darkarll Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Nie jestem pewien czy dobrze widzę ale , fireewall jest "na prosto" a silnik zamontowany centralnie , jak masz zamiar zrobić wykłon silnika w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 czuję że jestem ciągnięty do tablicy :!: , a więc: 1. balsa 2 mm na garb kadłuba 2. balsa 2,5 mm na pokrycie przodu kadłuba ( pokrywa z kabiną) 3. balsa 1,5mm pokrycie skrzydeł i sterów 4. listwy balsowe: a)10x10 dzwigary i statecznik pionowy (5 sztuk) b)10x8 podłużnice kadłuba górne c)8x8 reszta podłużnic kadłuba d) 6x8 dzwigary pomocnicze e) 6x6 reszta (statecznik pionowy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Nie jestem pewien czy dobrze widzę ale , fireewall jest "na prosto" a silnik zamontowany centralnie , jak masz zamiar zrobić wykłon silnika w prawo dobre pytanie, ja zawsze staram się montować silnik centralnie, wykłon silnika w dół jest zrobiony, ale w prawo tego niestety nie ma przewidzianego, ale ew jest możliwość zrobienia wykłonu samemu poprzez podłożenie podkładek ew podczas zakładania fireewalla poprzez wypiłowanie głębsze zamków z prawej strony obiecuję że przy następnym projekcie nie zapomnę tego szczegółu :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 http:// przeżyłem własnie szok :shock: :shock: , zważyłem deskę balsową grubości 15 mm miękką 83 gramy , i deskę baslową średnią, 10 mm grubości ........??????: 240 gr :shock: , wszystkie częsci modelu balsosklejkowe wycięte laserkiem wyszły około 2 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Jaką masz średnicę tłumika? Otwory wycięte we wręgach na tłumik mają chyba za małą średnicę. Na zdjęciu widać, że nie ma miejsca na amortyzatory z silikonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 projekt niestety powstał wczesniej niż ja dostałem tłumik w swoje ręce, w rzeczywistości tłumik mieści się w otworach prawie na styk, ale już obmysliłem jak to zrobić żeby było dobrze, fotki wkrótce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 To akurat dobrze , większy otwór każdy sobie zrobi ,a jak się trafi fi 58 tłumik to co wtedy? Za to Darek celowo pytał o wykłon w prawo, bo samo danie podkładek nie rozwiązuje problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Myślę ze dało by radę :roll: gdyby oś silnika przesunąć lekko w lewo(patrząc od tyłu) i wtedy dopiero dać podkładki. Wtedy wał wyjdzie w osi modelu i będzie lekko skręcony w prawo. Co o tym myślicie :?: Piotr czym to kleisz, albo czym powinno się to kleić :?: , bo normalnie nie mam pojęcia, takie troche... nie moje wymiary :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 a więc jeśli nie podkładki to trzeba będzie po prostu wypiłować bądź podciąć z prawej strony wcięcia, a resztę wystającą spiłować no i górę i dół domku też wypiłować pod odpowiedni kąt, inaczej tego nie widzę w tym wypadku, a każdy z nas i tak ma pewnie inny silnik więc, otwory i tak się nikomu nie przydadzą więc trzeba je po prostu zalaminować (otwory są pod silnik TORNIGY 50), z kolei co do kleju to używam CA, wikolu szybkoschnącego z firmy soudal, oraz kleju poliuretanowego tzw piankowego , oraz żywicy poliestrowej i epoxydowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 To akurat dobrze , większy otwór każdy sobie zrobi ,a jak się trafi fi 58 tłumik to co wtedy?Model pod 50ke a do niej to przeważnie srednica tłumika 55-60mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabcio Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Odnośnie uzyskania wykłonu silnika w prawo to u siebie wstępnie dam na firewallu 2°: - zamienię miejscami w stosunku do zdjęcia Piotra boki domku; na tym z jednym otworem jest więcej miejsca do firewalla i lepiej skrócić właśnie jego i dać go z prawej strony, - skrócę prawy bok domku o około 5,9mm oczywiście przenosząc zamki firewalla, - zetnę po skosie spód i górę domku korygując zamki - prawa strona krótsza o około 5,9mm, - zrobię nową wręgę firewalla z przesunięciem osi silnika o około 5,85mm. Ewentualną korekcję skłonu i wykłonu silnika będę robił podkładkami po oblocie. Mam rozrysowaną wręgę firewalla z przesunięciem i otworami dla DLE-55. Jesli ktoś jest chętny na plik DXF to proszę o info na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Łukasz Taki tłumik u mnie (jak ze zdjęcia ) ma fi 60 . Więc dla fi 55 będzie tego luzu aż nadto. A w tej sklejce wyszlifować 1-2mm, to kwestia kilku minut. Lepiej niech będzie za ciasno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 tak naprawdę ten otwór został przygotowany dla tych którzy by chcieli taki tłumik zastosować, nic nie stoi na przeszkodzie by wstawić tam zwykłą puszkę, a tym bardziej że model chyba bedzie bardzo lekki (same części balsowo sklejkowe z formatek w liczbie 7, ważą poniżej 2kg i oczywiście zastosuje jeszcze lekką balsę ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Postanowiłem się i ja ujawnić z moim modelem, prosto z mojej podłogowej modelarni. Więc to co na zdjęciach poniżej zostało dopiero wstępnie złożone i pasuje do siebie wprost idealnie... prócz tylko niektórych elementów takich jak: w kabinie podłoga kokpitu nie pokrywa się z trzema ostatnimi "zatrzaskami" (do poprawy ;D ), w jednym boku kadłuba, w mocowaniu tych usztywnień brakuje jednego otworu, są trzy zamiast czterech (do poprawy ;D ). To tylko te wady które mi utkwiły w pamięci ale nie były bardzo kłopotliwe w naprawie . Model naprawdę super się składa. Życzę miłego oglądania :devil: . http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3327 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3328 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3329 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3330 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3331 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3332 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3333 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3334 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3335 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3336 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3337 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3338 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3339 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3340 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3341 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3342 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3343 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3344 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3345 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3346 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3347 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3348 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3350 Mam jeszcze pytanie, otóż gdzie do takiego modelu mogę dostać jakieś porządne i lekkie podwozie. Oglądałem dzisiaj w sklepie modelarskim podwozie odpowiadające rozmiarom, była to jakaś mieszanka węglowo-szklana(kompozyt) bardzo lekkie napisane na nim było modele 8-9 kg, cena 120zł. Pytanie brzmi: czy warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuba.K Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 A może cos tutaj http://www.modelarski.com/modelarstwo-Ko%C5%82a_gumowe,213,cd.html :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 pogadaj z Leszkim Jurą - Modelpartner - Andrychów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Dzięki. Jeszcze ewentualnie to http://www.modelarski.com/produkt-Podwozie_duralowe_4mm,5428.html Ok jutro skontaktuje się ze sklepem modelpartner. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Pytanie brzmi: czy warto?Moim zdaniem Filipie takie podwozie warte jest uwagi jak masz idealnie równiutkie lotnisko i koszone często tak, że trawa jest niziutka - no i super lądujesz. Poza tym węglowe(kompozytowe) podwozie nie oszukujmy się jest dosyć drogie. Znajomy ma w modelu Ultimata i lata na super równym lotnisku i mówi, że bywa, iż idą 3 pary na sezon a lata dobrze. Według mnie można dać cieńszy dural - 4mm odpowiednio ukształtowany z płaskownika i można nawet zrobić bardzo cienko i dać jakieś odciągi. Waga też wyjdzie przyzwoita. Ja np miałem małe podwozie w swoim modelu katany 5mm dosyć toporne ale tak bałem się wagi, że zrobiłem zbyt pionowe i zamiast sprężynować pruło mi kadłub. Później dałem DUŻO bardziej "rozlazłe" z 4mm duralu dużo wyższe i waga podobna a lądowanie jest wręcz super, nawet przy gorszym przyziemieniu sprężynuje elegancko - od tego czasu kadłub jest cały . Ramię jest dosyć długie a szerokość schodzi się z 4 do 2cm. Jeżeli jednak zdecydujesz się na kompozytowe - poszukaj w ofercie firmy "Biela" produkującej śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikasiak Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 A możo to by się nadało? http://modelmaking.pl/ires/oferta/7/24/789/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.