tomekr Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Odnośnie wzmocnien, to były to trójkąty o boku ok. 2cm i wstawienie ich to prawie żaden wysiłek i ja teraz napewno bym je wkleił, co do cieniowania, to pewnie nie chciałoby mi się, jestem zbyt niecierpliwy. Jeśli chodzi o folię to nie przesadzałbym, pojedyncza powinna wystarczyć, a dwóch nie widzę sposobu na ładne sklejenie. Ja jednak osobiście uważam, że jednak lepiej założyć kółka i lądować na nich, co prawda lądowanie w trawie, nawet wykoszonej, zazwyczaj kończy się kapotażem i nie wygląda efektownie filmik z mojego oblotu , ale przód i podwozie jest na tyle wzmocnione, że nie robi to na nim wrażenia. Podwozie jednak w jakiś sposób chroni śmigło, które powinno być mocowane na stałe gdyż mocowanie na gumkę zdaje egzamin tak do 100W, max 150W, ponad to chroni serwa w lotkach. Ja np swoją formosą II przez jakiś czas lądowałem na trawie bez podwozia, ale jeśli była ona za krótka i rzadka to zazwyczaj łamałem śmigło, nawet APC-aki, dwa razy zdażyło mi się wyłamać zęby w serwach. Efekt był taki że przez 3 dni poszło mi 5 śmigieł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mieczotronix Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 trawa trawie nie równa, ta u mnie sięga w tej chwili do kolan, więc śmigło i serwa będą bezpieczne. Łączka nie moja, więc wykosić nie mogę. (W koło łączki rośnie 1.5 metrow zboże, więc oblot będzie raczej na luzie ) W związku z trawą serwa dam u góry (chyba dowolność jest pełna w tym zakresie.) Ale zrobię wersję z możliwością montażu / demontażu kółek - zrobię przykręcaną tą dolną płytkę trzymającą druty i powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniol310 Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 do tego modelu zakupiłem taki silnik: Parametry techniczne 3015-07T Rpm / V 700 Prąd ciągły 30 A Zasilanie 3-4s Li-Po Moc max (60s) 450 W Rodzaj połączenia ??? Wymiary 37 x 6 mm Średnica osi 5 mm Masa silnika 132,5 g Masa piasty 5mm 22,4 g Masa krzyżaka 7,0 g Sugerowane śmigło 10x5 / 11x5 Uzyskiwany ciąg ok 2 kg i mam pytanie czy czasem nie przesadziłem, mam zamiar założyć śmigoło 250x145 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Prąd ciągły 30 A ...... Moc max (60s) 450 W ..........Masa silnika 132,5 g :jupi: :rotfl: :rotfl: :jupi: Na fizyce się spało?? Jak się nie chciało kombinować z mocą, to może wystarczyło przeanalizować masę stosowanych przez kolegów silników. przy 80% sprawności i 400W mocy silnika można latać 3D modelem 1,5kg :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniol310 Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Prąd ciągły 30 A ...... Moc max (60s) 450 W ..........Masa silnika 132,5 g :jupi: :rotfl: :rotfl: :jupi: Na fizyce się spało?? Jak się nie chciało kombinować z mocą, to może wystarczyło przeanalizować masę stosowanych przez kolegów silników. przy 80% sprawności i 400W mocy silnika można latać 3D modelem 1,5kg :mrgreen: silnik może mieć pobór przez 60s 40A*11.1V=444W przy 14,8v *40A=592W a przy 14.8V*30A=444W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Albo czytamy różne opisy silnika, albo jeden z nas nie zaliczył kursu fizyki na poziomie dawnej klasy 8-mej. :oops: Czyżby istniała możliwość żeby z silnika 450W (chwilowo) wycisnąć nie niszcząco prawie 600W :rotfl: Należy pamiętać, że skośnooki marketing regularnie zawyża parametry silników. A co miałeś na myśli pisząc swój post? Czy zrozumiałeś mój post? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Anioł i Koyot Przenieść wasze dywagacje do elektroniki lub silników elektrycznych ,czy tylko wyciąć w pień ??? :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Tomek, zostaw, mamy coś na rozweselenie :wink: Mieczotronix, to nie takie proste zamienić do góry nogami skrzydło, ono ma lekki wznios, aczkolwiek nie powinno się nic nadzwyczajnego dziać, to jest akrobat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Mój E-2 nie ma wzniosu ,zlikwidowałem i mam skrzydła w 100% symetryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisu Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 tak wiec ja tez sie zdecydowalem na extrima 2 z racji ze to moj pierwszy elektryk to pytanie o wyposazenie mysallem o : regulator dynam 25 a silnik keda model A22-15(czy wystarczy mu mocy) pakiet li-pol 1300mAh 16C 3S1P 11.1V serwa 4x dynam 8.4 g co wy o tym myslicie proszeo rody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 silnik keda model A22-15(czy wystarczy mu mocy) Jeżeli przeczytasz ze zrozumieniem opis silnika http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-a2215-brak-p-82.html a producent zbyt nie ubarwił rzeczywistości, to wątpliwości dotyczące mocy powinny się rozwiać. Dla przypomnienia masa modelu <600g. Swoją drogą koledzy "extremiści" mogli by opisywać swoje zestawy napędowe. Z pożytkiem dla początkujących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Koyot ma racje. W E1 mam Dulksi 3035-14 W E2 Duże TP ale nie pamiętam jakie ,na pewno nie te śmieszne dzwonki. A w ogóle to przy takiej rozpiętości wagowej wykonywanych Extrimów trzeba silnik dobierać do własnych potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mieczotronix Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Ja mam Welgarda A22/12/10 + śmigło 9x4.7 (1400 kV, 78%, 6--12A, 16A/60s, 47 gram z kablami) regulator Jeti Advance 18 pakiet (jeszcze nie wyważałem) do wyboru 1300 i 2200 mAh 3s poza tym okleiłem skrzydło przejrzystym oracoverem - pierwsze w swoim życiu konstrukcyjne i z folią - poszło gładko - nic się nie zwichrowało, miodzio. Strasznie się tej technologii bałem, że będą zmarchy, że się będzie wichrowało, że nie znam procedury i że kilka skrzydeł zmarnuję, zanim się nauczę. A tutaj proszę, wszystko poszło jak z płatka. Opis oklejania, który był w instrukcji dołączonej do folii wysztko wyjaśnił. Zamontowałem w środku LED-y. Skrzydło z LEDami i kablami, z lotkami, wszytko oklejone, bez serw wyszło 95 g, więc chyba ten oracover nie taki straszny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 LED-y ? Znaczy sie oświetlenie ? Po co ??? :shock: :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 witam mieczotronik Ja mam Welgarda A22/12/10 + śmigło 9x4.7 (1400 kV, 78%, 6--12A, 16A/60s, 47 gram z kablami) regulator Jeti Advance 18 z tego co się orientuje to ten silnik ciągnie na tym śmigle coś około 21A tak podał mi sprzedawca z modelarskiegoświata, była nawet na stronie taka tabelka z pomiarem prądu i ciągu na ich stronie i w przegładzie rc, tak więc opis silnika ma się nijak do wyników testów, próbowałem nim latać na reg 18A ale przy max obrotach odcinał jeśli chodzi o pakiet 1300 to zależy jaką ma wydajność prądową moje 1350mAh 15C troche się grzeją latam na tym silniku miraclem 900 i trenerkiem"sturusiem" ale z regulatorem gws25A i wow30 sam silnik generalnie ok ciągnie jak diabli mój miracle waży coś ok 550g a i trenerek startuje pionowo z ręki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mieczotronix Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 LED-y ?Znaczy sie oświetlenie ? Po co ??? No pewnie się domyślasz... Do latania w nocy. Ostatnio to jedyna pora, kiedy mogę latać i nikt mi nie przeszkadza (dzieci śpią, żona ogląda Magdę M.). Pozatym w nocy nie wieje. Lata się super. Światełka super wyglądają. Sąsiadów się poznaje... Ciekawe jest też to, że w nocy się prawie w ogóle nie rozbijam, bo latam bardziej asekuracyjnie i nie kombinuję zanadto. Ostatnio dużo latałem w nocy modelem zdziebko lżejszym (na silniczku TP21 + 8x4 i pakiecie 1300 mAh) i zdziebko nieakrobatycznym (górnopłat), ale latającym na tyle nerwowo, że nie można go też na zbyt długo spuścić z oczu. Tamtym nauczyłem się robić w nocy beczki i pętle, choć specjalnie skory do tego nie był, to extrimem powinno być łatwiej. Nie mówię, że "tylko" i "od razu" będę nim latał w nocy. Jeśli się okaże zbyt narowisty, to nie będę w nocy latał, ale LEDy (na razie 18 szt. = 10 skrzydło + 8 kadłub ) musiałem wsadzić przed oklejeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Ostatnio dużo latałem w nocy modelem zdziebko lżejszym (na silniczku TP21 + 8x4 i pakiecie 1300 mAh) i zdziebko nieakrobatycznym (górnopłat), ale latającym na tyle nerwowo, że nie można go też na zbyt długo spuścić z oczu. Tamtym nauczyłem się robić w nocy beczki i pętle, choć specjalnie skory do tego nie był, to extrimem powinno być łatwiej. to w sumie cię podziwiam ja swojego miracla już z 5 razy reanimowałem a jest z epp, wcześniej też smigałem trenerkiem i skrzydłem akrobat to jednak coś innego i gleba tartakiem musi boleć ale jak widzę extrima to slinka mi cieknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mieczotronix Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Budowa powoli zbliża się do końca obecna waga to 495 g (model oklejony w 80%, silnik, śmigło, piasta, bateria 1300 mah, regulator 18A) bez podwozia do tego muszę jeszcze dodać trochę folii, malowanie osłony silnika + 2 serwa do lotek + dźwigienki do serw + jakieś snapy, czyli max. 550 g będzie ważył gotowy do lotu. Jakiś tylko podstawowy błąd popełniłem na samym początku, przy klejeniu kadłuba - model skręcił się po długości statecznik pionowy nie jest pionowy, tylko trochę pochylony. Prawie tego nie widać, ale jak wkładam statecznik poziomy to wyraźnie widać, bo chcąc ustawić się prostopadle do pionowego, pochyla się wzgledem skrzydeł. Będę musiał trochę powiększyć ten otwór od poziomego, żeby ustawić go równo ze skrzydłami, a pionowy trudno, mam nadzieję, żę bardzo dużego wpływu nie będzie to miało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Dziś w końcu zakończyłem budowę swojego Extrima 2. Extrim dostał nowy silnik TP oraz nowy pakiet 1500 15C. Wymieniłem też koła na mniejsze ,a przede wszystkim lżejsze. Teraz Extrim waży 535g do lotu. No i wyważenie wyszło mi tak jak chciałem czyli 1 cm za dźwigarem. jutro planuje oblot i sam jestem ciekawy jak tak lekki Extrim będzie się sprawował. (prawie 200g lżejszy niż mój 1 Extrim) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 I w końcu ulotniłem dziś swojego Extrima. Pomimo ,że trche wiało , to jak zobaczyłem prognoze pogody , uznałem dziś albo nigdy. Miałem spore obawy czy poradzi sobie z wiatrem ,bo naprawde jest lekki i w ręku niewiele czuć trochę ponad tych 50o gram. Moje obawy okazały się nie istotne. Model pięknie wcinał się pod wiatr,robił żyletki i harieery. A nawet wykorzystując podmuchy udało mi się zrobić coś , jak rosyjska kobra (zdjęcie raptowne gazu z ostrego wspinania sie w górę po łuku i zawis z cofaniem się modelu do tyłu.) Potem oddanie wysokości i od nowa. Pięknie to wyglądało! Niestety kamerzysta dał ciała i zamiast filmu widać tylko latającą kropkę. Dodam tylko tyle ,że opłacało się walczyć o każdy gram. Tak latającego modelu ja jeszcze nie miałem. Ani spalinowy Madman ,ani Katana nawet nie ma co robić przy Extrimie. Jedynie co mnie martwi ,że nie jest spalinowy i po 15 minutach lotu trzeba było zakończyć zabawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.