Skocz do zawartości

Ultron by Eryk


Eryk

Rekomendowane odpowiedzi

Skrzydła są symetryczne, czyli jak patrzysz z tyłu to linia spływu jest równoległa do na przykład stołu na którym byś położył gotowe sklejone skrzydło.

wtedy właśnie nadaje się zwichrzenie.

Na planach łącznik skrzydeł jest z jednej strony zbieżny od środka do krawędzi, co daje znać, że skrzydła muszą mieć jakiś wznios(no chyba ze drukarka mi płata figle...), a sklejenie całości tak, że spływ jest na równo z krawędzią do której sie przymierzało, daje + na końcówkach, co negatywnie wpływa na stateczność poprzeczną(a tego w harrierze nam potrzeba) modelu. zatem sądze, ze wszystko zmontowałem dobrze.

No ale koniec debat. Wyjdzie w praniu ;) oblot przewidywany na okres od połowy do końca stycznia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

tak wygląda łącznik na planach.

Dołączona grafika

wystarczy sie troche przyjrzeć, i na środku można zauważyć większą grubość elementu.

Dołączona grafika

1. tak musiałby wyglądać łącznik, żeby otrzymać skrzydło w wydaniu pod numerkiem 2.

3. łacznik jak w planach, co daje numerek 4, czyli tak jak jest u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to że jeżeli dobrze rozumiem co pisałeś to skrzydło masz dobrze złożone:P

Oj Panowie, skrzydła w modelach akrobacyjnych NIE MAJĄ WZNIOSU :!: . Po pierwsze, żeby wykonać akrobację nie mogą być za bardzo stateczne poprzecznie, po drugie właściwości w locie plecowym przy wzniosie są inne. Żeby wykonać hariera nie jest potrzebny wznios, tylko umiejętności, "wlatanie" się w model i lotki :mrgreen: . Gdyby było jak mówicie, to do hariera najlepszy by był podwójny wznios :devil: . Jak popatrzycie na rysunek pokrycia skrzydła w Ultronie, to bez problemu zwrócicie uwagę, że kąt między krawędzią natarcia a krawędzią przy kadłubie jest taki sam dla dołu i góry pokrycia. Czyli po sklejeniu obu płatów, kąt między pokryciem lewego i prawego płata, a linią poprowadzoną przez oś skrzydeł również jest taki sam! CZYLI NIE MA ŻADNEGO WZNIOSU :!:

 

edit.

Również robiłem jak w planach i u mnie żadnego wzniosu nie było :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. ja już mam połowe modelu czyli kadłub sie zrobil:D oglądałem te plany no i nic co było by w twoim poście z punktu 4 nie znalazłem na planach dźwigara... ja i tak zrobie sosne na całej długości wiec tak czy owak skrzydło bede miał proste bez wzniosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Eryk, Jak tam? Zawodnicze rzuć w kąt i kończ Ultrona bo na prawdę mega dobrze lata!!

Mój miał dziś dziewiczy lot:P Przed startem zmniejszyłem EPA pow sterowych. musiałem też to zrobić przy silniku ponieważ na 5 ząbkach wisi. Jest to mój pierwszy akrobat i trzeba pierw nauczyć się panować nad modelem i spokojnie go pilotować wiec EPA przepustnicy poszło na 40% i teraz na nieco ponad 3/4 przepustnicy próbuje wisieć. I takie ustawienie mi pasowało. Model wyważony aku naładowane wiec w powietrze. Puszczałem z ręki ponieważ świeży puch nie pozwalał na start z ziemi. Model wyśmienicie lata. Mogę polecać na pierwszy model akro. Było trochę szaleństw ale i spokojnego... szybowania :) Tak szybowania. model nieźle sie trzyma w powietrzu i przyjemnie szybuje:P

Co w moim modelu:

Serwa 4x TP sg90

Odbiornik- jakiś Hitec 6kan

Aku- li-pol 3s 1200mAh 3E-model

Regulator- TP mag8 18A (w końcu załapałem programowanie :mrgreen: )

Silnik- CF 2822 E-max

Waga do lotu- 391g :)

Foto

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ożywię temat.

 

Zdecydowałem się zamienić MK-34 na Akrobacyjnego średnio(lub dolno)płata. Wybór padł na Ultrona, które plany leżakowały mi na dysku chyba od roku ;)

 

Szykuję juź szablony, ale chciałem się zapytać o jedną część.

Konkretnie chodzi mi o część nr. 17 (Łącznik skrzydeł). W Planach jest on dwustronnie pokryty węglem. Nie ma jednak zaznaczonej w planach, grubości tego węgla. A włąściwie ma on grubość linii konturowej. :wink:

Czym pokrywaliście ten element? Płaskownikiem 6x1? Rowingiem? Laminowaną Matą?

Jak dużo powinno być tego "węgla" na bokach tego elementu?

 

I drugie pytanko. Podwozie mocowaliście oczywiście do wręgi nr 11? Pierwsza przed skrzydłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na całej długości jest wklejona Sosna na kanapkę 2x 2mmx12mm :)

U mnie podwozie jest za pierwszą wręgą zaraz przed skrzydłami. Mocowanie z twardej balsy 5mm. W balsie wyfrezowany rowek na pręt węglowy 4mm. Robimy dwa takie same elementy balsowe i to sklejamy razem. Takie odbicie lustrzane. I mamy bardzo sztywne mocowanie podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam prośbę o małe przetłumaczenie.

Z języków za mocny nie jestem.

 

"Teziśće modela je na razdalji 8-10 cm merjeno od spredjega roba krilu przy trupu".

 

Rozumiem z tego, że: SC jest 8 - 10cm od przedniego xxx xxx przy kadłubie.

Na tym moja znajomość owego języka się kończy. Co to jest "spredji rob krila"? Wręga? Dźwigar? dziób? Od czego mierzyć te 8-10cm?

 

Krilo - to za pewne skrzydło. Czy tu chodzi o 8cm od krawędzi natarcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.