darek_op Opublikowano 20 Lutego 2011 Autor Opublikowano 20 Lutego 2011 Tak napewno będę je wyginał. Dzisiaj wkleję lotki w płat i może jutro spróbuję je wygiąć. Pomimo tego ,że to tylko 2mm to ten drucisko jest strasznie twardy. Patent który pokazałeś jest fajny tylko przy zamykaniu płata bardzo by przeszkadzał, ale teraz to i tak po ptokach. :mrgreen:
Capriman Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Witam No model pięknie się prezentuje! Jeśli chodzi o tą dźwignie do lotek to zrobił bym to z kostki elektrycznej do której przylutował bym kawałek mosiężnej blaszki. Kostkę zostawił bym z dwoma śrubkami dla pewności, dzięki temu możesz też dobrać taką długość blaszki jaką potrzebujesz.... Czy oklejenie ogona papierem nie spowodowało jego wygięcia? Ja oklejałem sobie wczoraj w piperku i niestety wszytko nieźle sie wypaczyło:(.
darek_op Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Opublikowano 21 Lutego 2011 Oklejanie papierem nie spowoduje wygięcia jeżeli okleja się jednocześnie po obu stronach. Pisał o tym motylasty tutaj na swojej stronie. Drut do napędu lotek będe jednak wyginał , zobaczymy co z tego wyjdzie :shock :
darek_op Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Opublikowano 26 Lutego 2011 Zważyłem dzisiaj swojego Piperka. Nie ma jeszcze podkładu i farby więc napewno jeszcze wagi troche dojdzie, ale na chwilę obecną wygląda to tak: Kadłub 380g , skrzydło 375g do tego serwa jakieś 40 g, pakiet 240g, daje 1035g :shock: do tego nieznana waga silnika i oczywiście lakieru. Skrzydło ma rozpiętość 150cm więc chyba nie jest tragicznie z wagą Czas się juz teraz przymierzyć do zakupu silnika i dlatego pytanie do Was co byście proponowali jako napęd do tego cuda
darek_op Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Opublikowano 5 Marca 2011 Ruszyły trochę pracę nad piperkiem :mrgreen: Zaprojektowałem i wykonałem domek do silnika. Oceńcie jak to wyszło :mrgreen: Jak patrzę na całość z boku to mam wrażenie, że ten domek jest za długi, ale sprawdzałem i jest dokładnie tak jak na planach, więć może to tylko złudzenie. ( Domek powycinany i sklejony. Mocowanie domku do wręgi Na razie tylko włożony na miejsce I dwa zdjęcia z boku, jakiś mi się wydaje ten przód nieproporcjonalnie długi
bzik4 Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 wrażenie, że ten domek jest za długi, ja mam takie same wrażenie, za długi ten dziób wyszedł wygląda jak Pilatus.
Capriman Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Bez sensu taka robota, nie lepiej najpierw zrobić owiewkę silnika dopasować silnik ze śmigłem do tego i długość wyjdzie sama....
darek_op Opublikowano 6 Marca 2011 Autor Opublikowano 6 Marca 2011 Znalazłem w końcu wątek który zainspirował mnie do budowy Pipera PIPER Ten piper jest budowany z tych samych planów co mój,ale jak widać tutaj i jeszcze tutaj przód modelu jest zdecydowanie krótszy niż mój. :oops: Chyba trzeba będzie jednak go skrócić :evil:
gjery Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 Fakt, trochę dziwnie to wygląda - może pominąć ten "domek" a silnik (np. taki) przykręcić na zewnątrz, bezpośrednio do wręgi. Maskę tylko odpowiednią dorobić, lub skrócić "domek" ile się da, tak aby silnik się tylko zmieścił.
darek_op Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Opublikowano 9 Marca 2011 Zgodnie z waszymi sugestiami skróciłem domek, teraz wygląda znacznie lepiej Wykonałem tez szkielet osłony silnika. Pozostaje go teraz okleić cienka sklejką i wyszlifować na okrągło przód maski.
darek_op Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Opublikowano 23 Marca 2011 Małe postępy w budowie Skończyłem mordkę modelu :mrgreen: , chyba nie wyszła źle
kesto Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 chyba nie wyszła źleAle dobrze też nie. Piper miał maskę silnika (górna płaszczyzna) na równi z przedkabinową częścią kadłuba. U Ciebie maska silnika jest nienaturalnie zadarta do góry. Coś skopałeś z kątami.
darek_op Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Opublikowano 24 Marca 2011 Kesto masz rację w 100% :oops: Zauważyłem ten problem jak założyłem gotową maske. :crazy: Teraz trzeba będzie coś podłożyć pod rame maski , żeby opuściła się troche do dołu.
madrian Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Tak z ciekawości, jak masz montowaną tę maskę, żeby mieć dostęp do silnika i jego mocowania?
darek_op Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Opublikowano 26 Marca 2011 Parę zdjęć z postępów w budowie. Coraz bardziej przypomina Pipera :mrgreen: Mocowanie maski silnika będzie zrobione za pomocą 2 magnesów neodymowych przyklejonych w górnej i dolnej części szkieletu maski. Na zdjęciu widać kołki prowadzące służące do właściwego jej wycentrowania W szkielecie maski widać otwory w które należy trafić . Otwór na końcu maski będzie powiększony do rozmiaru prop savera tak ,żeby można było maskę zdejmować Pasuje całkiem nieźle, ale okazało się że zpomniałem o tym że przód pipera schodzi delikatnie w dół. Maskę zrobiłem niestety nie uwzględniając tego i teraz jest tak , że maska nienaturalnie trochę "zadziera" się do góry. Ponieważ nad tą maska napracowałem się co niemiara nie będe jej poprawiał. Zastrzały gotowe do montażu. Zamontowane I szczegóły ich mocowania. Parę fotek całości. Kadłub już pomalowany podkładem. Całośc w takim stanie waży 870g
kesto Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Klejenie mocowania w zastrzałach (metalowe płaskowniki + listwa sosnowa) musisz wzmocnić owijając miejsce klejenia nicią na żywicę.
Tomek Reda Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Szkoda, że ten depron pomiędzy drutami podwozia nie jest do końca kadłuba tylko jest szpara. :|
darek_op Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Cały Piperek dostał już kolorek i rozpoczyna się pomału montaż wyposażenia. Na początek skrzydło i napęd lotek Działa całkiem nieźle :mrgreen:
darek_op Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Opublikowano 10 Maja 2011 Zważyłem całość i wyszło 1250g z pakietem 3S LiFe i i teraz pytanie jaki silnik i smigiełko :?: TURNIGY 3536 , śmigiełko 10x6 czy TURNIGY 3530 1400kV śmigiełko 9x6
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.