Skocz do zawartości

Połaczenie serwa z dzwignia sterowa....


afish

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chcialbym sie zapytac jakie sa mozliwosci polaczenia serwa z dzwignia steru??

Niektóre znam ale sadze ze warto o wszystkich powiedziec zeby poczatkujacy mogli sobie uzmysłowic ten problem.

 

Prosiłbym o podanie jaki sposób w czym najlepiej uzyc tj maly deproniak, sredni elektrych, czy wreszcie akrobat i spalinowe giganty ;]

Temat moze wydaje sie prosty ale do napisania jego sklonil mnie problem polaczenia preta stalowego z regulacja snapa. Jak pret jest gwintowany to nie ma problemu ale jak gwintu brak;/

 

Pozdrawiam

Opublikowano

ale jak gwintu brak;/

No to bierzemy narzynke M2 i gwintujemy... lub sa koncowki do wlutowania z gwintem M2,5 lub M2

Opublikowano

To chyba najpopularniejsze rozwiazanie.

Ja najczesciej takie zamocowanie stosowalem na serwie a na dzwigni steru dawalem snap razem z regulacja.

Czekamy na fotki rozwiazan z linkami itd...

Opublikowano

Drut z dwoma zetkami na końcu, a pośrodku wygięta litera V

 

coś jak

 

Z_____/\_____Z

 

odpowiednio rozciągając i ścieśniając element _/\_ możesz regulować 'zero' na lotce.

Opublikowano

odpowiednio rozciągając i ścieśniając element _/\_ możesz regulować 'zero' na lotce.

O, a na to natomiast jeszcze nie wpadłem. Sadziłem ze to tłumik drgań i serwo-saver.

Dziekuje

 

Baxter

Opublikowano

problem polaczenia preta stalowego z regulacja snapa

Ja, tam gdzie odciążenia nie są duże, po prostu lutuje to połączenie (wcześniej 'kalecząc' pręt). Jeszcze mnie to mocowanie nie zawiodło :)

 

Można też tak:

 

Dołączona grafika

 

Za łącznik służy śruba M2 z obciętym łbem.

Opublikowano

I jeszcze takie rozwiazanie, do lekkich deproniaków itp. Prety weglowe i termokurczki.

Trzeba najpierw sobie wszystko dobrze spasować i pogrzać koszulke termokurczliwą, następnie zabezpieczyc cyjakiem. Na kierunk i wysokość można użyc jakąś nić, (taka zeby sie nie rozciągneła), wychodzi naprawde lekko.

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3016

Opublikowano

wojt1125,

tez lutowalem polaczenie preta z regulacja snapa ale jak rozciagnalem to za pomoca imadla i reki to polaczenie puscilo dlatego wolałbym zeby sie to nie stalo w trakcie lotu i musze to chyba zabezpieczyc zywica dodatkowo

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Pozwolę sobie "podpiąc się" pod cudzy wątek i podrążyć temat dalej. Mam następujące pytania:

1. Czy dla bowdenu z prętem 0,8 mm można stosować połączenie na 2xZ ?

2. Do jakich modeli można jeszcze stosować połączenie dźwigni z popychaczem przy pomocy koszulki termokurczliwej? Czy przy modelu o masie 500-700 g do nauki latania można jeszcze zastosować takie rozwiązanie?

3. Czy można zastosować zagięcie pręta bowdenu w stylu podłączenia linek do modlei na uwięzi, np. jak w Fokkerze VIII (http://www.synprove.com/rc/FokkerD8-020.jpg)

Niestety nie potrafię wkleić zdjęcia - dlatego link.

Pozdrawiam AK

Opublikowano

1.tak możesz bez problemu :)

2.hmm 700g to już troche dużo, ale powinno zadziałać i nic nie powinno sie stać.

3.niestety cieżko, tutaj są duże siły ,lepiej nie robić takich "ekspyrementów"

Opublikowano

1. Moim zdaniem możesz.

2. Dla lekkich konstrukcji gdzie na stery nie działąją duże siły. Dla modelu 500-700g zastosował bym snapy metalowe/plastikowe lub sposób marcina (sam go używam i nigdy mnie nie zawiódł ) Z_____/\_____Z choć częściej bez tego "regulowania"

Edit. Wystarczy na początku linku dac a na końcu

Opublikowano

Ad1. Można, warto zrobić sobie takie coś z----------v---------z, i odginając, lub doginając to v, regulujemy sobie długość popychacza.

 

Ad2. Teoretycznie można, ale bezpieczniej jest zrobić normalnie, czyli za pomocą bowdena lub popychacza.

 

Ad3. Można, ale po co ? Dużo kombinowania żeby wygiąć drut, Z jest prostsze.

 

Ale najlepiej wg mnie do modeli o wadze jak mówisz jest zrobienie Z od strony steru, a z drugiej mocować drut do serwa przy pomocy kostki montażowej. Tu masz opis: http://www.tbm.lasowice.net/warszt_2.html >>> to strona ,,mojego autorytetu'' jeśli chodzi o depronowe modele. :wink:

 

 

 

edit// byliscie szybsi :wink:

Opublikowano

przy pomocy kostki montażowej. Tu masz opis: http://www.tbm.lasowice.net/warszt_2.html >>> to strona ,,mojego autorytetu'' jeśli chodzi o depronowe modele.

Ten patent stosuję na lotkach w kombatach WWII latających dość szybko jak również w ESA halowych, z uwagi na łatwość regulacji .

Nigdy nie zawiódł ,nawet w kolizjach modeli co w kombacie zdarza się często.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.