Jump to content

Jak wyjąć ośke


kalorymetr

Recommended Posts

Witam!

 

Skrzywiła mi się ośka. Mam standardowy silnik od cessny pelikana. Odkrećiłem srubke z tyłu silnika(była tak zakleszczona, że strzelila przy okrecaniu). Natomiast ośki nie mogę wyciągnąć żadnym sposobęm, pukając pchajać ani ciągnąc.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kilka dni temu wymieniałem ośkę w tym silniku, ktora pękla po pięknym krecie Cessny (na skutek błędnego rewersu na sterze wysokości) :) Po odkręceniu śrubki blokującej, ośka dała się bez problemu wybić. Nową pozyskaną z silnika od starej drukarki wcisnąłem zaciskając całość w szczękach imadła. Wszystko poszło gładko. Silnik jak nowy.

Link to comment
Share on other sites

Przed chwilką wymieniłem ośkę w sowim silniku.

 

Po odkręceniu śrubki na spodzie silnika ośkę wybiłem bez problemu. Wsadziłem nową zakręciłem śrubeczkę i po krzyku.

 

Ale silnik nie chodzi już tak cichutko jak ze starą ośką :(

 

 

Eski

Link to comment
Share on other sites

No nie da rady, walilem mlotkiem naprawde mocno i nie nie ryszul sie :( cos czuje ze wklejony.

 

edycja: pora wiec rozebrac silnik i sprawdzic

 

edit2:

 

Więc tak wyjąłem tą cześć z uzwojeniem przeszła przez naszczęscie lekko wykrzywioną oś silnika. Oś została i ani myśli wyjść. Połamałęm przy tym 3 magnesy, będzie coś jeszcze z tego ? :D Jeśli nie to prosze doradzcie co brać w tych rozmiarach/wadze i niskiej cenie.

 

 

edit3: odczepiła się cześć z magnesami od czesci do ktorej sie przykreca oś. A ona nadal tam siedzi. Chyba ktoś nie pozalowal kropelki kleju.....

 

 

edit4:

 

Może ktoś z was zmierzyć długośc średnice i wage?

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jest jedna kwestia :) w którą stronę chciałeś wybić ten wałek. Bo jeśli zakrzywiony wałek chciałeś przebić przez cały silnik to na pewno by nie wyszedł :)

 

Jeśli coś się w nim rozsypało to ja bym to odstawił , jak nie rozwali się od razu to w locie w najmniej oczekiwanym momencie.

 

 

Kupić taki sam i po krzyku ;-)

 

Zmontować i latać :lol:

 

 

 

Eski

Link to comment
Share on other sites

Wojtass_nt, bez sciem, nie wiem jak z wałem ale magnesy z silników komputerowych do przeróbek tak sie wyciąga. Rotor ogrzać i magnes sam wychodzi.

Bo magnesy są tylko na kleju a ciepło powoduje że klej mięknie...

 

A ośka jest na styk osadzona w łożyskach. Jak podgrzejesz to zwiększy swoją średnicę i ani tyle nie będzie chciała wyjść. No chyba, że razem z kuleczkami od łożysk.

 

Co innego ze schłodzeniem wału psikając go sprężonym powietrzem w aerozolu( trzymanym do góry nogami). Psikamy tak aby wał się oszronił i wyjmujemy :)

Link to comment
Share on other sites

Wojtass_nt, Przestań pisać takie banialuki, bo jeszcze ktoś Ci uwierzy i powstanie nowy, głupi mit. Straszne bianialuki pleciesz.

Mit to już powstał z tego co widzę.

 

Jeśli coś nie chce wyjść to trzeba to podgrzać palnikiem :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.