Skocz do zawartości

EXTRIM v.II -nowy model ze stajni Artex-u.


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dzięki Marcin za informację.

 

Zastanawia mnie jeszcze temat wyważenia. Podana przez Ciebie wcześniej konfiguracja twojego Extrima, wydaje się dość lekka w porównaniu z silnikami np. Turnigy (77g) i na dodatek akumulatorkami o pojemnościach rzędu 2200mAh. Jeżeli więc ty musiałeś dodawać ołowiu na ogon, to co się dzieje w przypadku cięższych napędów? Czy w takim wypadku rzeczywiście warto walczyć z odciążaniem ogona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszedłem z założenia że lżejszy silnik będzie lepszy. Mam w nim odpowiedni nadmiar mocy, na pakiecie 3S 1000mAh mam 12 minut lotu! Ołów z ogona już zdjęty, przesunąłem pakiet trochę do tyłu, teraz pół pakietu leży na skrzydle :roll: Model jest też lżejszy, ale miał już kilka małych wypadków.

 

Ap ropo wyważenia, to u mnie jest bardziej tylne, chyba 3,5cm za dźwigarem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja też latałem moim extrimem, i takie mam uwagi. Założyłem silnik RAY C3536/08 czyli 400W z reglem 30A i pakiety 3celowe 1800. Serwa HXT 900 z Hobbycity. Śmigło węglowe 9/6.

Uwagi są następujące:

1. model nie lata za rewelacyjnie, pomijając fakt że serwa nie centrują i ciężko go wytrymować, mocy niby sporo ale do góry jakoś opornie się wznosi. Poprzednio miałem depronową extrę z mniejszym silnikiem i tam to aż rwało w niebo. Mam wrażenie że przy tak dużych płaszczyznach sterowych powinny być jednak dość mocne i stabilne serwa.

 

2. podwozie imho powinno być z drutu 0,5-1mm grubszego, bo to co jest gnie się, i praktycznie nie sposób go wyprostować na modelu, bo sklejka pod nim jest za cienka.

 

3. fabryczne mocowanie kabinki nie sprawdza się, założyłem gumkę która spina kabinkę i to jest dobry patent

 

4. wyważenie mam jakieś 8-10mm za dźwigarem, wcześniej miałem na dźwigarze ale to stanowczo było za przednie

 

Ogólnie nie jestem zachwycony, chciałem mieć model precyzyjny a lata nie lepiej niż depron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile wazy?

 

mocne słowa:) wg mnie ten model dobrze (lekko) zrobiony to dobry samolocik do malego 3d,czy precyzyjnego latania :) bo moj tak wlasnie lata 8)

 

serwa mam 4x sg90, regiel 18a, silnik nie pamietam jaki(zapodam pozniej), pakiet 3s 1500 i wisi bezproblemowo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, trochę to dziwne, aby Extrim przy takim mocnym silniku "nie dawał rady".

 

Może coś jest z baterią ? Np. ma niewystarczającą wydajność prądową i przez to nie może oddać takiego prądu na jaki silnik ma zapotrzebowanie ?

 

Ja np. właśnie wczoraj przekonałem się, że chyba coś niedobrego stało się z moim Polyquestem 1200mAh 25C , na którym w zeszłym sezonie Extrim wręcz szalał (waga całkowita samolotu do lotu to ok. 670 gram, silnik Turnigy 3530 1100kV).

Muliło samolot strasznie i nie miał w ogóle mocy. Leciał na przysłowiowych "rzęsach".

Za to po włożeniu cięższej baterii 1800mAh od razu było czuć różnicę na plus.

 

Sławku, sprawdź Extrima z kilkoma pakietami. Ten ptaszek musi Ci ciąć powietrze niczym pylon na 400W silniczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2. podwozie imho powinno być z drutu 0,5-1mm grubszego, bo to co jest gnie się, i praktycznie nie sposób go wyprostować na modelu, bo sklejka pod nim jest za cienka.

 

3. fabryczne mocowanie kabinki nie sprawdza się, założyłem gumkę która spina kabinkę i to jest dobry patent

 

4. wyważenie mam jakieś 8-10mm za dźwigarem, wcześniej miałem na dźwigarze ale to stanowczo było za przednie

 

 

Zgadzam się w pełni z tymi punktami.

Dziwi mnie fakt silnika 400W i słabych osiągów.

Mam założony silnik no name ok 180-200W regler 25A śmigło APC 10x5 pakiet 3S 1800.Całość waży 750g.Model wyrywa w pionie na pół gazu,nie ma problemu z pętlą zewnętrzną przy każdej prędkości.Sekwencja 10 ciasnych pętli non stop nie robi na nim wrażenia.Bezproblemowe wyście z zawisu

Serwa ma TP 9- gramowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja też latałem moim extrimem, i takie mam uwagi. Założyłem silnik RAY C3536/08 czyli 400W z reglem 30A i pakiety 3celowe 1800. Serwa HXT 900 z Hobbycity. Śmigło węglowe 9/6.

Uwagi są następujące:

1. model nie lata za rewelacyjnie, pomijając fakt że serwa nie centrują i ciężko go wytrymować, mocy niby sporo ale do góry jakoś opornie się wznosi. Poprzednio miałem depronową extrę z mniejszym silnikiem i tam to aż rwało w niebo. Mam wrażenie że przy tak dużych płaszczyznach sterowych powinny być jednak dość mocne i stabilne serwa.

 

2. podwozie imho powinno być z drutu 0,5-1mm grubszego, bo to co jest gnie się, i praktycznie nie sposób go wyprostować na modelu, bo sklejka pod nim jest za cienka.

 

3. fabryczne mocowanie kabinki nie sprawdza się, założyłem gumkę która spina kabinkę i to jest dobry patent

 

4. wyważenie mam jakieś 8-10mm za dźwigarem, wcześniej miałem na dźwigarze ale to stanowczo było za przednie

 

Ogólnie nie jestem zachwycony, chciałem mieć model precyzyjny a lata nie lepiej niż depron

 

Krótko mówiąc przesadziłeś z wyposażeniem za wielki silnik i zdecydowanie za ciężki pakiet

 

Do tego modelu z powodzeniem wystarcza silnik e max 2822 który waży 34g i daje 740g ciągu wg instrukcji, ale mysle , że jest ciut więcej, lekutki pakiet 800-1200mah 3S, regielek 18A śmigło 9x5 z takim zestawieniem model wychodzi do lotu około 590g pod warunkiem, że od początku sie walczy z wagą i mocy wtedy wystarcza.Moim zdanie wkładanie mocnego silnika z ciężkim pakietem pogarsza tylko sprawę, bo masa modelu wzrasta i moc którą daje silnik i tak nie wystarcza żeby ciągnąc 700-800g extrima.Wkładając słabe ale lekkie wyposażenie wychodzi podobnie z mocą a elegancko wagowo, więc zawsze wole włożyć słabsze , ale lżejsze wyposażenie i Tobie Sławku też tak radze zrobić.

 

Wyszedłem z założenia że lżejszy silnik będzie lepszy. Mam w nim odpowiedni nadmiar mocy, na pakiecie 3S 1000mAh mam 12 minut lotu!

Święte słowa

 

PS jak dla mnie ten model powyżej 700g staje się latającą bombą nie potrafię zrozumiec jak mozna latac extrimem, który wazy 800g mój z wyposazenie o którym juz pisałem latał tak dostojnie że przy lądowaniu mozna było złapac go jak deprona do ręki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

PS jak dla mnie ten model powyżej 700g staje się latającą bombą nie potrafię zrozumiec jak mozna latac extrimem, który wazy 800g mój z wyposazenie o którym juz pisałem latał tak dostojnie że przy lądowaniu mozna było złapac go jak deprona do ręki

 

To spróbuj ;D ,ogień z :ass: .A tak na poważnie nawet przy tej wadze potrafi latać powoli i dostojnie,"ten typ tak ma",taka konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Paweł,

IMHO...to ten z Twojego linku może być trochę za ciężki...

Chociaż to zależy jak model wagowo wyjdzie kol. KaliNowi. Jeśli w okolicach 700 gram, to może go brać pod uwagę, czemu nie (Ale nie wiem jak wówczas z baterią 1350 mAh, ta musiałaby być dość "sprawna" prądowo).

 

Ja np. w swoim mam ten "drugi" i on jest OK.

Ma wystarczający nadmiar mocy aby z zawisu wyjść pionowo w górę przy wadze mojego ok. 680-690 gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO...to ten z Twojego linku może być trochę za ciężki...

Ja tylko odpowiedziałem wprost, który z silników klasy 3530 (2808) jest najlepszy :D . Nie zastanawiałem się, który z nich byłby najlepszy do modelu, bo nie wiem, jak jest on wykonany. Jeżeli rzeczywiście lekko, jak twierdzi KaliN, to w ogóle zastanowiłbym się nad "oczko" niższym i lżejszym silniczkiem z pakietem 1000 - max 1300.

 

A rzeczywista różnica wagi między tymi silniczkami chyba nie jest aż tak duża, z tego co pamiętam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.