motyl Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 rozrusznik tez da rade ręką mozę być proablemik mały chyba że jest dobrze zapłon utawiony i dobrz zalany silnik to chytnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Motyl - ale jak dobrze ustawiony zapłon? Tu nie ma przerywacza zapłonu. Jest tylko kondensator, cewka i koło, więc raczej nic tu nie ustawię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 a czy przypadkiem przesuwajac caly modol zmianiasz ustawienie zaplonu o ile sie da cos ruszyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 na 100% jest regulacja kąta zapłonu albo przesuwając na śrubach cewke albo ( mało spotykane) przesunięcie MAGNETA na stośzku lub wielowpuście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Tak jak pisałem ... Silnik firmy Komatsu- czyli Zenoah... Zapłon ustawia się kręcąc kołem z tyłu silnika... Masz na nim znaki. Co do paliwa to proponuję Shell v power 98+belray 1:50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Cewkę raczej nie przesunę - tak jak widać na ostatniej fotce nie ma ona regulacji. Całe koło nie widać tu by się regulowało na osi, jednak posiada znaczki F i T, które z pewnością do czegoś służą. Odkręciłem nakrętkę koła ale ono trzyma się mocno, znaczy że jest stożkowo zamocowane. Przemek - jak dokonuje się tej regulacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Napisałem do gościa, ktory w jednym z postów opisywał ten silnik. Zapytałem o rozpiętość modeli pod ten silnik oraz o jego dane. Dostałem taką oto odpowoedż; "Irek, The bi-plane is a Lazy Ace with the wing extended to 82 inches. I'm not sure which monoplane you were looking at, I've posted several pictures. Most of the monoplanes have around an 85 inch wingspan. The KALT 22 engines are all very old but are still running very well. We are at sea level and use APC 16 x 6 props. These engines turn the APC prop 8000 to 8500 rpm's. We use 87 octane gas mixed 50:1 with Amsoil. The ignition points on these KALT engines control the timing, mine are set at .010. These engines all use Walbro carburetors, either a 24/64 or 26/64. I've run them with a 28/64 carburetor but the needles get very difficult to adjust with that carb. Feel free to ask any questions you have and I'll try to answer them. Your English is fine, much better than my Polish!" Wynika z ego, że śmiało może napędzać dwupłaty o rozp 200cm!!! Na śmigle APC 16x6 uzyskuje 8000 - 8500 obr/min. Odkręciłem świecę całożylem szarpankę rozkręciłem śmigłem i uzyskałem łady blask iskry :idea: Niestety z wkręconą świecą już nie tak łatwo zakręcić trzymając go w ręku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Irku! Weż kawał blachy aluminiowej, 5 mm, zrób dziury, przykręć go i wsadz do imadła. Na rozruszniku /mam taki sam , jak Twój/ z odwróconą gumką szarpie jak fix i kręci do woli. Ja sie pierwotnie okręciłem, bo koło zamachowe żle założyłem na klina i mi się kąt zapł. przestawił i silnik nie chciał za nic zaskoczyć :oops: A jak już kapnąłem się co jest nie tak i poprawiłem, to zaskoczył od pierwszego drgnięcia. Ten mój wg serwisantów, gdzie byłem po rady w spr. gażnika twierdzili, że firmowo kręci 8 tys. obrotów a na tym śmigle 13/8, które mu założyłem osiągał 6.500. Moim zdaniem nie jest żle, jak na początek. U mnie żadnej możliwości zmiany kąta nie ma . Wszystko firmowo założone na fest. Koło na klinie, a cewka też na stałe i tylko odstęp między magnesami w kole, a induktorem można ustawić, bo to jest w jego przypadku istota powstania iskry na świecy. 0,25 mm i ani deczka mniej, ani więcej. Ty masz b. sprytnie umieszczone to koło z magnesami. U mnie się nie pieprzyli i założyli je z przodu z całym zapłonem, bo mieli miejsce i nie przewidywali zapewne tego, że do modeliku będę chciał go stosować Tak, czy inaczej, mimo swej "starości", jak Ci ten gostek napisał, osiągi ma całkiem spore i jakiegoś dubeltowego dwumetrowca spokojnie powinien Ci targać w górę. Ile takie coś Cię kosztowało? Tu u mnie w K-wie w sklepie na Dwernickiego stoją chyba ze trzy takie przeróbki z podkaszarek, każda inna i chcą za nie ok.1500 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Marku - kupiłem go na allegro pare dnitemu za bajońską sumę...420zł !!! Koszmar!!! A teraz powiedzcie jak się reguluje zapłon??? To że kołem to ok ale jak??? Koło jest na wale więc by dokonać regulacji muszę go zdjąć z wału korbowego?? i osadzić ponownie w jakiejś tam fazie ruchu tłoka w górę? to chyba byłoby zbyt niedokładna regulacja. może nic nie muszę robić bo jak bówię iskra jest całkiem ok. Co do imadła - w garażu go nie odpalę Odstęp elektrod w świecy to typowo ok 0,6mm czy inny? Swieca to Bosch RO 465 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Faktycznie cena bajońska!!!! Jak Ty to przeżyjesz? Najpierw spróbuj mimo wszystko go jakoś odpalić /czemu w garażu nie możesz? a autko z niego wypychasz przed odpaleniem?/ na tych ustawieniach jakie są. Bo skoro jest iskra, to może właśnie we właściwym jest miejscu. Co sie martwisz na zapas? Jak nie będzie palił , to sie będziesz martwił Moim zdaniem odpali "od kopa". A póżniej pozostanie Ci już tylko wybór modeliku i masa roboty! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Znajdź górne położenie tłoka i ustaw zapłon na 2mm przed GPZ... Przerwe w świecy ustaw na 0.4 do 0,5 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Przemek - albo nie czytasz tego co piszę, albo - innej mozliwości nie ma. Przecież zapytałem jak mam ustawić lub sprawdzić zapłon??? A ty odpowiadzasz mi ..weż i ustaw. Więc jeszcze raz pytam.. którym elementenm mam to sprawdzić??? kręcąc kołem mogę ustawić tłok w ZZ lub jakim kolwiek innym. Ale jak dalej postepować? Gdy ustawię już tłok w pozycji 2mm przed ZZ to teraz co...mam zdjać koło i nałożyć tak by któryś ze znaczków ... F lub T pokrył się z innym wskażnikiem obudowy? Nie ma na obudowie żadnych znaków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Gdy ustawię już tłok w pozycji 2mm przed ZZ to teraz co...mam zdjać koło i nałożyć tak by któryś ze znaczków ... F lub T pokrył się z innym wskażnikiem obudowy? Nie ma na obudowie żadnych znaków. ha ha dobre pytanie... Czy w wale na którym założona jest tarcza jest jakieś nacięcie ustalające jej położenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 tarcza ustalana jest klinem widać to na fotce. Fotka zrobiona w ustawieniu 2mm przed ZZ No i znalazłem ten wskażnik!!!! :idea: Okazało się, jest on idealnie na wysok " F " ale wewnątrz. Na fotce zaznaczony jest na czerwono Więc F to 2mm przed ZZ a T to ZZ. Rozumiem, że zapłon nastepuje gdy F pokryje się ze wskaznikiem. Nadal jednak nie wiadomo jak to kontrolować, bo tarcza ustalana jest klinem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 No i to Ci własnie Irku mówiłem. Ustawione firmowo na fest i tutaj nic nie pokombinujesz. U mnie tez jest taki klin i mnie jakoś sie "udało" wsadzić to koło z jego pominięciem :shock: . I zapalić zupełnie nie chciał! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Ale skoro jest znacznik to chyba....choć nikoniecznie, może on być tylko do demontażu by sprawdzić czy zostało dobrze złozone. Chocią facet zza wielkiej wody pisał coś o ustawieniu kata 010, może to własnie fabrycznie ustawione raz na zawsze. A tu jest Marku propozycja lokatora pod silnik http://www.srbatteries.com/media/e1_340.wmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Ładniusi, nie ma co! Oczywiście z żadnym elektrykiem a spalinka i to 4t. No może byc w ostateczności ta Twoja 22-ka . On jest jakis taki podobny do Twojego "zieleńca" . A z planami co? Jak je będziesz miał, to nie zapomnij o mnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Mój "zieleniec" to własnie wzorowany był na tym Fokkerze E.III. Co do planów - konstrukcja jest tak prościutka, że nie potrzeba ich Problem jest tylko z długością kadłuba - moje Tico ma ograniczone w przestzeni rozmiary :cry: Mam akurat plany modelarskie tego modelu ale w skali 1/9 tak mniej więcej, więc wystarczy tylko powiększyć - no i pamiętać , że nie silniczek elektr. tylko kawał silnika będzie w nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 ten silniczek to powinieneś najpierw uruchomić, a nie bawić się w jego regulację, ewentualnie jeśli się do tego tak napaliłeś to zdejmij to koło magnatyczne i kup se zapłon elektroniczny a tam se możesz regulować jak chcesz bo przy magneto to se można poregulować jak wał korbowy se wymienisz z nowym nacięciem(toż to silnik od podkaszarki) na klina miałem podobny silniczek od podkaszarki niestety nic z tym się nie da zrobić pozdrawiam PIOTR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 ten silniczek to powinieneś najpierw uruchomić, a nie bawić się w jego regulację, ewentualnie jeśli się do tego tak napaliłeś to zdejmij to koło magnatyczne i kup se zapłon elektroniczny a tam se możesz regulować jak chcesz bo przy magneto to se można poregulować jak wał korbowy se wymienisz z nowym nacięciem(toż to silnik od podkaszarki)na klina miałem podobny silniczek od podkaszarki niestety nic z tym się nie da zrobić pozdrawiam PIOTR NIC DODAĆ NIC UJĄĆ!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.