Skocz do zawartości

serwo jednokierunkowe


mercik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Mam pytanie może głupie ale jestem początkujący i nie za bardzo w temacie. Potrzebuje serwo które odchyla orczyk tylko w jednym kierunku tzn na aparaturze odchylam drążek w lewo w tym momencie z lewej strony serwo się odchyla i nie wiem czy jest taka możliwość że jak odegnę ten sam drążek w prawą stronę zadziałało by drugie serwo z prawej ale te z lewej nie powinno reagować tak samo w drugą stronę zaś drążek w pozycji środkowej serwo z prawej jak i z lewej strony powraca do pozycji wyjściowej, chyba że jest inna możliwość wykonania takiego układu nie dobierając specjalnych serw jeżeli takie w ogóle istnieją

 

Troszkę zagmatwane ale mam kadłub lodzi z opuszczanymi burtami i one muszą się odchylać osobno i powracać same do stanu wyjściowego.

 

Dlatego zadaje takie pytanie bo nie wiem jaką aparaturę dobrać bo jakby miało to zadziałać to wystarczy mi taka 4 kanałowa

 

Z góry dziękuje za odpowiedź

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, to jednak jest szansa pytałem się w sklepach internetowych to za bardzo nie mogli mi pomóc, po prostu już od tygodnia szukam rozwiązania i nie mogę tego zrealizować wiem że to nie ten dział ale proszę o pomoc w zrealizowaniu tego zadania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa a ja lubię wyzwania :) mam pewien pomysł, zaraz spróbuję to narysować i opisać.

 

EDIT:

Dołączona grafika

Tak na szybko narysowane by przedstawić koncepcję :)

 

kolor biały - orczyk

kolor zielony - ramka

kolor czarny - cięgna

kolor fioletowy - prowadniczki ze sprężynami

kolor czerwony - kawałki sklejki/balsy

 

Zasada działania:

Ramka ogranicza ruchy sprężyście umocowanych "czerwonych elementów", które poruszane są przez orczyk. W zależności od kierunku aktywowane jest tylko jedno z cięgien :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach