zbyszek78 Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 podają że ten silnik ze śmigłem 7x6 i RPM: 11000 pobiera prądu: 15.5A więc jest jeszcze zapas. Jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfone Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Witam, przepraszam, że odkopuje stary temat Mam pytanie dotyczące serw na lotki do axn'a. Wczoraj niestety padło mi jedno z serw na lotce i muszę kupić nowe, myślę, że kupię od razu dwa takie same na lotki a jedno działające zostanie mi na zapas. Jakie serwa byście polecili? Jakieś 9cio gramówki się chyba nadadzą np. takie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Tak, możesz spokojnie kupować 9-cio gramówki. A co do konkretnego modelu serwa, to już sam sobie wybierz, bo to nie robi za dużej różnicy :wink: Możesz, spokojnie brać, te od siebie z linka (Swoją drogą - bardzo dobra cena jak za SG-90) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Dokleje sie do tematu: \Witam Kilka dni temu dostałem długo oczekiwanego AXN Floater. Teraz powolutku sobie go składam. W związku z tym mam kilka pytań. 1. Podczas przeglądu modelu zauważyłem , że dwie dźwignie z lotek nie są klejone ( na filmikach na Youtube widzę, ze ludzie kleją te dwa elementy część główną z bolcami plus nakładka z drugiej strony. Jak jest faktycznie ? Chiniole zapomnieli dać kleju czy tak ma być. Dwie części dźwigni z lotek łatwo dało się oddzielić ;/. Ja je przykleiłem , choć nie wiem czy jak kiedyś mi się one złamią będę mieć trudności z ich oderwaniem ;/, może lepszy pomysł było zgrzanie bolców przechodzących przez skrzydło ? 2. Jakim klejem ( i czy ma to sens ) wklejacie węglową rurę w skrzydłach ?. Dużo osób pisze, ze skrzydła często im się rozchodzą. W moim przypadku rura wchodzi bardzo ciasno i wyciągniecie ja na sucho to nie lada wyczyn . Śmiem twierdzić ,że przy składaniu skrzydeł ( transport ) będzie mi to przeszkadzało. Ja myślę, by wkleić pręt tylko w jedno skrzydło i tyle. Widziałem , ze ludzie dają dodatkowe rzepy lub magnesy neodymowe na łączenia skrzydeł ( mam takowe na stanie ) 3. Co należy jeszcze sprawdzić w modelu ? Ja już rozkręciłem bowdeny z lotek bo były krzywo przykręcone a ramie Serwa i Bowden wręcz sklejone klejem ;/ Poza tym przy pierwszej próbie zdjęcia „szyby” metalowa blaszka którą przyciąga magnes odleciała, jak by przyklejona na biały silikon. Wkleiłem dodatkowe małe magnesy neodymowe i tera kabinka idealnie trzyma, bo zdarzały się przypadki, ze ludzie gubili szybę . Wiem, że jeszcze sa czasem kłopoty z wykonem silnika i jego ustawieniem. Czy cos jeszcze musze poprawić? 4. Kolejna rzecz to regulator. Wszędzie gdzie czytam na zagranicznych forach ludzie w komplecie dostawali regulator AOXAN AE 20A, o dziwo ja w środku z modelem dostałem AOXAN AE 25A ! Szkoda, że nie napisali tego w opisie bo przy zakupie AXN floater kupiłem dodatkowy regiel 25-30 A HK. Czy te regle trzeba programować, czy już sa ustawione ? 5. Przy okazji czy moglibyście pokazać jak upchaliście elektronikę ? Niby jest w nim dość trochę miejsca ale ja potrzebuje trochę wolnej przestrzeni na mechanizm chowanego podwozia który zamierzam sam zrobić i wmontować. 6. Czy w miejscu zginania lotek, steru dajecie jakieś wzmocnienia ( taśma )? Miejsce nacięcia i zginania lotek nie wygląda zbyt mocno ;/ 7. Czy Serwa jakie dali Panowie w HongKong’u sa dobre czy należy je od razu wymienić?. Widzę, ze ramienia Serwa wklejone w skrzydłach nie są dobrze wsadzone ( sa krzywo nałożone na piastę, brak miejsca nie pozwala mi tego poprawić, trzeba oderwać serwa ) i sa bardzo miękkie i elastyczne;/ To chyba wszystko jak na ten moment Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Marcin poczytaj ten wątek od pierwszego postu do ostatniego a potem zadawaj pytania. O AXN'ie napisano tutaj prawie książkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Witam Podepnę się może pod ten temat, by nie zakładać nowego wątku. Jak pisałem wcześniej zakupiłem jakiś czas temu z HK do relaksu AXN Floater Jet do rekreacyjnego latania i ćwiczenia. Niestety jest zimno pogoda raczej nie pozwala na podniebne wojaże. Poza tym nie był bym sobą jak bym coś nie przerobił w modelu . Dodatkowe magnesy neodymowe, podpórki pod skrzydła, itp. Najbardziej jednak myślałem nad wprowadzeniem do tego modelu „ogumienie” czyli podwozia. Model jest z pianki EPO niby lekkie i wytrzymałe ale jednak powierzchnia jest strasznie delikatna na zarysowania i inne okaleczenia. Przeraziło mnie to ,że modelem tym ląduje się na brzuchu jak w większości szybowcach. Ziemia, trawa nie jest gładka wiec po kilku lądowaniach model wyglądał by nie najlepiej. Fakt, że to mój pierwszy w życiu samolot i, że będę na nim ćwiczył, wyposażyłem go w podwozie. Na początku chciałem zrobić zwykłe sztywne podwozie jak w cessnach itp. Po przeglądnięciu materiałów i fotek postanowiłem zrobić coś bardziej ambitnego czyli chowane podwozie. Mimo, że model jest dość mały i ciasno w środku musiałem upchać tam dodatkowe Serwo i bebechy mechanizmu. Kilka dni roboty i wyszło nawet dość przyzwoicie Poniżej przedstawiam chowane podwozie. Potem nagram filmik gdy podwozie skręcę już śrubkami ( aktualnie czekam na paczkę z narzynkami i gwintownikami M1,4 – M2,5 Mogę napisać jeszcze tyle, ze podwozie działa idealnie , chowa się i wysuwa bez problemu, Amortyzatory działają a specjalne prowadnice nie przenoszą obciążenia podczas lądowania na ramie Serwa na czym mi bardzo zależało . Całe podwozie waży 38g i tu pytanie. Ile ważą wasze AXN’y gotowe do lotu ? Boje się, że mogę go przeciążyć , bo dodatkowe magnesy kilka pierdołek plus te podwozie to jednak pewna waga. Jednak wydaje mi się, że modem powinien latać bez problemu a wy jak myślicie ? P.s. Sorki za jakość fotek ale robione telefonem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Nie wiem czy dobrze pamiętam ale mój do lotu ważył coś około 750-800g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomisław Piotr Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 A myślałeś o jakiejś klapce zamykającej dziurę, gdy koło jest schowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ambresil Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Mój ok.630 g z LiPo 1800 3S , wzmocniony tkaniną i węglem (rowing ) przód kadłuba , + rowing na natarciu skrzydła i statecznika + neodymy w skrzydle . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Nad klapką zamykającą otwór z kołem myślałem… na razie wkleję do połowy kawałek pianki EPO z wyciętego otworu. Na razie zobaczę jak się sprawuje w Realu podwozie, potem może pomyśle nad zamknięciem i estetyką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Marcin, Marcin, ale pokażesz jak to wygląda w praktyce? Bo chcialbym na własne oczy zobaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Postaram się nagrać jakiś filmik . Ale poczekam aż dostanę narzynki poskręcam wszystko i pokaże, może w sobotę. Na sucho działa na 5 kanale ( przełącznik w aparaturze SANWA RD 6000 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Witam Panowie mam drobny dylemat. Dziś z przyczyn ode mnie niezależnych i nie ustalonych mój regulator w moim AXn Floater ( jeszcze nie ulotnionym zresztą ) uległ uszkodzeniu. Regiel nie działa i po podłączeniu do akumulatora strasznie się nagrzewa, że środkowy tranzystor ( żyła środkowa ) nagrzewa się tak, że po ok. 3 s parzy ! Jest to regiel z zestawu ale wersja polepszona AOXAN AE 25A Na szczęście mam zapasowy HK 25/30A. Chciałbym jednak kupić dodatkowy regiel na wszelki wypadek. Wpadła mi do ręki oferta kupna jednego z dwóch regli praktycznie w tej samej cenie: 1. regulator obrotów firmy MYSTERY 30A-max 40A PENTIUM ( żółty ) 2. Regulator Esky 002646 25/30A Tutaj pytanko który jest lepszy. Nie są to regla z górnej nawet średniej półki ale ten E-Sky to jednak sprawdzona firma i na pewno lepsze to niż HK który teraz mam. Jakieś sugestie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek22 Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Ja bym tobie polecił regulator turnigy Plush 30a .Naprawdę świetnie wykonany i przede wszystkim solidny nie to co regulatory firmy Tower pro .Jest on trochę droższy od tych innych regulatorów ,ale na prawdę warto go kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Eskay sprawdzona firma? eh... no nie był bym taki pewien... Brałbym Mystery, bądź jeżeli latasz na 2.4ghz to brałbym mag 8 25-30A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Na prośbę kolegi CImek więcej fotek, a raczej już kompletne podwozie pomalowane w prawdzie kolor nie urzeka ale lepsze to niż kolory miedzi, laminatu itp. Wszystko mam już gotowe. Narzynki doszły pręty mosiężne nagwintowane ( M2 ) teraz .Teraz wkleję cale podwozie już w model a potem zobaczę, co zrobić z dziura w modelu Na razie fotki tego co jest: no i na koniec filmik, że to naprawdę działa ( sorki za jakośc - telefon , kijowe naświetlenie pokoju ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 A czemu ma służyć takie podwozie, oprócz dociązenia już i tak mocno obciążonych skrzydełek modelu? Bo przed podrapaniem spodu (to kółko i tak przed niczym nie ochroni) najlepiej chroni naklejona od spodu taśma ze zbrojeniem. I jeszcze ta dziura od dołu też nie będzie sprzyjała i tak słabej aerodynamice modelu. Podwozie można, i jest sens stosować w modelach dużych, cieżkich, redukcjach, gdzie zadrapanie przy lądowaniu rzeczywiście szpeci. A jeśli chodzi o regulatory, to wymienione i tak są z jednej fabryki i E-sky wykonane najsolidniej. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gasior78 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Witam Odświeżę trochę temat napędu - mam AXN-a od kilku miesięcy i spisuje się świetnie, ale czasem przegrzewa się kitowy ESC 20A i redukuje obroty. Latam na lipo 2200mAh i kitowym silniku. Dziś założyłem nowy ESC Turnigy Plush 30A polecany przez kolegów we wcześniejszych postach oraz prop 6x5. Pytanie: czy silnik w takiej konfiguracji nie będzie przeciążony? Nie mam amperomierza powyżej 10A, więc nie mogłem pomierzyć prądu, ale zmierzyłem różnicę ciągu na standardowym prop 5x5 (460g) i nowym 6x5 (750g)! Czy ktoś z Was testował taki napęd w praktyce (w powietrzu)? Dziś już za ciemno, ale nie mogę się doczekać testów, może w weekend bo na razie też strasznie wieje. Jeszcze pytanko a'propos polecanego tutaj silnika - Emax 2812 - czy pracuje może ciszej niż oryginał? Czy z nowym propem 6x5 będzie się lepiej spisywał niż kitowy? Denerwuje mnie trochę dźwięk AXN-a.. Zamówiłem jeden na próbę z eBaya i czekam, ale potrwa to parę tygodni. Dzięki z góry za odpowiedzi i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Witam Latałem AXN'em i jak ugotowałem kitowy silnik zamontowałem Emax 2812 i śmigło 6x4. Zasilanie to 3S 1,8A i kitowy regulator. Nie powiem latało się lepiej jak z kitowym silnikiem i śmigłem 5x5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gasior78 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 A ten wkurzający dźwięk kitowego po zmianie na Emax? Jak to wygląda? Jest ciszej? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.