Skocz do zawartości

Ultron by Eryk


Eryk

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skrzydła są symetryczne, czyli jak patrzysz z tyłu to linia spływu jest równoległa do na przykład stołu na którym byś położył gotowe sklejone skrzydło.

wtedy właśnie nadaje się zwichrzenie.

Na planach łącznik skrzydeł jest z jednej strony zbieżny od środka do krawędzi, co daje znać, że skrzydła muszą mieć jakiś wznios(no chyba ze drukarka mi płata figle...), a sklejenie całości tak, że spływ jest na równo z krawędzią do której sie przymierzało, daje + na końcówkach, co negatywnie wpływa na stateczność poprzeczną(a tego w harrierze nam potrzeba) modelu. zatem sądze, ze wszystko zmontowałem dobrze.

No ale koniec debat. Wyjdzie w praniu ;) oblot przewidywany na okres od połowy do końca stycznia ;)

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

tak wygląda łącznik na planach.

Dołączona grafika

wystarczy sie troche przyjrzeć, i na środku można zauważyć większą grubość elementu.

Dołączona grafika

1. tak musiałby wyglądać łącznik, żeby otrzymać skrzydło w wydaniu pod numerkiem 2.

3. łacznik jak w planach, co daje numerek 4, czyli tak jak jest u mnie.

Opublikowano

Czyli wychodzi na to że jeżeli dobrze rozumiem co pisałeś to skrzydło masz dobrze złożone:P

Oj Panowie, skrzydła w modelach akrobacyjnych NIE MAJĄ WZNIOSU :!: . Po pierwsze, żeby wykonać akrobację nie mogą być za bardzo stateczne poprzecznie, po drugie właściwości w locie plecowym przy wzniosie są inne. Żeby wykonać hariera nie jest potrzebny wznios, tylko umiejętności, "wlatanie" się w model i lotki :mrgreen: . Gdyby było jak mówicie, to do hariera najlepszy by był podwójny wznios :devil: . Jak popatrzycie na rysunek pokrycia skrzydła w Ultronie, to bez problemu zwrócicie uwagę, że kąt między krawędzią natarcia a krawędzią przy kadłubie jest taki sam dla dołu i góry pokrycia. Czyli po sklejeniu obu płatów, kąt między pokryciem lewego i prawego płata, a linią poprowadzoną przez oś skrzydeł również jest taki sam! CZYLI NIE MA ŻADNEGO WZNIOSU :!:

 

edit.

Również robiłem jak w planach i u mnie żadnego wzniosu nie było :!:

Opublikowano

Taki wznios jak pokazał Eryk, czyli, górna powierzchnia skrzydeł płaska, a dół "schodzący" się jest zastosowany w Extrze 1,8m w dziale modeli 3D i lata świetnie, więc to nie do końca prawda co piszecie.

Opublikowano

Siema. ja już mam połowe modelu czyli kadłub sie zrobil:D oglądałem te plany no i nic co było by w twoim poście z punktu 4 nie znalazłem na planach dźwigara... ja i tak zrobie sosne na całej długości wiec tak czy owak skrzydło bede miał proste bez wzniosu.

Opublikowano

ostatnio nie mam czasu na budowę jakąkolwiek. zajmuje się jedynie modelami zawodniczymi. Ultron leży w kącie i czeka na lepsze czasy...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Eryk, Jak tam? Zawodnicze rzuć w kąt i kończ Ultrona bo na prawdę mega dobrze lata!!

Mój miał dziś dziewiczy lot:P Przed startem zmniejszyłem EPA pow sterowych. musiałem też to zrobić przy silniku ponieważ na 5 ząbkach wisi. Jest to mój pierwszy akrobat i trzeba pierw nauczyć się panować nad modelem i spokojnie go pilotować wiec EPA przepustnicy poszło na 40% i teraz na nieco ponad 3/4 przepustnicy próbuje wisieć. I takie ustawienie mi pasowało. Model wyważony aku naładowane wiec w powietrze. Puszczałem z ręki ponieważ świeży puch nie pozwalał na start z ziemi. Model wyśmienicie lata. Mogę polecać na pierwszy model akro. Było trochę szaleństw ale i spokojnego... szybowania :) Tak szybowania. model nieźle sie trzyma w powietrzu i przyjemnie szybuje:P

Co w moim modelu:

Serwa 4x TP sg90

Odbiornik- jakiś Hitec 6kan

Aku- li-pol 3s 1200mAh 3E-model

Regulator- TP mag8 18A (w końcu załapałem programowanie :mrgreen: )

Silnik- CF 2822 E-max

Waga do lotu- 391g :)

Foto

 

Dołączona grafika

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ożywię temat.

 

Zdecydowałem się zamienić MK-34 na Akrobacyjnego średnio(lub dolno)płata. Wybór padł na Ultrona, które plany leżakowały mi na dysku chyba od roku ;)

 

Szykuję juź szablony, ale chciałem się zapytać o jedną część.

Konkretnie chodzi mi o część nr. 17 (Łącznik skrzydeł). W Planach jest on dwustronnie pokryty węglem. Nie ma jednak zaznaczonej w planach, grubości tego węgla. A włąściwie ma on grubość linii konturowej. :wink:

Czym pokrywaliście ten element? Płaskownikiem 6x1? Rowingiem? Laminowaną Matą?

Jak dużo powinno być tego "węgla" na bokach tego elementu?

 

I drugie pytanko. Podwozie mocowaliście oczywiście do wręgi nr 11? Pierwsza przed skrzydłami.

Opublikowano

Ja nie dałem wogóle węgla, na łącznik poszła balsa 1,5mm i depron 3mm, wszystko tzw. kanapkę. Latałem dość szybko i parę kretów zaliczyłem, skrzydła się wyginały dość mocno ale łącznik wszystko wytrzymał.

Opublikowano

U mnie na całej długości jest wklejona Sosna na kanapkę 2x 2mmx12mm :)

U mnie podwozie jest za pierwszą wręgą zaraz przed skrzydłami. Mocowanie z twardej balsy 5mm. W balsie wyfrezowany rowek na pręt węglowy 4mm. Robimy dwa takie same elementy balsowe i to sklejamy razem. Takie odbicie lustrzane. I mamy bardzo sztywne mocowanie podwozia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam prośbę o małe przetłumaczenie.

Z języków za mocny nie jestem.

 

"Teziśće modela je na razdalji 8-10 cm merjeno od spredjega roba krilu przy trupu".

 

Rozumiem z tego, że: SC jest 8 - 10cm od przedniego xxx xxx przy kadłubie.

Na tym moja znajomość owego języka się kończy. Co to jest "spredji rob krila"? Wręga? Dźwigar? dziób? Od czego mierzyć te 8-10cm?

 

Krilo - to za pewne skrzydło. Czy tu chodzi o 8cm od krawędzi natarcia?

Opublikowano

wydaje mi się, że będzie to 8-10cm od przedniej wręgi, czyli w zasadzie, mierząc od natarcia ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.