wojcio69 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Czym okleić powierzchnię skrzydeł :twisted: NICZYM Dla bajeru wizualnego? A Ty tym modelem chcesz latać czy go oglądać? Dla wzmocnienia skrzydeł? Masz zamiar polować nim na krety czy kręcić akrobacje? Do pierwszego proponuję TO a do drugiego TO Dla lepszej widoczności w powietrzu? Latałem Elektro Juniorem S do granic widoczności i wierz mi na pułapie 400-500m i więcej w tej wielkości modelu kolor jest już bez znaczenia, a jakiekolwiek oklejenie tylko niepotrzebnie zwiększa wagę. Co mogę zaproponować? W miejscach gdzie są "zawiasy" lotek i steru wysokości naklej po pasku zwykłej taśmy pakowej (na allegro można kupić w różnych kolorach). Ja tak zrobiłem w swoim Junior'ze S co widać na drugim filmie w moim podpisie. Zdarzało się, że ten sprasowany "styropian" lubił co niektórym pękać.
szpikulec Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Sory, ze zadaje głupkowate pytania, ale jestem początkującym, na wielu rzeczach dla was oczywistych się nie znam i nie mam pojęcia. Jest może jakiś materiał z którego można wykonać owiewkę kabinki w ASW. Chodzi mi o to żeby nie dawała zniekształceń taka jak standartowa. Kupiłem sobie FlyCam Eco i uparłem się żeby zamontować ją w kabinie żeby urztymać czystą linię aerodynamiczną kadłuba i nagrywać też czesć "kokpitu" (fajną nieruchomą[oczyiście] naklejkę)... :roll:
kakis_cro Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Jeżeli chcesz aby model szybciej sie wznosił to wystarczy zmienić regulator i aku na 3s max 1500mAh. Przy tym aku i tak będzie trzeba wydrążyć troche kadłuba.Z tego co pisali bardziej doświadczeni urzytkownicy, ASW nie lubi nadmiaru wagi. Orginalny pakiet waży 62 gramy, a pakiet 3s 1500 waży 2x więcej. Lepiej dobrać pakiet 2s o zbliżonej wadze do orginału. I mam pytanie czy pakiet 3E Model 1500 mAh 7,4V 10C ma wystarczającą wydajność prądową by zasilić silnik AXI 2212/20 silver przy zalecanym śmigle 10x6 ? Waży tylko 71,3g i pasował by idealnie.
wojcio69 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Witam Wydajność tego pakietu to 15A. Cytat ze strony podanej przez Ciebie # szybowiec - waga: do 750 g, pakiet 2S, max prąd: 15A/60 sek , regulator 18 A Jerzu kolczaszty! Czytajcie w całości to co jest napisane a nie tylko nagłówki i to co tłustym drukiem. Acha nie wiesz jak przeliczyć wydajność pakietu. Tutaj masz odpowiedź Akumulator Litowo Polimerowy (Li-Po) Akumulatory litowo- polimerowe ze względu na wyjątkowo korzystny stosunek pojemności do masy oraz znikomy współczynnik samorozładowania stanowią dla modelarzy bardzo atrakcyjne źródło zasilania. NaleŜy jednak zachować szczególną ostroŜność podczas ich uŜywania. Ładowane, eksploatowane bądź przechowywane w niewłaściwy sposób mogą okazać się szczególnie niebezpieczne. Stosowanie się do ogólnych zasad postępowania z tego typu źródłami energii pozwoli w znaczący sposób poprawić bezpieczeństwo ich uŜytkowania. UWAGA UŜytkowanie akumulatorów typu Li-Po odbywa się na pełną odpowiedzialność uŜytkownika 1. Ładowanie Wolno stosować JEDYNIE ładowarki przystosowane specjalnie do pracy z akumulatorami typu Li-Po. O ile jest taka moŜliwość zaleca się stosowanie balancera, który zapewnia równomierne naładowanie wszystkich cel akumulatora. Niedopuszczalne jest ładowanie akumulatora powyŜej napięcia 4,25V na celę. Za bezpieczną wartość napięcia przyjmuje się 4,2V na celę. Ładowanie akumulatora powinno odbywać się pod ciągłym nadzorem. Podczas ładowania nie powinien się on zbytnio nagrzewać. W przypadku stwierdzenia znacznego wzrostu temperatury ładowanie naleŜy natychmiast przerwać. Być moŜe akumulator jest uszkodzony albo prąd ładowania jest za duŜy. Cel spuchniętych oraz uszkodzonych mechanicznie nie wolno ładować! 2. UŜytkowanie Nie naleŜy przekraczać zalecanego przez producenta maksymalnego prądu rozładowania akumulatora. Parametr ten podawany jest zwyczajowo jako wielokrotność C. Liczba ta pomnoŜona przez pojemność akumulatora to właśnie maksymalny dopuszczalny prąd rozładowania. Przykład: Akumulator 1200mAh, 15C Prąd rozładowania nie moŜe przekraczać: 15 * 1200 mA = 18A Czas rozładowania nie krótszy niŜ: 1/15 h = 4 min Niedozwolone jest nadmierne rozładowywanie akumulatora. Kryterium tego naleŜy bezwzględnie przestrzegać. W przeciwnym przypadku moŜliwe jest zapalenie się akumulatora lub nawet jego wybuch podczas próby ładowania. Napięcie rozładowania moŜe się róŜnić w przypadku róŜnych producentów. Zwykle jest to napięcie w granicach 2,8 - 3,0V na celę. Nowoczesne regulatory posiadają funkcję „cut-off” odłączającą zasilanie silnika po osiągnięciu napięcia rozładowania. Energia pozostała w akumulatorze pozwala jeszcze na niezbyt długą pracę pod niewielkim obciąŜeniem, wystarczającą z reguły Ŝeby bezpiecznie wylądować. W przypadku stosowania akumulatora Li-Po do zasilania modeli bezsilnikowych (np. szybowców) zaleca się zamontowanie wskaźnika stanu akumulatora posiadającego sygnalizację z powietrza stanu skrajnego rozładowania. 3. Przechowywanie Najwłaściwsze jest przechowywanie akumulatora w stanie częściowo naładowanym. Producenci jako optymalny stan naładowania akumulatora do przechowywania podają z reguły około 70%. Pozostawienie na dłuŜszy czas akumulatora skrajnie rozładowanego moŜe doprowadzić do utraty pojemności lub jego uszkodzenia. Nie zaleca się takŜe przechowywania akumulatora w pełni naładowanego. O ile jest taka moŜliwość temperatura przechowywania powinna wynosić około 12 0C. UWAGA: Po zakończonym locie akumulator naleŜy koniecznie odłączyć od regulatora. Dotyczy to takŜe regulatorów z włącznikiem zasilania, które w pozycji wyłączonej pobierają pewien niewielki prąd. Jest to bardzo mylące i niestety bywa jednym z częstszych powodów uszkodzenia akumulatora Li-Po. Zapożyczone ze strony www.eModel.pl
kakis_cro Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Ok, czyli maksymalny dopuszczalny prąd rozł pakietu to 15A silnik pobiera 6 - 12A ( max, 15 A /60s ) odbiornik i serwa też coś pobierają śmigło 10x6 wychodzi na to że pakiet ma ma wystarczającą wydajność prądową.
wojcio69 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Witam Ja bym nie ryzykował z dopasowaniem na styk. Testowanie w domu na stole i wyliczenia matematyczne, to nie to samo co realne warunki lotu. A niech w czasie lotu pobór prądu wyjdzie większy? Pakiecik się zagotuje, spuchnie i nie daj boże jak poleci dymek. Pakiet do kosza i remont modelu. Warto? Twój wybór. Ja w swojej Proxima II mam silnik, który bierze 35A, max. 40A, do tego sześć serw i regulator 60A. Dla bezpiecznego latania mam pakiety 2650mAh 20C choć taniej wychodziły 2200mAh 20C. Może przesadzam z tym bezpieczeństwem. Niech wypowiedzą się inni koledzy. Uważam, że im większy margines bezpieczeństwa tym spokojniejsze i przyjemniejsze latanie.
Marcin K. Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2010 kakis_cro, masz racje. Na tą chwile w modelu mam załozony sporo za duży i za ciężki pakiet 3s 2200mah ZiPPY i możnalo latać przy mniej spokojnym wietrze. Na standardowym wyposażeniu przyjemnie lata sie w bezwietrznej pogodzie. Uważam, że im większy margines bezpieczeństwa tym spokojniejsze i przyjemniejsze latanie. Też jestem tego zdania!
szpikulec Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Panowie, jakich uzywacie regulatorów w swoich ASW przy fabrycznym silniku? Ja wymieniłem fabryczny na Emax25A i nie mogę sobie teraz z nim poradzić: hamulec czy zaprogramowany na Soft czy Hard nie zatrzymuje śmigła i to kręci się sobie podczas lotu skutecznie utrudniając lot. Czego w tym temacie używacie konkretnie?
Marcin K. Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2010 przy 2s latałem na standardowym regulatorze ale nie wiem dlaczego przerywał... Na szczęście tylko silnik a nie zasilanie na reszte elektroniki. Na pakiecie 3s miałem regulator 18A tower pro mag 8 i do tego standardowy silnik
szpikulec Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Zastanawiam się nad PULSO DL 22 - 22A a waży tylko 16gr, tylko żeby nie powtórzyła sie historia z Emaxem
Marcin K. Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2010 Nie powinno być problemów
kakis_cro Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Ja bym nie ryzykował z dopasowaniem na styk. Testowanie w domu na stole i wyliczenia matematyczne, to nie to samo co realne warunki lotu. A niech w czasie lotu pobór prądu wyjdzie większy? Pakiecik się zagotuje, spuchnie i nie daj boże jak poleci dymek. Pakiet do kosza i remont modelu. Warto? Twój wybór.masz racje wojcio69, można się spodziewać że może się szybko zużyć/spuchnąć. Kupię albo Dualsky 1300mAh 20C 2S1P 7.4V waży 73 gramy albo RAY 1600 mAh 7,4V 25C waga 88 gram wydajność prądowa w obu przypadkach z dużym marginesem bezpieczeństwa
Marcin K. Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2010 Proponuje pakiet 3s. model jest trochę cięższy co pozwala latać przy trochę większym wietrze niż lekki. a przy tym szybciej sie wznosi. Tu masz film z pokładu. zasil 3s 2200mAh 20C Zippy :arrow:
kakis_cro Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Narazie w moim sklepie zabrakło ASW więc z zakupami trzeba poczekać. Mam pytanie montował ktoś w tym szybowcu silnik AXI 2212/20 silver lub inny o podobnej konstrukcji? Da sę w ogóle taki zamontować? Fabryczny silnik to chyba jakiś dzwonek z tylnym montarzem
szpikulec Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Witam ponownie. Mam pytanko: jakie można użyć łopatki śmigła składanego do tego modelu? Kiedyś kupiłem łopatki Graupner 9x6. Podobno oryginalne śmigło ma 10x4. Mogę zastosować takie śmigło (9x6) bez zbytniego przeciążania prądem silnika(fabryczny) i regulatora (Pulso 22A)?? Druga sprawa jest taka że łopatki graupnera nie pasują do kołpaka/okuć oryginalnych - jakiego kołpaka (możliwie najlżejszego) mogę użyć w swoim szybowcu (chcę zostać przy 2S i fabrycznym silniku)?? Dzięki za pomoc.
Marcin K. Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Opublikowano 1 Lutego 2010 Na mniejszym śmigle będzie brał mniej prądu ale i nie będzie miał tyle ciągu co na fabrycznym śmigle. A Moim zdaniem na fabrycznym napędzie to i tak trochę mało było wiec jak zastosujesz mniejsze śmigło to już w ogóle model będzie bardzo kiepsko się wznosił... W modelarnia.pl , modele.sklep.pl i wielu innych sklepach Można kupić oryginalne śmigło do tego modelu. A co do kołpaka to chyba jedynie ten z zestawu... I nie ma co specjalnie odchudzać bo ja mojego ASW 28 (już brukuje drogę do nieba..) Oblatywałem przy pakiecie 2s 2200mAh A film z lotu był nagrany z zasilaniem 3s 2200mAh. Model świetnie sobie radził i wiatr nim tak nie rzucał.
kakis_cro Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Pierwszy lot ASW i spalony regulator :| Nawet nie zdążyłem nauczyć się nim latać. Będę reklamował
Janosik72 Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Na mniejszym śmigle będzie brał mniej prądu ale i nie będzie miał tyle ciągu co na fabrycznym śmigle. A Moim zdaniem na fabrycznym napędzie to i tak trochę mało było wiec jak zastosujesz mniejsze śmigło to już w ogóle model będzie bardzo kiepsko się wznosił... W modelarnia.pl , modele.sklep.pl i wielu innych sklepach Można kupić oryginalne śmigło do tego modelu. A co do kołpaka to chyba jedynie ten z zestawu... I nie ma co specjalnie odchudzać bo ja mojego ASW 28 (już brukuje drogę do nieba..) Oblatywałem przy pakiecie 2s 2200mAh A film z lotu był nagrany z zasilaniem 3s 2200mAh. Model świetnie sobie radził i wiatr nim tak nie rzucał. Na jakiej zasadzie obliczyles ze silnik bedzie bral mniej Amper?, bo wg mnie zmieniajac smiglo na te ktore podal silnik wezmie duzo wiecej Amper a i lopaty graupnera a lopaty ASW to ogromna roznica te orginalne sie nadaja do mieszania herbaty a nie do latania.
Marcin K. Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Opublikowano 12 Lutego 2010 Janosik72, Jak masz mniejsze śmigło i mniejszy kąt natarcia łopaty to wiadomo, że śmigło obracając się nie stawia dużego oporu. kakis_cro, W ASW standardowy regulator przyjmuje tylko pakiety 2s! Jeżeli miałeś 3s to nie ma co reklamować... EDIT: A wystarczy nacisnąć EDYTUJ i poprawić. Oj leniuszek.... ;D Osa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.