Janeczek Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Moj n o w y nabytek : TORPEDO 15 R marzenie modelarzy lat 60 - zwlaszcza tych co parali sie modelami Speed na uwiezi... Silnik opisany jest w niebieskiej ksiazce Pana Wieslawa Schiera ... Na ten silnik "czekalem" 40 lat ! (Ebay USA ) a wiec koledzy ...cierpliwosc sie oplaca... :wink: Pozdrawiam Janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Sądząc po wyglądzie rozrząd ma dyskowy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Tak , rozrzad sterowany Dyskiem ...Moc okolo 0,5 KM przy 20.000 obr/min -co ciekawe silnik jest skonstruowany przez Polaka amerykanskiego pochodzenia -Bila Wisniewskiego ktory bral tez udzial przy konstrukcji silnikow Speed TWA i byl Mistrzem Swiata w F2A... Silnik jest pokazany w Ksiazce W.Schiera "Miniaturowe Silniki Spalinowe"(niebieska ksiazka)na stronie 80 ...silniczek palce lizac Janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Będzie latał czy leżał i cieszył oko? :-) B. ładny 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Nie zrobie mu juz rzadnej "przykrosci " w postaci Paliwa z Nitrem 40% ! ...bedzie na zasluzonej emeryturze w Gablocie ... 8) dosyc sie nalezal -zapomniany w jakims amerykanskim Garazu w New Jersey (bo strychow i piwnic oni nie maja ,albo?) a jak wygladal po wyjeciu z paczki to zaraz pokaze -tylko musze zmniejszyc zdjecie .... Mimo ze Torpedo wygladalo jak by bylo po 15 zawodach to jednak silnik byl b.malo uzywany tylko rzeczywiscie lezal gdzies , rdzewial i sniedzial pokrywajac sie patyna... I jeszcze jedno Marzonko: OLIVER TIGER 2,5 ale Typ MK IV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahoon Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Super kolekcja. Piękny 3-cylindrowy samozapłon! Nie umiem sobie wyobrazić dźwięku podczas jego pracy. Nie myślałem, że robią też kilkucylindrowe samozapłony. Wystawa jak w bogatym muzeum. Tylko w jakim muzeum można zobaczyć takie silniki...? Chyba w żadnym. Ten zbiór zawiera naprawdę wartościowe i super utrzymane egzemplarze. Pozazdrościć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Oczywiscie te silniki ktore widac byly do kupienia -3 cylindrowy samozaplon FMO, o ile sie nie myle byl za 700 euro -produkcja pana Fricke z pod Koln - Pan Fricke nadal produkuje silniki wielocylindrowe mimo swojego wieku (ma juz z 80 lat !) Wiecej silnikow no i Pana Fricke bedzie mozna spotkac na spotkaniu Kolekcjonerow Silnikow MECA na poludniu Niemiec ktore odbedzie sie na jesieni...a super kolekcje silnikow mozna tez zobaczyc w Muzeum Lotnictwa w Sinsheim (Niemcy) i w Muzeum Techniki Transportu w Lucernie (Swiss) ... JC. PS: Ten zbior u gory na zdjeciu to tylko pare silnikow !!! ten kolega ma (ponoc) 8 tys silnikow ! to jest ten najwiekszy kolekcjoner w Niemczech -samych Cox-ow mial do sprzedazy w tym dniu kilkaset !! -oczywiscie kupilem pare rzadszych okazow.... jezeli nie wierzycie to wkrotce pokaze zdjecie - stol pelny Coxikow -oczywiscie o tej godzinie na stole bylo juz polowe silnikow .... Janek To jest juz polowa silnikow COX -zobaczcie na godzine to juz bylo pod koniec robione zdjecie ............. na stole byly wszystkie rodzaje COX-ow ! od malego 0,16 ccm do 2,5 Conquest ktory wcale nie przypomina tradycyjnego Cox-a ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Powiedz mi proszę, czym czyścisz silniki? Wewnętrznie i zewnętrznie? Czym najlepiej czyścić przypaloną rycynę i inne osady "popaliwowe"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Silniki zabrudzone mocze w OKS (Sprey )-pewien rodzaj rozpuszczalnika ktory nie reaguje z Alu i Plastikiem a zzera pozostalosci po olejach...mysle ze Aceton tez bylby dobry alle moze rozpuscic plastikowe czesci !!! np: z gaznika i nakladki na sworzniu tlokowym a wiec Uwaga!!- i czyszcze szczoteczka do zebow - maczana w tym OKS ...koledzy z Forum znalezli ta Firme ktora produkuje OKS -to jest opisane gdzies w Temacie Silniki ... Mam wprawdzie przyrzad ultradzwiekowy do czyszczenia roznych rzeczy ale na razie nie uzywalem tego...podobno dziala rewelacyjnie...(na razie u mojej Mamy czysci okulary) :cry: Janek PS: przy mocno zabrudzonych silnikach ktore nie sa np: kolekcjonerskie to uzywam plynu /mleczka do szorowania ale musi byc bbb.drobny i nie szoruje powierzchni az sie blyszczy tylko troche "naruszam" a potem znowu rozpuszczalnikiem az do skutku -ten plyn do szorowania narusza powierzchnie piaskowane a wiec trzeba robic to z wyczuciem -no chyba ze nie zalezy Ci na powierzchni tylko Motorek ma sie "swiecic" to mozna isc na calego... ;D DALEJ SILNIKI NA GIELDZIE : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Dziękuję pięknie za odpowiedź :-D Mam "przypalonego" OS'a i ani metanol(no może trochę) ani benzyna ekstrakcyjna nie dają rady. Świetne zdjęcia. Tylko takie pytanie(w sumie retoryczne(?)), gdzie on trzyma te ~8 tysięcy silników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Tylko takie pytanie(w sumie retoryczne(?)), gdzie on trzyma te ~8 tysięcy silników? pewnie ma duzy garaz bez samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 To fakt -ja z moimi Pieciuset mam problemy a co zrobic gdy sie ma 16 x wiecej ? ma na pewno Domeczek z tyloma pokojami ze mu sie to wszystko miesci .. garaz ma na tez, bo chyba nie trzyma na dworze swoj sportowy samochod...ale dla zapalenca, a takim on jest to raczej zaden problem gdzies upchac ulubione "zabawki".... ;D PS: ale tak duzo silnikow jak on sprzedaje to mu juz na pewno wiele ubylo -spotykamy sie juz dobrych 10 lat po kilka razy w roku i za kazdym razem niech sprzeda (a sprzedaje !)ze 50 silnikow to juz mu pare tys. ubylo (hi,hi,hi) ... moze juz sie zblizyl do mojego "poziomu" ??? On sprzedaje silniki bez pudelek i innych akcesoriow, a jest tendencja kolekcjonowania nowych silnikow -n o w y c h tzn: w pudelku ,z narzedziami,Instrukcja , rachunkiem i silnik nie moze miec zadnej skazy i nie moze byc otwierany(rozkrecany !! ) to wtedy silnik jest nowy fabrycznie i ma wartosc ! jezeli jedna z tych rzeczy nie jest spelniona to cena silnika spada drastycznie ....no moze nie byc Rachunku ....no i silnik nie moze byc wspolczesny -wspolczesne beda dopiero zbierane za 30-40 lat i to nie wszystkie ... i widac ze on sie pozbywa takich silnikow ..w domu ma napewno wszystkie originalne ,nowe....ze tak powiem popudelkowane... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Do Janka ze Świątnik. Ok. 50 szt. najróżniejszych silniczków możesz nawet dzisiaj pooglądać za szybą szklanej gabloty w MLP na dawnym lotnisku Rakowice-Czyżyny w oddalonym o 15 km od Ciebie takim miasteczku, Krakowem znanym. Być może właśnie dzieki uprzejmości i wiedzy Janka Czupały te silniki zostaną odpowiednio skatalogowane i opisane. A w magazynie MLP zalega podobno o wiele więcej takich silniczków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahoon Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 To super, na pewno zawitam w tym muzeum w niedługim czasie dokładnie to na pikniku pod koniec czerwca, o ile weekend będę miał wolny. Byłem też w zeszłym roku na pikniku ale nie zwiedziłem wnętrza muzeum. I nie spodziewałem się, że mają tam silniki modelarskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Zastój w tematach historycznych więc odświeżam ten wątek. A to mój K&B Torpedo 15R, model 61. Nówka, nie wąchał paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 24 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Piekna nowka - gratulacje Marcinie !.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Dzięki Marcinowi w swojej kolekcji mam już też od pewnego czasu śliczną torpedę Oto i ona: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Ciekawe kto pierwszy dopadnie model '64 albo FAI 67 ? A tymczasem z innej beczki: proszę! Co łączy Torpedo 15 z silnikiem z linku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Rozrząd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi