krankor Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Przeróbkę robiłem kilka lat temu i niestety nie znalazłem u siebie silnika. Chyba go wydałem, jeśli znajdę i będzie jeszcze "żył" u nowego właściciela, to zrobię zdjęcia. Na razie tylko rysunek. Świece do CSTKAM-ów miały postać takiego "kapelusika z antenką" i mocowane były przez docisk głowicą do cylindra. Jeśli dobrze pamiętam zewnętrzna średnica cylindra 17-nastki to 14 mm i tyle tez miała ta świeca w swojej najszerszej części. Główny korpus miał fi ok 10 mm i do tej średnicy też rozwierciłem głowicę z użebrowaniem. Robiłem to wiertarką słupową, powinno się raczej zrobić to w tokarni żeby zachować współosiowość. Powinna być ona zachowana, bo potem świeca się zaklinuje wchodząc na wcisk. Przynajmniej tak się mnie udało zrobić. Nie skracałem cylindra, bo z wyliczeń wynikało że przestrzeń jaka powstanie po usunięciu przeciwtłoka i wgłębienie w świecy od dołu zmniejszy stopień sprężania z właściwego dla samozapłonowców do występującego w silniczkach żarowych. I to wszystko. Jedynie na wszelki wypadek miejsce styku korpusu świecy z głowicą posmarowałem dla uszczelnienia delikatnie jakimś silikonem żaroodpornym. Na zdjęciu z lewej oryginalny sposób mocowania świecy w CSTKAM-ie, a po prawej dorysowana na skanie Fokkera świeca. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3312 Silniczek chodził od razu :jupi: a o to właśnie mi chodziło. Słyszałem co prawda opinie, że osłabiłem tą przeróbką go w stosunku do wersji oryginalnej, ale przedtem nie działał. A po "ożywieniu" polatał jeszcze trochę u mnie na uwięzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Nie skracałem cylindra, bo z wyliczeń wynikało że przestrzeń jaka powstanie po usunięciu przeciwtłoka i wgłębienie w świecy od dołu zmniejszy stopień sprężania z właściwego dla samozapłonowców do występującego w silniczkach żarowych. To znaczy jaki stopień sprężania powinien być w żarowych? 10:1? Chyba raczej trudno będzie zdobyć taką "ruską świecę żarową" więc będę musiał kupić jakąś zwykłą tylko jaką? Po usunięciu przeciwtłoka okaże się że tłok ma stożek a komora spalania jest "kwadratowa" czy zamiast skracać tuleję aby dopasować stopień sprężania nie lepiej byłoby dotoczyć element z aluminium z otworem na świecę i wstawić ją zamiast przeciwtłoka, tak aby komora spalania miała jednakową wysokość na całej powierzchni nad tłokiem? (ale namieszałem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 czy zamiast skracać tuleję aby dopasować stopień sprężania nie lepiej byłoby dotoczyć element z aluminium Pytanie zasadnicze - co chcesz uzyskać? Nowoczesny silnik modelarski? Raczej zupełnie nie. Chęć poeksperymentowania? To można zrozumieć :mrgreen: Wchodząc w koszta wyjdzie na to, iż lepiej byłoby kupić nowoczesny, używany silniczek na Allegro. Więc jeśli to ma być sztuka dla sztuki to OK :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Chęć poeksperymentowania? tak Fokker, mam darmowy dostęp do tokarki i aluminium, poza tym kupiłem już silnik żarowy więc świece i paliwo tak czy inaczej będę kupował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Dlaczego bzik4 przerabiać chce swój egzemplarz, tego nie wiem mój nie chciał chodzić i tym zabiegiem zyskałem działający silnik. Za książką W. Schiera "Popularne mikrosilniki spalinowe" wydanie 1980 WKiŁ (ktoś jeszcze pamięta tę serię książek??) silniki żarowe mają sprężanie 8-10 a samozapłonowe od 16-25. To, jaki masz bzik4 w swojej "17", możesz wyliczyć z pomiaru. A to znalazłem w sieci na jakiejś chyba litewskiej stronie. Niestety tylko dwa zdjęcia. Moja przeróbka to partyzantka. To jest dopiero sztuka dla sztuki Teraz bzik4 nie będzie mógł spać... http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3319 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3320 edit: Fokker, mea kulpa nie przejrzałem instrukcji, ale pomiary jakąś choćby suwmiarką, jakby coś chciał robić i tak go czekają :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Za książką W. Schiera "Popularne mikrosilniki spalinowe" wydanie 1980 WKiŁ (ktoś jeszcze pamięta tę serię książek??) silniki żarowe mają sprężanie 8-10 a samozapłonowe od 16-25. To, jaki masz bzik4 w swojej "17", możesz wyliczyć z pomiaru. Nie trzeba wyliczać bo instrukcja to podaje :mrgreen: W tym modelu jest to przedział 10 - 16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Siema. Od kolegi dostałam takowy silnik i jak na razie leży sobie w szufladzie. Do czego można zastosować ten silnik nie licząc uwięzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Teraz bzik4 nie będzie mógł spać... widziałem już tą przeróbkę W tym modelu jest to przedział 10 - 16. z tego wynika że wystarczy przewiercić przeciwtłok żeby zrobić dostęp do świecy, nagwintować dziurkę pod świecę i tyle mamy żarówkę już nie mogę się doczekać kiedy pójdę do pracy i wezmę się za moją Emeczkę :mrgreen: (teraz jestem na urlopie :evil: ) Do czego można zastosować ten silnik nie licząc uwięzi? do odpalania dla zabawy albo stania na biurku :wink: a tak poważnie to jeśli Twój dobrze odpala to może jakiś motoszybowiec, lepszego pomysłu nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 "Do czego można zastosować ten silnik nie licząc uwięzi?" najlepiej wyczysc ,wypicuj ,przekonserwuj i kup piekna gablotke i tam go włóż ,bo tam jego miejsce :wink: szkoda czasu na przeróbki kiedyś sie w to bawiłem i tak silniki leżą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 instruktor, Chyba z tego skorzystam:P Przynajmniej będzie cieszył oko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 A tak wygląda mój: Mam go od sierpnia 1980 r, a pracował w sumie może z 2 - 3 minuty... Edit: Poprawienie linka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 A wyglada jakby już był po resursie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Bardzo ładny motorek,mam takie pytanie z ciekawości-to coś wyżej to zdjęcie na białej kartce czy silnik wciśniety do skanera?(ja tak robie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 pewnie zdjęcie robione bez lampy w trybie nocnym ze statywu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Silnik włożony do skanera - w ten sposób szybko, czysto i wyrażnie :rotfl: Nawet nie wyobrażacie sobie co ludzie potrafili już skanować :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 po dłuższej przerwie i wielu testach okazało się że dwie różne gardziele faktycznie służą do docierania silnika. Na większej nie sposób było ustawić tak silnik żeby nie pluł bardzo dużą liością "paliwa" i czterotaktował, natomiast po założeniu mniejszej gardzieli zaczął baaardzo głośno ryczeć równiutko pracując. Teraz po popierdzeniu sobie MK-ą, wylądowała w pudełku i... ....ktoś napisał "posiadanie jednego silnika spalinowego prowadzi do posiadania drugiego silnika spalinowego" w związku z tym ja tez mam już drugiego samozapłona MK-12b (dzięki Wojtek ) i tu mam pytanie, jakie śmigło założyć do tego silnika? I jak jest z jego trwałością? Niestety niewiele znalazłem w sieci EDIT dostałem kolejna emkę ale w bardzo kiepskim stanie zewnętrznym (mechanicznie tez nie jest idealna) , więc postanowiłem usunąć z niej mocno porysowany barwnik, po godzinie pieszczenia wygląda tak Zaraz się odezwą zwolennicy 100% oryginałów że to profanacja ale obiecuję że jak tylko zrobię sobie stanowisko do anodowania to na natychmiast ją zabarwię na oryginalny kolor. Szkoda że nie jest kompletna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 czy można do mk 17 zamontować gaźnik rc, np. ASP http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__13102__ASP_21M_Carb_Assy.html lub jakiś inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Zamontować na pewno można tylko czy będzie spełniał swoje zadanie, nie jestem pewien. Poza tym chyba nie warto się w to bawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Chyba nie bardzo. To jest gaznik do silnikow z zasysaniem mieszanki przez wal, w emce masz zassanie mieszanki przez dysk. Bez przejsciowek sie nie obejdzie. Druga sprawa jak chcesz regulowac kompresje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Ten gaźnik podałem dla przykładu, może być inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.