Skocz do zawartości

Benzyna 22cm + benzyna 32cm + benzyna 44cm


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Czyli rozumiem Łukasz, że już latałeś z tym zapłonem? Jesli jest OK to ..OK :idea: Co do oszczędności 50zł; zabierając się za makietę o rozp ponad 2m wolę dołożyć te 50zł i mieć pewność, że nie spotka mnie niemila niespodzianka na trasie silnik - zapłon :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaplon jest ok, jak go kupowalem poradzilem sie Skazoo, on ma taki sam, i faktycznie musial ekranowac fajke, ale to pewnie dlatego ze serwo ma nad silnikiem, i delikatnie drzalo. Zalozyl blache na swiece i wszystko ok. U mnie serwo od gazu jest pod skrzydlami, cala reszta w ogonie ( z racji wywazenia) . Wzialem tanszy dlatego ze gdzies u mnie lezy metalowa fajka, wiec w razie potrzeby mozna ja zalozyc. No i jak na studencka kieszen 50zl to zawsze cos:) w sumie zaplon byl u mnie jednym z drozszych elementow modelu (ten silnik jest od podkaszarki solo, jest w naprawde swietnym stanie, a kosztowal mnie 80zl :D ) Zaplon ustawial Tata na wyczucie, i silnik chodzi rewelacyjnie zapala bardzo latwo, wystarczy tylko przerzucic smiglo. Zimny silnik to ssanie 3-4 obroty, 2 obroty bez ssania, wlaczyc zaplon, i zazwyczaj za drugim obrotem juz gada. Smiglem nie odbija, tylko jak zimny to potrafi zlapac w druga strone (drewniane smiglo ma za mala bezwladnosc). Wszystko dopiete juz prawie na ostatni guzik ale model wciaz czeka na oblot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam Irku że powinieneś dołożyć te 50 zł i kupić ten zapłon, będziesz miał święty spokój beż żadnych przeróbek, ani ekranów, ale to moja osobista sugestia, z tamtym tanim zapłonem miałem do czynienia, jak już wspominałem, wszystko było ok zanim silnik się nie nagrzeje, na fajce powstaje przebicie i masz niekontrolowany model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze cos wiecej odnosnie tego przebicia na fajce?? w przewodzie WN jest tylko jeden przewod i poprzez fajke dotyka tronka swiecy. Masa idzie ekranem, ktory przechodzi w podkladke ktora sie wkreca pod swiece i nie ma nic wspolnego z fajka, wiec moje pytanie gdzie dochodzi do przebicia?? nawet jesli by doszlo gdziekolwiek do przebicia do w efekcie nie ma iskry i silnik gasnie?? wiec skad mowa o niekontrolowanym modelu?? nie to zebym bronil tanszego zaplonu, bardzo duzo tych zaplonow lata w silnikach crcpro wystarczy poczytac na rcgroups

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę Łukasz , że Piotr mówiąc o niekontrolowanym modelu miał chyba na myśli własnie brak kontroli nad silnikiem , który odmówił :jupi:, bo stery pewnie funkcjonują nadal...

A jak to jest z przepalaniem się ukłazdu zapłonowego, tzn jest jakas procedura np. zanim włączysz układ , czy pokręcisz smigłem to musisz zrobić to i to, a absolutnie nie wolno zrobić ...tego..? Gdzieś czytałem ale nie interesowało mnie to wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku tanszego, np jak sie sprawdza czy jest iskra majac wykrecona swiece trzeba uwazac zeby podladka od ekranowania dotykala gwintu swiecy, czyli zeby byla zmasowana, w innym wypadku jak sie przekreci smilgem a zasilanie zaplonu bedzie wlaczone to mozna uszkodzicz czujnik halotronowy przy wale. Jak ma sie wszystko zlozone i nic sie nie kombinuje to nic sie nie uszkodzi. Mam podlaczony pakiet 5xAA 2200Ah, nie sprawdzalem jaki jest faktyczny pobor pradu, i w efekcie na jak dlugo starcza, wedlug tego co czytalem to przy obrotach na maksa ciagnie ok 1A pradu, czyli ponad 2h pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sadzac po zdjeciach, to piasta jest nakrecona na wal zamiast nakretki dociagajacej magneto na klinie do stozka na wale, i pewnie bedzie wymagalo sporo sily i pomyslu jak zlapac za piaste zeby puscilo. Mozna sprobowac jakims kluczem zabka za piaste, tylko trzeba cos podlozyc zeby nie pokaleczyc piasty, i przytrzymac za mageto (wlozyc cos miedzy lopatki magneta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Łukasz. W tej chwili wydaje się jakby piasta i magneto tworzyły jedną całośc, ale to chyba niemożliwe. Magneto ma po obu stronach dwa otwory w płaszczyżnie czołowej ale one nie są nagwintowane tylko z wielowpustem. Może one do tego służą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziś zabrałem się za odpalanie silnika. Najważniejszą kwestią było czy mój rozrusznik , który jest do 20cm poradzi sobie z tym 32cm. Na sucho okazało się, że bez problemu. Po połaczeniu rurek paliwowych i zamocowaniu silnika na bramie ogrodowej :jupi: przyłożyłem do niego rozrusznik... zapalił od razu :jupi: Dźwięk i praca to czysta poezja :lol2: Ponieważ nie jest dotary - właśnie - jak docierać benzynę???, dałem mu poszaleć na małych obrotach, co jakiś czas włączając maxmalne . Małe to ok 2100 obr/min. Najwyższe to 5500 obr/min. I tu zdziwienie czy nie powinny być większe??? Kręcił śmigłem 18x8. Teraz nie wiem już czy miało być 16x6. W kazdym bądź razie obroty równe i stabilne, szybkie dodanie gazu bez 'zająknięcia". Jesli miało by być śmigło 16'' to obroty wzrosną pewnie o ok 2000 tak jak w benzynie 22cm. Po zdjęciu tłumika max. obroty wzrosły do ok 6000 a więc stosunkowo niewiele, ale za to na wolnych obrotach praca nie była już miarowa choć tu akurat obroty wzrosły o ok 1000.

Wielkim plusem jest 3 położeniowa przepustnica rozruchowa, tylko w jakiej pozycji i kiedy ? :?: Gdy zamknę ją całkowicie to silnik gaśnie - super!!! - Max obroty uzyskiwane są tylko gdy jest ona calkowicie otwarta czyli 3cie polożenie, a w jakich warunkach stosować 2gie polożenie czyli trochę tylko otwartą? Silnik zapala zarówno w 2 jak i 3 położeniu. W 1 szym - człkowicie zamknięta - nie zapalał.

W sumie jestem baaaaaaaardzo zadowolony z dzisiejszego testu.

 

EDIT ; Zapomniałem o jeszcze jednym fakcie. Tuż powyżej okna wylotowego w cylindrze, jest otwór przelotowy, którym musi być wypychana mieszanka podczas sprężania. ciekawe dlaczego tak zrobili???;

 

32cmpoprawioneif7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku! Ten gaznik , jak wszystkie inne tego typu, tak właśnie ma, te trzy położenia. Pierwsze położenie służy do zassania paliwa przy całkowicie zimnym silniku i jak tylko zapali, to zaraz zdycha, bo ma za dużo paliwka. Trzeba wtedy przejść na drugie położenie i także musi jedynie chwilkę na tym położeniu pochodzić. Nast. przechodzisz na trzecie i już na tym położeniu masz całą rozpiętość obrotów i równa pracę, jak to zresztą sam zauważyłeś.

Te maksymalne obroty na tak dużym śmigle to właśnie jest to, czyli górna granica jego możliwości. Po założeniu mniejszego śmigła być może trochę mu obroty wzrosną, ale nie licz, że będzie to z 10 tys. na minutę :D Maxymalnie 6,5 - 7 tys. No i tłumik musi być, co też zauważyłeś. Takie benzynowe dwutakty lubią chodzić z tłumikiem, najlepiej firmowym, oryginalnym, przez wytwórcę przetestowanym na wszelkie sposoby. Ale ważne , że motorek dobrze chodzi i teraz tylko trzeba postarać się mu o właściwy modelik. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 10 tys. to nie liczyłem, chyba że ... podwyżki pensji :rotfl: Jednak skoro silnik 22cm miał wyższe to i u tego spodziewałem się tylu. Słyszałem też, że większe silniki osiągają niższe obroty... Ale u mnie te niskie obroty yo chyba sprawa tego otworu, o którym napisałem. oczywiście próbowałem podregulować na wyższe wkretem ale tylko zniżałem je.

Gdzieś chyba pisano, że otwór ten służy do łatwego uruchomienia ręcznie i zaślepienie go trochę poprawia.

Co do modelu pod silnik to wysłałem Ci na maila link z zestawem modelu z USA za 277$ + 47$ opłaty. Jak na tak duży model to nie jest drogo. Wysłałem też fotkę kół z zarysowaniami w dużej rozdzielczości, ale skoro nie odpisujesz tzn nie wzbudziły zainteresowania :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wykonałem dalszy test silnika na różnych śmigłach, oraz z zaślepionym otworem , o którym wspominałem. I tak :

 

18x8 - 5640 obr/min wobec 5500 przed zaślepieniem,

 

18x6 - 6200 obr/min,

 

16x6 - 7000 obr/min lecz zaczęły samoistnie spadać

 

Ponieważ silnik najlepiej pracował na śmigle 18x6 dlatego założyłem je znowu. Gdy znowu zmierzyłem obroty tym razem na końcu łopat i prawie pod słońce wskazało ...12 tys obr/min !!! Natomiast pomiar przy zakrytym słońcu przez chmury wykazywał 6200 obr/min. Czy to możliwe by aż taka różnica była?

W sumie silnik pracował 43 minuty i wypalił ... 200 ml benzyny 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś raz jeszcze przeprowadziłem testy obu silników. 32 cm pracował najlepiej na śmigle 18x6 osiągając 6200 - 6300 0br/min na etylinie 98.

Benzyna 22cm najlepiej pracowała na śmigle 16x6

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=2204259627284070761

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=3841458042020497326

 

A tak pracuje Kalt na śmigle 16x6 i E 94

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=-776379698689896838

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy różnica w uzyskiwanych obrotach może być spowodowana różnymi średnicami gardzieli przepustnicy?

 

Silnik 22cm : gardziel ok 14mm

Silnik 32cm : gardziel ok 12mm

 

Gażnik silnika 32cm jest nowocześniejszy i pasuje do silnika 22cm, tyle, że ma mniejszą średnicę gardzieli. Czy w związku z tym obroty silnika spadną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wykonałem test silnika 22cm ale z gażnikiem od 32cm. Od tego większego silnika gażnik jest nowocześniejszy dlatego chciałem sprawdzic czy zadziała z silnikiem KG 22. Silnik ten uzyskuje wyższe obroty niż Homelite, jest lżejszy ale trochę trudniej odpalało się go. Efekt był zadowalający:

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=6422382369338866863

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.