Skocz do zawartości

EDGE 540 poprawiony projekt MÓJ 2200mm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie jestem pewien czy dobrze widzę ale , fireewall jest "na prosto" a silnik zamontowany centralnie , jak masz zamiar zrobić wykłon silnika w prawo

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

czuję że jestem ciągnięty do tablicy :!: , a więc:

1. balsa 2 mm na garb kadłuba

2. balsa 2,5 mm na pokrycie przodu kadłuba ( pokrywa z kabiną)

3. balsa 1,5mm pokrycie skrzydeł i sterów

4. listwy balsowe:

a)10x10 dzwigary i statecznik pionowy (5 sztuk)

b)10x8 podłużnice kadłuba górne

c)8x8 reszta podłużnic kadłuba

d) 6x8 dzwigary pomocnicze

e) 6x6 reszta (statecznik pionowy)

Opublikowano

Nie jestem pewien czy dobrze widzę ale , fireewall jest "na prosto" a silnik zamontowany centralnie , jak masz zamiar zrobić wykłon silnika w prawo

 

 

dobre pytanie, ja zawsze staram się montować silnik centralnie, wykłon silnika w dół jest zrobiony, ale w prawo tego niestety nie ma przewidzianego, ale ew jest możliwość zrobienia wykłonu samemu poprzez podłożenie podkładek ew podczas zakładania fireewalla poprzez wypiłowanie głębsze zamków z prawej strony

 

 

obiecuję że przy następnym projekcie nie zapomnę tego szczegółu :!:

Opublikowano

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika http://

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

 

przeżyłem własnie szok :shock: :shock: , zważyłem deskę balsową grubości 15 mm miękką 83 gramy , i deskę baslową średnią, 10 mm grubości ........??????: 240 gr :shock: , wszystkie częsci modelu balsosklejkowe wycięte laserkiem wyszły około 2 kg

Opublikowano

Jaką masz średnicę tłumika? Otwory wycięte we wręgach na tłumik mają chyba za małą średnicę. Na zdjęciu widać, że nie ma miejsca na amortyzatory z silikonu.

Opublikowano

projekt niestety powstał wczesniej niż ja dostałem tłumik w swoje ręce, w rzeczywistości tłumik mieści się w otworach prawie na styk, ale już obmysliłem jak to zrobić żeby było dobrze, fotki wkrótce

Opublikowano

To akurat dobrze , większy otwór każdy sobie zrobi ,a jak się trafi fi 58 tłumik to co wtedy?

 

Za to Darek celowo pytał o wykłon w prawo, bo samo danie podkładek nie rozwiązuje problemu.

Opublikowano

Myślę ze dało by radę :roll: gdyby oś silnika przesunąć lekko w lewo(patrząc od tyłu) i wtedy dopiero dać podkładki. Wtedy wał wyjdzie w osi modelu i będzie lekko skręcony w prawo. Co o tym myślicie :?:

 

Piotr czym to kleisz, albo czym powinno się to kleić :?: , bo normalnie nie mam pojęcia, takie troche... nie moje wymiary :mrgreen:

Opublikowano

a więc jeśli nie podkładki to trzeba będzie po prostu wypiłować bądź podciąć z prawej strony wcięcia, a resztę wystającą spiłować no i górę i dół domku też wypiłować pod odpowiedni kąt, inaczej tego nie widzę w tym wypadku, a każdy z nas i tak ma pewnie inny silnik więc, otwory i tak się nikomu nie przydadzą więc trzeba je po prostu zalaminować (otwory są pod silnik TORNIGY 50), z kolei co do kleju to używam CA, wikolu szybkoschnącego z firmy soudal, oraz kleju poliuretanowego tzw piankowego , oraz żywicy poliestrowej i epoxydowej

Opublikowano

To akurat dobrze , większy otwór każdy sobie zrobi ,a jak się trafi fi 58 tłumik to co wtedy?

Model pod 50ke a do niej to przeważnie srednica tłumika 55-60mm
Opublikowano

Odnośnie uzyskania wykłonu silnika w prawo to u siebie wstępnie dam na firewallu 2°:

- zamienię miejscami w stosunku do zdjęcia Piotra boki domku; na tym z jednym otworem jest więcej miejsca do firewalla i lepiej skrócić właśnie jego i dać go z prawej strony,

- skrócę prawy bok domku o około 5,9mm oczywiście przenosząc zamki firewalla,

- zetnę po skosie spód i górę domku korygując zamki - prawa strona krótsza o około 5,9mm,

- zrobię nową wręgę firewalla z przesunięciem osi silnika o około 5,85mm.

Ewentualną korekcję skłonu i wykłonu silnika będę robił podkładkami po oblocie. Mam rozrysowaną wręgę firewalla z przesunięciem i otworami dla DLE-55. Jesli ktoś jest chętny na plik DXF to proszę o info na PW

Opublikowano

Łukasz

Taki tłumik u mnie (jak ze zdjęcia ) ma fi 60 .

Więc dla fi 55 będzie tego luzu aż nadto.

A w tej sklejce wyszlifować 1-2mm, to kwestia kilku minut.

Lepiej niech będzie za ciasno. :D

Opublikowano

tak naprawdę ten otwór został przygotowany dla tych którzy by chcieli taki tłumik zastosować, nic nie stoi na przeszkodzie by wstawić tam zwykłą puszkę, a tym bardziej że model chyba bedzie bardzo lekki (same części balsowo sklejkowe z formatek w liczbie 7, ważą poniżej 2kg i oczywiście zastosuje jeszcze lekką balsę )

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Postanowiłem się i ja ujawnić z moim modelem, prosto z mojej podłogowej modelarni. Więc to co na zdjęciach poniżej zostało dopiero wstępnie złożone i pasuje do siebie wprost idealnie... prócz tylko niektórych elementów takich jak: w kabinie podłoga kokpitu nie pokrywa się z trzema ostatnimi "zatrzaskami" (do poprawy ;D ), w jednym boku kadłuba, w mocowaniu tych usztywnień brakuje jednego otworu, są trzy zamiast czterech (do poprawy ;D ). To tylko te wady które mi utkwiły w pamięci ale nie były bardzo kłopotliwe w naprawie :D . Model naprawdę super się składa. Życzę miłego oglądania :devil: .

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3327

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3328

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3329

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3330

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3331

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3332

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3333

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3334

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3335

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3336

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3337

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3338

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3339

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3340

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3341

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3342

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3343

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3344

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3345

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3346

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3347

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3348

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3350

 

Mam jeszcze pytanie, otóż gdzie do takiego modelu mogę dostać jakieś porządne i lekkie podwozie. Oglądałem dzisiaj w sklepie modelarskim podwozie odpowiadające rozmiarom, była to jakaś mieszanka węglowo-szklana(kompozyt) bardzo lekkie napisane na nim było modele 8-9 kg, cena 120zł. Pytanie brzmi: czy warto?

Opublikowano

Pytanie brzmi: czy warto?

Moim zdaniem Filipie takie podwozie warte jest uwagi jak masz idealnie równiutkie lotnisko i koszone często tak, że trawa jest niziutka - no i super lądujesz. Poza tym węglowe(kompozytowe) podwozie nie oszukujmy się jest dosyć drogie. Znajomy ma w modelu Ultimata i lata na super równym lotnisku i mówi, że bywa, iż idą 3 pary na sezon a lata dobrze. Według mnie można dać cieńszy dural - 4mm odpowiednio ukształtowany z płaskownika i można nawet zrobić bardzo cienko i dać jakieś odciągi. Waga też wyjdzie przyzwoita. Ja np miałem małe podwozie w swoim modelu katany 5mm dosyć toporne ale tak bałem się wagi, że zrobiłem zbyt pionowe i zamiast sprężynować pruło mi kadłub. Później dałem DUŻO bardziej "rozlazłe" z 4mm duralu dużo wyższe i waga podobna a lądowanie jest wręcz super, nawet przy gorszym przyziemieniu sprężynuje elegancko - od tego czasu kadłub jest cały :D. Ramię jest dosyć długie a szerokość schodzi się z 4 do 2cm. Jeżeli jednak zdecydujesz się na kompozytowe - poszukaj w ofercie firmy "Biela" produkującej śmigła.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.