Marcin Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Ile wy tych silników ASP widzieliście, że tyle piszecie o tych rozrzutach jakościowych?Kolejne "urban legend"? Jakoś te kilka na naszym lotnisku ni diabła nie chcą mieć rozrzutów. Ładnie palą, dobrze działają, a w większości są to trudniejsze technologicznie silniki 4T. Kojot, tą wypowiedzią chyba przekonałeś mnie, zeby kupić sobie 4takta ASP zamiast OS'a zawsze to 300zł taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarzkobi Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 U nas na modelarni też jeden ma ASP i pali super, od palca. Na obroty zchodzi super i moc niezła. A jeśli chodzi o ASP 4T to bym się troche zastanowił, ponieważ są dużo bardziej zaawansowane technicznie niż 2T i niewiadamo jak długo się będzie dobrze sprawował. Ale nigdy niewidziałem ASP 4T wpracy więc niewiem jak sie będzie sprawował. Ja takżę mam zamiar może w tym roku kupić cilnik i kupie ASP 7,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerseb88 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 N tamat "chinczykow" ludzie rozne rzeczy pisza ale tak naprawde nie wiadomo komu wierzyc. Dopuki czlowiek niekupi sam to sie nieprzekona jak taki chinski motorek chodzi Wiadomo ze "kazda myszka swoj ogonek chwali" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom.G.Raider Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 A jeśli chodzi o ASP 4T to bym się troche zastanowił, ponieważ są dużo bardziej zaawansowane technicznie niż 2T i niewiadamo jak długo się będzie dobrze sprawował. Ta dużo bardziej skomplikowana technologia to wałek rozrządu i zawory, czyli technologia znana z początków motoryzacji. Osobiście posiadam dwa silniki ASP: 2T 0.53 i 4T 0.65. Z oboma nie mam żadnych kłopotów. Osobiście docierałem, regulowałem i latałem na wielu silnikach ASP. Z żadnym nie było kłopotu. Każdy jeden pali bez problemu a i regulacja jest o niebo łatwiejsza niż w ST albo MVVSie. W końcu to kopia OsMaxa. Jedyna wada tych silników to to, że są brudasy. Tłumiki w 2T wymagają na "dzień dobry" poklejenia. Można to robić silikonem wysokotemperaturowym, a ja robię to po prostu Distalem 24h. W silnikach 4T cieknie najczęściej z łączenia gaźnika z kanałem dolotowym (ssącym). 4T dodatkowo wymagają na "dzień dobry" ustawienia luzów zaworowych, bo fabryczne to loteria. Miałem jeden taki ASP co za późno domykał ssący i z gaźnika tryskała fontanna paliwa. Modelarze-czyścioszki mogą pomyśleć też o dodatkowej uszczelce pokrywy zaworów. Spasowanie nie jest idealne. Latałem też a różnych paliwach począwszy od 20/80 (rycyna/metanol) a skończywszy na 20/15/85 (nitro/syntetyk/metanol). Pracują dobrze na wszystkim. Ogólna zasada jednak jest taka że im więcej nitro tym większa moc (ciąg) i niższe możliwe do ustawienia wolne obroty. Ogólnie silniki nie są ideałami ale stosunek cena/jakość jest IMO najlepsza na rynku. P.S. Podobne uwagi tyczą się silników Magnum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Tom.G.Raider. - właśnie odbyłem pierwsze loty na ASP FS 61. Przyznam się, że nie pomyślałem by w nim od razu sprawdzić i regulować zawory. Czy szczelina ma być tak jak w OS czyli od 0.04 - 0.1 mm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom.G.Raider Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Czy szczelina ma być tak jak w OS czyli od 0.04 - 0.1 mm ? Szczerze mówiąc nie wiem. Nie znalazłem nigdzie deklaracji producenta ile ma wynosić. Należy domniemywać że ma to być podobnie jak w OsMaxie. Osobiście ustawiłem na "ciasne" 0.15 licząc się z nieznacznym spadkiem mocy (którego BTW. nie zauważyłem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 W moim silniku szczelina wynosi aż 0,2 - 0,25mm więc znacznie odbiegająca od teoretycznej :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Im mniejszy luz, tym wieksze katy otwarcia zaworow i przede wszystkim mniejsze zuzycie walka rozrzadu i trzonkow zaworowych. Jesli w instrukcji nie ma danych na ten temat, to rzeczywiscie dane OSa beda odpowiednie. Osobiscie reguluje zawory na jak najmniejszy luz, nawet ponizej zalecanych przez producenta. Wypalanie zaworow, czy gniazd nie wystepuje, a przynajmniej nikt takiego zjawiska nie zaobserwowal przy tej ilosci oleju w paliwie. Przy luznych zaworach zuzycie walka jest juz widoczne po kilkunastu godzinach pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Dzięki uprzejmości kolegi modelarza z za Oceanu otrzymałem całą instrukcję do tego silnika. I tak jak mówiłem luz podany jest od 0.04 - 0,1mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomson Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Podepne się z pytaniem pod ten temat Łażąc po Alledrogo znalazłem coś Takiego Czy to jest kompletny silnik z tłumikiem ?? Do jakich modeli przenaczony jest ?? Jaka masa max. modelu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom.G.Raider Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Czy to jest kompletny silnik z tłumikiem ?? To jest kompletny silnik, jednak w oryginale nigdy nie miał tłumika. Co więcej jest to silnik nie RC czyli nie jest przystosowany do regulacji prędkości obrotowej serwem. To silnik typowo do wolnolatki F1C i to chyba dla młodzików. Dostać do niego części to też sztuka (np świeca jest zintegrowana z głowicą) BTW. Piękny silnik i kawał historii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Podepne się z pytaniem pod ten temat Łażąc po Alledrogo znalazłem coś Takiego Czy to jest kompletny silnik z tłumikiem ?? Do jakich modeli przenaczony jest ?? Jaka masa max. modelu ?? miałem coxiki różnorakie. bradzo fajne silniczki łatwo pałą i sie regulują możesz zrobić na to motoszybowca lub coś do polatania na pełnym gwizdku btw. tu kupisz tłumik i regulacje powietrza http://www.larsd.republika.pl/cox.html tylko wtedy cena będzie oscylowała w granicy nowego asp 1 cmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomson Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Szkoda że nie ma tej regulacji Już się nabuchałem że będę miał coś do depronu Za cenę ASP 1cm miałbym takie dwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.