zbyszek78 Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 podają że ten silnik ze śmigłem 7x6 i RPM: 11000 pobiera prądu: 15.5A więc jest jeszcze zapas. Jest?
Alfone Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Witam, przepraszam, że odkopuje stary temat Mam pytanie dotyczące serw na lotki do axn'a. Wczoraj niestety padło mi jedno z serw na lotce i muszę kupić nowe, myślę, że kupię od razu dwa takie same na lotki a jedno działające zostanie mi na zapas. Jakie serwa byście polecili? Jakieś 9cio gramówki się chyba nadadzą np. takie ?
jary14 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Tak, możesz spokojnie kupować 9-cio gramówki. A co do konkretnego modelu serwa, to już sam sobie wybierz, bo to nie robi za dużej różnicy :wink: Możesz, spokojnie brać, te od siebie z linka (Swoją drogą - bardzo dobra cena jak za SG-90)
Rotation Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Dokleje sie do tematu: \Witam Kilka dni temu dostałem długo oczekiwanego AXN Floater. Teraz powolutku sobie go składam. W związku z tym mam kilka pytań. 1. Podczas przeglądu modelu zauważyłem , że dwie dźwignie z lotek nie są klejone ( na filmikach na Youtube widzę, ze ludzie kleją te dwa elementy część główną z bolcami plus nakładka z drugiej strony. Jak jest faktycznie ? Chiniole zapomnieli dać kleju czy tak ma być. Dwie części dźwigni z lotek łatwo dało się oddzielić ;/. Ja je przykleiłem , choć nie wiem czy jak kiedyś mi się one złamią będę mieć trudności z ich oderwaniem ;/, może lepszy pomysł było zgrzanie bolców przechodzących przez skrzydło ? 2. Jakim klejem ( i czy ma to sens ) wklejacie węglową rurę w skrzydłach ?. Dużo osób pisze, ze skrzydła często im się rozchodzą. W moim przypadku rura wchodzi bardzo ciasno i wyciągniecie ja na sucho to nie lada wyczyn . Śmiem twierdzić ,że przy składaniu skrzydeł ( transport ) będzie mi to przeszkadzało. Ja myślę, by wkleić pręt tylko w jedno skrzydło i tyle. Widziałem , ze ludzie dają dodatkowe rzepy lub magnesy neodymowe na łączenia skrzydeł ( mam takowe na stanie ) 3. Co należy jeszcze sprawdzić w modelu ? Ja już rozkręciłem bowdeny z lotek bo były krzywo przykręcone a ramie Serwa i Bowden wręcz sklejone klejem ;/ Poza tym przy pierwszej próbie zdjęcia „szyby” metalowa blaszka którą przyciąga magnes odleciała, jak by przyklejona na biały silikon. Wkleiłem dodatkowe małe magnesy neodymowe i tera kabinka idealnie trzyma, bo zdarzały się przypadki, ze ludzie gubili szybę . Wiem, że jeszcze sa czasem kłopoty z wykonem silnika i jego ustawieniem. Czy cos jeszcze musze poprawić? 4. Kolejna rzecz to regulator. Wszędzie gdzie czytam na zagranicznych forach ludzie w komplecie dostawali regulator AOXAN AE 20A, o dziwo ja w środku z modelem dostałem AOXAN AE 25A ! Szkoda, że nie napisali tego w opisie bo przy zakupie AXN floater kupiłem dodatkowy regiel 25-30 A HK. Czy te regle trzeba programować, czy już sa ustawione ? 5. Przy okazji czy moglibyście pokazać jak upchaliście elektronikę ? Niby jest w nim dość trochę miejsca ale ja potrzebuje trochę wolnej przestrzeni na mechanizm chowanego podwozia który zamierzam sam zrobić i wmontować. 6. Czy w miejscu zginania lotek, steru dajecie jakieś wzmocnienia ( taśma )? Miejsce nacięcia i zginania lotek nie wygląda zbyt mocno ;/ 7. Czy Serwa jakie dali Panowie w HongKong’u sa dobre czy należy je od razu wymienić?. Widzę, ze ramienia Serwa wklejone w skrzydłach nie są dobrze wsadzone ( sa krzywo nałożone na piastę, brak miejsca nie pozwala mi tego poprawić, trzeba oderwać serwa ) i sa bardzo miękkie i elastyczne;/ To chyba wszystko jak na ten moment
wojcio69 Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Marcin poczytaj ten wątek od pierwszego postu do ostatniego a potem zadawaj pytania. O AXN'ie napisano tutaj prawie książkę.
Rotation Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Witam Podepnę się może pod ten temat, by nie zakładać nowego wątku. Jak pisałem wcześniej zakupiłem jakiś czas temu z HK do relaksu AXN Floater Jet do rekreacyjnego latania i ćwiczenia. Niestety jest zimno pogoda raczej nie pozwala na podniebne wojaże. Poza tym nie był bym sobą jak bym coś nie przerobił w modelu . Dodatkowe magnesy neodymowe, podpórki pod skrzydła, itp. Najbardziej jednak myślałem nad wprowadzeniem do tego modelu „ogumienie” czyli podwozia. Model jest z pianki EPO niby lekkie i wytrzymałe ale jednak powierzchnia jest strasznie delikatna na zarysowania i inne okaleczenia. Przeraziło mnie to ,że modelem tym ląduje się na brzuchu jak w większości szybowcach. Ziemia, trawa nie jest gładka wiec po kilku lądowaniach model wyglądał by nie najlepiej. Fakt, że to mój pierwszy w życiu samolot i, że będę na nim ćwiczył, wyposażyłem go w podwozie. Na początku chciałem zrobić zwykłe sztywne podwozie jak w cessnach itp. Po przeglądnięciu materiałów i fotek postanowiłem zrobić coś bardziej ambitnego czyli chowane podwozie. Mimo, że model jest dość mały i ciasno w środku musiałem upchać tam dodatkowe Serwo i bebechy mechanizmu. Kilka dni roboty i wyszło nawet dość przyzwoicie Poniżej przedstawiam chowane podwozie. Potem nagram filmik gdy podwozie skręcę już śrubkami ( aktualnie czekam na paczkę z narzynkami i gwintownikami M1,4 – M2,5 Mogę napisać jeszcze tyle, ze podwozie działa idealnie , chowa się i wysuwa bez problemu, Amortyzatory działają a specjalne prowadnice nie przenoszą obciążenia podczas lądowania na ramie Serwa na czym mi bardzo zależało . Całe podwozie waży 38g i tu pytanie. Ile ważą wasze AXN’y gotowe do lotu ? Boje się, że mogę go przeciążyć , bo dodatkowe magnesy kilka pierdołek plus te podwozie to jednak pewna waga. Jednak wydaje mi się, że modem powinien latać bez problemu a wy jak myślicie ? P.s. Sorki za jakość fotek ale robione telefonem
wojcio69 Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Nie wiem czy dobrze pamiętam ale mój do lotu ważył coś około 750-800g
Tomisław Piotr Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 A myślałeś o jakiejś klapce zamykającej dziurę, gdy koło jest schowane?
ambresil Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Mój ok.630 g z LiPo 1800 3S , wzmocniony tkaniną i węglem (rowing ) przód kadłuba , + rowing na natarciu skrzydła i statecznika + neodymy w skrzydle .
Rotation Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Nad klapką zamykającą otwór z kołem myślałem… na razie wkleję do połowy kawałek pianki EPO z wyciętego otworu. Na razie zobaczę jak się sprawuje w Realu podwozie, potem może pomyśle nad zamknięciem i estetyką
Cimek Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Marcin, Marcin, ale pokażesz jak to wygląda w praktyce? Bo chcialbym na własne oczy zobaczyć
Rotation Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Postaram się nagrać jakiś filmik . Ale poczekam aż dostanę narzynki poskręcam wszystko i pokaże, może w sobotę. Na sucho działa na 5 kanale ( przełącznik w aparaturze SANWA RD 6000 )
Rotation Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Witam Panowie mam drobny dylemat. Dziś z przyczyn ode mnie niezależnych i nie ustalonych mój regulator w moim AXn Floater ( jeszcze nie ulotnionym zresztą ) uległ uszkodzeniu. Regiel nie działa i po podłączeniu do akumulatora strasznie się nagrzewa, że środkowy tranzystor ( żyła środkowa ) nagrzewa się tak, że po ok. 3 s parzy ! Jest to regiel z zestawu ale wersja polepszona AOXAN AE 25A Na szczęście mam zapasowy HK 25/30A. Chciałbym jednak kupić dodatkowy regiel na wszelki wypadek. Wpadła mi do ręki oferta kupna jednego z dwóch regli praktycznie w tej samej cenie: 1. regulator obrotów firmy MYSTERY 30A-max 40A PENTIUM ( żółty ) 2. Regulator Esky 002646 25/30A Tutaj pytanko który jest lepszy. Nie są to regla z górnej nawet średniej półki ale ten E-Sky to jednak sprawdzona firma i na pewno lepsze to niż HK który teraz mam. Jakieś sugestie Pozdrawiam
Maciek22 Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Ja bym tobie polecił regulator turnigy Plush 30a .Naprawdę świetnie wykonany i przede wszystkim solidny nie to co regulatory firmy Tower pro .Jest on trochę droższy od tych innych regulatorów ,ale na prawdę warto go kupić
Cimek Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Eskay sprawdzona firma? eh... no nie był bym taki pewien... Brałbym Mystery, bądź jeżeli latasz na 2.4ghz to brałbym mag 8 25-30A
Rotation Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Na prośbę kolegi CImek więcej fotek, a raczej już kompletne podwozie pomalowane w prawdzie kolor nie urzeka ale lepsze to niż kolory miedzi, laminatu itp. Wszystko mam już gotowe. Narzynki doszły pręty mosiężne nagwintowane ( M2 ) teraz .Teraz wkleję cale podwozie już w model a potem zobaczę, co zrobić z dziura w modelu Na razie fotki tego co jest: no i na koniec filmik, że to naprawdę działa ( sorki za jakośc - telefon , kijowe naświetlenie pokoju )
bubu2 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 A czemu ma służyć takie podwozie, oprócz dociązenia już i tak mocno obciążonych skrzydełek modelu? Bo przed podrapaniem spodu (to kółko i tak przed niczym nie ochroni) najlepiej chroni naklejona od spodu taśma ze zbrojeniem. I jeszcze ta dziura od dołu też nie będzie sprzyjała i tak słabej aerodynamice modelu. Podwozie można, i jest sens stosować w modelach dużych, cieżkich, redukcjach, gdzie zadrapanie przy lądowaniu rzeczywiście szpeci. A jeśli chodzi o regulatory, to wymienione i tak są z jednej fabryki i E-sky wykonane najsolidniej. pzdr.
gasior78 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Witam Odświeżę trochę temat napędu - mam AXN-a od kilku miesięcy i spisuje się świetnie, ale czasem przegrzewa się kitowy ESC 20A i redukuje obroty. Latam na lipo 2200mAh i kitowym silniku. Dziś założyłem nowy ESC Turnigy Plush 30A polecany przez kolegów we wcześniejszych postach oraz prop 6x5. Pytanie: czy silnik w takiej konfiguracji nie będzie przeciążony? Nie mam amperomierza powyżej 10A, więc nie mogłem pomierzyć prądu, ale zmierzyłem różnicę ciągu na standardowym prop 5x5 (460g) i nowym 6x5 (750g)! Czy ktoś z Was testował taki napęd w praktyce (w powietrzu)? Dziś już za ciemno, ale nie mogę się doczekać testów, może w weekend bo na razie też strasznie wieje. Jeszcze pytanko a'propos polecanego tutaj silnika - Emax 2812 - czy pracuje może ciszej niż oryginał? Czy z nowym propem 6x5 będzie się lepiej spisywał niż kitowy? Denerwuje mnie trochę dźwięk AXN-a.. Zamówiłem jeden na próbę z eBaya i czekam, ale potrwa to parę tygodni. Dzięki z góry za odpowiedzi i pozdrawiam
wojcio69 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Witam Latałem AXN'em i jak ugotowałem kitowy silnik zamontowałem Emax 2812 i śmigło 6x4. Zasilanie to 3S 1,8A i kitowy regulator. Nie powiem latało się lepiej jak z kitowym silnikiem i śmigłem 5x5.
gasior78 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 A ten wkurzający dźwięk kitowego po zmianie na Emax? Jak to wygląda? Jest ciszej? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.