mirolek Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 - wrzuć link do tych kółek, może znajdę też coś większego ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 12 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 ściskane koło będzie miało średnicę trochę większą niż "oryginalne" To może nawet napompuje te brakujące 4mm ;-) wrzuć link do tych kółek http://www.modelarski.com/produkt-Ko%C5%82o_ultralekkie_76mm-para,6627.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 - dostaniesz te kółeczka na Dwernickiego, ja mam nieco mniejsze w Albatrosie w wersji Kombat ESA i wyglądają ..... nieciekawie :| Do takieg super modelu jak Twój trzeba je koniecznie wypełnić a najlepiej wykorzystać samą opone wg. sposobu Fokkera :wink: ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 12 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 dostaniesz te kółeczka na Dwernickiego Niestety nie było tego rozmiaru. Ale mają też we Wrocławiu ( http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=14018 ). Nie wybierasz się tam przypadkiem? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Niestety to teraz nie mój kierunek. Jak będę w Warszawie to zapytam w stałym sklepie "modelarni.pl" Zapytaj Marcina, on miał właśnie te większe koła w modelu akrobacyjnym Zlin i chyba je zdjął bo rachitycznie wyglądały :-) ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Nie wiem może już to ktoś przerabiał ten temat, choć osobiście nie natknąłem się na żaden opis na pfm. Czy próbowaliście wykorzystać szarą piankę służącą do ocieplania rur wodociągowych, może dałoby się wykorzystać ten materiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 12 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Gdzieś właśnie na PFM widziałem koła zrobione z tej pianki do ocieplania rur. Ale chyba ona ma dużo mniejszą wytrzymałość niż neopren i jest szara, co w moim przepadku ją dyskwalifikuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Znalazłem na stronie motylastego http://www.motylasty.pl/warszt_2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 No to jeszcze mam pytanie związane z obiekcjami natury estetycznej. Ten model to półmakieta. Zdecydowałem, że będzie to lewe pół ;-) Z prawej natomiast strony musi wystawać tłumik. Jest duży i czarny (dla przypomnienia zdjęcie poniżej) bo taki akurat mam. Czy w tej kwestii miałby ktoś jakieś zastrzeżenia? Mnie specjalnie nie będzie on przeszkadzał - jest łatwo demontowalny i do zdjęcia mogę go zdjąć, a do lotu założyć - ale może jednak powinien. Pytam, bo wkrótce zacznę wycinać otwory w owiewce silnika, na wystające elementy: tłumik, świeca, iglica. Trochę to ją poszatkuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 No przestań Callab, . Jesteś zdolny facet i powinieneś zrobić jakiś tłumiczek typu pits coby schował się w masce silnika. Chcesz latać z takim kominem fabrycznym? Przecież ten tłumik jest większy niż model :wink: Poza tym taki malutki pierdopędzik nie potrzebuje takiego wielkiego tłumika. Ja bym to zmienił. Szkoda Twojej pracy przy modelu psuć takim wielkim tłumikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Zgadzam się w pełni a nawet jeszcze bardziej...... szkoda psuć model tym tłumikiem, dlatego zakładaj silnik elektryczny :rotfl: :rotfl: ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 pierdopędzik nie potrzebuje takiego wielkiego tłumika polemizowałbym, czarna rura daje sporo ale na wysokich obrotach a ten model powinien dostać duże śmigło więc jest konflikt interesów. Jednak faktem jest że taki silnik do tego modelu nie pasuje za bardzo, najlepszy by był jakies 4t. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Zrób przejściówkę do żarzenia świecy wtedy jeden otwór mniej. Albo silnik głowicą w dół wtedy otwór do żarzenia od odołu więc mało widoczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-rc Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Szkoda Twojej pracy przy modelu psuć takim wielkim tłumikiem. eeee tam zaraz psuć, psuć... odwrócić go i będzie vickers :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 ...cylindrem w bok nie można? Tłumik byłby w dół... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Wiedziałem że tak będzie ;-) Przypominam tylko, że to jest mały modelik. Ten silnik, pomimo że też mały (2cm3) , to ledwo się mieści pod maską. Są silniki 4t o pojemności 2cm3? Co do tłumika to mógłbym jeszcze dać taki http://www.modelarski.com/produkt-T%C5%82umik_standard_do_silnik%C3%B3w__2,0_+_2,5_ccm,2003.html ale nie ma go w żadnym polskim sklepie internetowym. Świeca i tak będzie wystawać poza obrys owiewki więc przejściówka do żarzenia też by była na zewnątrz. Odwrócić głowicą w dół też nie mogę, ponieważ gaźnik znalazłby się poniżej dna zbiornika. Obniżyć zbiornika nie mogę, bo musiałbym wyciąć poprzeczkę we wrędze, a do niej jest przymocowany drut tworzący stójki górnego skrzydła. A nawet gdyby mi się udało obniżyć zbiornik to i tak gaźnik byłby zbyt nisko, poniżej połowy poziomu paliwa. No a teraz myśl poddana przez Karola - cylindrem w bok. Zastanawiałem się dlaczego właśnie tak nie ułożyłem silnika. Było to już ponad rok temu i dokładnie nie pamiętam ale prawdopodobnie dlatego, że tłumik nie wychodzi wtedy poza obrys kadłuba. Ale teraz po przymiarce doszedłem do wniosku, że wystarczy lekko wygiąć rurę i powinien pasować. No i niestety w tym położeniu gaźnik będzie na wysokości dna zbiornika :-( Czyli i tak źle i tak niedobrze. Ale właśnie na takiego MVVS'a ten model był projektowany i autor planów przewidział te naruszenia sylwetki modelu. O montażu silnika elektrycznego nawet nie myślcie! Jest jeszcze pomysł, żeby zamontować mniejszy silnik ale jaki? OS MAX 10LA? Tylko czy do modelu samolotu wyścigowego nie należy montować największego jaki się zmieści? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 O montażu silnika elektrycznego nawet nie myślcie! DUŻY PLUS! Co do silnika 4t to odpowiednikiem 2ccm byłby mniej więcej fs 0,26 (niestety już nieprodukowany) i według mnie byłby on najlepszym rozwiązaniem do tego modelu. Czasem się trafiają używane, kiedyś sporo na zagranicznych aukcjach tego było teraz lipa... Zresztą fs 30 też byłby dobry. Nie przesadzaj ze zmniejszaniem silnika bo taki maluch może już go nie uciągnąć (masa 1kg zwłaszcza że wskazane jest duże śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Nie przesadzaj ze zmniejszaniem silnika No właśnie, dlatego zostanie ten, który mam. Też bym bardzo chciał, żeby cały silnik z tłumikiem był ukryty ale raczej mi się to nie uda. Rynek małych silników spalinowych robi się coraz uboższy i nie tak łatwo dobrać odpowiedni napęd tej wielkości. To może zrobię tak: na razie zamontuję silnik tak jak planowałem i przyjmiemy, że to jest rozwiązanie tymczasowe. Za jakiś czas, gdy przyjdzie mi ochota i będę miał pomysł, postaram się poprawić wygląd modelu. Ale może nie będzie tak źle. Możliwe że jutro będę miał oponki do kół, bo żona jedzie do Wrocławia i ma odwiedzić sklep na ul. Zawalnej :-) EDIT: Mam jeszcze w domu małego MVVS'a samozapłonowego, którego miałem zamontowanego jakieś 20 lat temu w modelu na uwięzi. Ten by się zmieścił. Ale to oczywiście tylko drobna dygresja, bo na pewno go nie włożę do tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 ....bo byłby kłopot z regulacją obrotów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Aż się boję co powiecie, ale może wielkiego ochrzanu nie dostanę. Moim zdaniem nie wygląda tak źle :roll: Ale może dlatego, że od początku miałem na uwadze, że ten tłumik tam będzie. No cóż, wygląda tak: A z drugiej strony go nie widać :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.