ertman_176 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Witam Jako że ten dział wzglednie funkcjonuje, przybywa modelarzy, modele coraz lepsze chciałbym zapytać dlaczego nie ma tutaj dwóch podklejonych tematów: 1. regulamin zawodów 2010, przede wszystkim wielkość, waga modeli, moc silników, pakiety. Sam regulamin startów to już odrębna sprawa. 2. wzorcowy model wraz z opisanym wyposażeniem, fotorelacją z budowy oraz filmem z oblotu. Ten temat także powinien chyba być podklejony.
Olorin Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Regulamin ESA jest dostępny na oficjalnej polskiej stronie Aircombat ACES, podobnie jak i inne regulaminy kombata. http://www.aircombat.pl/ACES/. Od bodajże 2007r. nie ulega on zmianie. Co do regulaminu startowego to nie ma czegoś takiego. Wszystkie regulacje dotyczące startów są zawarte w powyższym regulaminie. Wzorcowy model, hmmm jest tu takich wiele opisanych na forum. np: http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=24812 http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=24935 I wiele innych.
japim Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Ad 1. Wszystko opisane na stronie www.aircombat.pl/ACES/ Ad 2. "Consider it done!" jak to mawiają w UPS. Temat podkleiłem. Poza tym wszystkie modele tutaj opisane są prawie "wzorcowe". Pamiętaj że jest dużo modeli opisanych na pierwszej stronie. Szkoda tylko, że każdy następny budowniczy zakłada swój wątek zamiast dopisać się do istniejącego np na temat Ki61, P40 czy innego...
ertman_176 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2010 Ja na to patrze troche z innej perspektywy. Jest forum, jest dział to warto by te kilka zdań przepisać aby chociaż zaczątek informacji był tutaj w takim temacie, a wzorcowy model po prostu podkleić z dopiskiem typu: od tego warto zacząć.
pacek Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 a wzorcowy model po prostu podkleić z dopiskiem typu: od tego warto zacząć. ale ty chcesz czegoś czego nie ma, co to znaczy model wzorcowy ?? modele ESA są budowane w oparciu o regulamin, dlatego większość ma podobną rozpiętość wagę itp a to czy bardziej podoba Ci się taki czy inny samolot to sprawa gustu a o tym jak wiadomo ........ poza tym na forum jest tyle przykładowych realizacji, ze naprawdę jest skąd czerpać wzory i nie trzeba odkrywać ameryki, a najlepiej to jak gdzieś w okolicy rozgrywane są zawody esa podjechać i popatrzeć jak budowane są modele, każdy z zawodników chętnie podzieli się swoimi doświadczeniami
Eryk Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 poza tym na forum jest tyle przykładowych realizacji, ze naprawdę jest skąd czerpać wzory i nie trzeba odkrywać ameryki, a najlepiej to jak gdzieś w okolicy rozgrywane są zawody esa podjechać i popatrzeć jak budowane są modele, każdy z zawodników chętnie podzieli się swoimi doświadczeniami Chciałbym nawet popatrzeć, i jeden z kolegów również byłby chętny do udziału w zawodach, ale na wieść o Wrocławiu czy innej miejscowości na południu to obu nam kolana miękną .. Toteż jak tu sie wepchnąć do tej klasy...
pacek Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 no niestety zawody odbywają sie tam gdzie są ludzie chętni do ich organizacji, ale zorganizowanie na początek potyczek koleżeńskich nie stanowi większego problemu, a z czasem może czegoś większego, tak na razie jest że nadalej na północ to zawody bywają w Warszawie.
Eryk Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 ale zorganizowanie na początek potyczek koleżeńskich nie stanowi większego problemuale ile można latać 'niedzielnie'? to w końcu zawody podnoszą poziom adrenaliny No cóż, pozostaje poczekać trochę, może coś się z samych chęci urodzi
Janek Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 to w końcu zawody podnoszą poziom adrenaliny Nie tylko. Czasem 'niedzielne' latanie też bywa ciekawe
mirolek Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Czasem 'niedzielne' latanie też bywa ciekawe - swoiste rozgraniczenie co ciekawe a co nie .... rozumiem, że ciekawie musiało być tuż przed W temacie ..... nieciekawe jest tylko latanie ESA samemu, jak juz jest dwóch chętnych i doczepią tasiemki to atmosfera rywalizacji rodzi się sama a to podnosi adrenalinę. Im więcej chętnych do zabawy tym lepiej ale warunek - doczepiona tasiemka :-) co to znaczy model wzorcowyGdy budowałem swój pierwszy model ESA tez szukałem takiego tematu ale go nie znalazłem - regulamin + troche zdjęć i opisów z tego działu + zamówiony zestaw z Cyber fly rozwiązały problem. Każdy model jest trochę inny bo oddaje charakter zawodnika i faktycznie znalezienie jednego wzorca będzie trudne ... a dokładniej nie znalezienie a określenie jednego jako "ten" najlepszy będzie trudne. Najpierw konieczne byłoby kryterium - a potem ocena. Wystarczy zatem spojrzeć na modele najlepszych w "lidze esa" i wszystko jasne. ms
pacek Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 - swoiste rozgraniczenie co ciekawe a co nie .... rozumiem, że ciekawie musiało być tuż przed ciekawe to jest to, że Janek nadal lata tym modelem :shock: :mrgreen: :mrgreen: tak mi się przynajmniej wydaje.
ertman_176 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Nie rozumiemy się nadal ... Wchodzę w dział i widzę masę modeli ale właściwie każdy jest podobny. Tutaj zakładacie że budujecie wedle regulaminu tylko że sami pokazujecie że są różne "triki" i fajnie. Gdy budowałem swój pierwszy model ESA tez szukałem takiego tematu ale go nie znalazłem - regulamin + troche zdjęć i opisów z tego działu + zamówiony zestaw z Cyber fly rozwiązały problem. Każdy model jest trochę inny bo oddaje charakter zawodnika i faktycznie znalezienie jednego wzorca będzie trudne ... a dokładniej nie znalezienie a określenie jednego jako "ten" najlepszy będzie trudne. Wybierzcie jeden model z tych wszystkich które tutaj są, podklejcie go z dopiskiem "Jak powinien wyglądać model ESA", ew. troche modyfikując treść. Wtedy wysyłam laikowi link do tematu, on czyta całość i już wie co ma kupić jeżeli chodzi o sam model. Musi mieć konkret, takie i tyle serw, taki i taki akumulator, taki i taki silnik + śmigło, taki regulator. Serwo montuje się tak, akumulator mocujemy tutaj, silnik ma mieć takie katy. Ten model jest dobry na początek ponieważ ma dużą powierzchnię płata i dobrze słucha się sterów itd ... Dla mnie to żadna większa trudność aby zbudować taki model i wyposażyć. Nie myślcie tylko o sobie, o tych co wiedzą jak i co, ew. każecie sie wysilić. A "specjaliści" z wiedzą siedzą przy komputerze i mówią "to zrobiłbym inaczej", ew. "jesteś mięczak bo nie latasz na zawodach". Co do północy to gdzie północ a gdzie Warszawa
mirolek Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Cytujesz moją wypowiedź więc czuję sie wywołany do dalszej dyskusji...... Moim zdaniem ten dział nie jest dla laików dla których trenerki i małe zestawy firmowe będą lepszym wyborem niż ESA. To że złożenie modelu esa nie jest trudne nie znaczy, że każdy sobie z tym poradzi ..... myślę tu nie o budowie a o oblataniu i prawidłowym ustawieniu modelu. Do budowy jak pisałem wcześniej, wystarczy kilka zdjęć i troszkę fantazji ale dalej jest trudniej. Zostało to juz powiedziane ESA to "walka" i model musi być do niej dostoswany indywidualnie dla każdego zawodnika. Jeden woli "szybciej" inny "ciaśniej" .... (prosze mnie dobrze zrozumieć i nie cytowac tego dwuznacznego fragmentu 8) ) a do tego trzeba już wcześniej latać i umiejętnie model ustawić. Nawet jeżeli zostanie jeden model wybrany jako wzorzec to w rękach i oku innego modelarz wzorcem nie będzie. Wystarczy prosty przykład - ja ustawiam wyposażenie najbliżej jak się do wstępnie oszacowanego środka ciężkości, innni tym się nie przejmują i serwa lokalizują na samym ogonie a potem regulują pakietem - jak wybrać wzorcowe rozwiązanie? Jeszcze jeden przykład - można latać na jednym serwie na lotki ukrytym pod kadłubem gdy model ma lotki krawędziowe a inne modele mają lotki odsunięte na koniec płata i konieczne są dwa serwa - jak wybrać wzorcowe rozwiązanie? Pomijam tu modele jedno i dwusilnikowe - zupełnie inne i inaczej latające. Każdy kogo interesuje ESA - sam znajdzie dla siebie najlepsze rozwiązanie a prezentacje modeli kolegów są tego najlepszym przykładem. Powielane są niektóre konstrukcje właśnie dlatego że są: poprawne - sprawdzone - dobre. Rozpisałem się ale mam jeszcze jedną uwagę: po prezentacji budowy modeli dobrze byłoby kontynuować wątek z oblotu i korekty ustawień - to byłaby dodatkowa edukacja dla wszystkich :wink: ms
ertman_176 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Ale dlaczego mam założyć że trzeba mieć od razu idealny model, prawda jest taka ze tym modelem mozna po trenerku juz zacząć latać bez większych problemów i kosztów. Chodzi mi o prostą instrukcję krok po kroku, bo jak się kogoś wkręci to w roku wykona następnych 5 modeli tej klasy. Chyba ze zawodnikom nie zalezy na przyroście rywali i dlatego unikają tematu. RWD 5 skazoo został tak przewałkowany, a nadal są jakieś nowinki co jak zrobiłem inaczej, jakie zastosowałem wyposażenie, jak model lata ale model dostał konkretną instrukcję krok po kroku od linijki i pisaka/ołówka począwszy, poprzez kilka tysięcy postów a kończąc na żywej dyskusji nad konkretnym egzemplarzem w trakcie budowy. Każdy kogo interesuje ESA - sam znajdzie dla siebie najlepsze rozwiązanie A ja znajde w promieniu jednego kilometra od mojego domu co najmniej 20 osób zainteresowanych tematem ESA którym nie mam jak pokazać z czym to się je. Chodzi mi o "folder reklamowy ESA" a nie o zlepek informacji dla wtajemniczonych.
mirolek Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 "folder reklamowy ESA"..... zaglądnij na moją stronę www, opisując modele esa starałem się pokazać jak to się robi. Myslę, że nie dążysz do obrazkowej isntrukcji jak okroić nożem epp czy jak przygrzać żelazkiem i wyokrąglić krawędzie. Każdy modelarz ma swoje sposoby i preferuje własne rozwiązanie a za pierwszym razem .... trzeba się tylko odważyć i wziąć narzędzia do ręki ;D Co do wzorcowych modeli niech wypowiedzą się koledzy o większym doświadczeniu w esa - można też zrobić ankietę który model ma zostać wzorcem dla ESA? ms
ertman_176 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 To jest dobry pomysł z tą ankietą, niech moderator tylko zadecyduje co by nie było ze mu tu wywracam dział do góry nogami. Proponuje zrobić ankietę "jaki model na pierwszego ESA", podkleić, czas powiedzmy miesiąc :wink: Co do technicznej strony tematu o wzorcowym modelu to nie mam za wiele do dodania w kontekscie twoich relacji. Jedyną rzeczą jaką warto by w takim temacie dodać to linki do konkretnego wyposażenia [najlepiej dostępnego w PL] oraz podanie sumy kosztów modelu - nie licząc oczywiscie nadajnika, odbiornika i ładowarki. Na koniec jakieś TIPS typu kup więcej śmigieł i opakowanie CA dodatkowe. Wystarczy jedną relację na takim poziomie podkleić i już zaczyna to inaczej wyglądać.
robraf Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 jesli chodzi o wzorcowy model ( jak ktos wczesniej wspomnial najlepszych) wiec pewnie KI-61 ale to tez nie moze byc tak... ze zostanie pokazany jeden model... musialoby byc kilka zeby potem na zawodach 25 osob nie mialo tego samego modelu... mi w oko wpadł P-40 skłaniałem się nad KI-61 ale jednak P wygrało
ertman_176 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Robert pokaż mi combaciarza z jednym modelem :wink:
meloow Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 nie nooo, na wzorca to trzeba wziąść mojego F4F http://www.rcclub.eu/download/file.php?id=329 PS. ertman_176 ja ma tylko jeden model ESA !
ertman_176 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Mówiłem o zawodnikach :wink: Co do modelu, ładne, proste, wręcz toporne No i te cheaterskie lotki ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.