Eski Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Witam. Tak jak w temacie dwa silniczki DLE 30 http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9675&Product_Name=DLE-30_30cc_Gas_Engine_3.7HP@8500RPM Oraz Turnigy 30 ( black edition ) http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10736&Product_Name=Turnigy_30cc_Gas_engine_w/_CDI_(BlackEdition) Silnik któryś z ww będzie zamontowany w modelu 1,8m. waga do 6kg (MAX) Pytanie mam do was który z tych silników według was będzie lepszy. Jak widać różnica jest 100dol ( 320zl. ) więc warto się was doradzić na co lepiej się zdecydować. Jeśli chodzi o DLE słyszałem o nich wiele dobrego i każdy je gorąco poleca nie mniej jednak różnica w cenie daje mi do myślenia. Proszę was zatem o pomoc który warto kupić i dlaczego. Oraz który wy wybrali byście osobiście. Pozdrawiam Eski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Zwróciłeś uwagę na deklarowaną przez producentów moc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppompka Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Turnigy ma moz o 1KM mniejszą i Turnigy Suggested prop: 16x8, 17x8, 17x10 DLE Suggested prop: 18x8, 18x10, 19x8, 20x8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eski Posted June 5, 2010 Author Share Posted June 5, 2010 Zwróciłeś uwagę na deklarowaną przez producentów moc? Producent podaje do modelu następujące informacje : Silnik - 120 4-cycle(108 2-cycle) lub 26cc-30cc benyznowy Będzie to na pewno benzynowy i nie wiem który będzie lepszy z tych dwóch. Edit: ppompka Jak mam rozumieć to co podałeś z tymi śmigłami ? Eski. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Producent podaje do modelu następujące informacje : Silnik - 120 4-cycle(108 2-cycle) lub 26cc-30cc benyznowy Ja natomiast widzę wszystkie dane potrzebne do porównania obu silników. Jak napisał ppompka DLE jest 1KM mocniejszy od Turnigy, podają też jego ciąg statyczny - 8,5 kg na wys. 100m. To sa bardzo wyczerpujące dane natomiast nie wiadomo nic o Twoim modelu. Jeśli faktycznie do lotu będzie miał masę 6kg to ciąg znaaacznie przewyzsza masę. Turnigy jest słabszy ale jego ciąg statyczny oscyluje ok 6kg. Mój XYZ 26cm wg. ich danych to ciąg pona 5kg. Mam zamontowany w 2płatowcu o masie lekko ponad 6kg. Jesli Twój model to nie akrobat to spokojnie starczy Turnigy ale jesli możesz wydać więcej to bierz DLE. Nie pytaj ppompki co miał na myśli podając rozmiary śmigieł bo przypuszczam, że sam tego nie wie :mrgreen: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eski Posted June 5, 2010 Author Share Posted June 5, 2010 Fokker. Model jaki kupię na dniach to : http://www.ef3m.pl/668,-b-f4u-corsair-188cm-arf-wiecej-zdjec-7.05-b-.html Producent podaje wagę około 6kg. Ale faktycznie chyba wstrzymam się troche i dozbieram na DLE. Gdyby ktoś posiadał taki silnik firmy Turnigy dokładnie ten model na pewno było by prościej ocenić jego możliwości , nie mniej jednak jeśli według was warto poczekać miesiąc i kupić DLE to tak zrobię. Eski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Ale masę do lotu podają 6,7kg nie 6. W tego typu modelu to ma znaczenie więc i mocy więcej przyda się. Ponieważ myśliwiec zachowuje się jak akrobat więc te 8kg ciągu będzie mile widziane :mrgreen:. na słabszym też poleci ale jak mówisz droższy to nie problem więc warto dołożyć. Jest jeszcze kwestia wagi obu silników - DLE podają całkowitą 1080g, a Turnigy tylko sam silnik + świeca ale wagi pewnie bardzo zbliżone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eski Posted June 5, 2010 Author Share Posted June 5, 2010 Fokker Wydaje mi się, że ta waga którą podają jest z pneumatycznym zawieszeniem które pewnie z 1,5kg wazy a ja go posiadał nie będę. Nie mniej jednak masz rację warto doskładać i kupić pewniaka. Czekałem na ten model bardzo długo więc miesiąc więcej nie sprawi mi różnicy. Za pomoc przyznałem Ci punkt dzięki wielkie. Oraz wszystkim inny również dziękuje Edit: Fokker zapomniał bym zapytać. Zawsze mnie zastanawiało czy ten koń na zdjęciu jest prawdziwy ? Eski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Koń prawdziwy - fotka zrobiona chyba na drugiej lekcji jazdy. Poszedłem tylko po to by zrobić sobie fotki i tak zleciało chyba z 70 czy 80 lekcji. Jeżdziłem jeszcze na 3 innych ale ten był najbrzydszy i z zasadami :rotfl: Dosyć szybko zleciałem z niego ale na ostatniej jeżdzie już wiedziałem co i jak by nie dac się :devil: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eski Posted June 6, 2010 Author Share Posted June 6, 2010 Fokker- Pozwolę sobie zapytać Ciebie o to jakie zasilanie powinienem podpiąć pod ten silnik DLE. I jakie śmigła byś proponował. ( Najlepiej HobbyKing Linki ) Oraz jakie serwa powinienem zakupić ( według Ciebie ) Pozdrawiam Eski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 zsilanie jest podane w specyfikacji - w moim XYZ miałem problem bo raczej nietypowe 6,cos tam dlatego dałem pięć ogniw i regulator stabilizujący na 6V. W innych podają konkretnie 4,8V lub 6V. Jakie smigła - ja wybieram zawsze te o max średnicy - pytasz w ole jakie czy z tych które podają? Zawsze jednak lepiej mieć jedno z max rozm. i jakies pośrednie by porównac jak pracuje na konkretnym smigle. Serwa bierz raczej mocniejsze niż standardy - standard to jakies ok. 4kg. - mowa o sterach wysokości przedewszystkim. Na lotki pewnie standard wystarczy ale też bym dał dla pewności mocniejsze trochę - z 6kg pewnie nie będzie za mało. To takie propozycje z mojej strony ale w specyfikacji pewnie podają konkretne. Jesli podają tylko konkretny typ serwa bez jego siły to bez problemu znajdziesz w google specyfikację ich. Pzreglądaj też inne modele tego typu i rozmiarów np. w modele sklep - tam podają konkretne serwa. no i to chyba byłoby konkretnie na tyle :rotfl: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 By nie tworzyć kolejnego krótkiego tematu zapytam tu; czy w fajce DLE 30 ma być wciścięta sprężynka? W moim zestawie jedna była wciścięta, druga taka sama była z akcesoriami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 W obu DLE i DLA mam sprężynki w fajkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Dzięki Tomek. Bałem sieodpalać silnik niue wiedzac czy jest tam przypadkowo czy nie. A w jakim celu jest? W innych fajka wciścięta jest ciasno, tu przez tę spręzynkę nawet nie próbowałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad_P Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Z tą fajką i sprężyną w DLE 30 jest mały problem. Jak silnik chodzi na wolnych to fajka siedzi na swoim miejscu, ale jak wejdzie się na max. obroty to strumień zaśmigłowy wyrywa fajkę. Ta cholerna sprężyna strasznie przeszkadza i powoduje że fajka bardzo słabo siedzi. Sam chętnie się dowiem czy misi być czy można ją wyjąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Sam chętnie się dowiem czy misi być czy można ją wyjąć. Chyba nie predko tego sie dowiemy :mrgreen: Konrad - twój silnik to wersja z gażnikiem z boku czy z tyłu? Mój ma z boku i chyba tylko tym sie różni ? Natomiast moduł zapłonu nie ma wyjścia pod obrotomierz i żadnego oczka by przykręcić do kadłuba, muszę to zrobić samodzielnie opaską . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad_P Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Chyba nie predko tego sie dowiemySzkoda bo wnerwia mnie ta sprężyna. :twisted: Niestety mam gaźnik z boku. Trochę szkoda. Mój moduł zapłonowy ma kabelek z wyjściem pod obrotomierz. A co do mocowania całego modułu to zrobiłem mocowanie na gumke. Z jednej strony wkręciłem (kurde nie wiem jak się nazywają te śrubki) śrubkę z oczkiem zamkniętym a z drugiej stron podobną tylko z otwartym oczkiem. Moduł położyłem na mikrogumie 5mm i przymocowałem gumką. Bardzo latwo się montuje i demontuje. Musze powiedzieć, że przy max. obrotach moduł leży na domku bardzo stabilnie. EDIT O ja ma taki : http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=28934 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Czemu szkoda, że zboku gażnik ? Lepiej mieć go z tyłu? Chyba łatwiej obsługiwac niz jest z boku - ssanie np. Znaczy, że do tego samego modelu różne moduły dodają? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad_P Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Obsługiwać oczywiście, że łatwiej ale jak jest z tyłu to miejsca tyle nie trzeba i do bardziej smukłego że sie tak wyraże kadluba można go zapiąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 do bardziej smukłego że sie tak wyraże kadluba można go zapiąć. E tam, mój bardziej smukły kadłub ma wręgę silnikową fi 26cm więc jakoś sie mieści :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.