ECO400 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Witam. Czy ktoś wie gdzie mogę zakupić oś i komplet łożysk (2szt.) do silnika Graupner Compakt 340 :?: Silnik pochodzi z TEGO ZESTAWU . Pytałem Marka z cyber-fly ale niestety nie mógł mi pomóc.
Dj. Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 W juniorze pracuje taki silnik: https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=7739 :|
Swift Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Według opisu silnik ma wał 4mm. Na Allegro w "częściach i akcesoriach RC" pojawiają się miniaturowe łożyska. Zmierz tylko szerokość i średnicę zewnętrzna starych. PP
ECO400 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2009 Tylko że nie mam suwmiarki elektronicznej A co do silnika w juniorze to jest na 7,4V a nie na 11,1V jak pokazałeś, Jarku.
Rob Mc Fly Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Tylko że nie mam suwmiarki elektronicznej A zwykłą masz?
bubu2 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Jedno łożysko ma wymiary 4x10x4, a drugie 4x11x4. Obydwa kupisz na Allegro. Bardzo pewne i szybkie realizacje aukcji. Polecam. http://www.allegro.pl/item849887785_lozysko_wysokoobrotowe_mr104zz_4x10x4_fv.html http://www.allegro.pl/item786713785_lozysko_wysokoobrotowe_694_zz_4x11x4_mm.html A silnik jest na 7,4 V. Przy 11V bardzo łatwo go spalić przy dłuższej pracy bez dobrego chłodzenia i ze zbyt duzym śmigłem (przy 11V ma b. wysokie obroty). Kilka takich przewijałem kolegom. Pozdr.
Dj. Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Betriebsspannungsbereich: 7,4 ... 14,8 V... To kawałek opisu ze strony graupnera :? A silnik jest na 7,4 V. Przy 11V bardzo łatwo go spalić przy dłuższej pracy bez dobrego chłodzenia i ze zbyt duzym śmigłem (przy 11V ma b. wysokie obroty). Kilka takich przewijałem kolegom. Pozdr. Tak jak kiedys pisałem, nigdy nic sie z silnikiem nie działo a latam juniorem - 4 modele z tym wlasnie modelem silnika - GRAUPNER COMPACT 345Z 11.1V .Lato, zima - nie ma znaczenia wszystkie sprawne sa do dzis. :evil: Byc może piszecie o tym modelu:COMPACT 340 7,2 V , ale i on ma:Operating voltage range 6 ... 12 V... Dawid, wystarczy troche checi bubu2 dał Ci na tacy wszystko... Poproś ojca, on" struga" prawdziwe statki powietrzne, napewno ma suwmiarkę i w razie czego wyjasni Ci co i jak. :| Poniżej fragment orginalnego opisu z instrukcji graupnera (każdy model ją ma), regulataory i pakiety mogące zasilac juniora ze standardowym śmiglem... Elektroantrieb und Zubehör (teilweise enthalten) Antriebsmotor Best.-Nr. Drehzahlregler Best.-Nr. Antriebsbatterie Best.-Nr. Klappluftschraube Best.-Nr. GRAUPNER COMPACT 345Z 7738 enthalten COMPACT CONTROL 40 7185 GRAUPNER LiPo 2/1500 7,4V/1,5 Ah 7638.2G35 CAM FOLDING PROP 23 x 15cm 1336.23.15 enthalten GRAUPNER COMPACT 345Z 7738 enthalten COMPACT CONTROL 40 7185 GRAUPNER LiPo 3/1500 11,1V/1,5 Ah 7637.3 CAM FOLDING PROP
ECO400 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2009 bubu2, jesteś pewien że to te łożyska :?:
bubu2 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Znalazłem, że ten silnik jest również robiony z wałem 5 mm (na inne napiecia również). Jeżeli masz wał 4mm, to rozmiary podałem Ci dobre (!sic), jezeli masz wał 5mm, to będziesz musiał je zmierzyć. Pomiar możesz zrobić nawet linijką lub cyrklem. Łożyska będą miały w średnicy pełne milimetry, więc pomiar, nawet na "oko" bedzie wystarczający. pozdr
ECO400 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2009 OK. Byłem sprawdzić jaki to silnik i jednak jest to 345Z jak wcześniej pisał Jarek...
Dj. Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Dawid podrzuc ten silnik (to co z niego masz) do sklepu na Zawalną, odbiore od chlopaków i naprawie Ci ten silnik..., jezeli tylko chcesz. Do Pęgowa nie pojadę, bo przeraza mnie perspektywa stania w mega - korkach... Wszystko zalezy od Ciebie.
ECO400 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2009 Dziękuję Ale tak teraz myślę że nową platforme FPV na której bedzie ten silnik oblatam dopiero na początku marca więc się nie pali. Może spotkamy się jeszcze na jakimś latanku albo na zawodach to bym Ci ten silnik podrzucił.
Dj. Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Zawodów to raczej w tym roku już nie bedzie, latanko - codziennie rano po pół godzinki na łace latam sobie ESA... Nawet w te mrozne dni. Skoro Ci sie nie spieszy to napewno kiedys przy okazji, jak sie gdzies spotkamy. We Wrocławiu bywasz, wiec przy kolejnym takim pobycie podaj silnik do sklepu (tam bywam czesto, oddaj Mariuszowi lub Michałowi - napewno mi przekażą). Reszta na PW.
ZET Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Witam. Może mi ktoś z Was podpowiedzieć ilu amperowy regulator do silnika 345Z należy zastosować? Aż 30A? Czy 20A nie starczy? I jeszcze kilka spraw związanych z Elektro Juniorem S: 1. Jakie serwa należy tam zastosować? 2. Jakiej długości przewody do serw w skrzydłach należy zastosować? 3. Rozumiem, że serwa ogonowe umieszczone są w kabinie i sterowanie odbywa się za pośrednictwem bowdenów. Zamieszczone informacje na stronie sprzedawcy Tutaj są dość skąpe, a zdjęcia pozwalają się tylko domyślać. Za wszelkie informacje na temat tego modelu będę bardzo wdzięczny.
qbacz Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Regulator 30A moim zdaniem to minimum. Mój regulator pulso 33A++ przy dłuższym użyciu silnika jest bardzo gorący. ad1 o serwach już dużo pisano, jest wątek o juniorze.. ja mam htx900 ad2 jak będziesz zamawiał w tym sklepie co podałeś to poproś o przedłużacze do tego modelu ad3 w kabinie serwa były w starszej wersji, teraz są w ogonie.
wojcio69 Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Witam Ja w Juniorze miałem regulator Tower Pro Mag8 30A i nie powiem, po trochę ostrzejszym lataniu (nie tylko wyciągnięcie silnikiem na dany pułap a potem szybowanie) regulator był trochę ciapławy. Być może regulator 20A będzie za mały i... szkoda modelu. Zawsze warto mieć jakiś margines zapasu in plus. Serwa jakie miałem zainstalowane to Tower Pro SG91R sztuk 4 Do serw od lotek używałem przedłużaczy 60cm i kabla Y 15cm. Serwa od kierunku i wysokości montowane są w stateczniku pionowym i potrzebujesz do nich dwa przedłużacze 90cm.
ZET Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Teraz jestem mądrzejszy ;] Bardzo dziękuję obu kolegom za wyczerpujące informacje.
ZET Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Jeszcze jedno pytanie odnośnie rurki dźwigara. Wszędzie znajduję informację, że należy istniejącą rurkę zamienić na posiadającą grubszą ściankę. Ponieważ nie wiem co jest w zestawie, przeto prosiłbym o podanie jej "słusznych" wymiarów, wynikającej z Waszego doświadczenia, albo wymiarów fabrycznych i wtedy dodam troszkę.
qbacz Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Mam oryginalną i jest wystarczająca, choć zwracam uwagę na to żeby nie męczyć jej za nadto. Jak będę w domu wieczorem to mogę zmierzyć grubość ścianki.
wojcio69 Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Witam Latałem z oryginalną rurką i nie było jakichkolwiek problemów. Zaznaczam, że latałem a nie szalałem szybowcem jak samolotem akrobacyjnym ze zmiennym wektorem ciągu, gdzie nawrót robi się prawie w miejscu :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.