JarekF Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2009 OK. Silnik taki podałem bo taki mam i mam do niego mocowanie. Myślałem, że będę mógł założyć mniejsze śmigło. Pasowało by mi 6 - 7 calowe. A gdyby zastosować również pakiet dwucelowy ? Ale dobrze, że zwracacie uwagę. Słucham zatem Waszych propozycji co do wyposażenia. Model będzie miał rozpiętość 1100 mm, a waga ? Myślę, że 500-600g z wyposażeniem.
Janosik72 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 dobierz jakiegos dzwonka, tani i da rade , jakie smigielko tam sie wepchnie?
Irek M Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Zwykły tani "dzwonek" napędzał mój model o rozp 110cm i masie...800 - 900g. Jego kW to jakies 1700. Model - Aqua Star - latał na różnych śmigłach ale chyba najlepiej spisywało się GWS 8x4. Chyba spokojnie zmieścisz takie?
JarekF Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2009 No to dobrze, że tak radzicie napewno posłucham Waszych rad. Czy ten motorek będzie dobry ? http://cgi.ebay.co.uk/Motor-Outrunner-Brushless-Motor-BM2408-21-New-UK_W0QQitemZ200404116163QQcategoryZ34056QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3907.m263QQ_trkparmsZalgo%3DSIC%26itu%3DMRU-220%252BUCI%252BIA%252BUA%252BIEW%252BFICS%252BUFI%26otn%3D41%26po%3DLVI%26ps%3D54
cobra Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Będzie. Pod warunkiem, że zmieści się śmigło 8 lub 9 cali.
Irek M Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Tak, wszystkie tego typu będą OK. do tego oczywiście EMAX CF 2822 i pewnie jeszcze sporo innych. Pamiętaj tylko, że silnik masz z tyłu więc może trzeba będzie bardziej dowazać przód lub szukać jak najlżejszego chociaz pewnie wystarczy cięższy pakiet.
JarekF Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2009 Na śmigło 8 calowe to silnik będzie dość wysoko nad płatem. Ja chciałbym zastosować śmigło 6 calowe max 7 calowe. Czy potraficie mi doradzić jaki silnik wtedy dobrać. Myślałem, że przy zastosowaniu mniejszego śmigła mogę zastosować silnik o większych obrotach, stąd pomysł z tym innrunerem. Można również do niego zastosować pakiet 2S 7,4 V. Będą mniejsze obroty, chociaż spadnie zapewne moc. No ale nie będę się upierał. Jeżeli doradzicie mi coś ciekawego, to chętnie skorzystam. Ten dzwonek do którego podałem powyżej link, lada dzień powinien do mnie przyjść pocztą. Zakupiłem go na e-bayu z myślą o TOTO 0, ale może również napędzać Prząśniczkę.
cobra Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Myślę, że do pakietu 3s silnik z kv rzędu 1700 i śmigło około 6x3 - 6x4. Do pakietu 2s silnik kv około 2200. Śmigło takie jak wyżej. To takie pierwsze szacowanie. Nie chce mi się szukać po specyfikacjach silników - a należałoby.
baxter12 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 No to dobrze, że tak radzicie napewno posłucham Waszych rad. Czy ten motorek będzie dobry ? http://cgi.ebay.co.uk/Motor-Outrunner-Brushless-Motor-BM2408-21-New-UK_W0QQitemZ200404116163QQcategoryZ34056QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3907.m263QQ_trkparmsZalgo%3DSIC%26itu%3DMRU-220%252BUCI%252BIA%252BUA%252BIEW%252BFICS%252BUFI%26otn%3D41%26po%3DLVI%26ps%3D54 Eeem daj spokój 7Ł za to dziadowstwo to przesada, Emax 2822, o którym pisze Fokker, jest lepszy, ładniejszy, waży 39g i kosztuje 6$. A jak chcesz wypasa to za 12& masz Turnigy, też rozmiar 2822. Emaxa mam w Focusie, z pakietem 3s i śmigłem zrobionym ze śmigła 10x6, GWS. Skróciłem je do rozmiaru 5-6cali, jest lekkie, a ma szerokie łopty, w sam raz do silnika z niskim kv, które ma pracowac w wolnym płatowcu. polecam taki zestaw. baxter
JarekF Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2009 Czyli polecacie ten: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5354 A co myślicie o tym: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewitem.asp?idproduct=5423 Można powiedzieć identyczny. Ma większy kV i proponują śmigła o rozmiarze jaki mnie interesuje. Ciąg też przyzwoity i myślę, że ta Prząśniczka zmieści się w tej wadze. Cena zadowalająca.
baxter12 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 FC 28-12 Brushless Outrunner 1534kv Też będzie dobry. ja jednak wolałbym zastosować motor z mniejszym kv, a w zamian założyć śmigło z szerszymi łopatkami, którego prędkość strumienia zaśmigłowego bedzie mniejsza, bardziej dostosowana do małej predkości motoszybowca. Baxter
Irek M Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Im mniejsze śmigło tym silnik musi szybciej je kręcić, a im szybciej kręci tym latanie coraz... :?: :rotfl: Pierwszy byłby chyba najlepszy ale on jest na śmigła 9 - 10', a to dla Ciebie za duże. Jednak im większe tym model latałby realistyczniej.
baxter12 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Cf2822, obcięta śmigło i pakiet 2200mAh 3S mam zamontowany w Focusie 130cm rozpiętości, jestem z tego zestawu bardzo zadowolony. latam na mim cały sezon. tak więc ten zestaw śmigło-silnik śmiało mogę rekomendować. baxter
Irek M Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Nie miałeś żadnych problemów z przyciętym smigłem? Ja również przycinałem chyba z 9 lub 10' do 8. Łopaty szerokie, latało sie dobrze ale czy pobór był duzo większy tego nie wiem. Natomiast gdy przyciąłem z 17' do 14 lub 15' do silnika 4suwowego to były okropne problemy; jesli dobrze pracował na małych to żle na wysokich i odwrotnie.
baxter12 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Nie miałem, najmniejszych. Może dla tego że to był GWS, jest to lekkie śmigło i trudniej w nim coś spieprzyć. "Normalnego" nie odważyłbym się przycinać, nie odważyłbym się później krawędzi zaokrąglać. bałbym sie że nie będą równe. zresztą do małych, tanich silników staram sie stosować śmigła GWS, jest duża różnica w wadze, w porównaniu do śmigła normalnego i trochę się oszczędza te marniutkie, jak na moc silnika łożyska. baxter
JarekF Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2009 Witam ponownie. Niewiele, ale do przodu. Wykończyłem tył kadłuba i zamontowałem statecznik poziomy. Jeszcze przeszklenie kabiny i kadłub gotowy. Wyciąłem także płaty. Jest to surówka do przeszlifowania i wykończenia. Mam nadzieję, że z efektu końcowego będę zadowolony, tak jak to miało miejsce w Prymusie. I na koniec podsumowanie wagi. Poważyłem wszystko, dając minimalny zapas. Kadłub, płaty, listwy (dźwigary, spływ), kawałek sklejki na mocowanie silnika, za kabinę robiła butelka PET. Jeżeli Hobby King podaje prawidłową wagę swoich towarów to cały model z wyposażeniem powinien ważyć około 650 gram. Zobaczymy na koniec jak się ma teoria do praktyki :wink: . Baxter12 i Fokker dzięki za rady w temacie napędu. Odwdzięczam sie dodając "pomógł".
baxter12 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 A jaka Ci rozpiętość wyszła, bo nie mogę się w wątku doszukać? baxter
JarekF Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2009 A jaka Ci rozpiętość wyszła, bo nie mogę się w wątku doszukać? baxter 110 cm. Cięciwa płata 163 mm.
Irek M Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Baxter12 i Fokker dzięki za rady w temacie napędu. Odwdzięczam sie dodając "pomógł". Dzięki ale ja to robię (pomagam) bezinteresownie :mrgreen: 650g do lotu? To na "dzwonku" lub EMAX'ie będzie - "Speed Prząsniczka" :rotfl: Na filmie mój model o tej samej rozp., na "dzwonku" i masie ok 750g; Chyba to tylko na filmie wydaje się, że jest bardzo szybka.
baxter12 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 650g do lotu? To na "dzwonku" lub EMAX'ie będzie - "Speed Prząsniczka" Oj tak, mocy wystarczy na pewno. Dlatego warto zastosować mniejsze śmigło, po to aby nie wykorzystywać pełnej mocy silnika. czekam niecierpliwie na oblot. baxter
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.