kalorymetr Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam! Skrzywiła mi się ośka. Mam standardowy silnik od cessny pelikana. Odkrećiłem srubke z tyłu silnika(była tak zakleszczona, że strzelila przy okrecaniu). Natomiast ośki nie mogę wyciągnąć żadnym sposobęm, pukając pchajać ani ciągnąc. Pozdrawiam
ertman_176 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Podgrzać na palniku [moze byc kuchenka] i pukać :?:
dabljukej Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Kilka dni temu wymieniałem ośkę w tym silniku, ktora pękla po pięknym krecie Cessny (na skutek błędnego rewersu na sterze wysokości) Po odkręceniu śrubki blokującej, ośka dała się bez problemu wybić. Nową pozyskaną z silnika od starej drukarki wcisnąłem zaciskając całość w szczękach imadła. Wszystko poszło gładko. Silnik jak nowy.
kalorymetr Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 No u mnie też był revers ustawiony na sterze wysokości, będę probował, ale nie chce połamać magnesów. edycja: Może za lekko uderzam? Ale z drugiej strony próbowałęm wyrwać naprawde mocno.
Eski Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Przed chwilką wymieniłem ośkę w sowim silniku. Po odkręceniu śrubki na spodzie silnika ośkę wybiłem bez problemu. Wsadziłem nową zakręciłem śrubeczkę i po krzyku. Ale silnik nie chodzi już tak cichutko jak ze starą ośką Eski
kalorymetr Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 No nie da rady, walilem mlotkiem naprawde mocno i nie nie ryszul sie cos czuje ze wklejony. edycja: pora wiec rozebrac silnik i sprawdzic edit2: Więc tak wyjąłem tą cześć z uzwojeniem przeszła przez naszczęscie lekko wykrzywioną oś silnika. Oś została i ani myśli wyjść. Połamałęm przy tym 3 magnesy, będzie coś jeszcze z tego ? Jeśli nie to prosze doradzcie co brać w tych rozmiarach/wadze i niskiej cenie. edit3: odczepiła się cześć z magnesami od czesci do ktorej sie przykreca oś. A ona nadal tam siedzi. Chyba ktoś nie pozalowal kropelki kleju..... edit4: Może ktoś z was zmierzyć długośc średnice i wage?
Eski Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Jeszcze jest jedna kwestia w którą stronę chciałeś wybić ten wałek. Bo jeśli zakrzywiony wałek chciałeś przebić przez cały silnik to na pewno by nie wyszedł Jeśli coś się w nim rozsypało to ja bym to odstawił , jak nie rozwali się od razu to w locie w najmniej oczekiwanym momencie. Kupić taki sam i po krzyku ;-) Zmontować i latać Eski
Janosik72 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 od kiedy walimy mlotkiem ? uzyj presy , czy imadla sila wieksza lozyska beda cale a nie ze glosniej chodza itd... Jan
kalorymetr Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 Stukanie młotkiem to już było naprawde w ostateczności. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam.
Janosik72 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 no i w ostatecznosci zamiast silnika masz kupke zlomu metalowego
kalorymetr Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wymienie magnesy i będzie działał
Wojtass_nt Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Podgrzać na palniku [moze byc kuchenka] i pukać :?: No rewelacja pomysł!! W sumie od Ciebie bym się wiele rzeczy spodziewał ale takiej głupoty to ani trochę :crazy:
Eski Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Najlepszym sposobem do wyciągania wałków jest http://www.allegro.pl/item1065580880_hydrauliczna_prasa_krawedziowa_hpk_160_3200_cnc.html :mrgreen: ( Nie mogłem się powstrzymać ) Eski
Marcin K. Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Wojtass_nt, bez sciem, nie wiem jak z wałem ale magnesy z silników komputerowych do przeróbek tak sie wyciąga. Rotor ogrzać i magnes sam wychodzi.
Wojtass_nt Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Wojtass_nt, bez sciem, nie wiem jak z wałem ale magnesy z silników komputerowych do przeróbek tak sie wyciąga. Rotor ogrzać i magnes sam wychodzi. Bo magnesy są tylko na kleju a ciepło powoduje że klej mięknie... A ośka jest na styk osadzona w łożyskach. Jak podgrzejesz to zwiększy swoją średnicę i ani tyle nie będzie chciała wyjść. No chyba, że razem z kuleczkami od łożysk. Co innego ze schłodzeniem wału psikając go sprężonym powietrzem w aerozolu( trzymanym do góry nogami). Psikamy tak aby wał się oszronił i wyjmujemy
bubu2 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Wojtass_nt, Przestań pisać takie banialuki, bo jeszcze ktoś Ci uwierzy i powstanie nowy, głupi mit. Straszne bianialuki pleciesz.
Wojtass_nt Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Wojtass_nt, Przestań pisać takie banialuki, bo jeszcze ktoś Ci uwierzy i powstanie nowy, głupi mit. Straszne bianialuki pleciesz.Mit to już powstał z tego co widzę. Jeśli coś nie chce wyjść to trzeba to podgrzać palnikiem
ertman_176 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Wojtas nie wiem ile osiek wyciągałeś ... Mnie się palnik sprawdza od lat w takich sytuacjach. A czy spali coś w silniku czy nie to już umiejętności się liczą :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.