slawko_k Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 a skąd wiadomo gdzie takie strefy są? Ja mieszkam ze 30km od lotniska i nad moim domem zawracają pasażerskie samoloty na takiej wysokości że nieraz prawie twarze uśmiechniętych pasażerów widzę. przymierzam się właśnie do fpv i chciałbym wiedzieć gdzie można latać a gdzie nie
ertman_176 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Dobry temat do RC-CAM naszego, chętnie także zasięgnę informacji o takich strefach :wink:
Gość pitplane Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Wystarczy się zalogowac i wszystko jak na dłoni http://ais.pata.pl/aip/index.php Pozdrawiam Piotr edit-------------- wydrukować i przed spaniem czytać jak biblię
diem Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Po tym jak okazalo sie ze lot z tego flimiku jest za wysoki wszczelismy wątek na forum fpv. Teraz juz kazdy, rowniez Kefir, wie jakich trzeba trzymac sie wysokosci i powinien byc spokoj w tym temacie. Czy osoba znajaca dobrze tematyke oraz opis map, wysokosci na ktorych mozna latac moglaby zalozyc stosowny wątek z taka informacja? Przykleimy gdzies w dziale FPV.
kefir Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 odrazu chce srostowac że ja nikogo nie nasyłałem zeby uświadomić. Tak samo nie mam nic przeciwko takiemu lataniu. Ale jak chce się latać tak wysoko trzeba bedzie sprawdzac gdzie sa strefy i do jakiej wysokości. Sam jestem szybownikiem i podejrzewam że jesli bym wleciał w taką strefe bezpodstawnie miał bym po licencji. Dlatego lepiej wiedzieć niż gdyby miało coś się stać.Nie mów że kogoś nie nasyłasz skoro wystawiasz moje filmy na innym forum dla zrobienia rabanu Co do szybowców to jeszcze nie widziałem ani jednego nad moją wsią jedynie pasażerskie ale to bardzo wysoko Za to widzę dużo wielkich ptaków które latają bardzo wysoko No i jeszcze jedno fajnie było by wiedzieć z kim się rozmawia a u ciebie nawet niema wieku
ertman_176 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Po tym jak okazalo sie ze lot z tego flimiku jest za wysoki wszczelismy wątek na forum fpv. Pokaż proszę gdzie :?:
Janosik72 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 zeby nie bylo ze reklamuja inne forum to moze ja podam :wink: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=265 Jan
Wojtass_nt Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Po tym jak okazalo sie ze lot z tego flimiku jest za wysoki wszczelismy wątek na forum fpv. Pokaż proszę gdzie :?: Nie wydaje mi się, żeby było to konieczne. Ale chodzi o pewne bardzo popularne forum szybowcowe.
diem Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Pokaż proszę gdzie :?: Dzieki Janosik za linka Tutaj tez przydaloby sie cos podobnego przykleic jesli ktos mialby ochote opisac zagadnienie w osobnym temacie.
pmaverick Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 Panowie, krótka piłka. Wiadomo, że i tak nie wszyscy powaznie podejda do tematu. Jedni nie beda mieli checi inni czasu na wyznaczanie skalówką zasięgu TMA względem miejsca lotóww modelem. Latajmy, cieszmy sie tym bo przeciez wszystko jest dla ludzi. Nie dawajmy tylko na tacy organom władzy swojej głowy wrzucając w OSD wspolrzedne geograficzne i nie pakujmy sie modelem w rejonie w ktorym widac usmiechniete twarze pasazerow jak jeden z forumowiczow napisal. Poza tym widac czy w rejonie w ktorym latamy na niebie sa smugi po pasazerskich samolotach. Jak sie krzyzuja nad nami i jest ich kilka to znaczy ze w tym rejonie FIR przebiegaja FR'y czyli flight routes. O procedurach znizania z wysokosci przelotowej mowic nie bede ale pamietajcie ze Ci co tak z pozoru wysoko moga nagle potrzebowac zejsc nisko w przypadku dehermetyzacji kabiny i wtedy nasza obecnosc modelem na 2 tys. metrow jest grubo nie na miejscu. Krotko mowiac - z głową
diem Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 Panowie, krótka piłka. Wiadomo, że i tak nie wszyscy powaznie podejda do tematu. Jednak warto uświadamiać ludzi, malo kto specjalnie łamie prawo, wynika to raczej z braku znajomosci przepisow. Po uzyskaniu tej informacji Kefir juz na pewno bedzie sie do nich stosowal. Filmy usunął.
ertman_176 Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 Ja bym z chęcią taką mapę polski widział :wink: "Nad" moim miastem też są smugi, ale samoloty mają pare mm, a więc dokładając trzeci wymiar tą sa kilkadziesiąt jak nie kilkaset km od mojej mieściny. Bardzo proste - są nad głowami jak i "na horyzoncie" Ale w ciemno wychodzi mi minimum 3000m Wydaje mi się że w temacie FPV/OSD licencja pilota nawet szybowca dała by już wystarczające rozeznanie w tej kwestii a przy okazji zrobiło by się coś fajnego inaczej. Wydać kupę kasy aby kupić sprzęt, potem zapłacić wielki "mandat" za latanie na dużej wysokości albo spowodować kolizję. BRR ... Już wolę chyba zrobić tą licencje :wink: Idąc dalej tym tropem, do wyposażenia FPV/OSD należałoby wykminić jakąś łączność radiową aby spokojnie latać. Przydało by sie ją tez umieć obsługiwać ... Oczywiście mówimy tu o wysokościach powyżej kilkuset metrów dla pola w okolicy Pcimia.
Gość pitplane Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 Mapki Polski przecież zostały podane. Owszem trudne w zrozumieniu, ale niestety. Zawsze można pójść na lotnisko, poprosić o wytłumaczenie, rozjaśnienie niektórych kwestii. Ja wiem, że dziś nauczeni jesteśmy szukać odpowiedzi na forach, niestety w lotnictwie to tak nie działa. Można również zadzwonić, zapytać, zgłosić. Czy to boli? Chciałbym tylko zauważyć, że modelarstwo na dzisiejszym poziomie nie jest już zabawkarstwem. Tak jak lotnictwo (natężenie) jest inne niż 10 lat temu. Proponowane podejście "z głową" moim zdaniem nie jest mądre bo czy możemy w nocy jechać samochodem 200km.h przez miasto czy wieś bo nie widzimy uśmiechniętych twarzy przechodniów? bo zakładamy że wszyscy powinni spać? Jak znam ludzi związanych z lotnictwem, mogę śmiało powiedzieć , że są to dla modelarzy partnerzy w rozmowie! Szczególnie gdy mówimy o ludziach odpowiedzialnych za ruch na lotniskach. Więc proponowałbym raczej rozmowę i uczenie się niż szukanie dziecinnego uniknięcia odpowiedzialności np usuwając współrzędne z OSD. Uczeń szkoły średniej wyliczy odległość od pewnych celów mając kilka innych danych. Kefir udowodnił że można polecieć na 1700 i wrócić do ręki, super. Na szczęście nic się nie stało, nie było żadnych przesłanek itd. Mamy technologię, wiec należy z niej korzystać umiejętnie. To chyba jak z używkami , wszystko dla ludzi, ale z głową. Ci co głowy nie mają, marnie kończą. Reasumując, namawiam do modelarstwa w każdej postaci, ale z głową pełną wiedzy Pozdrawiam Piotr
kefir Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Opublikowano 19 Marca 2010 Panowie może już skończycie to wieszanie się na mnie ja już po uświadomieniu mnie podjąłem decyzje zaprzestania tak wysokich lotów na tym terenie I proszę abyście nie myślcie że jestem jakiś nie rozsądny głupek
Gość pitplane Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 a ja teraz to już nie o Tobie Kefir Ruszą mnie posty które namawiaja do łatwizny Pozdrawiam Piotr
pmaverick Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 pitplane nie napinaj sie tak bo Cie od tych madrych slow glowa rozboli. Nikt do latwizny nie namawia, a jak CIe slucham to jak na kazaniu w kosciele. Dobrze wiesz ze wiekszosci osob i tak ten temat nie ruszy bo tak jak pisalem siedzenie ze skalowka i liczenie jest nudne a modelarstwo w duzej mierze opiera sie na spontanie i zabawie. Lepiej by oczywiscie bylo gdyby wszyscy powaznie do tego podeszli ale wiem ze w wiekszosci temat zostanie zapomniany za miesiac i kolejne rekordy wysokosci padną Ja traktuje temat zdrowo rozsadkowo a Ty sie wyjatkowo latwo dajesz podpuszczac.
karlem Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 pmaverick, Wybacz, ale nie mogę się z Tobą zgodzić. Pitplane ma nie tylko rację, ale i świętą rację. Sporo już widziałem takich durni, którzy owych "kazań" słuchać nie chcieli, a później był płacz i zgrzytanie zębów, bo: "Nie chciałem, nie pomyślałem". Bezpieczeństwo PRZEDE WSZYSTKIM, nawet przesadzone. A "spontan i zabawę", to można sobie w ...buty wsadzić. Nie masz ochoty na "kazania", bo to "nudne", to nie czytaj, ale nie dawaj naszym kolegom, mniej życiowo doświadczonym, podstawy do olewania słów rozsądku. Spokojnie mogłeś sobie ten post darować.
ertman_176 Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 Za nic nie namawiam na łatwiznę ... Jak ktoś nie rozumiem co to kąt zaklinowania to nie wysyła się go na politechnikę aby zapytał profesora tylko pyta kolege z forum ... No dobra ale wróćmy do okolic Pcimia gdzie aeroklub jest około 100km od miejsca zamieszkania. Coś tam lata nad głową ale wysoko ... Nie bardzo też nam spieszno na lotnisko bo i po co :?: Zakup zestawu do FPV jest już w zasięgu średnio zaawansowanego modelarza. Ale nie każdy ma ochotę czy też techniczną możliwość obcowania z dużym lotnictwem. Jaki problem sprawdzić swój kawałek nieba jeżeli się zna troche geografii :?: Przejrzałem cały ten wątek i nie znalazłem sensownej odpowiedzi na naszym forum ... Dlaczego też nikt z "dużych lotników" nie podjął tematu komunikacji :?: Zarejestrowałem się na AIP ale to jest dla modelarza czarna magia ... Miliony oznaczeń, współrzędnych itd. Nie ma szans na opanowanie tego w sposób prosty i poprzez nawet 1 czy 2 godzinna rozmowę z kimś z lotniska ... I nie to że mi się nie chce ale bez pomocy i dobrego wykładu jest to niemożliwe ...
dobiecki Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Zgadzam się z ertman_176 próbowałem przebić się przez te mapy, nie jest łatwo. Bardzo przydało by się przydało słowo komentarza od "Uczonego w Piśmie"
diem Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 w wiekszosci temat zostanie zapomniany za miesiac i kolejne rekordy wysokosci padną Odkad bawie sie w fpv to 2 osoby w Polsce polecialy na taka wysokosc. Mozemy porownac ilu w tym czasie szybownikow zlamalo przepisy... W zadnym wypadku nie chce bagatelizowac sprawy jednak robicie z igły widły. Za niedlugo bedziemy bociany przeganiać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.