z od strony steru, a z drugiej mocować drut do serwa przy pomocy kostki montażowej. Tu masz opis: http://www.tbm.lasowice.net/warszt_2.html >>> to strona ,,mojego autorytetu'' jeśli chodzi o depronowe modele. :wink: edit// byliscie szybsi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 przy pomocy kostki montażowej. Tu masz opis: http://www.tbm.lasowice.net/warszt_2.html >>> to strona ,,mojego autorytetu'' jeśli chodzi o depronowe modele. Ten patent stosuję na lotkach w kombatach WWII latających dość szybko jak również w ESA halowych, z uwagi na łatwość regulacji . Nigdy nie zawiódł ,nawet w kolizjach modeli co w kombacie zdarza się często. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej44 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam AK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.