Skocz do zawartości

Bristol Scout D


Callab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

No to jeszcze mam pytanie związane z obiekcjami natury estetycznej. Ten model to półmakieta. Zdecydowałem, że będzie to lewe pół ;-) Z prawej natomiast strony musi wystawać tłumik. Jest duży i czarny (dla przypomnienia zdjęcie poniżej) bo taki akurat mam. Czy w tej kwestii miałby ktoś jakieś zastrzeżenia? Mnie specjalnie nie będzie on przeszkadzał - jest łatwo demontowalny i do zdjęcia mogę go zdjąć, a do lotu założyć - ale może jednak powinien. Pytam, bo wkrótce zacznę wycinać otwory w owiewce silnika, na wystające elementy: tłumik, świeca, iglica. Trochę to ją poszatkuje.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przestań Callab, . Jesteś zdolny facet i powinieneś zrobić jakiś tłumiczek typu pits coby schował się w masce silnika. Chcesz latać z takim kominem fabrycznym? Przecież ten tłumik jest większy niż model :wink: Poza tym taki malutki pierdopędzik nie potrzebuje takiego wielkiego tłumika. Ja bym to zmienił. Szkoda Twojej pracy przy modelu psuć takim wielkim tłumikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierdopędzik nie potrzebuje takiego wielkiego tłumika

polemizowałbym, czarna rura daje sporo ale na wysokich obrotach a ten model powinien dostać duże śmigło więc jest konflikt interesów.

 

Jednak faktem jest że taki silnik do tego modelu nie pasuje za bardzo, najlepszy by był jakies 4t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że tak będzie ;-) Przypominam tylko, że to jest mały modelik. Ten silnik, pomimo że też mały (2cm3) , to ledwo się mieści pod maską. Są silniki 4t o pojemności 2cm3?

 

Co do tłumika to mógłbym jeszcze dać taki http://www.modelarski.com/produkt-T%C5%82umik_standard_do_silnik%C3%B3w__2,0_+_2,5_ccm,2003.html ale nie ma go w żadnym polskim sklepie internetowym.

 

Świeca i tak będzie wystawać poza obrys owiewki więc przejściówka do żarzenia też by była na zewnątrz. Odwrócić głowicą w dół też nie mogę, ponieważ gaźnik znalazłby się poniżej dna zbiornika. Obniżyć zbiornika nie mogę, bo musiałbym wyciąć poprzeczkę we wrędze, a do niej jest przymocowany drut tworzący stójki górnego skrzydła. A nawet gdyby mi się udało obniżyć zbiornik to i tak gaźnik byłby zbyt nisko, poniżej połowy poziomu paliwa.

 

No a teraz myśl poddana przez Karola - cylindrem w bok. Zastanawiałem się dlaczego właśnie tak nie ułożyłem silnika. Było to już ponad rok temu i dokładnie nie pamiętam ale prawdopodobnie dlatego, że tłumik nie wychodzi wtedy poza obrys kadłuba. Ale teraz po przymiarce doszedłem do wniosku, że wystarczy lekko wygiąć rurę i powinien pasować. No i niestety w tym położeniu gaźnik będzie na wysokości dna zbiornika :-(

 

Czyli i tak źle i tak niedobrze. Ale właśnie na takiego MVVS'a ten model był projektowany i autor planów przewidział te naruszenia sylwetki modelu.

 

O montażu silnika elektrycznego nawet nie myślcie! :P

 

Jest jeszcze pomysł, żeby zamontować mniejszy silnik ale jaki? OS MAX 10LA? Tylko czy do modelu samolotu wyścigowego nie należy montować największego jaki się zmieści? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O montażu silnika elektrycznego nawet nie myślcie! :P

DUŻY PLUS!

 

 

Co do silnika 4t to odpowiednikiem 2ccm byłby mniej więcej fs 0,26 (niestety już nieprodukowany) i według mnie byłby on najlepszym rozwiązaniem do tego modelu.

Czasem się trafiają używane, kiedyś sporo na zagranicznych aukcjach tego było teraz lipa...

 

Zresztą fs 30 też byłby dobry.

 

Nie przesadzaj ze zmniejszaniem silnika bo taki maluch może już go nie uciągnąć (masa 1kg zwłaszcza że wskazane jest duże śmigło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj ze zmniejszaniem silnika

No właśnie, dlatego zostanie ten, który mam. Też bym bardzo chciał, żeby cały silnik z tłumikiem był ukryty ale raczej mi się to nie uda. Rynek małych silników spalinowych robi się coraz uboższy i nie tak łatwo dobrać odpowiedni napęd tej wielkości.

 

To może zrobię tak: na razie zamontuję silnik tak jak planowałem i przyjmiemy, że to jest rozwiązanie tymczasowe. Za jakiś czas, gdy przyjdzie mi ochota i będę miał pomysł, postaram się poprawić wygląd modelu. Ale może nie będzie tak źle.

 

Możliwe że jutro będę miał oponki do kół, bo żona jedzie do Wrocławia i ma odwiedzić sklep na ul. Zawalnej :-)

 

EDIT:

 

Mam jeszcze w domu małego MVVS'a samozapłonowego, którego miałem zamontowanego jakieś 20 lat temu w modelu na uwięzi. Ten by się zmieścił. Ale to oczywiście tylko drobna dygresja, bo na pewno go nie włożę do tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż się boję co powiecie, ale może wielkiego ochrzanu nie dostanę. Moim zdaniem nie wygląda tak źle :roll: Ale może dlatego, że od początku miałem na uwadze, że ten tłumik tam będzie. No cóż, wygląda tak:

 

Dołączona grafika

 

A z drugiej strony go nie widać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.