Jump to content

Jak przerobic rurki ogonowe ze stalych na demontowalne


Marcin

Recommended Posts

W moim modelu ''Shadow''

 

Dołączona grafika

 

rurki ogonowe są na stałe wklejone do kadłuba. Niestety, stwarza to dość duże problemy z transportem. Chciałbym przerobić je na demontowalne, żeby się dało przewozić ten model w miarę normalnie.

 

Plan jest taki - uciąć rurki zaraz przy spływie (tam, gdzie zaczyna się białą część ogonowa), do uciętych rurek od środka wkleić nowe rurki, wystające ze starych na tyle, żeby można potem je wsunąć do skrzydeł i całość skręcić śrubkami. Wtedy te nowe, wewnętrzne rurki, będą robić jako łącznik pomiędzy skrzydłem a ogonem. Pytanie tylko jak to zrobić, by zbytnio nie osłabić całej konstrukcji, żeby mi tego nie wyrwało ze skrzydła.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zrobił dokładnie jak napisałeś, a połączenie zrealizował obejmą zaciskową (na dwie śruby) o długości ok 30mm

 

...______

...[....... ]

...[ ...... ]

... \ .... /

.....|....|

..x-|---| x

.....|....|

 

Coś takiego w przekroju, tylko oczywiście obejma okrągła (kropki są zamiast spacji)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Wymagać to będzie pewnie ingerencji w model, więc nie wiem czy się nada, ale może zastosować sposób mocowania taki jak w przypadku belek ogonowych heli?

Link to comment
Share on other sites

śrubki na wylot osłabiają ci konstrukcję. A obejma jest suwliwa i niezależna od rurek. Nasuwasz ją tak, żeby ściskane były oba końce rurki.

Coś o tej idei - tylko z blachy i ściskane z jednej strony (jak cybant)

Dołączona grafika

 

w takim wykonaniu:

Dołączona grafika

 

Taka obejma, tylko szeroka i na dwie śrubki.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak proponowali koledzy, nasuwana na wystający czop rurka ogonowa w części gdzie będzie zaciskana powinna być nacięta wzdłuż osi podłużnej koniecznie z otworkiem na końcu nacięcia przeciwko pękaniu, aby można było mocno zacisnąć.

Nie wiem z czego masz te rurki ogonowe, jeśli z Alu to można się pokusić o przylutowanie dopasowanych kostek jednej z otworem pod śrubkę, drugiej nagwintowanej, coś jak tu poglądowo:

http://obrazki.elektroda.net/28_1259361384.jpg

z tym, że na tym zdjęciu jest jeszcze nacięcie poprzeczne, ale u Ciebie nie jest konieczne,

lub wklejenie , jeżeli karbon to wkleić.

Ja do lutowania alu zwykłą cyną używam tego rosyjskiego specyjału:

http://www.allegro.pl/item958203961_lutowanie_aluminium_cyna_i_lutownica.html

i nie mam z tym problemów, ale są jeszcze inne.

Link to comment
Share on other sites

rurki węglowe są zazwyczaj bardzo łamliwe, jeśli są rowingowe, i wszelkie próby połączeń mogą okazać się dość problematyczne, bo mają bardzo duże tendencje i łupania i bardzo małą wytrzymałość w innym kierunku niż osiowym, czyli np. łatwo jest je złamać stosunkowo małą siłą sciskając w poprzek.

Porządne rurki (np. do ogonów heli) są zwijane z tkaniny i takich problemów nie będzie, one są bardzo wytrzymałe w każdym kierunku pracy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.