Gość Kaziuk Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 Strejla_u problem w tym, że ja o tym tak mało wiem, że nie rozumiem co tu jest napisane. Ładziak dzięki! Czy ja się dobrze już rozeznałem...? - na pokładzie będą 2 akumulatory? - regulatorem obrotów będę sterował spod wyjścia dla serwa (gaz) w odbiorniku? Czy do silnika konieczne jest łoże? Na przykład: http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=2955
skidan Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 Czy ja się dobrze już rozeznałem...?- na pokładzie będą 2 akumulatory? - regulatorem obrotów będę sterował spod wyjścia dla serwa (gaz) w odbiorniku? Chyba nie do końca. :wink: -Na pokładzie będziesz miał 1 akumulator. -regulator podpinasz do odbiornika pod odpowiedni kanał (graupner -1, hitec - 3) jeśli chodzi o łoże do silnika to potrzebujesz raczej takiego lub takiego - silnik podany przez Ładziaka
Gość Kaziuk Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 Ale skoro odbiornik Hitec deklarują do 6V zasilania, a akumulator będzie miał ponad 11V... :? Skąd mam wiedzieć, czy w 35XX średnica otworu piasty pasuje do średnucy wału silniczka (4mm)... :?
skidan Opublikowano 17 Października 2008 Opublikowano 17 Października 2008 Ale skoro odbiornik Hitec deklarują do 6V zasilania, a akumulator będzie miał ponad 11V... :? Większość regulatorów posiada zwudowany BEC, czyli układ który obniża napięcie do 5V dzięki czemu może bez przeszkód zasilić odbiornik z jednego pakietu bez dodatkowych układów takich jak np. ten
radek872 Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 filmik po wymianie silnik wkoncu znalazłem kamerzyste
Gość Kaziuk Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 Chyba spudłowany ten link... :?
radek872 Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Link do pobrania teraz musi zadziałac http://www.sendspace.com/file/29738u
uve Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 Witam Czy ktoś może mi powiedzieć jak złożyć element 1A i 1B, oraz element 19A. Nie bardzo kumam z instrukcji ;-) Pozdr.
Gość Kaziuk Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 1A - to będzie 'nakrętka' (podklej ją, centrując otwór, od spodu 1). Ja ją rozwierciłem i wkleiłem aluminiowy insert M3, ale mona użyć grubego wkrętu. 1B - to będzie obracana i dokręcana wkrętem wkręconym w 'nakrętkę 1A' wajcha dociskająca do kadłuba tył skrzydła. Na razie ją odłóż na bok. 19A - to jest główny element trzymający podwozie. Wklej go dopiero po przyklejeniu poszycia 24. Wyczyść mu te dwie szczeliny z kleju przed zaschnięciem, bo w nie na sucho wchodzi na końcu podwozie (przykryte na wkręciki tym jego cienkim bliźniakiem, którego numeru w instrukcji nie znalazłem)... Przy sklejaniu centruj jakimś badylkiem otwory na golenie. P.S. Z tym, że u mnie ten odcinek goleni był ciut za długi, zwłaszcza w jednej. Zrobiłem nowe.
uve Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Witaj A ta cześć 19A ma leżeć od środka na elemencie 24 ? Pozdr.
Gość Kaziuk Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Nienie, od spodu przyklejona do elementu 19 i wewnątrz otworu w 24. Jeśli przykleisz już poszycie 24, to powstanie tam jakby gniazdo dla 19A.
uve Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Aha czyli 19A jest umieszczona od góry na elemencie 18 ? Pozdr.
Gość Kaziuk Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Nienie. Na 18 jest umieszczony 18A. Natomiast 19A jest umieszczony pod 19 i wewnątrz 24.
Gość Kaziuk Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Oo taak, Extrimy kochają łamać się w tym miejscu Czy nie warto by było w takim razie może przez wręgę 22 przepuścić jakoś w kątach na przykład pręty węglowe z 1.5mm w tył dla wzmocnienia? Polecono mi do niego DualSky 3530 i popatrzcie ile się namordowałem, żeby go tu osadzić... :|
mirolek Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Przeczytałem te 30 stron na temat budowy extrim-a ale brakuje mi podsumowania: - do jakiej wagi ten model ma prawo latać? Zrobiłem go w wiosną ale z silnikiem AXI 2212, pakietem 1350 Li-Po i ryglem Jeti Eco 25 wyszło mi 760g ..... i zwątpiłem. Próby z ręki były nieudane, brakowało mocy i nie szedł do góry jak niektórym bardziej doświadczonym kolegom. Teraz kurzy się na półce a mnie naszło po tej lektrurze i fantastycznych zdjęciach. Prosze o info jaki silnik i jakie śmigło zatosować przy takiej wadze modelu.
Gość Kaziuk Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 SILNIK AXI 2212/34 - Recomended model weight 300 - 700g, więc nie za bardzo jest się czemu dziwić... :| Chyba że: SILNIK AXI 2212/12 - Recomended model weight 300 - 1000g
Ładziak Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 SILNIK AXI 2212/12 - Recomended model weight 300 - 1000g Ale to jest szybkoobrotowy wyjec, który nie bardzo się nadaje do takiego modelu . mirolek, jak na elektryka model wyszedł Ci bardzo bardzo ciężko. Kryłeś go duralem? W moim extrimie miałem oczko wyższy, więc cięższy silnik - AXI 2808/24, kółko ogonowe, model był pokryty oracoverem, który jest ciężką folią (za to jak wygląda! ;-) ) - model do lotu ważył 690g. Mocy było pod dostatkiem, model latał bardzo ładnie. Waga Twojego modelu jest duża, ale nie wykluczająca fajnego latania - extrimki spalinowe często mają taką wagę i latają. Jak pisał Kaziuk, na pewno Twój silnik jest za słaby do tej wagi. Latać pozwoli, ale mocy w pionie będzie brakowało. Próby z ręki były nieudane A rzucałeś go dostatecznie dynamicznie by nadrobić brak mocy silnika?
mirolek Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Axi 2212/20 silver - dla ParkFl do 1000g a dla 3D do 700g - takie były założenia. Aeronka która waży 580g na tym samym silniku idzie do góry jak burza. Może to problem ze źle dobranym smigłem.... zastosowałem GWS 7x6.
mirolek Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Nie rzucałem go a próbowałem w pionie czy odejdzie - do tego trzeba mocy :-(
Ładziak Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Może to problem ze źle dobranym smigłem.... zastosowałem GWS 7x6. Hę..??? :shock: A co było kryterium takiego doboru? Widzimisię? Równie dobrze możesz założyć do bolidu kółka od gokarta i dziwić się, że "nie idzie". Załóż 10x5, wisieć na śmigle nie będzie, ale przynajniej da się latać. EDIT: nie pisz podta pod postem, tylko używaj opcji Edytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.