Skocz do zawartości

Piper PA-18 z depronu. Nowa budowa rozpoczęta


darek_op

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak napewno będę je wyginał. Dzisiaj wkleję lotki w płat i może jutro spróbuję je wygiąć. Pomimo tego ,że to tylko 2mm to ten drucisko jest strasznie twardy. :D

Patent który pokazałeś jest fajny tylko przy zamykaniu płata bardzo by przeszkadzał, ale teraz to i tak po ptokach. :mrgreen:

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Witam

No model pięknie się prezentuje!

 

Jeśli chodzi o tą dźwignie do lotek to zrobił bym to z kostki elektrycznej do której przylutował bym kawałek mosiężnej blaszki. Kostkę zostawił bym z dwoma śrubkami dla pewności, dzięki temu możesz też dobrać taką długość blaszki jaką potrzebujesz....

 

Czy oklejenie ogona papierem nie spowodowało jego wygięcia?

Ja oklejałem sobie wczoraj w piperku i niestety wszytko nieźle sie wypaczyło:(.

Opublikowano

Oklejanie papierem nie spowoduje wygięcia jeżeli okleja się jednocześnie po obu stronach. Pisał o tym motylasty tutaj na swojej stronie.

 

Drut do napędu lotek będe jednak wyginał , zobaczymy co z tego wyjdzie :shock :

Opublikowano

Zważyłem dzisiaj swojego Piperka. Nie ma jeszcze podkładu i farby więc napewno jeszcze wagi troche dojdzie, ale na chwilę obecną wygląda to tak:

Kadłub 380g , skrzydło 375g do tego serwa jakieś 40 g, pakiet 240g, daje 1035g :shock: do tego nieznana waga silnika i oczywiście lakieru.

Skrzydło ma rozpiętość 150cm więc chyba nie jest tragicznie z wagą

 

Czas się juz teraz przymierzyć do zakupu silnika i dlatego pytanie do Was co byście proponowali jako napęd do tego cuda

Opublikowano

Ruszyły trochę pracę nad piperkiem :mrgreen:

Zaprojektowałem :D i wykonałem domek do silnika. Oceńcie jak to wyszło :mrgreen:

Jak patrzę na całość z boku to mam wrażenie, że ten domek jest za długi, ale sprawdzałem i jest dokładnie tak jak na planach, więć może to tylko złudzenie. (:)

 

Domek powycinany i sklejony.

 

Dołączona grafika

 

Mocowanie domku do wręgi

 

Dołączona grafika

 

Na razie tylko włożony na miejsce

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

I dwa zdjęcia z boku, jakiś mi się wydaje ten przód nieproporcjonalnie długi

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Bez sensu taka robota, nie lepiej najpierw zrobić owiewkę silnika dopasować silnik ze śmigłem do tego i długość wyjdzie sama....

Opublikowano

Znalazłem w końcu wątek który zainspirował mnie do budowy Pipera :DPIPER

 

Ten piper jest budowany z tych samych planów co mój,ale jak widać tutaj i jeszcze tutaj przód modelu jest zdecydowanie krótszy niż mój. :oops:

 

Chyba trzeba będzie jednak go skrócić :evil:

Opublikowano

Fakt, trochę dziwnie to wygląda - może pominąć ten "domek" a silnik (np. taki) przykręcić na zewnątrz, bezpośrednio do wręgi. Maskę tylko odpowiednią dorobić, lub skrócić "domek" ile się da, tak aby silnik się tylko zmieścił.

Opublikowano

Zgodnie z waszymi sugestiami skróciłem domek, teraz wygląda znacznie lepiej :D

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Wykonałem tez szkielet osłony silnika. Pozostaje go teraz okleić cienka sklejką i wyszlifować na okrągło przód maski.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

chyba nie wyszła źle

Ale dobrze też nie. Piper miał maskę silnika (górna płaszczyzna) na równi z przedkabinową częścią kadłuba. U Ciebie maska silnika jest nienaturalnie zadarta do góry. Coś skopałeś z kątami.
Opublikowano

Kesto masz rację w 100% :oops: Zauważyłem ten problem jak założyłem gotową maske. :crazy: Teraz trzeba będzie coś podłożyć pod rame maski , żeby opuściła się troche do dołu.

Opublikowano

Parę zdjęć z postępów w budowie. Coraz bardziej przypomina Pipera :mrgreen:

 

Mocowanie maski silnika będzie zrobione za pomocą 2 magnesów neodymowych przyklejonych w górnej i dolnej części szkieletu maski.

Na zdjęciu widać kołki prowadzące służące do właściwego jej wycentrowania

Dołączona grafika

W szkielecie maski widać otwory w które należy trafić .

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Otwór na końcu maski będzie powiększony do rozmiaru prop savera tak ,żeby można było maskę zdejmować

 

Pasuje całkiem nieźle, ale okazało się że zpomniałem o tym że przód pipera schodzi delikatnie w dół. Maskę zrobiłem niestety nie uwzględniając tego i teraz jest tak , że maska nienaturalnie trochę "zadziera" się do góry. Ponieważ nad tą maska napracowałem się co niemiara nie będe jej poprawiał.

 

Dołączona grafika

 

Zastrzały gotowe do montażu.

Dołączona grafika

Zamontowane :D

Dołączona grafika

I szczegóły ich mocowania.

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Parę fotek całości. Kadłub już pomalowany podkładem.

Całośc w takim stanie waży 870g

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Klejenie mocowania w zastrzałach (metalowe płaskowniki + listwa sosnowa) musisz wzmocnić owijając miejsce klejenia nicią na żywicę.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Cały Piperek dostał już kolorek i rozpoczyna się pomału montaż wyposażenia.

Na początek skrzydło i napęd lotek :D

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Działa całkiem nieźle :mrgreen:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zważyłem całość i wyszło 1250g z pakietem 3S LiFe i i teraz pytanie jaki silnik i smigiełko :?:

 

TURNIGY 3536 , śmigiełko 10x6

czy

TURNIGY 3530 1400kV śmigiełko 9x6

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.