Skocz do zawartości

Pytanie o PIPERKA J-3 CUP


krys

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar zbudować model ,,PIPER J-3 CUP'' w skali ok 1:4,4.

 

Model będzie robiony na powiększonych planach z modelarza 3-4/06. Model ma mieć rozpiętość ok.2431mm, długość ok. 1556mm, masę planowanąok.6-8kg. Z założenia nie musi być szybki, ale dobrze, by było gdyby kręcił podstawowe figury.

 

Jaki silnik zastosować do tej maszyny? Sam myśle nad MVVS-26IFS lub MVVS-35IFS (nastik.pl), który z tych silników nada się do tego modelu?

 

Piper ma być półmakietą. Poszukuje równiez zdjęć kabiny i pilota i szczegółów zęwnętrznych. Model będzie kryty folią oracover żółtą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Mam model PIPER J-3CUP w skali 1:4 i silnik MVVS-26cm3 benzyna. Ten silnik jest wystarczający do tego modelu ma duży nadmiar mocy,startuje przy rozbiegu 5 metrów i na pełnym gazie może iść pionowo do góry.Do spokojnego latania wystarcza mu jedna trzecia gazu i wtedy na zbiorniku 0,5l latam 45min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem osobiście niewysłowionym fanem i wielbicielem prawdziwego Piperka J-3 o znakach SP-AWP, :D który to samolot wraz z pilotem i właścicielem w jednej osobie, możesz sobie do woli, ze wszystkimi szczegółami, pooglądać i obfotografować w hangarze samolotowym Aeroklubu Warszawskiego na lotnisku Bemowo. Fotki tej maszyny kilkakrotnie zamieszczałem także tutaj na forum i znajdziesz je w moich wątkach, np. w relacji z ubiegłorocznego tutejszego Pikniku Lotniczego, w którym ten samolot btał udział. Co do samego modelu, to radzę "poeksploatować" w tym temacie mego przedmówcę, bo chłop wie, co mówi i zna się na rzeczy , jak mało kto. Jego model Piperka może służyć za szkolny wzór poprawności w sposobie budowania modelu konstrukcyjnego. O samych lotach modelu się nie wypowiadam, bo ich nie widziałem, ale wierzę Heniowi, że model pieknie i poprawnie lata. Tak więc życze powodzeniu w lepieniu tego modelu i liczę na dokładną relację z postępu prac. Jednocześnie nieśmiało proszę o fotkę lica w avatarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czy mogłby mi Pan przesłać pare zdjęć SP-AWP, szczególnie kabine i przód. Do Warszawy mnie nie ciągnie :cry:.

2.Znalazłem pare zdjęć tu na forum SP-AWP i może zrobie z takimi znakami.

3.Czy wystarczą serwa HS-325HB i HS-322HD, czy pomyśleć nad innymi np.HS-625MG, czy HS-635HB

4.Gdzie można kupić śmigło drewniane do tego samolotu?

 

Relacje może zrobie, ale najwcześniej lipiec-sierpień i to będzie powolna, bo chce żeby latał marzec-kwiecień(2008). Teraz poszukuje informacji, zdjęć, silnika itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wszystkie serwa HS 322 HD,oprócz steru wysokości gdzie dałem HS 635 HB. Latam tym modelem już drugi sezon i wszystko jest w porządku nie miałem żadnych problemów.

Piperek nie jest modelem akrobacyjnym,tylko do spokojnego latania,więc nie są potrzebne drogie mocne serwa.

Ja przy silniku MVVS 26cm3 mam śmigło Pelikan 16x10 możesz go kupić w Nastiku.

 

 

Jeżeli chcesz zobaczyć kilka fotek z budowy i lotów mojego Pipera wejść na Różne druga strona i W mateczniku pasjonata.

 

Tak wyglądał szkielet podczas budowy.

 

obrazdominikanamodele06wq8.jpg

 

Fotka po ukończeniu budowy.

 

pajper023gh9.jpg

 

Tak prezentuje się w locie.

 

julitka067ig6.jpg

 

modele225sm5.jpg

 

modele231tx3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem, że u nas powyżej 12cm3 nie da się wylądować. W sumie prosta droga ma ok.200m, ale bez drzewa i dziór zostaje jakieś 90m.

 

200 m to wyladuje prawie duzy samolot

 

,a 2,5m to nie jest prawie duży samolot z przesadzonym silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200 m to wyladuje prawie duzy samolot, natomiast lotki jako klapy do ladowania to nie jest dobry pomysl

 

Piper ma być budowany więc pewne zmiany konstrukcyjne mogą nastąpić.

Oczywiście klapolotki to nie klapy i tutaj wychylenia w dół muszą być mniejsze niż w przypadku klap. Dobry efekt uzyskuje się w modelach które wyposażone są w duże lotki (dłuższe) niż przykładowo standardowo przewidziane dla takiego modelu. Wówczas efekt użycia klapolotek jest widoczny a strata sterowności lotek znikoma. Niestety nie mam doświadczeń jak dokładnie mogłoby to wyglądać w przypadku Pipera lecz podobne rozwiązania stosuje się w prawdziwym lotnictwie i samolotach wyposażonych tylko w klapolotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model pana Henryka ląduje na odcinku kilku metrów i nie ma klap . Potrafi lecieć bardzo powoli więc wylądowanie na krótkim dystansie to nie problem. Widziałem to na żywo i byłem bardzo zaskoczony tym jak wolno może lecieć taki duży model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście klapolotki to nie klapy i tutaj wychylenia w dół muszą być mniejsze niż w przypadku klap

 

Lotki będą miały zróżnicowane wychylenia, więc po 2 kanały: lotki i klapy. Przy okazji będą mogły się wychylać do dołu.

 

 

zamontowac hamulce aby skrocic droge kolowania

 

Też myślałem o tym, tylko nie wiem jak mu zrobić chamulce. Podwozie główne będzie chyba amortyzatorowane (start i lądowanie na niezbyt prostym asfalcie lub trawie), tylko też nie wiem jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się zastanowić po co to wszystko? Tych rozmiarów Piper powinien charakteryzować się krótkim rozbiegiem, dobiegiem i dość powolnym lotem. Nie lepiej po prostu go zbudować, zrobić testy na dobrym lotnisku? Hamulce na kołach przy takim modelu to już myślę zbędny pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.