Kubad Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Możesz pokazać jak zamocowałeś serwo do lotki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 22 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Mogę, zrobię fotkę i pokażę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 No nie mogłem wytrzymać i przeto muszę się pochwalić. Dnia dzisiejszego TOTO-5 późnym popołudniem został oblatany :) . Świst w powietrzu wprost niesamowity, narazie wykonałem jeden 18 minutowy lot, ale już polubiłem ten model. No nic pozostało mi dokończyć relację z budowy i zamieścić dla zainteresowanych plany. Jeśli w sobotę pogoda pozwoli spróbuję nakręcić jakis filmik. Po czterech miesiącach walki materia ożyła EDIT : Niestety nie zabrałem ze sobą teleobiektywu, więc fotki robione w powietrzu wyszły badziewiate. Natomiast po udanym locie model wygląda tak : Model został wpierw kontrolnie puszczony z ręki bez napędu, szedł jak po sznurku. Nie wymagał jakiegokolwiek trymowania. Lot drugi, ten właściwy był już z napędem. W modelu zainstalowałem silnik Keda, śmigło CamProp Graupnera 8x4, pakiet FullyMax 3S. Waga całości do lotu ok 680g. Docelowo wstawię śmigło 10 x 6, aczkolwiek na tym, które zastosowałem dzisiaj, TOTO poszedł dosłownie pionowo w górę. Zaliczyłem parę pętl i beczek. Teraz czas na regulację i drobną kosmetykę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 17 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 No to czas zakończyć ten przydługi temat, wszak ciągnie się on już od kulku miesięcy. Wczoraj pochwaliłem się, że model został oblatany, teraz czas na końcową relację z budowy. Silnik został zamocowany z pomocą fabrycznego łoża przykręconego do sklejkowego krzyżaka. Od góry zastosowałem pomiędzy krzyżakiem a łożem podkładki celem pochylenia osi silnika w dół. Zamocowałem w kadłubie serwo steru wysokości, wypełniłem kadłub pianką ( zabezpieczenie akumulatorów, odbiornika etc. ) Na zdjęciu widoczna jest wychodząca z odbiornika wtyczka ( przedłużka ) do przyłączenia serw znajdujących się w skrzydle. Każdorazowe grzebanie wtyczkami w odbiorniku w przypadku podpinania płata jest dość denerwujące, odbiornik jest schowany głęboko. Dlatego też zrobiłem sobie takową przedłużkę, niektórzy stosują do tego komplet ( wtyk - gniazdo ) typu COM ( z komputerów ). Ja swoje gniazdo i wtyczkę polutowałem z elementów zakupionych w sklepie elektronicznym, całość zabezpieczona została termokurczem. Skrzydło modelu oklejone zostało folią, natomiast lotki zwykłą taśmą samoprzylepną koloru czerwonego potraktowaną żelazkiem. Orczyki fabryczne + kawałki kostki montażowej. Największym problemem było dla mnie przeniesienie napędu na statecznik wysokości, nie zastosowałem przegubów kulowych z racji ich gabarytów. Orczyki zostały zrobione ze sklejki 1 mm, włókna szklanego i całość laminowana CA, następnie szlifowana i pomalowana MOTIPEM. Napęd taki działa bez jakichkolwiek zacięć. Kadłub modelu na samym końcu został pomalowany lakierem dwuskładnikowym bezbarwnym, wstawiłem wyposażenie, wyregulowałem wszystko i na moment dałem żonie do potrzymania. A tu ToTo-5 leżący u Jej stóp a raczej szpilek. I to by było na tyle, reszta wyjdzie w praniu a raczej lataniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 Jak ja lubię takie profesjonalne relacje! Dobry opis i świetna dokumentacja foto. Mimo, że takie modele mnie nie interesują, to z przyjemnością śledziłem ten wątek - ze szczególnym uwzględnieniem obrazków . Uczyć się, proszę młodzieży, od Pana Motylastego! Tomek, gratuluję i modelu, i relacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 17 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 Dzięki Ładziak za połechtanie mojego EGO Ale i tak mnie rozwalają fotki z Twojej strony. EDIT. Powiem Ci szczerze, że też mnie kiedyś takie modele nie bawiły, ale jak pierwszy raz zobaczyłem na zawodach jaki taki model może mieć speed. Nie ma nic lepszego jak gwizd w powietrzu w locie pionowym w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Czekaj aż ja skoncze Jantara to sie pogonimy :twisted: btw - Gratuluję świetnego wykonania modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 24 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Czekaj aż ja skoncze Jantara to sie pogonimy No to czekam, może w końcu pośmigamy raczej po "niobie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariaczi__21 Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Qurde, nie wiem czemu jeszcze nie wyrazilem swojej opini o modelu. Recenzje widzialem juz dawno ale zapomnialem napisac. Dobrze ze odswierzyliscie temat. Motylasty jako fan szybowcow i elektroszybowcow stwierdzam ze wyszedl Ci bardzo zgrabny model. Widac dbalosc o szczegoly i kawal dobrej i czystej roboty. Biorąc pod uwagę że kadłub tez powstał od podstaw musze Ci pogratulowac. Ciekawy jestem jak model sprawdza sie w locie, ale mysle ze bedzie jakis film, na ktory juz czekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 No mogę powiedzieć, że model jest po wstępnej regulacji, udało mi się wczoraj go trochę pogonic po niebie. Jak już wspomniałem pierwsze śmigło to był CamProp, wczoraj założyłem mu kołpak MpJet i łopaty 10X6 Aeronauta, pakiet FullyMax 1000 3S1P. Z pewnę dozą nieśmiałości wypusciłem go z ręki i jak mawiają dałem czadu, znaczy sie gaz na full. "Wysoki sądzie to był moment" . ToTo szedł ze świstem pionowo ( dosłownie kąt pomiędzy poziomem gruntu a kierunkiem lotu wynosił 90 stopni ) w góre, tutaj wyszedł za mały wykłon silnika w dół, muszę go zwiększyć, cały czas wspinałem się na oddanej wysokości, tor lotu nie wymagał korekt lotkami. Po kilku sekundach byłem na takiej wysokości na jaką "metodami tradycyjnymi" wspinałem się co najmniej minutę lub trochę więcej. Szybki opad w dół i następna winda, tym razem "włączyłem" lotki, w pionowym wznoszeniu spokojnie mogę kręcić beczki, model wali w górę jak po sznurku. Warunki były absolutnie a'termiczne, szaro, zimno, momentami siąpił drobny deszczyk. Na takim napędzie i w takich warunkach robiąc kolejne windy i czasami zwariowane wygibasy, a czasami spokojny lot w dół wycisnąłem jakieś 26 minut lotu. Lot drugi to zmiana napędu, znaczy kołpak ten sam ale zapodałem łopaty 11 x 6 i pakiet Dualsky 1350 2S1P. Model idzie pionowo, ale juz nie tak ostro i szybko, widać że się bidula męczy, ale wznoszenie tradycyjne po kątem 30 stopni bez problemów na 1/3 gazu. Wypróbowałem działanie klapolotek, w tej chwili mam ustawienia 30 stopni w dół, neutrum i 30 stopni w górę. Klapy wychylone w dół spowalniają model, reakcja na lotki bardziej mułowata, wolniejszy lot. Wyłądowałem po 15 minutach, zapodałem sobie coś do picia i sru nazad w powietrze bez zmiany pakietu, powoziłem się jeszcze z 20 parę minut. Narazie odbyłem modelem trzy loty w warunkach raczej fatalnych, każdy lot na innym śmigle, więc na wyciąganie wniosków za wcześnie, widzę że muszę powiększyć wykłon silnika, podchodzić do lądowania z większej odległosci, bo ta "gadzina" uczepi się wysokości ok 1 m nad gruntem i dalej nie chce opadać , potrafi tak przelecieć przez całe "nasze" lotnisko. Filmu nie kręciłem, jedynie Marek ( Marko25 ) walnął kilka fotek. No i czekam teraz na dobrą lotnicza pogodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 No to masz dwa zestawy napedowe. Lżejszy z pakietem 2s na termikę i cięższy na warunki atermiczne kiedy człowiek nie myśli o szybowaniu a jedynie o lataniu jako takim. To co, Toto - 6 - pylon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 To co, Toto - 6 - pylon? Spoko spoko , ToTo-6 to będzie mały pylonik , wszak skrzydełka już ma gotowe, natomiast ToTo-7 ma już prawie gotowy kadłubik. , ale narazie się jeszcze nie chwalę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Wiesz, jeśli Toto 6 nada się na speed 400 to nie niszcz może formy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Wiesz, jeśli Toto 6 nada się na speed 400 to nie niszcz może formy No właśie taki napęd mi zalega w szufladce i dla tego napędu model powstanie. Śmigło składane 6x3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Ja mam permaxa 7.2, ktory lata na smigle GWS 6x3 i zasilany jest pakietem 3s 1700 mAh ( a praktycznie 1550 mAh :/). Anyway, mam to w moim gornoplacie t-hawku i ostatnio, w bezwietrzną pogodę, utrzymywałem model caly czas w locie silnikowym ponad 40 minut. Fakt, ze latanie na pół gazu, ale tak czy inaczej było miło. Mysle wiec, ze Pylon tez pozwoli na dluższe latanie. Aha, jakby co to mam Aeronaut Cam Electric 6x5 - powinno być ''prędkościowe'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 29 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 No to parę fotek z przedwczorajszych lotów : ToTo na wznoszeniu Lot swobodny A za tę fotkę Marek ( marko25 ) dostaje ode mnie Pulicera. Akurat "nasz lotnisko" znajduje sie blisko ścieżki podejścia lotniska w Pyrzowicach, tak że takie widoki nie są niczym niezwykłym. Zdjęcie było robione z dużej odległości na maxymalnym zoomie. Długość ogniskowej 300, przysłona 9, czas 1:640, ISO-400. Wszystkie fotki rozjaśniłem komputerowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomisław Piotr Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Może to przez was ten Hiszpan z polskimi żołnierzami ściąl latarnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 29 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 No my to jesteśmy ok 20 km od Pyrzowic, gdyby to było przez nas pewnie nie siedziałbym teraz przd komputerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Dla zainteresowanych. Nie chcąc zakładać nowego tematu informuję iż po przeszło rocznym lataniu tym modelem udało mi się wreszcie rozrysować jego plany. Obecnie model wygląda trochę inaczej, zmieniłem mu kształ usterzenia, wzmocniłem kadłub. Niebawem jak się uporam z innym sprawami o znacznie wyższych niż modelarzenie priorytetach zapodam jakiesnowe fotki modelu i mam nadzieję że zreszcie wrócę do modelarstwa Plany dostępne na mojej stronie. Można też je pobrać z : http://motylasty.pl/modeldok/toto5a0.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Niebawem jak się uporam z innym sprawami o znacznie wyższych niż modelarzenie priorytetach Nie mów, że jeszcze nie wybrałeś płytek na podłogę do modelarni :shock: :devil: A na poważnie, nie możemy się doczekac kolejnych konstrukcji. Może wreszcie Toto-8 przejdzie reaktywację? Dolnopłata akrobacyjnego brakuje w rodzince. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.