Skocz do zawartości

Jaki silnik na poczatek ??


balcerseb88

Rekomendowane odpowiedzi

Ile wy tych silników ASP widzieliście, że tyle piszecie o tych rozrzutach jakościowych?

Kolejne "urban legend"?

 

Jakoś te kilka na naszym lotnisku ni diabła nie chcą mieć rozrzutów. Ładnie palą, dobrze działają, a w większości są to trudniejsze technologicznie silniki 4T.

 

Kojot, tą wypowiedzią chyba przekonałeś mnie, zeby kupić sobie 4takta ASP zamiast OS'a :) zawsze to 300zł taniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas na modelarni też jeden ma ASP i pali super, od palca. Na obroty zchodzi super i moc niezła. A jeśli chodzi o ASP 4T to bym się troche zastanowił, ponieważ są dużo bardziej zaawansowane technicznie niż 2T i niewiadamo jak długo się będzie dobrze sprawował. Ale nigdy niewidziałem ASP 4T wpracy więc niewiem jak sie będzie sprawował. Ja takżę mam zamiar może w tym roku kupić cilnik i kupie ASP 7,5 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o ASP 4T to bym się troche zastanowił, ponieważ są dużo bardziej zaawansowane technicznie niż 2T i niewiadamo jak długo się będzie dobrze sprawował.

Ta dużo bardziej skomplikowana technologia to wałek rozrządu i zawory, czyli technologia znana z początków motoryzacji.

 

Osobiście posiadam dwa silniki ASP: 2T 0.53 i 4T 0.65. Z oboma nie mam żadnych kłopotów.

 

Osobiście docierałem, regulowałem i latałem na wielu silnikach ASP. Z żadnym nie było kłopotu. Każdy jeden pali bez problemu a i regulacja jest o niebo łatwiejsza niż w ST albo MVVSie. W końcu to kopia OsMaxa.

 

Jedyna wada tych silników to to, że są brudasy. Tłumiki w 2T wymagają na "dzień dobry" poklejenia. Można to robić silikonem wysokotemperaturowym, a ja robię to po prostu Distalem 24h. W silnikach 4T cieknie najczęściej z łączenia gaźnika z kanałem dolotowym (ssącym). 4T dodatkowo wymagają na "dzień dobry" ustawienia luzów zaworowych, bo fabryczne to loteria. Miałem jeden taki ASP co za późno domykał ssący i z gaźnika tryskała fontanna paliwa. Modelarze-czyścioszki mogą pomyśleć też o dodatkowej uszczelce pokrywy zaworów. Spasowanie nie jest idealne.

 

Latałem też a różnych paliwach począwszy od 20/80 (rycyna/metanol) a skończywszy na 20/15/85 (nitro/syntetyk/metanol). Pracują dobrze na wszystkim. Ogólna zasada jednak jest taka że im więcej nitro tym większa moc (ciąg) i niższe możliwe do ustawienia wolne obroty.

 

Ogólnie silniki nie są ideałami ale stosunek cena/jakość jest IMO najlepsza na rynku.

 

P.S. Podobne uwagi tyczą się silników Magnum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy szczelina ma być tak jak w OS czyli od 0.04 - 0.1 mm ?

Szczerze mówiąc nie wiem. Nie znalazłem nigdzie deklaracji producenta ile ma wynosić. Należy domniemywać że ma to być podobnie jak w OsMaxie. Osobiście ustawiłem na "ciasne" 0.15 licząc się z nieznacznym spadkiem mocy (którego BTW. nie zauważyłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mniejszy luz, tym wieksze katy otwarcia zaworow i przede wszystkim mniejsze zuzycie walka rozrzadu i trzonkow zaworowych. Jesli w instrukcji nie ma danych na ten temat, to rzeczywiscie dane OSa beda odpowiednie. Osobiscie reguluje zawory na jak najmniejszy luz, nawet ponizej zalecanych przez producenta. Wypalanie zaworow, czy gniazd nie wystepuje, a przynajmniej nikt takiego zjawiska nie zaobserwowal przy tej ilosci oleju w paliwie. Przy luznych zaworach zuzycie walka jest juz widoczne po kilkunastu godzinach pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest kompletny silnik z tłumikiem ??

To jest kompletny silnik, jednak w oryginale nigdy nie miał tłumika. Co więcej jest to silnik nie RC czyli nie jest przystosowany do regulacji prędkości obrotowej serwem.

 

To silnik typowo do wolnolatki F1C i to chyba dla młodzików. Dostać do niego części to też sztuka (np świeca jest zintegrowana z głowicą)

 

BTW. Piękny silnik i kawał historii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się z pytaniem pod ten temat

 

Łażąc po Alledrogo znalazłem coś Takiego

Czy to jest kompletny silnik z tłumikiem ??

Do jakich modeli przenaczony jest ?? Jaka masa max. modelu ??

 

miałem coxiki różnorakie. bradzo fajne silniczki łatwo pałą i sie regulują :)

 

możesz zrobić na to motoszybowca lub coś do polatania na pełnym gwizdku :)

 

btw. tu kupisz tłumik i regulacje powietrza

 

http://www.larsd.republika.pl/cox.html

 

tylko wtedy cena będzie oscylowała w granicy nowego asp 1 cmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.