Damiano11 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Witam. 8) Jestem posiadaczem silnika żarowego chyba produkcji rosyjskiej ale nie jestem pewny ponieważ napisy na nim są zeszlifowane. Pytania mam takie: 1. Jaki to typ? 2. Czy posiada ktoś do niego instrukcję? 3. Czego brakuje w tym siniku? 4. Czy jest możliwość uruchomienia takiego silnika? Z góry dziękuję! Pozdrawiam.
Rob Mc Fly Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Raduga 7 - sporo było na ten temat wałkowane na forum. Skorzystaj z opcji: "szukaj" i poczytaj sobie o tym arcydziele radzieckiej myśli technicznej :wink: .
sacred Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 1. Jak napisał Rob Mc Fly, jest to Raduga, w wersji do modeli na uwięzi. 2. Ja nie posiadam, może inni Koledzy posiadają, ale to i tak raczej nie ma dla Ciebie znaczenia, bo niby co tam chcesz wyczytać? Lepiej zapoznaj się z literatura w stylu: "Popularne mikrosilniki spalinowe" autorstwa p. Schiera. Dowiesz się więcej. 3. Z tego co widać na fotce brakuje Ci rozpylacza i igły gaźnika, ewentualnie tłumika. 4. Raczej tak, wszystko zależy od jego stanu. Rozumiem ze chcesz go raczej uruchomić w celach dydaktyczno-poznawczych niż zastosować w jakimś ustroju latającym... Kiedyś to był sprzęt wyczynowy do kręcenia akrobacji na uwięzi, ech gdzie te czasy... ;D
mikon Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Kiedyś to był sprzęt wyczynowy do kręcenia akrobacji na uwięzi, ech gdzie te czasy... ;DRaduga zawsze była popularnym barachłem, żaden sprzęt wyczynowy. Pozdr., Michał
sacred Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Raduga zawsze była popularnym barachłemTo wcale nie przeszkadzało, by stosować ten motor w modelach zawodniczych. Model wyczynowy, a model rekordowy to dwie rożne sprawy.
Damiano11 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 Silnik ten właśnie bym chciał zamontować na jakiejś podstawie wraz z zbiornikiem w celach poznawczych zasady działania tego tupu silników. A czy miałby ktoś do sprzedania gaźnik do niego?
Bartosz Mesjasz Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 w celach poznawczych zasady działania tego tupu silników. wybrałeś sobie chyba możliwie najgorszy materiał szkoleniowy ... nie wiem czy co 100tna raduga działa prawidłowo :roll:
Nielot Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 . Z tego co widać na fotce brakuje Ci rozpylacza i igły gaźnika, ewentualnie tłumika.I kołpaka bo też był w komplecie, a moja Raduga chodziła, odpalała się, regulowała a w końcu skończyła w sankach (jako napęd tzw. poznawczy ,dydaktyczny) Dużo już o tym silniku napisaliśmy...
mazur Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 w celach poznawczych zasady działania tego tupu silników. wybrałeś sobie chyba możliwie najgorszy materiał szkoleniowy ... nie wiem czy co 100tna raduga działa prawidłowo :roll: Miała piękne wibracje. Jeżeli śruba od tłumika się nie odkręciła to potrafiła się urwać.
Gość Anonymous Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Model wyczynowy, a model rekordowy to dwie rożne sprawy.A od kiedy to w akrobacji bije się rekordy??
sacred Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 A czy ja gdzieś napisałem, że się bije rekordy w akrobacji? Z wypowiedzi mikon'a wynika, że nie można zastosować popularnego, taniego sinika w modelu wyczynowym (zawodniczym), co wg mnie jest nieprawda. Rozumiem, że kolega mikon pomylił model wyczynowy z rekordowym. Chciałem mu delikatnie zasugerować popełnioną nieścisłość. Uczęszczając wiele lat temu do modelarni widziałem kilka modeli zawodniczych F2B, napędzanych Radugą (model pewnie z lat '70). Wtedy latało się po prostu na tym co było... W modelu rekordowym dozwolone są odstępstwa od definicji modelu danej klasy, nie musi spełniać ściśle definicji (przykładowo zastosowanie sterowanie jedna linka lub silnika pulsacyjnego w modelu prędkim na uwięzi), ale komu ja będę tłumaczył, wiesz lepiej ode mnie...
MASK Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 mikon, Schier kwalifikuje ten silnik jednak jako szkolno-zawodniczy, a do grupy popularnych zalicza Kolibra, Sokoła, Kometę, Mk-16; mozna sie spierać czy słusznie. Nie zmienia to faktu, ze na zawodach latało się na Radugach, bo mało kto miał dostęp do ST, Enya, czy Tałki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.