Skocz do zawartości

Benzyna 22cm + benzyna 32cm + benzyna 44cm


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja wcale się nie paliłem do regulacji tylko chciałem wiedzieć co i jak, a międzyinnymi to Ty Przemku sugerowałeś regulację, ktorej tu akurat nie da się przeprowadzć :lol:

 

I z innej beczki pytanie; czy w 4suwie OS 91 FS szczelina obu zaworów jest taka sama? Z instrukcji wychodzi mi , że tak - 0,05 - 0,1 mm - ale wolę się upewnić bo jesli mój angielski kulejeto ....wolę nie myśleć co stało by sie po takiej eksploatacji :cry:

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

rozżąd tego silnika niestety nie pozwoli ci na żadne szaleństwa z wyprzedzeniem albo z opuźnieniem zapłonu, tu po prostu tak musi być i wsio :wink: :!: jak trochę z nim pokombinujesz to można wstawić zapłon elektroniczny, pozbyć się magneto i zakłuceń z tym związanych, niższa waga silnika, no i jeszcze można by tu było obniżyć komorę spalania, zwiększenie kompresji, a co za tym idzie większa moc silnika i moment obrotowy, przez co można dać wtedy większe śmigło, ewentualnie pokusić się o zrobienie małego reduktora i stosować wtedy do naprawdę wielkiego modelu( tak jak napisałeś 2 m to ten silnik będzie za słaby, chyba że to będzie jakiś górnopłat, bez większego obciążenia)

Tak naprawdę to te pojemności silników benzynowych, zaczynając od 18 cm3 do powiedzmy 30 cm3( nie wpominając tu MVVS 35cm3 bo to chyba pomyłka) mają bardzo słaby stosynek mocy do wagi, i tak naprawdę nadają się one tylko do wolnych górnopłatów

Pozdrawiam PIOTR :lol:

Opublikowano

Dobrze Piotrze mówisz, bo to wszystko tyczy się też tej mojej benzynki od nożyc i b. chętnie pozbył bym sie tego magneta z przodu silnika, zwiększył obroty, a wtedy bez problemółw mógłbym myśleć o zabudowaniu go chociażby w takim starociu, który Irek pokazał w powyższym linku. Zresztą wiesz, że mam inną benzynkę - 26 cm do L4H i też w "swoim czasie" będę ją uruchamiał :D

Opublikowano
Ja wcale się nie paliłem do regulacji tylko chciałem wiedzieć co i jak, a międzyinnymi to Ty Przemku sugerowałeś regulację, ktorej tu akurat nie da się przeprowadzć :lol:

 

Regulację da sie przeprowadzić tylko trzeba zmieniać położenie magneta względem koła,a nie odwrotnie - :oops:

 

 

czy w 4suwie OS 91 FS szczelina obu zaworów jest taka sama? Z instrukcji wychodzi mi , że tak - 0,05 - 0,1 mm - ale wolę się upewnić

 

 

TAK!

Luz zaworowy ma być identyczny dla obu zaworów.

Opublikowano

w przypadku tego silnika ta regulacja jest naprawdę zbyteczna, bo potem nie wiadomo jak on będzie chętnie zapalał, a do takiego samolociku górnopłata to wystarczy i w takiej nie zmienionej formie, a co najważniejsze to se chłopak polata pół godziny, albo i dłużej za 2 zł bo przy takiej pojemności to mało go trzeba karmić :lol::lol:

Opublikowano

Już pisałem Piotrek, że nie mam zamiaru niczego ustawiać na siłę, a tym bardziej przerabiać. Krążek nie jest litym krążkiem lecz ma przekrój ceownika więc jest lekki. Na zaplon elektroniczyn też raczej nie przejdę ze wzgl na koszty. Osoba sprzedająca latała 2m modelem, ale to nie musi być miarodajne. Natomiast z całą pewnością jest miarodajna opinia modelarza, ktory lata kilkoma modelami o podanych rozm. z tym silnikiem. Ja jeśli będę go używał to tylko w makietach I wojennych, więc loty spokojne ale z podstawową akrobacją.

 

Tak więc staneło na tym, że żADNEJ regulacji tu się nie przeprowadza. Znaczniki są tylko dla demontażu i montażu elementów.

 

W tygodniu postaram się odpalić go, wtedy podzielę się wrażeniami.

 

Dzięki Przemek za upewnienie mnie co do szczeliny na zaworach.

Opublikowano

I jeszcze jedno; wiemy jak go uruchomić, ale jak go zatrzymać ???? :lol: :?:

Czy można np między kondensator a cewkę ( tak jest w tej chwili połączone) wstawić np włącznik? albo coś co by przerwało wytwarzanie iskry ?

Opublikowano

Ale mnie chodziło o coś na przyszłość gdy silnik już w modelu będzie, o coś co w kazdej chwili odetnie żródło iskry w sytuacjach krytycznych.

Opublikowano

witam.

 

Niestety totalna porażka, silnik ani na moment nie zadziałał. Poczatkowo przykręciłem go płasko tzn pow. czołową smigła do góry. Przymocowałem w ren sposób do wagi dziesiętnej by od razu określić ciąg w kg. Po paru szarpnięciach było słychać nawet strzały zapłonu ale nicd poza tym. Ponieważ byłem w pozycji skłonu w przód więc strasznie niewygodnie tak sie pracowało. Po kilku nastepnych próbach postanowiłem zamocować go na ścianie czyli tak jak w modelu. Ale w tej pozycji już nic obiecującego się nie wydarzyło :cry:

Może żle zabrałem się za to? Może niewłaściwa świeca? W każdym bądź razie gdy palcem zatkałem wlot powietrza do gażnika i zasysałem paliwo delikatnymi ruchami tłoka do ZZ i z powrotem było widać jak paliwo wprzeuwa się w rurce aledo pwenego stopnia. Potem zakładałem sznurek na szarpance , energicznie pociagałem i .... i tak w kółko.

Wykrecona świeca cały czas daje ładną iskrę więc co może być nie tak?

To, że przepustnica była zamknięta to chyba bez znaczenia bo przecież są kanały wolnych obrotów, czy właśnie powinna być lekko uchylona?

Efektu nie dało również nalanie trochę paliwa na tłok...

Opublikowano

Ale co zsanie?? Przed rozruchem zatkałem palcem wlot powietrza do gaznika i majtałem smigłem w obie strony widzac jak paliwo wędruje w rurce ze zbiornika. Podczas rozruchu nie mam możlewości zatkać dalej ten otwór. Zbiornik paliwa był niżej niż silnik ale to chyba nie problem bo jest pompka membranowa.

Opublikowano

A ja to robie tak z nowymi benzynówkami:

 

1.Wykręcam świecę.

2.Zamykam ssanie na maxa.

3.Kręcę rozrusznikiem do momentu zalania silnika...

4.Otwieram ssanie.

5.Jeszcze troche kręcę rozrusznikiem aż przez gniazdo świecy już prawie nie wylatuje paliwo.

6.Wkręcam świeczkę.

7.Przymykam ssanie na 3/4.

7.I......... motorek odpala od kopa...

Opublikowano

zrób koniecznie zdjecia bo co prawda nigdy jeszcze nie mialem modelarskiej bezyny ale znam sie na silnikach samochodowych, motocyklowych, łodziowych i gwarantuje ci ze taki silnik bez ssania (bardzo wzbogaconej mieszanki do rozruchu) nie zapali

Opublikowano
A takie pytanie Przemku - gdzie u mnie jest ssanie ? :lol: Czy zrobić fotki gaznika z każdej strony?

 

 

Tak zrób fotki...

 

Podłączyłeś podciśnienie z karteru do gaźnika?

Opublikowano

Przemek - Ty mnie celowo dołujesz??? :lol: Z jakiego kareru??? Nie mam tu żadnego krućca wyprowadzonego, a z gaznika wychodzi tylko króciec zasilający.

 

Czy czasem nie pomyliło Ci się z modelarskim 4suwem? :cry:

 

Fotki zrobię jutro bo silnik jest w samochodzie.

 

EDIT; włściwie to chyba wystarczą te które już zamieszczałem;

 

walbro1oo5.jpg

Opublikowano
Przemek - Ty mnie celowo dołujesz??? :lol: Z jakiego kareru??? Nie mam tu żadnego krućca wyprowadzonego, a z gaznika wychodzi tylko króciec zasilający.

 

Czy czasem nie pomyliło Ci się z modelarskim 4suwem? :cry:

 

No to masz problem... :roll:

Bo skąd membranowa pompa w gaźniku ma sobie pobrać ciśnienie wsteczne?

 

W czterosuwach nie podłącza się gażnika do karteru... Ten króciec który znajduje się w obudowie to poprostu odma... Chodzi o "wietrzenie" skrzyni korbowej...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.