Marcin Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Po nieprzyjemnych problemach z Decathlonem firmy Phoenix Models postanowiłem szarpnąć się na coś lepszego. Po namowach znajomych wybór padł na Fun Fly. Spodobał mi się właśnie tytułowy Kabriolin. Dzięki uprzejmości Stośka w ciągu paru dni dostałem w swoje łapy wersję ARC. Mialem sporo wolnej folii więc zacząłem bawić się w oklejanie. Tutaj kilka fotek z budowy i oklejania. Modelik dostał wyposażenie: Silnik ASP 52 II S 2takt 8,5 ccm. Serwo gazu hs300bb Lotki hs 422 Kierunek Tower Pro Wysokosc HS 635 ( o ile pamietam ) Zbiornik paliwa 300 ml Zasilanie 4xKAN 1050. Odbiornik Hitec HFD-08RD Generalnie model latał świetnie. Pozwalał na szybkie i wolne przeloty, przy duzym wietrze startował i lądował praktycznie w miejscu. Latało mi się nim świetnie, a po lotach funjetem multiplexa model wydawał mi się bardzo wolny. No i pewnego pięknego dnia, robiąc 'pokazowe' loty dla kumpli na lotnisku: lecąc kilka m nad ziemią na plecach motor zgasł :evil: Niestety zamiast siadać na plecach w trawie spanikowałem i na siłę chciałem odwrócić modeli siadać na kołach. Pare metrów wyżej dałoby radę. Niestety szybka beczka spowodowała utratę resztek prędkości i przepadnięcie modelu. Wielkie bum, trach i efekty: Aktualnie model w odbudowie - do weekendu powinienem go do konca okleić i znow pojdzie w górę. Ta kraksa wlasnie byla powodem mojego szukania nowego silnika do modelu. Na razie z finansami krucho, ale temat podejmę po wakacjach wraz z dopływem gotówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 NO ładny KRET Ale nie wygląda na "niedonaprawy" :wink: Powiedz mi czemu nie opisałeś Decathlona - ja sie przymierzam do niego tylko ciężki strasznie jakoś sie wydaje ... Jaka jakość wykonania i materiałów ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Decathlona się pozbyłem - mialem dosc problemow ze startem - szalał tyłkiem jak nie wiem co. Poza tym latanko w kółko jakoś przestało mnie bawić. Co do kreta - model juz gotowy - pękniecia czyste sklejone na purex, ca i zakladki z balsy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Za kabiną zaczyna się kratownica ,czy to nie jest newralgicznie słaby punkt kadłuba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 31 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Za kabiną zaczyna się kratownica ,czy to nie jest newralgicznie słaby punkt kadłuba? Wiesz - mozliwe, ze to wlasnie jest jakieś miejsce które ma pękać przy kraksie ratując tym samym model przed większymi stratami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Wzmocnienie tego miejsca zakończy się znacznie większymi szkodami w kadłubie przy następnym krecie. Właśnie tak pękał mi za każdym razem Madman dopóki go nie wzmocniłem. I to była tragedia ,bo posypało mi się pół kadłuba (popękała balsa w wielu miejscach ,teraz mam już po staremu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 A ja widziałem jak toto lata :-) W locie prezentuje się świetnie i ma taki bardziej samolotowy wygląd niż MadMan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 No Marcin! Bardzo fajny model! Czekam na filmiki z latania! :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 31 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Tomek - wzmocnienie tylko i wyłącznie łączeń pęknietych elementów -żeby mi to na samym kleju się nie trzymało - przeciez nie bede tego sklejał na CA Doman - Filmy będa tylko muszę nagrać Rafał- no Ty widziałeś to masz prawo chwalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Jak to nie na CA ??? A na co ,na żywicę? :shock: Madmana składałem do "całości" i zalewałem rzadkim CA , a z balsy 2 dawałem nakładki na konstrukcje ,a z 1mm balsy od spodu pod keson. Bywało że miałem kilka tych warstw :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Latam takim modelem od początku ubiegłego sezonu. Obecnie ma za sobą ok. 70 lotów i powiem, że to bardzo sympatyczny model. U mnie napędza go silnik elektro + pakiet 5S. Co do klejenia to tylko CA - szybkie i wystarczająco mocne połączenia. Pozdrawiam Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Jak to nie na CA ???A na co ,na żywicę? Po prostu miałem obawy co do mocy takiego połączenia dlatego zastosowałem Purex. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 U mnie napędza go silnik elektro + pakiet 5S. No i teraz wydało się kto to jest @pilot Zapamiętałem sobie z innego forum, bo sam coś myślałem o napędzaniu tego modelu prądem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 No i teraz wydało się kto to jest @pilot Zapamiętałem sobie z innego forum, bo sam coś myślałem o napędzaniu tego modelu prądem. To miło, że ktoś mnie rozpoznaje Muszę wyszukać jakieś zdjęcie do avatara i wtedy się "ujawnię" Polecam elektryfikację, model lata naprawdę rewelacyjnie ze sporym zapasem mocy. Czasy lotów też całkiem niezłe - po 12 min. fikania pozostaje jeszcze rezerwa prądu w pakiecie (3700 mAh). A najlepsze jest to, że do lotu zakłada się skrzydła i fru, po locie model czysty i konstrukcja oraz wyposażenie (szczególnie serwa) nie są roztelepane od drgań. Zresztą latasz elektro to sam dobrze wiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 pilot, opisz, bardzo proszę, wyposarzenie tego modelu w wersji elektro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Też bardzo proszę o dane napędu elektro. Interesuje mnie waga modelu, prąd, śmigło, ciąg oraz obr/V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Odpowiadając na prośby. Model jest wyposażony w silnik AXI 4120/18 oraz regler Jeti Spin 66. Całość zasilana z pakietu 5S 3700 20C oraz drugiego kupionego niedawno 5S 3700 25C. Pakiety na moim zdaniem, bardzo dobrych ogniwach Polyqest. W obecnej konfiguracji napęd kręci "śmigiełko" APC 15x8, poprzednio było 14x7. Waga modelu to ok. 2,2-2,3 kg. Nie mierzyłem obrotów i ciągu natomiast prąd z 14x7 był ok. 45A, na 15x8 pewnie ok. 55-60A. Próbowałem też na śmigle 16x8 ale zaraz po starcie i ostrym zaciągnięciu regler potrafił odciąć - przekroczony był maksymalny prąd regla i zadziałało zabezpieczenie Ciąg napędu jest w zupełności wystarczający do wszelkich akrobacji, również nie jest odczuwalny brak po 11-12 min. lotu. Timer mam ustawiony na 11 min., ląduję po ok. 12-13 min. i w pakiet wchodzi 2700-2800 czyli pozostaje jeszcze rezerwa. Ze śmigłem 14x7 model latał spokojnie w granicach 15min. Dwa pierwsze loty robione były testowo na pakiecie 4S. Ciąg również wystarczający jednak zdecydowałem się na 5S. Przy wyborze napędu rozważałem elektro lub dobry 4-takt (2-takt odpadł od razu). Od dłuższego czasu latam elektro więc na taki napęd zdecydowałem się ostatecznie. Po przelatanym sezonie mogę stwierdzić, że jedyny napęd spalinowy na jaki może kiedyś się zdecyduję to benzyna w modelu min. 2m O zaletach i wadach obu napędów napisano sporo, każdy wybiera to co mu bardziej pasuje. Osobiście wybrałem elektro i jestem bardzo zadowolony z tego wyboru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Krzysztof, podziwiam Cię, że latasz tym modelem w wersji elektro. Mnie na taki swap raczej stać nigdy nie będzie Aktualnie model jest juz posklejany, oklejony i ogolnie RTC (Ready To Crash ). Jak pogoda pozwoli to może juz jutro poleci po raz kolejny. Na razie na 2takcie ASP bo na cos lepszego pieniędzy brak ;( Ale jak dożyje to dostanie 4takta 70tkę OS'a Doman - filmy pewnie będą jak tylko będę miał je gdzie wgrać :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Ty tam brakiem miejsca się nie zasłaniaj ;-) Wgraj na video.google.pl! Elektryfikacja takich modeli jest fajna - nie powiem. Ale spalina ma swój urok :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 No to jak bedzie pogoda to nagram jakis film Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.