Skocz do zawartości

DLE 30 VS Turnigy 30


Eski

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Tak jak w temacie dwa silniczki

 

DLE 30

 

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9675&Product_Name=DLE-30_30cc_Gas_Engine_3.7HP@8500RPM

 

 

Oraz

 

 

Turnigy 30 ( black edition )

 

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10736&Product_Name=Turnigy_30cc_Gas_engine_w/_CDI_(BlackEdition)

 

 

Silnik któryś z ww będzie zamontowany w modelu 1,8m. waga do 6kg (MAX)

 

Pytanie mam do was który z tych silników według was będzie lepszy. Jak widać różnica jest 100dol ( 320zl. ) więc warto się was doradzić na co lepiej się zdecydować.

Jeśli chodzi o DLE słyszałem o nich wiele dobrego i każdy je gorąco poleca nie mniej jednak różnica w cenie daje mi do myślenia. Proszę was zatem o pomoc który warto kupić i dlaczego.

Oraz który wy wybrali byście osobiście.

 

Pozdrawiam Eski.

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Zwróciłeś uwagę na deklarowaną przez producentów moc?

 

Producent podaje do modelu następujące informacje :

 

Silnik - 120 4-cycle(108 2-cycle) lub 26cc-30cc benyznowy

 

Będzie to na pewno benzynowy i nie wiem który będzie lepszy z tych dwóch.

 

 

 

Edit:

 

ppompka

 

Jak mam rozumieć to co podałeś z tymi śmigłami ?

 

Eski.

Opublikowano

Producent podaje do modelu następujące informacje :

 

Silnik - 120 4-cycle(108 2-cycle) lub 26cc-30cc benyznowy

Ja natomiast widzę wszystkie dane potrzebne do porównania obu silników. Jak napisał ppompka DLE jest 1KM mocniejszy od Turnigy, podają też jego ciąg statyczny - 8,5 kg na wys. 100m. To sa bardzo wyczerpujące dane natomiast nie wiadomo nic o Twoim modelu. Jeśli faktycznie do lotu będzie miał masę 6kg to ciąg znaaacznie przewyzsza masę. Turnigy jest słabszy ale jego ciąg statyczny oscyluje ok 6kg. Mój XYZ 26cm wg. ich danych to ciąg pona 5kg. Mam zamontowany w 2płatowcu o masie lekko ponad 6kg.

Jesli Twój model to nie akrobat to spokojnie starczy Turnigy ale jesli możesz wydać więcej to bierz DLE.

Nie pytaj ppompki co miał na myśli podając rozmiary śmigieł bo przypuszczam, że sam tego nie wie :mrgreen: .

Opublikowano

Fokker.

 

 

Model jaki kupię na dniach to :

 

http://www.ef3m.pl/668,-b-f4u-corsair-188cm-arf-wiecej-zdjec-7.05-b-.html

 

Producent podaje wagę około 6kg. Ale faktycznie chyba wstrzymam się troche i dozbieram na DLE.

 

 

Gdyby ktoś posiadał taki silnik firmy Turnigy dokładnie ten model na pewno było by prościej ocenić jego możliwości , nie mniej jednak jeśli według was warto poczekać miesiąc i kupić DLE to tak zrobię.

 

 

Eski

Opublikowano

Ale masę do lotu podają 6,7kg nie 6. W tego typu modelu to ma znaczenie więc i mocy więcej przyda się. Ponieważ myśliwiec zachowuje się jak akrobat więc te 8kg ciągu będzie mile widziane :mrgreen:. na słabszym też poleci ale jak mówisz droższy to nie problem więc warto dołożyć.

Jest jeszcze kwestia wagi obu silników - DLE podają całkowitą 1080g, a Turnigy tylko sam silnik + świeca ale wagi pewnie bardzo zbliżone.

Opublikowano

Fokker

 

Wydaje mi się, że ta waga którą podają jest z pneumatycznym zawieszeniem które pewnie z 1,5kg wazy :) a ja go posiadał nie będę.

 

Nie mniej jednak masz rację warto doskładać i kupić pewniaka. Czekałem na ten model bardzo długo więc miesiąc więcej nie sprawi mi różnicy.

Za pomoc przyznałem Ci punkt dzięki wielkie.

 

Oraz wszystkim inny również dziękuje :)

 

Edit:

 

Fokker zapomniał bym zapytać. Zawsze mnie zastanawiało czy ten koń na zdjęciu jest prawdziwy ?

 

 

Eski

Opublikowano

Koń prawdziwy - fotka zrobiona chyba na drugiej lekcji jazdy. Poszedłem tylko po to by zrobić sobie fotki i tak zleciało chyba z 70 czy 80 lekcji. Jeżdziłem jeszcze na 3 innych ale ten był najbrzydszy i z zasadami :rotfl: Dosyć szybko zleciałem z niego ale na ostatniej jeżdzie już wiedziałem co i jak by nie dac się :devil:

Opublikowano

Fokker-

 

Pozwolę sobie zapytać Ciebie o to jakie zasilanie powinienem podpiąć pod ten silnik DLE.

I jakie śmigła byś proponował. ( Najlepiej HobbyKing Linki )

Oraz jakie serwa powinienem zakupić ( według Ciebie )

 

 

 

Pozdrawiam Eski

Opublikowano

zsilanie jest podane w specyfikacji - w moim XYZ miałem problem bo raczej nietypowe 6,cos tam dlatego dałem pięć ogniw i regulator stabilizujący na 6V. W innych podają konkretnie 4,8V lub 6V.

Jakie smigła - ja wybieram zawsze te o max średnicy - pytasz w ole jakie czy z tych które podają? Zawsze jednak lepiej mieć jedno z max rozm. i jakies pośrednie by porównac jak pracuje na konkretnym smigle.

Serwa bierz raczej mocniejsze niż standardy - standard to jakies ok. 4kg. - mowa o sterach wysokości przedewszystkim. Na lotki pewnie standard wystarczy ale też bym dał dla pewności mocniejsze trochę - z 6kg pewnie nie będzie za mało.

To takie propozycje z mojej strony ale w specyfikacji pewnie podają konkretne. Jesli podają tylko konkretny typ serwa bez jego siły to bez problemu znajdziesz w google specyfikację ich. Pzreglądaj też inne modele tego typu i rozmiarów np. w modele sklep - tam podają konkretne serwa.

no i to chyba byłoby konkretnie na tyle :rotfl:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

By nie tworzyć kolejnego krótkiego tematu zapytam tu; czy w fajce DLE 30 ma być wciścięta sprężynka? W moim zestawie jedna była wciścięta, druga taka sama była z akcesoriami.

Opublikowano

Dzięki Tomek. Bałem sieodpalać silnik niue wiedzac czy jest tam przypadkowo czy nie. A w jakim celu jest? W innych fajka wciścięta jest ciasno, tu przez tę spręzynkę nawet nie próbowałem.

Opublikowano

Z tą fajką i sprężyną w DLE 30 jest mały problem.

Jak silnik chodzi na wolnych to fajka siedzi na swoim miejscu, ale jak wejdzie się na max. obroty to strumień zaśmigłowy wyrywa fajkę. Ta cholerna sprężyna strasznie przeszkadza i powoduje że fajka bardzo słabo siedzi.

Sam chętnie się dowiem czy misi być czy można ją wyjąć.

Opublikowano

Sam chętnie się dowiem czy misi być czy można ją wyjąć.

Chyba nie predko tego sie dowiemy :mrgreen: Konrad - twój silnik to wersja z gażnikiem z boku czy z tyłu? Mój ma z boku i chyba tylko tym sie różni ? Natomiast moduł zapłonu nie ma wyjścia pod obrotomierz i żadnego oczka by przykręcić do kadłuba, muszę to zrobić samodzielnie opaską .

Opublikowano

Chyba nie predko tego sie dowiemy

Szkoda bo wnerwia mnie ta sprężyna. :twisted:

 

Niestety mam gaźnik z boku. Trochę szkoda. Mój moduł zapłonowy ma kabelek z wyjściem pod obrotomierz.

A co do mocowania całego modułu to zrobiłem mocowanie na gumke. Z jednej strony wkręciłem (kurde nie wiem jak się nazywają te śrubki) śrubkę z oczkiem zamkniętym a z drugiej stron podobną tylko z otwartym oczkiem. Moduł położyłem na mikrogumie 5mm i przymocowałem gumką. Bardzo latwo się montuje i demontuje. Musze powiedzieć, że przy max. obrotach moduł leży na domku bardzo stabilnie.

 

EDIT

O ja ma taki : http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=28934

Opublikowano

Czemu szkoda, że zboku gażnik ? Lepiej mieć go z tyłu? Chyba łatwiej obsługiwac niz jest z boku - ssanie np. Znaczy, że do tego samego modelu różne moduły dodają?

Opublikowano

Obsługiwać oczywiście, że łatwiej ale jak jest z tyłu to miejsca tyle nie trzeba i do bardziej smukłego że sie tak wyraże kadluba można go zapiąć. :D

Opublikowano

do bardziej smukłego że sie tak wyraże kadluba można go zapiąć.

E tam, mój bardziej smukły kadłub ma wręgę silnikową fi 26cm więc jakoś sie mieści :mrgreen:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.