Jump to content

Rosyjski silnik.


Damiano11

Recommended Posts

Witam. 8) Jestem posiadaczem silnika żarowego chyba produkcji rosyjskiej ale nie jestem pewny ponieważ napisy na nim są zeszlifowane.

Dołączona grafika Dołączona grafika

Pytania mam takie:

1. Jaki to typ?

2. Czy posiada ktoś do niego instrukcję?

3. Czego brakuje w tym siniku?

4. Czy jest możliwość uruchomienia takiego silnika?

Z góry dziękuję!

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

1. Jak napisał Rob Mc Fly, jest to Raduga, w wersji do modeli na uwięzi.

2. Ja nie posiadam, może inni Koledzy posiadają, ale to i tak raczej nie ma dla Ciebie znaczenia, bo niby co tam chcesz wyczytać? Lepiej zapoznaj się z literatura w stylu: "Popularne mikrosilniki spalinowe" autorstwa p. Schiera. Dowiesz się więcej.

3. Z tego co widać na fotce brakuje Ci rozpylacza i igły gaźnika, ewentualnie tłumika.

4. Raczej tak, wszystko zależy od jego stanu. Rozumiem ze chcesz go raczej uruchomić w celach dydaktyczno-poznawczych niż zastosować w jakimś ustroju latającym...

 

Kiedyś to był sprzęt wyczynowy do kręcenia akrobacji na uwięzi, ech gdzie te czasy... ;D

Link to comment
Share on other sites

Raduga zawsze była popularnym barachłem

To wcale nie przeszkadzało, by stosować ten motor w modelach zawodniczych.

 

Model wyczynowy, a model rekordowy to dwie rożne sprawy.

Link to comment
Share on other sites

. Z tego co widać na fotce brakuje Ci rozpylacza i igły gaźnika, ewentualnie tłumika.

I kołpaka bo też był w komplecie, a moja Raduga chodziła, odpalała się, regulowała a w końcu skończyła w sankach (jako napęd tzw. poznawczy ,dydaktyczny) Dużo już o tym silniku napisaliśmy...
Link to comment
Share on other sites

w celach poznawczych zasady działania tego tupu silników.

wybrałeś sobie chyba możliwie najgorszy materiał szkoleniowy ... nie wiem czy co 100tna raduga działa prawidłowo :roll:

Miała piękne wibracje. Jeżeli śruba od tłumika się nie odkręciła to potrafiła się urwać.

Link to comment
Share on other sites

A czy ja gdzieś napisałem, że się bije rekordy w akrobacji?

 

Z wypowiedzi mikon'a wynika, że nie można zastosować popularnego, taniego sinika w modelu wyczynowym (zawodniczym), co wg mnie jest nieprawda. Rozumiem, że kolega mikon pomylił model wyczynowy z rekordowym. Chciałem mu delikatnie zasugerować popełnioną nieścisłość. Uczęszczając wiele lat temu do modelarni widziałem kilka modeli zawodniczych F2B, napędzanych Radugą (model pewnie z lat '70). Wtedy latało się po prostu na tym co było...

 

W modelu rekordowym dozwolone są odstępstwa od definicji modelu danej klasy, nie musi spełniać ściśle definicji (przykładowo zastosowanie sterowanie jedna linka lub silnika pulsacyjnego w modelu prędkim na uwięzi), ale komu ja będę tłumaczył, wiesz lepiej ode mnie...

Link to comment
Share on other sites

mikon, Schier kwalifikuje ten silnik jednak jako szkolno-zawodniczy, a do grupy popularnych zalicza Kolibra, Sokoła, Kometę, Mk-16; mozna sie spierać czy słusznie. Nie zmienia to faktu, ze na zawodach latało się na Radugach, bo mało kto miał dostęp do ST, Enya, czy Tałki.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.