Skocz do zawartości

EDGE 540 poprawiony projekt MÓJ 2200mm


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

czuję że jestem ciągnięty do tablicy :!: , a więc:

1. balsa 2 mm na garb kadłuba

2. balsa 2,5 mm na pokrycie przodu kadłuba ( pokrywa z kabiną)

3. balsa 1,5mm pokrycie skrzydeł i sterów

4. listwy balsowe:

a)10x10 dzwigary i statecznik pionowy (5 sztuk)

b)10x8 podłużnice kadłuba górne

c)8x8 reszta podłużnic kadłuba

d) 6x8 dzwigary pomocnicze

e) 6x6 reszta (statecznik pionowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy dobrze widzę ale , fireewall jest "na prosto" a silnik zamontowany centralnie , jak masz zamiar zrobić wykłon silnika w prawo

 

 

dobre pytanie, ja zawsze staram się montować silnik centralnie, wykłon silnika w dół jest zrobiony, ale w prawo tego niestety nie ma przewidzianego, ale ew jest możliwość zrobienia wykłonu samemu poprzez podłożenie podkładek ew podczas zakładania fireewalla poprzez wypiłowanie głębsze zamków z prawej strony

 

 

obiecuję że przy następnym projekcie nie zapomnę tego szczegółu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika http://

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

 

przeżyłem własnie szok :shock: :shock: , zważyłem deskę balsową grubości 15 mm miękką 83 gramy , i deskę baslową średnią, 10 mm grubości ........??????: 240 gr :shock: , wszystkie częsci modelu balsosklejkowe wycięte laserkiem wyszły około 2 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

projekt niestety powstał wczesniej niż ja dostałem tłumik w swoje ręce, w rzeczywistości tłumik mieści się w otworach prawie na styk, ale już obmysliłem jak to zrobić żeby było dobrze, fotki wkrótce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze dało by radę :roll: gdyby oś silnika przesunąć lekko w lewo(patrząc od tyłu) i wtedy dopiero dać podkładki. Wtedy wał wyjdzie w osi modelu i będzie lekko skręcony w prawo. Co o tym myślicie :?:

 

Piotr czym to kleisz, albo czym powinno się to kleić :?: , bo normalnie nie mam pojęcia, takie troche... nie moje wymiary :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc jeśli nie podkładki to trzeba będzie po prostu wypiłować bądź podciąć z prawej strony wcięcia, a resztę wystającą spiłować no i górę i dół domku też wypiłować pod odpowiedni kąt, inaczej tego nie widzę w tym wypadku, a każdy z nas i tak ma pewnie inny silnik więc, otwory i tak się nikomu nie przydadzą więc trzeba je po prostu zalaminować (otwory są pod silnik TORNIGY 50), z kolei co do kleju to używam CA, wikolu szybkoschnącego z firmy soudal, oraz kleju poliuretanowego tzw piankowego , oraz żywicy poliestrowej i epoxydowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie uzyskania wykłonu silnika w prawo to u siebie wstępnie dam na firewallu 2°:

- zamienię miejscami w stosunku do zdjęcia Piotra boki domku; na tym z jednym otworem jest więcej miejsca do firewalla i lepiej skrócić właśnie jego i dać go z prawej strony,

- skrócę prawy bok domku o około 5,9mm oczywiście przenosząc zamki firewalla,

- zetnę po skosie spód i górę domku korygując zamki - prawa strona krótsza o około 5,9mm,

- zrobię nową wręgę firewalla z przesunięciem osi silnika o około 5,85mm.

Ewentualną korekcję skłonu i wykłonu silnika będę robił podkładkami po oblocie. Mam rozrysowaną wręgę firewalla z przesunięciem i otworami dla DLE-55. Jesli ktoś jest chętny na plik DXF to proszę o info na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naprawdę ten otwór został przygotowany dla tych którzy by chcieli taki tłumik zastosować, nic nie stoi na przeszkodzie by wstawić tam zwykłą puszkę, a tym bardziej że model chyba bedzie bardzo lekki (same części balsowo sklejkowe z formatek w liczbie 7, ważą poniżej 2kg i oczywiście zastosuje jeszcze lekką balsę )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Postanowiłem się i ja ujawnić z moim modelem, prosto z mojej podłogowej modelarni. Więc to co na zdjęciach poniżej zostało dopiero wstępnie złożone i pasuje do siebie wprost idealnie... prócz tylko niektórych elementów takich jak: w kabinie podłoga kokpitu nie pokrywa się z trzema ostatnimi "zatrzaskami" (do poprawy ;D ), w jednym boku kadłuba, w mocowaniu tych usztywnień brakuje jednego otworu, są trzy zamiast czterech (do poprawy ;D ). To tylko te wady które mi utkwiły w pamięci ale nie były bardzo kłopotliwe w naprawie :D . Model naprawdę super się składa. Życzę miłego oglądania :devil: .

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3327

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3328

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3329

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3330

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3331

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3332

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3333

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3334

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3335

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3336

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3337

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3338

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3339

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3340

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3341

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3342

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3343

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3344

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3345

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3346

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3347

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3348

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3350

 

Mam jeszcze pytanie, otóż gdzie do takiego modelu mogę dostać jakieś porządne i lekkie podwozie. Oglądałem dzisiaj w sklepie modelarskim podwozie odpowiadające rozmiarom, była to jakaś mieszanka węglowo-szklana(kompozyt) bardzo lekkie napisane na nim było modele 8-9 kg, cena 120zł. Pytanie brzmi: czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmi: czy warto?

Moim zdaniem Filipie takie podwozie warte jest uwagi jak masz idealnie równiutkie lotnisko i koszone często tak, że trawa jest niziutka - no i super lądujesz. Poza tym węglowe(kompozytowe) podwozie nie oszukujmy się jest dosyć drogie. Znajomy ma w modelu Ultimata i lata na super równym lotnisku i mówi, że bywa, iż idą 3 pary na sezon a lata dobrze. Według mnie można dać cieńszy dural - 4mm odpowiednio ukształtowany z płaskownika i można nawet zrobić bardzo cienko i dać jakieś odciągi. Waga też wyjdzie przyzwoita. Ja np miałem małe podwozie w swoim modelu katany 5mm dosyć toporne ale tak bałem się wagi, że zrobiłem zbyt pionowe i zamiast sprężynować pruło mi kadłub. Później dałem DUŻO bardziej "rozlazłe" z 4mm duralu dużo wyższe i waga podobna a lądowanie jest wręcz super, nawet przy gorszym przyziemieniu sprężynuje elegancko - od tego czasu kadłub jest cały :D. Ramię jest dosyć długie a szerokość schodzi się z 4 do 2cm. Jeżeli jednak zdecydujesz się na kompozytowe - poszukaj w ofercie firmy "Biela" produkującej śmigła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.